Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miepmiept schreef:Hier wordt de pup ook vanuit de fokker getiterd.
Dit wordt Chims zusje.Nog twee nachtjes slapen.
[ Afbeelding ]
Hoe doen jullie het alleen zijn opbouwen? Chim heeft verlatingsangst dus die gaat iig niet meehelpen haha. Mijn Beagle had dat ook en de Herder later kon juist weer heel goed alleen zijn, maar het is te ver weggezakt om te weten hoe ik dat heb aangepakt.
Zit ook nog een beetje te dubben, want Chim gaat ook 2x in de week naar de hondenschool. Nu is het in de zomer gelukkig wel vrij rustig op de club. En wanneer starten met puppycurcus?
KimD schreef:Wat heeft het ermee te maken dat Chim naar de hondenschool gaat, waar twijfel je over?
Onze honden zijn sowieso zelden tot nooit (lang) alleen, en als pup zijnde de eerste zes tot tien weken sowieso helemaal niet.
Ze komen in een vreemd huishouden (tenzij hier geboren) en moeten daar nog flink aan wennen, het duurt een aantal weken voordat je elkaars ritme een beetje te pakken hebt. Pas als die rust er is gaan we het alleen blijven proberen, maar eigenlijk is dat maar heel minimaal en zijn ze bij ons nooit echt alleen.
Miepmiept schreef:KimD schreef:Wat heeft het ermee te maken dat Chim naar de hondenschool gaat, waar twijfel je over?
Onze honden zijn sowieso zelden tot nooit (lang) alleen, en als pup zijnde de eerste zes tot tien weken sowieso helemaal niet.
Ze komen in een vreemd huishouden (tenzij hier geboren) en moeten daar nog flink aan wennen, het duurt een aantal weken voordat je elkaars ritme een beetje te pakken hebt. Pas als die rust er is gaan we het alleen blijven proberen, maar eigenlijk is dat maar heel minimaal en zijn ze bij ons nooit echt alleen.
Of Chim vakantie moet nemen of dat ik de pup meeneem. Alleen thuis of in de auto is nog geen optie natuurlijk. Kan haar ook meenemen en zien hoe het gaat, Chim kan ook een lesje toekijken.
Haha mijn Duitser was ook zo, als ze haar lijstje had afgevinkt voor die dag kwam ze me ook niet begroeten. Puppenschooltje, ja ach op zich wel fijn dat je echt even kan trainen met afleiding en idd heb je die basis veelal nodig voor andere activiteiten.
Zal blij zijn dat het morgen is en ze er is, ga me echt over alles druk zitten maken en uiteindelijk gaat het allemaal zoals het gaat en komt het wel goed.
Miepmiept schreef:Mooie foto's!
Oei, die kon dus gelijk gewassen worden.![]()
Hier ook Zeeuwse en ik hoop dat Ica voldoende herdergenen heeft om ook lekker te zwemmen. Strakjes ophalen, eindelijk.
Esplendido schreef:[ Afbeelding ]
Onze pup is inmiddels ruim acht maanden, gaat echt zo snel. En zijn twee RR vriendjes zijn nu ruim tien maanden. Heerlijk drie van die energieke puber pups in huis.
Esplendido schreef:[ Afbeelding ]
Onze pup is inmiddels ruim acht maanden, gaat echt zo snel. En zijn twee RR vriendjes zijn nu ruim tien maanden. Heerlijk drie van die energieke puber pups in huis.
Esplendido schreef:We zorgen er echt voor dat er maximaal zeven dagen tussen de wasbeurten zit. We willen voorkomen dat er klitten in zijn vacht komen. Dus hij gaat iedere 5 tot 7 dagen in bad en wordt daarna geborsteld en geföhnd. Nu is het zo’n 2 tot 2,5 uur werk.
We hebben in totaal acht honden, de oudere honden helpen wel mee met opvoeden en die pubers maken elkaar ook lekker moe met buiten spelen. Natuurlijk heb ik momenten waarbij ik denk ‘waar ben ik aan begonnen’ maar eigenlijk gaat het echt prima. Zowel ik, als mij man en jongste dochter zijn fanatiek met de honden dus we zijn ook met drie personen die met ze trainen.