Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:55

Nee ik heb er maar twee. De anderen op de foto's waren al weg.

Ze hebben nu trouwens geen blauwe oogjes meer (die ze houden tot een bepaalde tijd) ze zijn nu groen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:27

Mao gefeli :D

Azara wat een snoesjes <3

Boris was op 1 dag na ook 7 weken toen hij kwam :o , hoeveel wegen ze Azara?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:10

Ik heb ze nog niet gewogen. Ik heb ze gisteravond op gehaald en vandaag op het werk. Morgen bij de dierenarts even doen ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:12

Heb je een keukenweegschaal?
Dan zou je ze daar op kunnen wegen nl. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:04

zou ze echt dagelijks wegen! Is heel belangrijk als ze zo jong zijn!

Ik heb trouwens laatst nog bericht gehad over Sonic en hij is uitgegroeid tot een grote ondeugende draak hihi :P hij heeft het goed! Al vond ik Sonic en Ginger echt ontzettend leuk samen, is het misschien beter geweest dat ze uit elkaar gingen omdat hij heel erg hing aan haar en ook echt probeerde te drinken bij haar. Het uit elkaar halen heeft haar een hoop rust gegeven en Tonic heeft dat gelukkig nooit gedaan bij haar, en zij gaan ook goed samen gelukkig.

Ginger is inmiddels bijna 1,5 jaar (6 januari 2015) dus nu is het ideaal/veilig voor een nestje. Al denk ik dat dit wel even op zich kan laten wachten. Mocht ze aan het eind van het jaar nog steeds niet een nestje hebben, dan overweeg ik om een kater buiten de deur te zoeken die meer ervaring heeft met dekken want Ginger is een "draaier" :+ Ze draait dus om zodra de kater probeert te dekken

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:28

@azara71, als ze nog niets geplast of gepoept hebben kan je met een vochtig hygiene doekje (babydoekjes) over de aars en het plassertje wrijven. Zo doet de mama het ook om ze te laten ontlasten.
Gaat heel goed, heb het de eerste 6-7 weken ook zo gedaan

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:45

Nou, als ze al ouder zijn dan op bovenstaande foto dan mag je er toch wel vanuit gaan dat stimuleren niet meer nodig is hoor ;)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:53

Dit zijn onze twee andere katten trouwens <3

PoesPoes en Pluis :D

Afbeelding

PoesPoes is de allerliefste en meest aanhankelijke kat die ik ooit heb gehad. Het is net een hondje. Als ik hem roep komt hij meteen al mauwend naar me toe rennen. S'morgens een dikke knuffel, s'avonds een dikke knuffel en s'nachts ligt hij lekker tegen mij aan <3

Afbeelding

PoesPoes komt uit het asiel, toen was hij net 3 maandjes oud. Ik denk dat hij mij daar heel erg dankbaar voor is :o

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:34

Wat lief zeg <3

Vanmiddag deze foto gemaakt.
Afbeelding

En gisteravond zaten ze er zo bij :+
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:34

Wat een leuke foto's allemaal!

De kitten die ik krijg komt eerder. Moederpoes doet al ietsje afstand, ze zijn best zelfstandig en dan leeft ze ook al lang genoeg om weg te mogen. Morgen over een week al! :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:44

Wat voeren jullie aan een kitten?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:51

Deze 2 hebben Iams gehad en daarna vrij snel over gestapt op taste of the wild, kitten hiervoor stond op Orijen.

Moest voor deze 2 alles een uur voor het ophalen kopen en Iams was het enige wat ze hier bij de dierenwinkel verkopen. Na Iams en TotW staan ze nu op Applaws. Volgens mij is daar ook een kitten variant van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:41

Heb hier tijdje royal canin kitten met fit gemixed en nu over op volledig fit. Eten ze allemaal goed gelukkig.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:11

Loes krijgt van mij altijd Applaws natvoer en Royal canin oral care brokken.
Over drie weken komt er een kitten bij. Die eet nu kittenbrok en volwassenbrok door elkaar. Weet niet welk merk. Nou had ik gelezen dat Orijen een voer heeft voor kitten en cat. De recensies zijn goed, maar vind het zelf vreemd dat het voor jong en oud goed is. Ze hebben toch andere behoeftes.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:29

Weet ook niet hoe het kan, weet wel dat de kitten hier het er goed deed op Orijen, ook toen hij al lang geen kitten meer was.
Geen idee hoe ze dat dan precies doen, maar er zal vast iets inzitten waardoor zowel katten als kittens er profijt van hebben.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:21

Nutrivet is ook goed voor zowel kittens als volwassen katten

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:21

Hier gaat alles goed met ons bengeltje <3

Hij voelt zich nu helemaal thuis, speelt met de ene kat, wel interesse van de andere kat maar die gromt nog ietsjes wanneer hij te dicht bij komt :')

De dierenarts verklaarde hem en zijn zusje (die nu bij mijn ouders woont) gezond maar toch veelste jong om al bij mama weg te gaan ... Zusje was minder bang dan broertje en ook nu bij mijn ouders is ze een echt bengeltje die alles en iedereen lastig valt :') Maar mijn ouders zijn gek op d'er en ze komt ook lekker knuffelen :o

Broertje heet nu officieel Twix :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een laatste van PoesPoes en onze hond Sacha <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:10

Aww <3

Oudste poes is bij de DA voor operatie , wat een stilte in huis

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:14

Wat voor operatie Rebecca?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:20

schattig die kitten! <3
Rebecca, hopelijk verloopt alles soepel!

Tonic is echt een heerlijk chille kat :P Gisteren even meegenomen naar mijn broertje zijn nieuwe huis. Was hij nog niet geweest. Hij vond het echt vet, voor het eerst trappen gelopen, aan de lijn, en hij vond het supervet om het hele huis te ontdekken :') Hij was alleen wel een beetje een deugniet, hij sprong recht in een keukenla, hij probeerde in een plantenbak te komen en rozen op te eten :') Maar al met al erg leuk. Uiteindelijk heb ik heb maar in een mandje gelegd, waar hij de rest van de avond heeft gechild. Daarna nog even boodschappen gedaan, hij bleef toen braaf in zijn vervoertas om mijn schouder :+ Fijne kat is het ook. Jammer dat Ginger het reizen met de scooter niet zo leuk vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:55

Melkklier bult/gezwel , word heel snel kwaadaardig dus DA wou het er snel weg hebben . Bange dinkie bij DA krijgen is al een operatie ansich en dan moet ze blijven . Stijf van de angst , hoop dat het vertrouwen er nog is als ik haar morgen ochtend ophaal. Verliep niet helemaal soepel en duurde ook langer , hoor het morgen wel

_O- Heerlijk ondeugend haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:58

Hopelijk is ze snel weer de oude.

Leuk dat die zo makkelijk is in een vreemde omgeving!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:22

Ik kom me ook weer melden ! Onze Chloë is kitten af, maar over 2 weken komt deze prachtige dame, nog zonder naam, zich bij ons gezin voegen !

Afbeelding

En Chloë

Afbeelding

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:31

Gisteravond ben ik hals over kop naar de dierenarts toe gesneld !

Onze uk was bijna 3 meter naar beneden gevallen. Ik was er al bang voor dat het zou gaan gebeuren ...

Onze PoesPoes heeft hem denk ik een mep gegeven en toen is hij gevallen. Een fikse bloed neus, allemaal bloed op zijn voor pootjes en op de grond. Hij nieste overal bloed. Eventjes gewacht om te zien of hij nog de oude was maar hij ging liggen en was helemaal in schok ;(

Dierenarts heeft hem onderzocht (dit was om 1 uur s'nachts) en niks ernstigs kunnen vinden. Alleen bloed neus gelukkig ! Hij heeft wel een klein prikje gehad en druppeltjes om over de schok heen te komen.

Terug thuis was hij helemaal over de rooie, en maar mauwen en bij mij opschoot willen kruipen. Heb nog een half uur bij hem gezeten tot hij rustig werd en wat ging drinken.

Vanmorgen was hij super aanhalig, en maar spinnen <3 Mijn arme ventje ...

Maar gelukkig lijkt hij geluk gehad te hebben _/-\o_ Alhoewel we hem nog wel eventjes een dag in de gaten moeten houden. Dus zit hij nu weer alleen in zijn kamertje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:38

Hoe is die gevallen? :o

Jeetje, dat is wel schrikken zeg.. Weet nog dat wij perongeluk het keukenraampje open hadden gelaten en onze dikke kater van toen nét 6-7 maandjes naar beneden was gevallen.. Midden in de nacht aan het zoeken (was 2-3 uur). Vond ik hem doodsbang in hoekje bij de winkel hiernaast.. Hij heb nog paar weekjes mank gelopen maar zie nu niks meer van zijn avontuurtje gelukkig!

Hopelijk knapt hij ook snel weer op, en houd die niets van zijn avontuurtje over!

Mioux, wat een dotje!