De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 09:34

_Tarzan schreef:
Babyspam <3 <3 <3
[ [url=m/aYFSVg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Q0EP2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Balen zeg dat donder zich niet lekker voelt, hopelijk knapt ze snel op!
Eet ze wel nog?

Awh <3 .

Ik weet niet LL, Stoffer deed het vroeger ook wel eens op het kussen, nooit afgevraagd of het kwaad kon eigenlijk.

Fijn dat ze weer blij is Jolmer :)!

Wij zijn op aan het kijken voor een een nieuwbouw appartement voor Stoffer en Blik. Tijd voor een renovatie voor hun :).
Merk dat ze het heerlijk vinden om samen te zijn, maar soms ook allebei ergens anders liggen. Dus nog even kijken :).

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:41

Is toch geen gek plasje LL?
Wat fijn dat ze zich weer wat beter voelt Jolmer!
Oeh wat leuk, Stoffer en Blik op kamers :')
Misschien een leuke kast ombouwen? Ik zie altijd zo'n leuke dingen voorbij komen voor binnenkonijnen!

Schattig is ze he <3 ofja ik hoop dat er een ze bij zit :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:02

Es_ther schreef:
_Tarzan schreef:
Babyspam <3 <3 <3
[ [url=m/aYFSVg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Q0EP2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Balen zeg dat donder zich niet lekker voelt, hopelijk knapt ze snel op!
Eet ze wel nog?

Awh <3 .

Ik weet niet LL, Stoffer deed het vroeger ook wel eens op het kussen, nooit afgevraagd of het kwaad kon eigenlijk.

Fijn dat ze weer blij is Jolmer :)!

Wij zijn op aan het kijken voor een een nieuwbouw appartement voor Stoffer en Blik. Tijd voor een renovatie voor hun :).
Merk dat ze het heerlijk vinden om samen te zijn, maar soms ook allebei ergens anders liggen. Dus nog even kijken :).

Leuk Esther :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:13

Leuke foto's <3

Ziet er als een gewone plas uit LL ?

Stoffer en Blik gaan verhuizen *\o/*

Ben aardig bij geloof ik :') , Lilo heeft vandaag eens goed geholpen :') . Even hooi van de overloop aangeveegd en hekje stukje omhoog en de kamer opschuiven (ze vermaken zich wel ermee , een rotzooi is het al op dit tijdstip :') ) , waar dat wou dus niet over de drempel heen -O- . Nu zat Lilo erbij , kijkend wat ik deed en daar ging de graafmachine aan en al maaiend met haar voorpoten hielp ze het hoopje zo de drempel over *\o/* _/-\o_ . Dat het de hele kamer doorging erna al schuivend en gravend is geen belangrijk detail :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:22

Oh okee :) ik dacht dat het wat roder was. Het is meer de kleur van de foto zonder flits. Maar als het er ok uitziet voor jullie dan is het goed :) hou T gewoon een beetje in de gaten dan.

Haha die lilo :P

En leuk al die nieuwe hokken of kamers om te maken haha. Vind dat zo leuk, kan je doen wat je graag wilt voor ze! :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:22

Babieeesss <3 Schattige foto..

En vechtende nijntjes.. _-:( Stom..

En! Gefeliciteerd cobelens :D Y)(^)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:51

Ik vind zo'ne kasten omgebouwd ook altijd heel leuk!

Ik zou me ook niet zorgen maken om dat plasje urine. Vaak kleurt het wat donkerder na het voeren van wortels ofzo.

Vandaag een poging gedaan om die zonnebloemfoto's die je veel ziet na te doen. Autumn, het model, eet nogal snel. :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Krijg ik nog?
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 16:53

Ah wat schattig <3 !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:54

Awhh <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:01

Hahaha ahh Lilo!

Ahhh kijk nou haha. Leuke foto’s Gigi!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:36

Leuke foto's met die paardenbloemen! <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:37

Lekker worteltjessss!
Afbeelding
Afbeelding

Bliksem wilde niet op de foto haha

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:46

Wat een leuke en lieve foto's weer...

Ik ben nu opzoek naar nieuw vriendje voor Flynn verschillende konijnen opvangen gemaild en druk aan zoeken op marktplaats heb toch echt een zwakte gekregen voor de hangoor konijnen hopelijk komt er zo 1 op mijn pad

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:05

Wat een geweldige foto's met die paardenbloemen! Moet ik ook eens proberen :P
En de foto's met wortelloof zijn ook leuk haha :D Gaat het goed met je trio?

Panda, succes, als je iets eerder was geweest had je Simba kunnen overnemen haha, hij was echt lief!
Krijg gelukkig geregeld updates dat het goed gaat :D

Ik vind Billy hier soms echt somber, het lijkt echt alsof hij Pepper nog altijd mist, ze lagen natuurlijk altijd samen, terwijl hij nu vaak alleen ligt voor zn rust .. Arme lieverd :(:) Ik hoop toch dat hij nog even meegaat, hij is echt de perfecte ram voor een groepje dames!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:22

Oeps zie nu dat ik zonnebloem had getypt. Paardenbloem idd. :P
Bedankt, vind ze zelf ook leuk gelukt. En de kleur past mooi bij haar vachtkleur.

Ook leuke foto's jolmer!

Hopelijk vind je snel een nieuw vriendje.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:26

Spannend pandameisje.
Hopelijk komt er iets op je pad!

Ah Tarzan, sneu hoor… Open dat hij inderdaad nog eventjes mee gaat en lekker met zijn dames kan genieten.

Het trio hier gaat eigenlijk best goed. Zeker toen Donder niet helemaal lekker was, lagen ze lekker met ze drieen bij elkaar. Nu voelt Donder zich weer wat beter en moet Koekie af en toe even weg wezen haha

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:57

Pff amai, ik kreeg net de schrik van mijn leven! Ging de konijnen voeren en ik kon Autumn nergens vinden. Ze zijn al eens eerder ontsnapt, maar alle deurtjes waren gewoon dicht nu en de ijzerdraad zat er ook nog rond. Flou zat ook gewoon rustig naar mij te kijken en die is rap in paniek! Dus mijn hoofd begon al allemaal rampscenario's af te spelen, dat ze gestolen was enz.. Net op die moment zie ik de plank bewegen die we een paar weken geleden hadden neergelegd voor de regen. Zat ze daar onder. :') Ze was niet meteen gekomen wanneer ik riep, omdat ze dus druk aan het graven was, denk een nest aan het bouwen. Ben blij dat ze gewoon okee is. :P

Goed dat ze toch een groepje vormen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 11:36

Haha altijd schrikken ja!
Gelukkig was ze druk met andere dingen in plaats van weg :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:49

Leuk dat het goed gaat met z'n drieën Jolmer!
Lieve foto's gigi :) En schrikken zeg
Wat een schatjes Tarzan <3 Arme Billy, mist zijn vriendinnetje zo erg :(:)
Wat een plukken haar Cobelens, ondertussen weer alles goed tussen die 2?

Morgen ga ik de DA bellen. Mila haar oogje gaat niet over na het zalven. Het is niet heel ernstig om te zien, maar het oog hoort gewoon niet zo nat te zijn.
Afgelopen week hebben ze heerlijk buiten gelopen <3
Afbeelding

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:59

Oké, even een enorme bijlees post. Ik ben zo slecht in dit soort dingen bijhouden..
Bedankt voor al jullie input over groenvoer :)

Mooie foto's van mooie konijnen komen er allemaal langs!

Netjuh, ik geef mijn konijntjes hooi in een ruif, 's avonds een klein beetje los in de kooi, overdag een beetje los in de ren die aan de kooi vast zit (al is dit vooral tegen het terror gedrag wat Suzy soms heeft haha, die wil graag de bodem die bij die ren vast zit kapot maken..) en ik geef hooi in lege wc rolletjes en keukenrollen! Van dat laatste merk ik dat ze dat heel leuk/fijn vinden. Uit de ruif eten ze de laatste tijd ook wel meer maar vooral de keukenrol is favoriet. Hier heb ik vakjes in geknipt zodat het er ook in de lengte uit kan komen als ze daar een beetje moeite voor doen. Ze zijn altijd erg dankbaar als ik die bijvul met nieuw hooi. Misschien een idee? (Ze knagen tot nu toe niet aan de rolletjes zelf, echt alleen aan het hooi wat erin zit)

Utopia, die stokjes vinden ze hier ook geweldig! ik haal ze altijd na een aantal minuutjes weg anders is ie zo leeg ben ik bang.. haha

Ik heb hier zowel een flesje als een bakje water.
Nu hebben we zelfs 2 flesjes water omdat we dachten dat het flesje die bij de kooi zat te zwaar was. Suzy heeft hier in het begin uit proberen te drinken maar we zagen geen luchtbelletjes dus er kwam niks uit dachten we. Al die tijd heeft het bakje wel gewoon in de kooi gestaan dus ze heeft wel kunnen drinken. Nu hadden we dus een ander, lichter, flesje gekocht waar ze wel goed uit dronk, en nu drinkt ze sinds een paar dagen uit allebei :'). Ook Saartje is eigenlijk sinds vandaag ook uit de fles gaan drinken wat er in resulteerde dat ze tegelijk uit de flessen aan het drinken waren :') Erg aandoenlijk gezicht was dat.

Seraphia, wat ontzettend zonde, heel erg veel sterkte!

Cobelens, wat naar! Zijn ze inmiddels weer vriendjes?

Spookyskippy, hopelijk is alles goed met haar ogen!

Ik word wel een beetje bang van jullie horror verhalen over de dierenarts hoor.. Ik heb contact gehad met een dierenarts voor het inenten (en informeren over de sterilisatie, maar dat is nu nog niet aan de orde) en heb net een mailtje gestuurd voor een afspraak..

Suzy is echt enorm sociaal. We hebben haar vandaag en gisteren even kort op de bank gehad. Dan komt ze je soms ook echt opzoeken voor bescherming of iets dergelijks.

Saartje daarentegen... Die laat zich echt heel moeilijk tot niet oppakken. Ik wil dit wel kunnen doen omdat het idee is dat ze uiteindelijk los door de kamer komen en ik ze dan gewoon wil kunnen oppakken mocht dat nodig zijn (en ze moet dus binnenkort naar de dierenarts). Hebben jullie hier nog tips voor?

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 06:43

Als ze hier naar de DA moeten vang ik ze gewoon in, dan zijn ze maar even boos :')
Meestal zijn ze het na een paar dagen wel weer vergeten.

Ik zou je voedsters op 6 maanden beide tegelijk laten helpen, dan is de kans het grootst dat het goed blijft gaan tussen hun. (ik ben het even kwijt, weet je de "gevaren" van 2 voedsters bij elkaar die gaan puberen?)

Die stokjes vinden ze hier ook heerlijk en eens in de zoveel tijd krijgen ze er 1, dan is deze ook supersnel op :')
Hooi in rolletjes vinden ze heir ook leuk alleen verdwijnt het rolletje dan ook :')

Wat een schatjes zijn het toch Spooky <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:24

Hier zijn ze ook maar even boos. Hoe ouder ze worden, hoe rapper ze me vergeven. :P

Mijn binnenkonijn is er nu wel aan gewend om veel gepakt te worden, hij vind het nog altijd niet leuk hoor, maar gaat meestal wel na een rondje rennen goed zitten dat ik heb makkelijk kan tillen. Hij steekt dan echt zijn kop in de lucht. Ready for take-off. :')

Je hoort idd soms horrorverhalen, maar in de meeste gevallen gaat het gewoon goed hoor. Ik laat ook mijn chronisch ziek konijn inenten en die heeft eigenlijk nooit een terugval gehad ofzo door de inenting. Hij is ook gecastreerd. 2 voedsters hier zijn ook gecastreerd, pas rond hun 4 jaar en geen problemen gehad.

Die stokjes lusten ze hier ook graag.

Ooh ik ging net de konijnen voeren en Flou werd helemaal blij, rennen, binky's en zelfs 2 bunnyflops! Ik zie haar dat echt bijna nooit doen, ik werd meteen gelukkig. :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:18

Nou, wij weer een konijntje minder... -O- Terug waar we begonnen zijn: alleen m'n twee mannetjes nog over. Marsh had zo'n zware bevalling, uiteindelijk naar de dierenarts gebracht, voor een keizersnede en die heeft ze helaas niet overleefd... |(

Afbeelding

Dag Marshie... :+:

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:39

Oppakken zijn die van mij ook niet gek op, Donder is de ergste. Pff. Als ik die moet hebben moet ik zelf het hok in, vreselijk.
Mn vriend had zelfs nog een foto gemaakt van mn dikke kont :+
Afbeelding

Tips heb ik helaas dus niet..
Wel een schattige foto Dinek, hier zijn ze ook gek op die sticks

Ahh leuk Gigixponys! Lekker he als ze zo lekker hupsen!

Ahh wat sneu Utopia... sterkte.. :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 12:50

Wij worden vooral gebruikt als speelgoed. Ze zijn beide enorm tam en vinden (bijna) alles goed. Oppakken minder, maar ze laten het toe.

Haha charmante foto Jolmer!

Utopia, sterkte :(:).

Die stokjes krijgen ze hier als mn moeder op bezoek komt. Dan zijn ze ook na 10 minuten op :').

Hier geen horrorverhalen bij de dierenarts. Is geen hobby van ze, maar ze zijn er nooit slechter van terug gekomen :).