gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:46

Oké bedankt :) .

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:20

Oehh jeetje Gigi, kun je de ren niet binnen zetten of overdekt maken?

Ik blijf Nora haar verharing apart vinden, ze krijgt een heel ander vachtje en kleur ervoor terug..
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:36

Dat is wel raar ja... :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:41

Overdekken inderdaad, heb ik hier ook.

Dat kan prima hoor. Is bij mijn Bliksem ook, toevallig heb ik gister een foto gemaakt :P

Op z'n rug dus. Bliksem is grijsbruin maar daar is de vacht grijs.

Afbeelding

Afbeelding

Rambo is een blauwwitte hollander en heeft nu donkerbruine oren.

Afbeelding

<3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:22

Sommige dieren verschillen kwa kleur met de seizoenen

Zo gek vind ik het niet :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:29

Is idd heel normaal dat verkleuren tijdens het verliezen vd wintervacht. Dat oude haar is vaak wat bleker geworden.

Hier gaat Floki weer flink tekeer.. Ik heb haar ondanks de druppels tegen schijndracht toch weer apart moeten zetten vandaag want ze had weer een nestje gebouwd van Sproet zijn haar en achtervolgde hem de hele tijd.

Gelukkig gaat ze maandag onder het mes.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:51

Gelukkig dat ik me geen zorgen hoef te maken! Eerste keer dat ik dit mee maak, en ben dan gelijk zo'n overbezorgde konijnen mama :=

Wat vervelend Marloez! Zal een hoop rust geven als Floki straks gesteriliseerd is.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:19

Dat gevoel ken ik :) , overbezorgd zijn.

Zijn alle voedsters eigenlijk zo? Want ik weet niet of mijn ouders er geld aan willen uitgeven om een voedster te steriliseren... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:22

Maandag is al bijna , lekker hormoontjes eruit!

Mijn oude ram werd altijd kaal in zijn rui := , niet Kerst maar Dobby (na overlijden van Utopia naar asiel gegaan)

Nynke is geholpen, ze plukte haar ex (Dobby liep over naar Utopia :P ) kaal en zichzelf , Dobby was bang voor haar :+ . Kost wat maar heb er veel voor terug

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:25

Ja, ik denk dat ook wel. Hoop mijn ouders nog te kunnen overtuigen.

Een ram kan toch vanaf drie maanden gecastreerd worden hè?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:25

Mijn voedster was ook zo. Ze liet mijn ram geen seconde met rust, constant rijden op zijn hoofd, kaal plukken en hele tijd mijn ram achter na jagen. Na de sterilisatie heeft ze dit nooit weer gedaan, dus zeker wel het geld waard!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:27

Ik zit ook met zo'n voedster... Nala is gisteren gekoppeld aan een knappe ram en ze is HormoNala nu :') vreselijk.

Hoop dat ze snel gecastreerd kan worden, wil nog even proberen te wachten gezien de EC en koppeling nu. Dingetje voor dingetje zullen we maar zeggen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:29

Oké, misschien is dat dan toch een goed idee :') . In ieder geval zal het nog even duren voor we ze kunnen laten steriliseren, dus ik heb nog tijd om erover na te denken.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:11

Het is sowieso goed om te laten helpen tegen baarmoederkanker. Daar krijgen heel veel voedsters last van, zeker als ze erg last van schijndracht hebben maar geen jongen mogen krijgen. Het is niet goed voor dat gebied om zo overactief te zijn zonder "zijn werk" te kunnen doen.

Maar dat zoveel voedsters zo erg last van hun hormonen hadden wist ik niet! Het komt misschien ook omdat ze bij een mannetje worden gehouden waardoor het aangewakkerd wordt. Als ik haar apart zet bouwt ze geen nestje (maar ja dan kan ze Sproet zijn haar ook niet plukken natuurlijk :P ).

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:14

Ja eigenlijk is het ook best sneu als je zoveel last van je hormonen hebt, maar je kan/mag er niks mee doen :+

De konijnen zitten al ongeduldig bij het hek van de ren te wachten. Normaal gaat de ren om 6 uur al open, stelletje ongeduldigen :=

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:24

Marloez: Dat was ik ook al aan het denken. Maar zou zo graag eens een nestje hebben. Maar weet niet of dat haalbaar is. Dan zou ik wel sowieso een andere ram gebruiken want ik zou niet willen dat de beestjes al die tijd alleen moeten zitten. En aangezien er bijna geen Teddy dwerg fokkers zijn denk ik wel dat de kleintjes weg zouden geraken. En dan zou ik een rammetje en een voedster zelf houden. Het is maar een idee :D . Ik zou het wel graag willen, maar ik weet niet of het veel gedoe is of niet. Iemand ervaring? :D

Jannickee: Toch grappig om te zien dat konijnen echt geen domme dieren zijn zoals sommigen denken :) . En als het om zoiets gaat denk ik niet dat ze dat snel zullen vergeten :) . Schattige foto trouwens :) .

Laten jullie je konijnen ook 's nachts in de ren ? Behalve Jannickee dan :+ . Want het zijn wel nachtdieren natuurlijk... Maar zou er toch niet echt gerust op zijn denk ik.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:06

Nee hoor Marloez, Nala dook hier al op de hond 3 dagen terug... :')

Er zijn wel teddyfokkers maar in mijn ogen is iedere teddyfokker er een teveel. Nadat ik een zwaar verwaarloosde teddy widder van straat plukte ben ik er heel anders tegenaan gaan kijken.
Nu wil ik sowieso geen nest, niet van een langharig dier maar ook niet van de anderen. Er zijn al genoeg konijnen en ik zit niet te wachten op dingen die fout gaan. Dat kost ook genoeg. Bevalling die verkeerd gaat, dode jongen, dode voedster...

Ik heb ze altijd in de ren. Die is overdekt en langs alle kanten dicht en dus veilig.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:24

Ja, verwaarloosde teddy's kan ik me wel inbeelden. Maar ik zou ze ook niet zomaar weggeven hoor. Eerst nagaan of hij/zij er moeite voor gaat doen en goed gehuisvest wordt.

Dat is ook weer waar... :=

Oké :) . Ik heb ook een over-ear en "onderdekte" :D ren. Maar ik hem zelfmaken en wil eerst zeker weten of de ren wel veilig is :') .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:30

Konijnen 's nachts in een hok stoppen vind ik zielig. Er zijn bijna geen hokken groot genoeg. :n
Wij hebben de ren en het hok gewoon aan elkaar vast. :j

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:35

Hier lopen ze ook altijd in een ren van 6m2 met een groot hok waar ze eventueel in kunnen voor de nacht. Ik ga ze echt niet in het hok opsluiten.

Weet iemand nog een webwinkel waar ze voor een leuke prijs Icepods verkopen?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:06

Oké bedankt :) . Ik zal ze dan snachts ook buiten laten.

Op Bunnybunch hebben ze wel veel leuke en handige spullen dus misschien kan je daar eens kijken ;) .

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:03

Ik heb een tijd geleden koelelementen in duitsland gekocht.
zijn mooi grote 40x30, handdoek erover en klaar.
Heb ook 2 icepods van konino

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:15

De arme schatten hebben het warm, die van jullie ook zo'n last van?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:18

Ik heb hier ook altijd de dieren los in de ren , heb geen afsluitbaar hok :+

Nynke was wat nat net , ik denken Syb zijn warme neus in haar vacht gestoken of gewoon elkaar gewassen

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:26

Ja, Moppie had er ook last van. Zeker met de Teddy's gaan wij voor veel afkoeling zorgen. We gaan enkele tegels leggen, het hok komt achter het huis waar er enkel 's ochtends zon is, wrs ga ik ook een ice POD kopen... En wat het ook heel goed deed bij Moppie was een handdoek onder koud water houden en dan goed uitwringen, vond hij geweldig!