De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:57

_O- misschien kunnen de konijnen zelf beter schoon gaan maken , Lilo had al een handdoek uit de badkamer getrokken (lag op de grond, wasmand doe ik niet aan _O- ) had ze wel kunnen gebruiken :j

:+ dat staat stoer Tarzan :))

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:21

Zo flynn haar kuur is afgelopen en nu opzoek naar vriendje voor Flynn

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 12:58

Rebecca schreef:
_O- misschien kunnen de konijnen zelf beter schoon gaan maken , Lilo had al een handdoek uit de badkamer getrokken (lag op de grond, wasmand doe ik niet aan _O- ) had ze wel kunnen gebruiken :j

_O- . Ik hou van dat konijn :') .

Nu moet ie nog een stoer verhaal verzinnen Tarzan!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:00

xXutopiaXx schreef:
Oh gelukkig.. dacht al dat ik kapotte konijnen had _O- Ze bemoeien zich overal mee als ik schoon kom maken en lijken zelfs boos :')

Zal eens een foto maken het van etiket van ons voer, ben wel benieuwd nu eigenlijk! :D

Ben overigens superzenuwachtig.. Marsh zit nu op dag 29 van haar dracht, als het goed/gelukt is.... :oo

Edit:

Ons voer:

[ [url=m/Wp3xqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit voer ziet er over het algemeen ook okee uit. Alleen het ruwe celstof gehalte is wat aan de lage kant. Het zou tussen de 140-250 g moeten zitten en jou voer bevat 135 g, wat dus net onder de ondergrens valt.
Daarnaast ook nog even de opmerking dat ze bij goedkoper voer dus ook vaak goedkopere bronnen voor eiwitten enz. nemen, waardoor deze van mindere kwaliteit zijn= minder bruikbaar voor opbouw van spieren enz. en ook minder opneembaar uit de darm. Nu is het wel zo dat ze bij konijnen gewoon vaak luzerne gebruiken wat wel een goede eiwitbron is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:21

Es_ther schreef:
Rebecca schreef:

_O- . Ik hou van dat konijn :') .

Nu moet ie nog een stoer verhaal verzinnen Tarzan!

Gevochten met een tijger die vannacht langsliep?! :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 13:30

Bijvoorbeeld :') .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:31

Gigixponys schreef:
xXutopiaXx schreef:
Oh gelukkig.. dacht al dat ik kapotte konijnen had _O- Ze bemoeien zich overal mee als ik schoon kom maken en lijken zelfs boos :')

Zal eens een foto maken het van etiket van ons voer, ben wel benieuwd nu eigenlijk! :D

Ben overigens superzenuwachtig.. Marsh zit nu op dag 29 van haar dracht, als het goed/gelukt is.... :oo

Edit:

Ons voer:

[ [url=m/Wp3xqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit voer ziet er over het algemeen ook okee uit. Alleen het ruwe celstof gehalte is wat aan de lage kant. Het zou tussen de 140-250 g moeten zitten en jou voer bevat 135 g, wat dus net onder de ondergrens valt.
Daarnaast ook nog even de opmerking dat ze bij goedkoper voer dus ook vaak goedkopere bronnen voor eiwitten enz. nemen, waardoor deze van mindere kwaliteit zijn= minder bruikbaar voor opbouw van spieren enz. en ook minder opneembaar uit de darm. Nu is het wel zo dat ze bij konijnen gewoon vaak luzerne gebruiken wat wel een goede eiwitbron is.

Goed om te weten, thanks! Ik geef ze zelf ook wel 's een beetje luzerne van de paarden :9

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:44

Lilo :') mafkees :+
Oeps, hapje uit het oor, Tarzan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:11

Voor een goed bod mogen jullie Lilo wel hebben :') (grapje hoor := )

:') heel stoer een langstlopende tijger , dan was het vast een kat die eruit zag als een tijger

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:29

Denk dat je Lilo en Nelson niet samen op boeven pad wilt laten gaan, want dan wordt de hut volledig af gebroken.

Maak mij toch wat zorgen om Majoor, sinds nare DA bezoek krijg ik haar niet meer terug de oude, zit hele dagen onder het ligbed en komt alleen af en toe te voorschijn als ik binnen ben en in de schemer gaat ze ook wat rond lopen. Als ik haar roep voor snoepje en voor eten dan komt ze wel en doet ze ook goed. Is echt puur angst voor mensen....zo jammer

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:42

Ik had een vraagje als ik nu een baby ram neem bij hoeveel maand / week kan die worden gecastreerd en kan die dan eerst bij onze dame flynn in of moet die echt apart tot die gecastreerd is

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:11

Rot is dat cobelens.. :(:) Je doet zo je best voor ze en zo'n DA-bezoekje kan het dan helemaal verpesten.. :( Geduld.... hopelijk komt het dan nog goed, uiteindelijk gaat ze wel weer inzien dat jij wel goed bent..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:45

Hier ook eentje die vroeger dan helemaal het vertrouwen verloor en we weer van nul konden beginnen. Nu is ze 5 jaar en is het al een pak beter. Je merkt het nog wel hoor, maar ik moet niet meer heel de tijd super voorzichtig zijn. Het is het karakter en dat is er moeilijk uit te krijgen jammer genoeg.

@pandameisje: moet vanaf 10 weken apart gehouden worden want soms zijn ze dan al vruchtbaar. Castreren kan als de ballen ingedaald zijn, meestal is dat wel redelijk rap. Daarna nog 3 weken apart houden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 05:39

Rebecca schreef:
Voor een goed bod mogen jullie Lilo wel hebben :') (grapje hoor := )

:') heel stoer een langstlopende tijger , dan was het vast een kat die eruit zag als een tijger

Ze zou het leuk doen samen met Saar geloof ik, kunnen ze samen op oorlogspad :')
En dan zegt iedereen altijd dat fransjes zo lekker rustig zijn, nou die rooie van mij dus weer niet _O-

Coconut, ja een schaafwondje, ze heeft de laatste dagen lentekriebels en gaat Spet en Billy op de zak, ik denk dat Billy even verteld heeft dat ze moet stoppen :')
Bij Billy is het altijd als ze hem echt het leven zuur maken dan bijt hij een keer goed en dan zijn ze meestal weer rustig haha, dat oor past goed bij de hap uit dr neus dus :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 06:11

Hahhaa :') nou ja, in een keer duidelijk dan toch ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 06:31

Ja, Billy is echt een hele lieve ram, maar als je hem op de wekker gaat dan is hij meteen duidelijk :')

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:35

fransjes rustig, wie heeft jou ooit voorgelogen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:42

Krijg net een herinnering op FB ..
Afbeelding

Wat mis ik m’n lieve schatjes!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:12

Wat een moppies

Afbeelding

Ik heb het niet gezien, maar kan wel raden wat er gebeurd is, is heel lang niet gebeurd, maar ze hebben weer gevochten en dan gaan ze rollenbollend door de tuin heen. Ze liggen nu ver van elkaar af op adem te komen....ik snap ze niet

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:30

cobelens schreef:
Wat een moppies

[ [url=m/CB7me6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het niet gezien, maar kan wel raden wat er gebeurd is, is heel lang niet gebeurd, maar ze hebben weer gevochten en dan gaan ze rollenbollend door de tuin heen. Ze liggen nu ver van elkaar af op adem te komen....ik snap ze niet

Dat is stom!

Iemand nog tips voor een konijnenhok? Wij gaan het aangekochte hok vervangen voor een zelfgemaakt waarbij de in de garage een binnenverblijf krijgen en een veel grotere ren.

Iemand dingen waar we rekening mee moeten houden? Wat vinden konijnen helemaal te gek?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:13

Wat praten jullie veeeel! Haha
Of ik ben te weinig op bokt!

Hier voer ik ook de ‘standaard’ brok. Heb nu een mix van muesli en haver en brok maar ze laten alles behalve de brokjes liggenz
Aghja, heb maar een zak van 20kilo gekregen :') ik denk dat ik die maar ga doneren aan de knaagdieren opvang.

Ohjee Tarzan, oortje kapot haha.
Ookal lentekriebels dus haha. Hier ligt het hele binnenhok vol met haar. Kaalgeplukte kippen zijn het straks.

Spannend Pandameisje, ben benieuwd.

Balen hoor Cobelens, sneu.

Ahh lieve herinnering Tarzan!
Wat kan je ze missen he :(:)

Balen Cobelens, soms snap ik ook geen snars van die konijnen. Dan vechten ze elkaar de tent uit en dan liggen ze naast elkaar.

Hier heeft Bliksem de lente ook in zn bol, hij likt beide dames steeds op 1 plek op de rug, met gevolg een grote kale plek, bij Donder was hij tot bloedens toe.. Daarbij is hij nu dicht en weer met haar begroeid, . maar bij Koekie is het een flinke plek..

Donder is niet helemaal lekker, heel sneu. Vanmorgen een hangend oortje en heel sloom. Ze zat in de regen buiten. Heb dr even afgedroogd, de ren dichtgedaan en dr in het binnengedeelte gezet. Even contact gehad met de dierenarts waar een vriendin werkt en die zei kijk het aan. Vriendin komt toch straks even langs, dus die neemt dr first aid kit voor konijnen mee. Even kijken hoe of wat. Voorlopig is ze niet meer zo heel sloom gelukkig!
En, 1 voordeel. Ze laat Koekie wat meer toe nu!

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:31

Babyspam <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Balen zeg dat donder zich niet lekker voelt, hopelijk knapt ze snel op!
Eet ze wel nog?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:39

Ahhh kijk nou <3

Heb dr niet zien eten, maar heb voer bij dr neergezet en daarvan was wel gegeten.
Vind dr nu wel wat beter dan daarstraks, maar blijft eng

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:46

Oh nee dat is even een goed gevecht geweest zeg! Hopelijk zijn ze snel weer vriendjes.

Ik heb vooral veel inspiratie voor het hok op pinterest gevonden haha

Gefeliciteerd met je verjaardag jolmer! Beterschap met donder.

Ik vind vanmorgen dit plekje in de ren... ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Is dit een klein beetje urine met bloed erin? Het is hier al bijna donker dus heb een foto zonder en met flits.

Afbeelding
Afbeelding

Edit: aww wat lief Tarzan!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:28

Ik heb ook wel eens zo’n plasje gevonden Laughterline. Maar heb t eens nagevraagd en werd gezegd dat het wel eens voorkomt zo’n donker plasje? Zou het in de gaten houden.

Oh op pinterest kijken voor hokken is een goed idee inderdaad!!

Gister is die vriendin langsgeweest, gevoeld, gekeken en we zagen dat ze vooral last had van dr pootje. Ook had ze wat koorts, maar ze zei in combinatie met pijn en stress (binnen onderzocht) is dat niet raar. Ik heb pijnstilling nog liggen, dus gister mee begonnen en zie nu net dat ze al veel vrolijker is en weer lekker rondhupst!