Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:28

Hoe bedoel je 1 pot nat? Aelfde lijn of familie ofz? :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 12:32

KimD schreef:
Deze foto's zijn van even geleden. :D Zal eens kijken of ik haar straks op de foto krijg.

[ [url=m/vJt0OV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qf8eZK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk ding om te zien!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:00

Oh die is super schattig! Die mij er ook maar zo eentje <3

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:43

Ik vind het altijd zo grappig om te zien wat iedereen hier aanspreekt in een hond, zo verschillend!

Mijn Zig is ziek van het koude weer :(. Ik heb dus toch niet goed opgelet dat hij warm was, hij heeft ook geen onderlaag vacht. Nu ligt hij in een fleecetruitje, onder een dekentje, op m'n schoot lekker warm te zijn.

AJ verveelt zich kapot, maar het regent zo hard :').

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:46

xLaraaj schreef:
Hoe bedoel je 1 pot nat? Aelfde lijn of familie ofz? :)

Is inderdaad familie ja!

ZoZenn schreef:
Ik vind het altijd zo grappig om te zien wat iedereen hier aanspreekt in een hond, zo verschillend!

Mijn Zig is ziek van het koude weer :(. Ik heb dus toch niet goed opgelet dat hij warm was, hij heeft ook geen onderlaag vacht. Nu ligt hij in een fleecetruitje, onder een dekentje, op m'n schoot lekker warm te zijn.

AJ verveelt zich kapot, maar het regent zo hard :').

Beterschap!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:21

Ik zit even aan het eind van mijn energie, druk weekend gehad en dacht bij te kunnen komen maar toch maar naar de dierenarts vandaag en Lilith haar melktanden worden getrokken zover ze nog zitten. Ze zitten te vast en drukken de nieuwe scheef -O-
Dus donderdag weer terug, vind het toch wel een beetje spannend.
Afbeelding

Oja jullie opperde ooit een belletje wat ze moest gebruiken als ze naar buiten wilde. Ze heeft zelf al besloten dat met het kattenluik klapperen ook aandacht vraagt :')
Ze is nagenoeg zindelijk al vergeet ze soms nog wel om naar buiten te gaan (of is ze niet zo duidelijk met aangeven).
Laatst bijgewerkt door Azmay op 01-10-18 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:23

Oh dat is balen. Heb dat ooit met een opvanghondje gehad, de nieuwe en oude zaten achter elkaar. Heb die oude los lopen wrikken met een mes haha. Geen scherp mes trouwens hoor en de achterkant;p Ertussen doen en beetje wiebelen...elke dag.
Gingen mooi los zitten en uiteindelijk gingen ze eruit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:33

Ianthe schreef:
Oh dat is balen. Heb dat ooit met een opvanghondje gehad, de nieuwe en oude zaten achter elkaar. Heb die oude los lopen wrikken met een mes haha. Geen scherp mes trouwens hoor en de achterkant;p Ertussen doen en beetje wiebelen...elke dag.
Gingen mooi los zitten en uiteindelijk gingen ze eruit.

Zit er een zelfs muurvast nog terwijl de nieuwe al bijna helemaal ernaast staat. Hoektand gaat ook al scheef zonder dat er beweging in de melktanden zit.

Aan de positieve kant, nu heb ik wel mijn begeerde tandjes dadelijk :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:34

Azmay schreef:
Ik zit even aan het eind van mijn energie, druk weekend gehad en dacht bij te kunnen komen maar toch maar naar de dierenarts vandaag en Lilith haar melktanden worden getrokken zover ze nog zitten. Ze zitten te vast en drukken de nieuwe scheef -O-
[ [url=m/odbeHL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oja jullie opperde ooit een belletje wat ze moest gebruiken als ze naar buiten wilde. Ze heeft zelf al besloten dat met het kattenluik klapperen ook aandacht vraagt :')
Ze is nagenoeg zindelijk al vergeet ze soms nog wel om naar buiten te gaan (of is ze niet zo duidelijk met aangeven).

Als je deze week ergens een uurtje een puppy wilt moe maken op de Brunssummerheide, let me know. Dan gaan we een uurtje wandelen. :) Kun je daarna zelf ook een dutje doen. :z

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 16:40

He wat akelig dat die tandjes niet mee werken Azmay! Snap wel dat je dat spannend vind!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:43

KimD schreef:
Azmay schreef:
[ [url=m/odbeHL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je deze week ergens een uurtje een puppy wilt moe maken op de Brunssummerheide, let me know. Dan gaan we een uurtje wandelen. :) Kun je daarna zelf ook een dutje doen. :z

Zou graag willen maar op de scooter gaat ze nog niet en mijn schoonmoeder heeft geen tijd om me erheen te rijden. Vriendlief moet gewoon werken :o

Boh zit ook al in de stress om mijn paard, is echt een goede week dit >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:45

Waar woonde je? Ik kan je best oppikken, die poedel duwen we wel ergens. :+ Plaats zat!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:02

Knappe hond zit rustig in de trein *\o/* En hij verdraagt eindelijk een halsband. Loopt toch een stuk makkelijker zo. Is een lijn van Hunter met dubbele stop.

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:07

Ik weet niet of je foto gespiegeld is. Maar als dat niet het geval is zit de lijn verkeer om. Hoe jij hem
Nu hebt sluit de strop wel soepel mr opend niet soepen. Als hij andersom zit wel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:09

Zoe_97 schreef:
Ik weet niet of je foto gespiegeld is. Maar als dat niet het geval is zit de lijn verkeer om. Hoe jij hem
Nu hebt sluit de strop wel soepel mr opend niet soepen. Als hij andersom zit wel.

Ik heb dezelfde, maar hond wisselt altijd van kant dus de helft van de tijd zit hij verkeerd.
Hij gaat niet ruim open uit zichzelf maar hij blijft ook niet strak dus lijkt me niet zo erg?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:13

Zoe_97 schreef:

Jouw principe klopt, maar bij dit soort lijnen gaan ze eigenlijk altijd wel soepel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:16

Gezien kaus gehoorzaamheid met Dexter doe ga ik er vanuit dat Dexter links loopt.
Dat de lijn nu nog soepel gaat wil niet zeggen dan dat hij dat blijft doen. Of als ze ooit een andere lijn koopt die niet goed opend als hij fout zit, lijkt het me niet erg jezelf de gewoonte aan te leren in welke richting hij moet :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:18

Nee dexter loopt rechts. Moet ook op de club maar liep altijd rechts. Lijn zit dus wel goed maar je had me wel aan het twijfelen _O-

Ik hamer er juist altijd enorm op bij vriend die na twee jaar nog worstelt met hoe de lijn om moet _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:21

Bij ons zitten de slippen juist bewust zo om, met slappe lijn slippen ze namelijk heel makkelijk los. Wij kregen het zo geleerd en ik leer het zo de mensen aan.
Een "P" maken en dan de omdoen.

Dus Kaus, wat mij betreft zit die prima! Haha +:)+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:24

Ach zo had ik eens iemand in de privé training die de lijn zo on had gedaan qua stops, dat het precies een halsband met korte lijn was. Heb die toen maar een halsband gegeven en later met mijn eigen teef laten voelen hoe je zo’n riem fatsoenlijk gebruikt om te corrigeren en te belonen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:24

Maar daar heb je dat stipje toch voor? Al gebruik ik dat eigenlijk niet zolang het geen paniekhonden zijn die uit de riem spartelen.

Hier lopen ze aan de kant die ik ze zeg dat ze moeten lopen of ze lopen los.

Maar inderdaad die P vorm. Kun je dat mn vriend uitleggen? _O-

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:30

Ik heb sinds kort dezelfde, super ding. AJ heeft ook niks met halsbanden, maar dit gaat prima en is een stuk makkelijker corrigeren met tegen mensen aanspringen etc :j.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:31

Kim. Jij zat toch in België hè? Als jij les geeft heb je dan tich geen brevet van kmsh voor instructeur gehoorzaamheid? Tijdens de theorielessen hameren ze er namelijk erg op hoe zo’n lijn om moet en als je op de paraktijk niet doorhebt dat iemand zijn lijn andersom zit zijn dit dikke minpunten :p
Ik ken niemand die de lijn op deze manier omdoet (met een links lopende hond).

Kaus wat gek. Dat rechts lopen, is dat een IPO ding dan? :p bij gehoorzaamheid in België moet je als je iets verder wil en ooit op een brevet of wedstrijd komt namelijk dispensatie Egens een lichamelijk gebrek aanvragen voordat de hond rechts mag volgen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:32

Oeh dat weet ik eigenlijk niet. Maar nu je het zegt heb ik op alle andere scholen inderdaad links geleerd. Ik ze het straks even vragen!

Ik vind zelf rechts handiger zodat Dexter niet tussen de mensen loopt als je ze passeert. Maar als ik hem vertel links te lopen doet hij dat ook wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:05

Zoe_97 schreef:
Kim. Jij zat toch in België hè? Als jij les geeft heb je dan tich geen brevet van kmsh voor instructeur gehoorzaamheid? Tijdens de theorielessen hameren ze er namelijk erg op hoe zo’n lijn om moet en als je op de paraktijk niet doorhebt dat iemand zijn lijn andersom zit zijn dit dikke minpunten :p
Ik ken niemand die de lijn op deze manier omdoet (met een links lopende hond).

Kaus wat gek. Dat rechts lopen, is dat een IPO ding dan? :p bij gehoorzaamheid in België moet je als je iets verder wil en ooit op een brevet of wedstrijd komt namelijk dispensatie Egens een lichamelijk gebrek aanvragen voordat de hond rechts mag volgen.

Asjeblieft niet zeg. Limburger, ja, Belg, nee.

Links of rechts leer ik ze niet aan, ze moeten aan beide kanten kunnen lopen. Met meerdere honden is aan één kant lopen niet altijd even handig.

Zowel via mijn opleiding (studie) als via de raad komt dit aan bod. Maar op andere manieren, iedereen heeft er een andere kijk op.

Persoonlijk ga ik voor de "P", die vind ik logisch omdat je de riem slap kunt houden en de riem vanzelf los slipt. Als je hem omdraait zal de riem een opwaartse beweging moeten maken om los te komen, bij de "P" is de opwaartse beweging nodig om een correctie uit te voeren. Waar ik overigens tegen ben met deze riemen. Ontzettend slecht voor de wervels.

Overigens is in geen enkel land instructeur, gedragsdeskundige, coach, voedingsdeskundige etc een beschermd beroep. Iedereen mag zichzelf zo noemen, of je nou ooit een hond in het écht hebt gezien of niet. Daarom gaat het ook vaak mis.

Edit: Het is dus niet per definitie fout. Het ligt aan de mensen waar je mee praat. Dus die minpunten, nee hoor. :n