Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:19

Jackytje schreef:
Mooi dier, die DJ <3

Wij hebben eigenlijk het geluk gehad dat we niet op de wachtlijst moesten, doordat er iemand afgezegd had. Op het einde had de fokker zelfs één pupje 'te veel' bij wijze van spreken, maar die heeft ook een fijn thuisje gevonden. Zij hadden besloten om 2 nestjes te doen om zo de wachtlijst wat in te slinken. Ik geloof dat ze dit jaar ook terug 2 nestjes gaan doen. Ik spreek hier over Covventinea Kennel in Desselt (België) Vorig jaar hadden ze enkel brindle's en één pink pupje. Dit jaar gaan ze fokken met een blue merle.

Dit is onze lieve schat gisteren, nu 5 maand. Ze is best donker gebleven vergeleken de andere pups, maar toch duidelijk brindle.
[ [url=m/x7c3x5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow die groeit ook hard, ze word een knappe dame!

Jildau

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:59

Ik lees hier even mee!

Vind het geweldige honden en zodra wij meer zekerheid hebben en er een hond komt, is de kans groot dat het een Corgi wordt. Ik hou zelf erg van grote honden maar begrijp dat dat niet handig is in ons rijtjeshuis. Van die tuttige kleine hondjes vind ik vreselijk dus een Corgi is perfect!

Wat ik mij af vraag.. Ik vind zelf de meer 'compacte' Corgi's leuker en ook gezonder ogen. In dit topic zag ik een aantal die ik supermooi vind maar ook die echt heel lang zijn. Fokken alle fokkers op een zo'n lang mogelijke rug? Wordt dat als heel gewenst gezien? Of zijn er ook fokkers met wat kortere Corgi's?

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:36

Bedankt allemaal!

Jildau, de pembrokes zijn een stuk compacter dan de cardigans. Corgilijven zijn in verhouding tot hun korte poten inderdaad erg lang. Maar ze worden niet op een zolang mogelijke rug gefokt. De verhoudingen moeten wel kloppend zijn. Het ras is door zijn bouw natuurlijk herniagevoelig. Fokkers(goede) doen er liever alles aan om dat te voorkomen.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:11

Jildau schreef:
Ik lees hier even mee!

Vind het geweldige honden en zodra wij meer zekerheid hebben en er een hond komt, is de kans groot dat het een Corgi wordt. Ik hou zelf erg van grote honden maar begrijp dat dat niet handig is in ons rijtjeshuis. Van die tuttige kleine hondjes vind ik vreselijk dus een Corgi is perfect!

Wat ik mij af vraag.. Ik vind zelf de meer 'compacte' Corgi's leuker en ook gezonder ogen. In dit topic zag ik een aantal die ik supermooi vind maar ook die echt heel lang zijn. Fokken alle fokkers op een zo'n lang mogelijke rug? Wordt dat als heel gewenst gezien? Of zijn er ook fokkers met wat kortere Corgi's?

Leuk dat je geïnteresseerd bent ik het ras. De pembroke is idd iets compacter kwa lijf als de cardigan. Maar hebben ook een totaal verschillend karakter. Er word zeker niet gefokt op lengte dat zou alleen maar ongunstig zijn voor het lichaam. De corgi is al een heel oud ras en eigenlijk redelijk gezond mits bij een erkende fokker aangeschaft. Idd wat hieronder al staat gevoelig voor een hernia. Er word daarom ook afgeraden om de corgi te laten traplopen in en uit de auto te springen en op en af banken maargoed dat is voor geeneen hond gezond. Ik denk dat je vooral moet kijken naar welk karakter en uiterlijk je aantrekt. En houd rekening met een wachtlijst bij de fokkers. Als je nog vragen hebt dan stel ze gerust!

Afbeelding

Dit is onze jazz een cardigan van iets meer als een jaar

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:45

Het is gewoon een rashond en die voldoet aan specifieke raseigenschappen.

Ik vind het iig ook zeer aantrekkelijk omdat het een werkhond is, veedrijver.

Ik heb t dan over de cardigan.

En dat heeft mn intresse! Hond die ik nu heb , is ook veedrijver.

Zelfstandige werkende hond! Dus ik snap wel eigenwijze humorvolle hond! :-)

En dat moet je als toekomstig eigenaar niet vergeten!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 06:32

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig wat het karakterverschil is en of je daar echt heel veel van merkt.
Ik heb nog niet plannen om direct een corgi aan te schaffen, maar ik ben zeker aan het rond kijken.

Qua uiterlijk zou ik kiezen voor de Pem, omdat die een handzamer formaat heeft, maar karakter is doorslaggevend.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:19

@Isabel_K: op facebook is een (besloten) corgi groep. Daar zitten nog veel meer mensen met Corgi's dan op bokt, misschien dat je daar je vraag kan stellen zodat je nog meer verhalen hoort waarop je je keuze kan baseren.

Ik heb een Pem en ik zou niet anders willen. Ze is ontzettend lief! en daarnaast slim, wil graag voor je werken, actief, speels, grappig en stabiel.

Het uiterlijk speelde voor mij wel mee. Bij Cardigans komen eerder rugproblemen voor en de afwijking aan de voorpoten (ik weet niet hoe je het noemt maar dan staan ze als charlie chaplin). Daarnaast vind ik ze echt te groot/zwaar voor de korte poten en de lengte van de rug. Karakter is belangrijk maar uiterlijk wat de gezondheid kan beïnvloeden ook. Maar nu spreek ik natuurlijk voor mezelf.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:22

Jildau schreef:
Ik lees hier even mee!

Er zit trouwens nog wel verschil tussen bepaalde pembroke corgi's heb ik van het weekend gezien, er zijn erbij die iets korter/meer zijn. Ik stuur je via PB wel wat foto's.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 06:32

Het Pem uiterlijk speelt ook mee, omdat ze korter zijn dan de Cardigan. Dat was ik vergeten te schrijven. De Facebookgroep ga ik eens zoeken.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 07:33

Qua karakter schijnt te Pem wat serieuzer te zijn dan de Cardi. Ook hoor ik wel eens dat ze feller zijn(hoewel cardi's ook echt felle donders kunnen zijn hoor).
Ik heb 2 cardi's. Ze zijn echt super grappig en zien de hele wereld als een grote grap. Ik lig dan ook regelmatig om ze in een stuip. Ze hebben allebei heel veel werklust. Clooney is superslim, leert heel snel, maar verzint ook elke keer wel een andere versie op een oefening. Harley daarentegen is echt een beetje dom :'). Hij leert een stuk langzamer, maar die zal uiteindelijk misschien wel beter zijn oefeningen uitvoeren, omdat die ook meer rust in zijn kop heeft.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:01

Ikke89 schreef:
Qua karakter schijnt te Pem wat serieuzer te zijn dan de Cardi. Ook hoor ik wel eens dat ze feller zijn(hoewel cardi's ook echt felle donders kunnen zijn hoor).
Ik heb 2 cardi's. Ze zijn echt super grappig en zien de hele wereld als een grote grap. Ik lig dan ook regelmatig om ze in een stuip. Ze hebben allebei heel veel werklust. Clooney is superslim, leert heel snel, maar verzint ook elke keer wel een andere versie op een oefening. Harley daarentegen is echt een beetje dom :'). Hij leert een stuk langzamer, maar die zal uiteindelijk misschien wel beter zijn oefeningen uitvoeren, omdat die ook meer rust in zijn kop heeft.

Komt me heel bekend voor. Jazz weet je elke dag wel aan het lachen te maken hoe slecht je dag ook is. Zou niet anders meer willen <3

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:19

Wij hebben gisteren onze pup bij de fokker opgehaald :)

Meet Rea:
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:13

Oh wat een schatje! <3 Ging dan ook best snel voor jou?

Hier zaterdag eens bij de fokkers op bezoek geweest van Ophélia. Zien jullie de verschillen op de foto?
V.l.n.r. Covventinea Lowenna - Zusje van Lily, Covventinea Lilwen - Moeder van Ophélia (Vestavia Walk On The Wild Side x Taffy Cordelia) en natuurlijk onze lieve Ophélia! (V: Cymraeg Ci Hamlet)
Afbeelding
Afbeelding

En haar charmante zelf... :+
Afbeelding

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:43

Bonna schreef:
Wij hebben gisteren onze pup bij de fokker opgehaald :)

Meet Rea:
[ [url=m/Q6UcWg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh verliefd! Hoe heeft ze het gedaan de eerste nacht?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:42

Jackytje: het is inderdaad heel snel gegaan :). We zijn begin december bij een andere fokker wezen kijken, die ons toen voorstelde om met deze contact op te nemen. Het nestje was toen net 2 weken oud, maar diegene die het teefje besproken had, had afgezegd. Zodoende hebben we ineens 6 weken later een pup <3.

Claudia85: De eerste nacht is super gegaan. Van huis uit doen we altijd de pups de eerste nachten op bed laten slapen en dat bevalt prima. Ze is meteen zonder gepiep in slaap gevallen :).

Ik ben stom verbaasd over hoe snel ze alles oppikt. Het is een bezig bijtje en een slim vogeltje.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:29

Super Bonna! Slaapt ze ondertussen al beneden? Die van ons heeft vanaf dag 1 beneden in de bench gelegen en nooit geen kick gegeven. En vanaf 4 maanden los in de woonkamer en altijd heel goed gedaan. Over het algemeen zijn het vrij makkelijke honden.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:27

Ze slaapt al wel lekker in haar eigen mand, maar nog wel op de slaapkamer. We zijn dat langzaam aan het afbouwen. In de mand slaapt ze de hele nacht door, in de bench doet ze elke 10 minuten alsof er brand is. Daar zijn we nog mee aan het oefenen dus :p.

Verder gaat het echt super goed, we zijn helemaal verliefd op haar <3

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:49

Oh dat loopt vanzelf wel los! Lekker genieten van de puppytijd.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:10

Hoe is het met de pup Bonna?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:42

Het gaat helemaal super! We zijn echt heel blij met haar :).

We zijn vorige week voor het eert naar de puppycursus geweest en daar heeft ze echt genoten. Mega slim, maar wel een beetje een clowntje :p. Ze is ook al meegeweest naar het strand, in de trein, mee uit logeren en is overal even vrij en vindt alles leuk.

Hier een foto van het strand van vrijdag. Ze is daar precies 11 weken oud.
Afbeelding

(nu alleen de oortjes nog omhoog..)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:35

Oh superleuk! Het zijn ook echt clowns, en vinden alles leuk en goed als ze maar aandacht krijgen. Bij onze jazz gingen de oren ook pas met 15 weken staan, we waren al bang dat het niet meer ging gebeuren.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:31

Hier een kleine vooruitgang... de eerstvolgende loopsheid wordt er gedekt bij de fokker waar ik op de wachtlijst sta :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:29

Wat tof Tigress! Waar staan jullie ook alweer op de wachtlijst?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:46

Kennel black and blues :j

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:46

Tigress schreef:
Hier een kleine vooruitgang... de eerstvolgende loopsheid wordt er gedekt bij de fokker waar ik op de wachtlijst sta :D

Oh spannend tigress ik duim voor je dat alles goed gaat, en dat je snel een pup kan gaan uitzoeken.