Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:42

Hier ook niet verzekerd. Wel lang naar gekeken maar bijna niks van de dingen waar wij risico op lopen wordt verzekerd. Was het voor ons niet waard dus. Alhoewel ik er nu wel blij mee zou zijn geweest met dit jaar alleen al tand trekken voor Dexter, darmontsteking en nagel afgescheurd := Laten we hopen dat dit het was voor een lange tijd.

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:23

Hier is de nacht ook goed gegaan, rond half 11 gaan slapen en om 5 uur werd ik wakker waardoor Silke ook wakker werd, ik heb haar toen laten plassen en daarna was het even piepen en is ze weer gaan slapen.

Ze plast alleen heel weinig, ze is er sinds gistermiddag half 1 en heeft sindsdien nog maar 3x geplast. Vanochtend om 5 uur was de laatste keer, ze heeft vanmorgen wel gepoept en ze drinkt ook goed, eten wat minder dus krijgt ze regelmatig kleine beetjes. Mijn vorige hondje plaste de eerste dag ook bijna niet, maar dat was na een paar dagen wel anders, toen plaste ze soms wel meerdere keren per uur.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:36

Kaus schreef:
Hier ook niet verzekerd. Wel lang naar gekeken maar bijna niks van de dingen waar wij risico op lopen wordt verzekerd. Was het voor ons niet waard dus. Alhoewel ik er nu wel blij mee zou zijn geweest met dit jaar alleen al tand trekken voor Dexter, darmontsteking en nagel afgescheurd := Laten we hopen dat dit het was voor een lange tijd.

Ik vond het ook bij de meeste verzekeringsmaatschappijen wel opvallen dat de dingen waarvoor ik 'm dan zou willen verzekeren er niet bij zaten. Of dat ze dan maximaal €50 per consult betalen, maar je om een declaratie in te dienen €45 moet betalen. Dat schiet dan ook niet echt op. Wat een pech al met Dexter! Hopelijk was dit het voor dit jaar. :')

Mar_X schreef:
Hier is de nacht ook goed gegaan, rond half 11 gaan slapen en om 5 uur werd ik wakker waardoor Silke ook wakker werd, ik heb haar toen laten plassen en daarna was het even piepen en is ze weer gaan slapen.

Ze plast alleen heel weinig, ze is er sinds gistermiddag half 1 en heeft sindsdien nog maar 3x geplast. Vanochtend om 5 uur was de laatste keer, ze heeft vanmorgen wel gepoept en ze drinkt ook goed, eten wat minder dus krijgt ze regelmatig kleine beetjes. Mijn vorige hondje plaste de eerste dag ook bijna niet, maar dat was na een paar dagen wel anders, toen plaste ze soms wel meerdere keren per uur.

Wat heeft Silke het dan knap gedaan! Melle vond het eerst spannend om op de stenen te plassen, maar nu heeft hij door dat dat oké is.

Ik heb net voor het eerst een klein stukje (lees: 20 meter) met Melle gewandeld. Hij liep boven verwachting goed mee. Er kwamen drie auto's, een wielrenner en vier mensen langs en dat was wel even spannend, maar dan gaat hij tussen mijn benen zitten en kijken. Hij is nu weer moe van al z'n indrukken en ligt heerlijk te dromen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:55

Hier wel verzekerd en heb parel dr verzekering er dubbel en dwars uit dus ben heel blij dat ik het wel heb gedaan.
Elvin niet gedaan maar daar heb ik nog geen bijzondere dingen mee gehad maar omdat ik nu zie met parel hoe het op kan lopen heb ik guapa ook verzekerd.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:26

Skye is wel verzekerd. Toen ik hem kocht had ik nog geen mega spaarpot voor eventuele onverwachte grote dingen. Voor onze volgende hond zijn we nog aan het twijfelen. Het spaarpotje is er ondertussen wel, maar het is ook wel heel fijn om een risico af te dekken en bijvoorbeeld gewoon naar de osteopaat te kunnen zonder dat dat soort dingen direct zo duur zijn..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:47

Wij hebben Otje niet verzekerd. We hebben een spaarpot (spaarpOtje :+ ) waar ik elke maand geld op zet.

Wat een knappe pups, allemaal goed geslapen :D fijn!

Ot had gisteren een drukke dag, puppycursus en ‘s avonds is ze bij de buurvrouw wezen spelen omdat ik uit eten was en m’n vriend werken, dus dit is zo’n beetje dr mood de hele dag al:
Afbeelding
Ik hou van die schattige kussentjes :+:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:47

beauty1love schreef:
Skye is wel verzekerd. Toen ik hem kocht had ik nog geen mega spaarpot voor eventuele onverwachte grote dingen. Voor onze volgende hond zijn we nog aan het twijfelen. Het spaarpotje is er ondertussen wel, maar het is ook wel heel fijn om een risico af te dekken en bijvoorbeeld gewoon naar de osteopaat te kunnen zonder dat dat soort dingen direct zo duur zijn..

Zo duur is dat niet, ik denk dat als je vergelijkt verzekering tegenover jaarlijkse kosten, dat je schrikt wat de verzekering 'verdiend'.

Daargelaten als er grote ongelukken gebeuren maar ook dat betaal ik liever in één keer dan tegenover jaren verzekering.

Zonder gekke dingen zijn wij nog geen €100,- per jaar kwijt bij de DA.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:49

Hier ook geen verzekering. Wel een spaarrekening voor de hond, nadeel van een teckel is dat er al heel veel standaard uitgesloten is...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:50

Sluiten ze uit op ras ja?
Ik heb er niet eens echt naar gekeken := had al snel besloten een spaarpotje te doen ipv verzekering.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:52

Hier ook geen verzekering.

Had altijd verzekeringen voor mijn paard. Had nooit iets. Stop de verzekering en meneer mankeerde ineens van alles. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 14:56

hier ook geen verzekering. Alles rondom fok word niet verzekerd. Bij sommige rassen sluiten ze HD en ED uit. En tot nu toe komen die van ons gelukkig amper bij de DA voor problemen. Boellie 1x voor een ontstoken bloeduitstorting en een gebroken tandje. Chick 1x toen ze zich versprongen had. (in 4 jr tijd, buiten entingen/titeren)
En djessey nu 2x voor der oogje. 1x hiervan was controle. en 1x voor t beschadigde tandje.

we hadden een verzekering voor de uitgeplaatste pup maar die inmiddels ook opgezegd.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:11

Warboel schreef:
Sluiten ze uit op ras ja?
Ik heb er niet eens echt naar gekeken := had al snel besloten een spaarpotje te doen ipv verzekering.

Bij de verzekeringen waar ik naar gekeken hebben sluiten ze hernia klachten sowieso al uit en via de dierenarts heb ik bij de assistente gratis puppy consulten...

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:21

Wij gaan ook geen verzekering nemen :n hebben zelf spaargeld staan en wonen vrij goedkoop, dus houden maandelijk voldoende over.

Wij moeten nog even tot 6 juli geduld hebben *\o/*

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:31

Wij hebben ook geen verzekering voor de dieren. Als ik alle paarden en honden moet gaan verzekeren ben ik een klein maandsalaris verder denk ik. Bovendien wil ik altijd zelf bepalen naar welke arts ik ga en of een behandeling nodig is of niet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:46

Ahhh Detroit wat een schatje! Gelukkig is het al bijna 6 juli al duurt die laatste week zoooo lang! Sterkte met aftellen :D

Wij verveelden ons een beetje dus zijn even met Otje naar de Klinkenbergerplas gereden, het was er heel erg rustig dus ze heeft even lekker los kunnen lopen (als ze hondjes tegenkomt die ze heeeel leuk vindt of veel hondjes tegelijk heeft ze wel eens een beetje bananen in dr oren/raakt ze overprikkeld) ze heeft lekker door het water gerend! Nu is ze moe :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:31

KimD schreef:
beauty1love schreef:

Zo duur is dat niet, ik denk dat als je vergelijkt verzekering tegenover jaarlijkse kosten, dat je schrikt wat de verzekering 'verdiend'.

Daargelaten als er grote ongelukken gebeuren maar ook dat betaal ik liever in één keer dan tegenover jaren verzekering.

Zonder gekke dingen zijn wij nog geen €100,- per jaar kwijt bij de DA.

Het kan ook anders....
Parel heeft geen bijzondere ziekte aan haar ogen KCS maar haar druppels zijn 44€ en 83€ per maand.
Ze vergoeden hier de helft van omdat het chronisch is dus dat wil zeggen 61,50€ alleen al per maand aan oogdruppels.
En de verzekering kost dat niet per maand.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:17

Warboel schreef:
Ahhh Detroit wat een schatje! Gelukkig is het al bijna 6 juli al duurt die laatste week zoooo lang! Sterkte met aftellen :D

Wij verveelden ons een beetje dus zijn even met Otje naar de Klinkenbergerplas gereden, het was er heel erg rustig dus ze heeft even lekker los kunnen lopen (als ze hondjes tegenkomt die ze heeeel leuk vindt of veel hondjes tegelijk heeft ze wel eens een beetje bananen in dr oren/raakt ze overprikkeld) ze heeft lekker door het water gerend! Nu is ze moe :')

[ [url=m/ZvdEeZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vvE2Sx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rrJAtv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vond de overige 7 weken al lang -O-

Lekker zeg! Even naar het water! Ik vind Otje zo'n leuk hondje!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:30

Heeft er hier iemand interesse in 2x 1 kilo zak Wolf of Wilderness junior? De smaak van de foto!

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:13

@BlijNijn Popo is een grote poedel! Wat is Melle schattig zeg. Ben heel benieuwd hoe hij eruit komt te zien als hij volwassen is!
Ik heb hem niet verzekerd, maar ik werk in de diergeneeskunde dus maak sowieso minder kosten.

Er wordt idd veel uitgesloten bij verzekering op basis van ras. Kortsnuitigen worden vaak helemaal niet meer geaccepteerd en bij rasspecifieke aandoeningen wordt veel ook niet meer vergoed.

@mdvende Fijn dat Skip zo mee kon!

@Detroit Wat een heeeerlijk koppie <3

@Warboel Otje is zo'n lekker pupje haha. Ook fijn dat ze het water zo leuk vindt. Dat gaat hier niet lukken. :P

Wij zijn vandaag even naar het bos een dorp verderop gefietst en hebben daar gewandeld want het losloopgebied is daar vele malen mooier dan hier. Ging super! Popo is zo braaf naast de fiets, echt heel relaxed. *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:47

Zo goed het gisteren ging, zo onrustig was Skip vandaag. Hij lag ook wat verder weg van ons vast aan een boom. (Verder weg in de zin van misschien 20 meter) dichterbij ging niet lekker want dan gaat hij in de weg lopen.

Nu weer lekker thuis en allebei morgen een dagje bijslapen geloof ik. Skip is moe en ik ook!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:09

Yoshi gat steeds lekkerder met puppycursus.... Had er een hard hoofd in vandaag, vanwege de warmte niet echt geoefend deze week.

En vanmiddag bij m'n ouders geweest en onverwachts langer blijven hangen, daar boos geworden op ze, ik wil dat ze daar vast ligt aan een 10 meter lijn vanwege een niet afgesloten tuin, maar zij klikken d'r steeds los. En ja hoor daar ging ze richting de 80km weg, zit een hekwerk tussen, alleen deze is niet puppy proof en daar kon ik er zelf achteraan, paar meter voor het hek was ik er bijna bij en ging ze zelf op d'r rug liggen omdat ze donders goed door had dat ze dat niet mocht doen. Eind goed al goed. Maar gewoon erg vervelend, het is mijn/onze hond van man en mij en onze regels en ja die zijn best streng.

Mocht ze door ziekte of ouderdom tzt overlijden kan ik dat een plaats geven, maar moet er niet aandenken dat ze de straat op rent.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:55

@mvdende jammer dat het nu minder goed ging. Het is ook veel misschien, twee dagen. En honden willen nou eenmaal dichtbij hun mensen zijn, twintig meter is best ver ;)

@jeanine ow pff, vervelend en eng zoiets! Mijn vader heeft Toby één keer los geklikt van de riem. Toby ging gelijk op jacht en ik kon er achteraan. Ook nog precies op de dag dat ik mijn toenmalige paard weg bracht naar een 'heropvoedingskamp' zonder de zekerheid dat hij daar levend vandaan zou komen (laatste evaluatie, dierenarts stond er al achter hem vanwege agressie te laten gaan, uiteindelijk goed gekomen hoor, maar niet bij mij), dus ik was al heel emotioneel die dag ;) Ik heb nog nooit zo hard en boos gegild naar mijn vader denk ik. En ik heb in mijn puberteit toch best veel tegen hem gegild O:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:22

Skippy01 schreef:
@mvdende jammer dat het nu minder goed ging. Het is ook veel misschien, twee dagen. En honden willen nou eenmaal dichtbij hun mensen zijn, twintig meter is best ver ;)

@jeanine ow pff, vervelend en eng zoiets! Mijn vader heeft Toby één keer los geklikt van de riem. Toby ging gelijk op jacht en ik kon er achteraan. Ook nog precies op de dag dat ik mijn toenmalige paard weg bracht naar een 'heropvoedingskamp' zonder de zekerheid dat hij daar levend vandaan zou komen (laatste evaluatie, dierenarts stond er al achter hem vanwege agressie te laten gaan, uiteindelijk goed gekomen hoor, maar niet bij mij), dus ik was al heel emotioneel die dag ;) Ik heb nog nooit zo hard en boos gegild naar mijn vader denk ik. En ik heb in mijn puberteit toch best veel tegen hem gegild O:)

Ik weet het ;)

Het was even een heel mooi plekje wat nog een beetje vlak was, bij een boom waar hij aan vast kon.

Het was inderdaad te ver weg en Skip is al zn gezelschapsdier! Om een uur of 3 dan ook naar huis gegaan, Skip was het zat en mijn spieren ook.

Vrijdag gaan we nog 1 dagje, maar even kijken of Skip dan mee gaat, of een dagje naar het pension gaat.

Ik verwacht nl dat het behoorlijk druk gaat zijn vrijdag, komende woensdag gaan de rotsen weer "open" voor individuele klimmers ipv alleen gereserveerde groepen... en het is voor Skip niet leuk als er tich mensen langs komen (angst voor mensen) en voor andere klimmers is het ook niet leuk om langs een woest blaffende hond te moeten.

En als we in een route bezig zijn, kunnen we niet anders ingrijpen dan roepen dat het goed is en dat hij naar zn kleedje moet gaan. Zeker als we in een multipitch zitten, zn 35 meter boven de grond :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:47

@mvdende als hij daar stress van ervaart, en je niet makkelijk kunt ingrijpen, lijkt hem een dagje naar de oppas brengen mij slimmer :j

Ik was vanmorgen trots op Toobs. Het viel me op dat hij gewoon echt steeds minder reageert op honden die fel zijn buiten op straat. Toby is 'selectief sociaal'. Het gaat goed, maar niet naar honden die uitvallen of zich dominant of lomp opstellen. Vanmorgen een vizsla die aan de lijn wilde uitvallen, Toby keek, zette zijn nekharen wel wat op (ook niet heel extreem, geen borstel tot zijn staart, wat ook wel eens gebeurd is), keek naar mij en reageerde verder niet op die hond. Van de week ook al een uitvallende schapendoes die hij keurig negeerde, zelfs zónder borstel op te zetten. Hij kijkt mij dan aan en loopt gewoon verder. Super fijn! *\o/* (ok, ik moet dit nog niet verwachten bij zijn aartsvijand. Dan gaat hij nog compleet los, en die hond ook :n )

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:58

Ik ben weer terug van mijn minivakantie!

Yoshi ik snap wel dat je dan schrikt. Eng!

Knappe Toby! Fijn als ze niet meer reageren.

Mvdende misschien net teveel geweest inderdaad!