Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:44

houten was zondag nu zaterdag is Hamm daar gaan wij heen

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:46

Oh oke, is dat een beetje hetzelfde?

Gefeliciteerf!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:56

Hamm is volgens mij veel groter.
Wij gaan niet naar Hamm, maar het lijkt me wel gaaf.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:08

onley schreef:
Citaat:
Vraag me dan toch altijd af wat mensen doen wanneer ze te groot worden :(

verdiep je eerst verder erin voordat je wat zegt -O-

Je hoeft niet direct zo kattig te reageren hoor, weet dondersgoed waar ik over praat ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:14

Leffroi schreef:
onley schreef:
verdiep je eerst verder erin voordat je wat zegt -O-

Je hoeft niet direct zo kattig te reageren hoor, weet dondersgoed waar ik over praat ;)

Dat valt volgens mij wel mee. Zoals ik al zei, de meeste mensen die ik heb gezien met kaaimannen bouwen daar ontzettend veel voor om om die beesten te houden, het zijn niet echt dieren die je "even" neemt :) denk dat ze beter zitten dan het gemiddelde konijn om heel eerlijk te zijn. ;) Daarbij, die beesten worden niet eens zo groot maar dat is hier al vaker genoemd. Zijn meer soorten grote hagedissen die worden gehouden, niet alleen kaaimannen, en ja je hebt een hoop ruimte nodig maar er zijn mensen die dat ervoor over hebben.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:19

Mijn slangen heb ik ook niet ''zomaar even'' genomen. Daar is heel wat voorbereidingswerk aan vooraf gegaan. Jij zegt ''menig mens'', maar ik heb het over diegene die zoiets wél voor de lol koopt, omdat het 'stoer' is. Zo zijn ze er ook voor slangen, schildpadden, baardagamen (laat ik een voorbeeld nemen aan onze overburen, die hadden nooit licht aan, geen vitaminelamp, eten? Moet dat? Drinken? Ow, drinken die beesten ook nog?) en tal van andere dieren natuurlijk. Maar een kaaiman vind ik gewoon not-done.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:21

Ja maar kom op, die mensen heb je er bij elke diersoort tussen zitten dus waarom zou je ineens geen kaaiman kunnen houden dan :? dan kun je dat wel over elke diersoort gaan zeggen. Waarom wel een kaaiman en geen slang van 3 meter? Of een gigantische leguaan? Of een grote papegaai? Of....

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:27

Fiffill schreef:
Ja maar kom op, die mensen heb je er bij elke diersoort tussen zitten dus waarom zou je ineens geen kaaiman kunnen houden dan :? dan kun je dat wel over elke diersoort gaan zeggen. Waarom wel een kaaiman en geen slang van 3 meter? Of een gigantische leguaan? Of een grote papegaai? Of....

Een kaaiman heeft een dergelijk grote ruimte nodig die een slang niet nodig heeft. Kaaimannen zijn actiever, veel actiever dan slangen. Het feit alleen al dat er een kaaiman in een klein terrarium/ aquarium zit gepropt bij een dierenwinkel nota bene, zegt mij al genoeg. Niet iedereen die een kaaiman wil, heeft er een dergelijke ruimte voor over, maar neemt het toch, omdat het ''stoer'' is (mening van enkele schoolgenoten die zelf ook een kaaiman hebben gehad. Het is stoer.. maar oh jee, ze worden nu toch wel heel groot).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:31

Bij de gemiddelde dierenwinkel zit alles in kleine hokken gepropt. Dat is het jammere aan dierenwinkels (ben er geen fan van dat ze dieren verkopen, welke dan ook ;) )
Wat jij zegt heeft echt helemaal niks met kaaimannen te maken. Die mensen heb je overal. Kijk alleen al naar de mensen die een konijntje kopen en in een klein hok stoppen, of een hamster. Wat dacht je van goudvissen in een vissenkom? Zo kan ik nog wel even doorgaan. :)
Dus nee, als dat je argument is om tegen het houden van kaaimannen te zijn, het slaat nergens op. Dan zou je het houden van elk dier moeten verbieden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:44

onley schreef:
kaaimannen (dwerg) worden maximaal 1,50m met staart en de staart is vrijwel even lang als het diertje zelf ;)

Leuk dta je zo'n beestje hebt. Ik gaf alleen mijn mening en dat ik het geen 'huisdier' vind. Mits zo'n beestje in gevangenschap is gekweekt is vind ik het minder erg dan dat ze uit het wild worden gerukt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:51

Fiffill schreef:
Bij de gemiddelde dierenwinkel zit alles in kleine hokken gepropt. Dat is het jammere aan dierenwinkels (ben er geen fan van dat ze dieren verkopen, welke dan ook ;) )
Wat jij zegt heeft echt helemaal niks met kaaimannen te maken. Die mensen heb je overal. Kijk alleen al naar de mensen die een konijntje kopen en in een klein hok stoppen, of een hamster. Wat dacht je van goudvissen in een vissenkom? Zo kan ik nog wel even doorgaan. :)
Dus nee, als dat je argument is om tegen het houden van kaaimannen te zijn, het slaat nergens op. Dan zou je het houden van elk dier moeten verbieden.

Het erge is dat ze ook zonder pardon een veel te klein hok met zo'n diertje mee verkopen ... Zag het laatst nog, een mega-konijn met daarbij een kooi die m.i. amper groot genoeg was voor twee ( want ja, ik ben voorstander van minstens twee beestjes samen ) cavia's :(

Kan dan ook mijn mond niet houden ... werd bijna die winkel uitgekeken :))

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:58

Ik ben ook altijd wel kritisch bij dierenwinkels, daarom gaan wij altijd gewoon terug naar de Kameleon, ziet er gewoon netjes uit, kunnen je veel informatie geven en de dieren zien er ook goed uit, genoeg ruimte e.d.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:17

IK heb mijn water scildpadje uit een vieze bak gehaald bij ene dierenwinkel. Geen filtratie en er zat een baardagaam die zo mager was. Een keer en nooit weer ben blij dat Harry de schildpad nog leeft en het goed doet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:28

Jeuj vanmiddag mijn tenrecs ophaleb. Echt zo leuk!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:07

Strakjes foto's maken en laten zien *-:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:08

spannend!!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:40

jaaa zeker komen er snel foto's, hopelijk vandaag al

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:45

Leuk! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:57

Ik vind het positief dat veel mensen zeggen; Kaaimannen zijn geen huisdieren. Júist omdat het dieren zijn die gewoon ontzettend veel ruimte nodig hebben en waarvoor je wel wat meer kennis nodig hebt dan een konijntje of een hamster.

Dat zegt echter niet dat je meteen vind dat ze helemaal niet gehouden mogen worden. Als iemand de ruimte én kennis heeft om zo'n dier een goed leven te geven, dan is er niks aan de hand.

Ik snap dus ook niet waarom mensen zich zo snel aangevallen voelen wtb hun ''bijzondere'' dier. Als je de ruimte en kennis wel hebt, dan is er niemand die daar wat op tegen zal hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:02

Ben ik het niet helemaal mee eens, weinig mensen die kennis hebben over een konijntje of hamster. Helaas. Men blijft veel te kleine hokjes en dingen verkopen en zolang dat zo blijft heb je een heel erg groot deel van de mensen die dieren nog steeds verkeerd houdt. :) Juist met dat soort "makkelijke dieren". Men zal toch minder gauw "zomaar" een kaaiman aanschaffen, maar wel even een konijntje voor de kids ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:06

Tuurlijk, ik zeg ook niet dat je geen kennis hoeft te hebben van konijnen etc.

Maar een kaaiman is gewoon een dier waar je veel meer van moet weten om ze een goed huis te bieden.

Als jij goed wilt beginnen met een konijn of knaagdier, dan zijn er genoeg mensen die je kunnen vertellen hoe je het moet aanpakken. Dat is bij een dier als een kaaiman totaal anders, er zijn minder mensen die je kunnen helpen, omdat er gewoon minder mensen zijn die zo'n dier hebben.
De huisvesting van een konijn of knaagdier is gewoon simpeler, het onderhoud is simpeler, de voeding etc.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 05-12-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:12

Daarom, met elke diersoort zijn er mensen die ze verkeerd houden. En de ene soort heeft nu eenmaal meer nodig dan de andere.
(Ik heb overigens helemaal niks met kaaimannen verder)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:15

Van elk dier moet je evenveel weten om ze een goed tehuis te bieden !

Wat ze eten, hoe je ze moet huisvesten, wat medische kennis .. maakt in feite niet uit wat het voor een diersoort is :n

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:17

Mijn broer heeft een stinkdier als huisdier haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:21

Shirley schreef:
Van elk dier moet je evenveel weten om ze een goed tehuis te bieden !

Wat ze eten, hoe je ze moet huisvesten, wat medische kennis .. maakt in feite niet uit wat het voor een diersoort is :n

Precies :) alleen kun je dat sommige dieren beter bieden dan andere (denk aan hele grote verblijven, tijd - een hond moet je uitlaten bijvoorbeeld ga zo maar door)