Hier deden we met Harrie eerst naast het hoofdeinde van het bed, toen aan het voeteneinde, daarna naast de deur, dan buiten de deur met de deur open enz totdat hij in de woonkamer sliep met Freek.
Dat was met Freek ook de bedoeling, maar die is daarentegen vanaf het begin af aan al een gigantische volhouder. Die hebben we na twee volledig slapeloze nachten die niet bevorderlijk waren voor de sfeer met de bench in de woonkamer gezet, toen heeft die nog heel even de boel op stelten gezet zoals de andere nachten en daarna was het over. Ik denk dat het hielp dat hij ons niet meer hoorde en wij niet op hem reageerde. Ik kon hem overigens wel horen boven, want er is een open verbinding met de trap en lieten de slaapkamer deur open. Uiteraard hadden we hem ook echt geen uren laten janken hoor, maar we moesten echt wat anders proberen. Dus sochtends hoorde ik het wel als hij wakker werd en eruit moest.
Wij hebben bij onze twee honden nooit de wekker snachts gezet om eruit te gaan. Ze gingen sochtends vroeg piepen of werden onrustig in de bench (ik slaap heel licht) en dan ging ik gelijk met ze naar buiten. Dan was de eerste dagen gerust om 04:30/05:00, maar al heel snel werd dat later. Ik deed ze dan ook niet terug in de bench daarna.
Nu slapen ze uit totdat ze ons horen, dus het komt echt goed