Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:08

Ik ben weer terug van weg geweest, waren hectische weken. Dankjewel nog iedereen voor de condoleances <3

Sinds kort ben ik aan het suppen geslagen met Jip! Het zwemmen van hem gaat ook steeds beter, al twijfel ik wel om een zwemvest aan te schaffen als we gaan suppen.

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 10:28

Welkom blijnijn en mar_X!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:48

Mar_X schreef:
Mag ik ook af en toe mee kletsen? Ik ben nu onderweg om mijn pup op te halen, een manchester terrier teefje van 8 weken.

Manchester terrier! <3 <3

Die worden opeens populair!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:09

KimD schreef:
Mar_X schreef:
Mag ik ook af en toe mee kletsen? Ik ben nu onderweg om mijn pup op te halen, een manchester terrier teefje van 8 weken.

Manchester terrier! <3 <3

Die worden opeens populair!

Leuk, een Manchester! Ik zie ze juist echt zelden. Vanwaar de keuze voor dit ras? Ik hoor het namelijk niet zo vaak, onbekend maakt toch onbemind denk ik?

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:23

Ze waren onbekend maar dat zijn ze sinds een jaar of anderhalf niet meer. Ze worden steeds populairder en verkocht als schoothondje, maar ze zijn alles behalve dat.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:24

Welkom nieuwe gezichten! Leuk weer wat pups erbij :D
Wij zijn nu eindelijk een beetje ingeburgerd in ons nieuwe stekje. Vanmorgen lekker een stuk gewandeld met Popootje en hij ligt nu languit op zijn rug te snurken in zijn vertrouwde mand. Ik loop heel erg achter met lezen maar ga denk ik geen poging doen tot alles weer bijbenen hahaha.
De afgelopen dagen waren hier wel vermoeiend, zo vreselijk heet en dan ook nog steeds moeten klussen en uitpakken. Gisterochtend heb ik snel Popo kort geschoren en dat gaf hem een hoop verlichting gelukkig.
Zwemmen doet hij trouwens niet, ik kan hem met een speeltje overhalen tot pootjebaden maar hij is echt totaal geen water liefhebber. En dat is dan van origine een water retriever :=

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:07

Ik kende het ras zelf niet en kwam het per toeval tegen. De karakter beschrijving sprak mij erg aan omdat ik daarin mijn vorige hondje herkende, zij was een jack russell kruising en helaas is een ze een tijdje geleden plotseling overleden op 2 jarige leeftijd. Toen ik informatie zocht over het ras kwam ik op de site terecht van een fokker in de buurt en ik heb toen een mailtje gestuurd waarna de fokker mij de volgende dag belde en daarna ben ik wezen kijken en sprak het ras mij nog steeds erg aan. Ik zou eigenlijk voor een pup uit een later nestje gaan maar bij dit nestjes was nog een teefje vrij dus het moest zo zijn. Inmiddels zijn we al even thuis, onderweg eerst flink gepiept en toen geslapen, helaas werd ze op het laatste stuk misselijk en heeft 2x gespuugd. Ze voelt zich nu gelukkig beter, heeft gegeten en even in het gras gespeeld en inmiddels weer diep in slaap. Ze heet Silke!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:47

BlijNijn schreef:
Zou ik hier wellicht ook mee mogen kletsen? Morgen komt mijn eerste echte eigen hond, een Boerenfox reu van acht weken oud. De naam ben ik nog even over aan het dubben, die knoop moet ik voor morgen door hebben gehakt. Het lijkt mij erg leuk en gezellig om mee te kletsen en daar vooral heel erg veel van te leren. We hebben thuis nog twee honden, dus het is niet helemaal nieuw, maar wel voor het eerst dat het echt mijn eigen hond is. :) Spannend en heel erg leuk tegelijk.

Welkom, superleuk dat je je eerste echte eigen hond mag verwelkomen! Leuk een boerenfox :j

CupCakes_ schreef:
Ik ben weer terug van weg geweest, waren hectische weken. Dankjewel nog iedereen voor de condoleances <3

Sinds kort ben ik aan het suppen geslagen met Jip! Het zwemmen van hem gaat ook steeds beter, al twijfel ik wel om een zwemvest aan te schaffen als we gaan suppen.

[ [url=m/ORIxhS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M3Gzv9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een supertoffe foto is die bovenste! <3 lijkt me echt heel erg gaaf om te doen. Als ik geen watervrees had en niet zo’n beweeglijke hond dan _O- Jip is zo leuk!

Simoonzel schreef:
Welkom nieuwe gezichten! Leuk weer wat pups erbij :D
Wij zijn nu eindelijk een beetje ingeburgerd in ons nieuwe stekje. Vanmorgen lekker een stuk gewandeld met Popootje en hij ligt nu languit op zijn rug te snurken in zijn vertrouwde mand. Ik loop heel erg achter met lezen maar ga denk ik geen poging doen tot alles weer bijbenen hahaha.
De afgelopen dagen waren hier wel vermoeiend, zo vreselijk heet en dan ook nog steeds moeten klussen en uitpakken. Gisterochtend heb ik snel Popo kort geschoren en dat gaf hem een hoop verlichting gelukkig.
Zwemmen doet hij trouwens niet, ik kan hem met een speeltje overhalen tot pootjebaden maar hij is echt totaal geen water liefhebber. En dat is dan van origine een water retriever :=

Fijn dat jullie een beetje gewend zijn op jullie nieuwe stek! En dat Popo zo ligt te slapen is een goed teken :P lekker met dit weer een korte coupe!

Mar_X schreef:
Ik kende het ras zelf niet en kwam het per toeval tegen. De karakter beschrijving sprak mij erg aan omdat ik daarin mijn vorige hondje herkende, zij was een jack russell kruising en helaas is een ze een tijdje geleden plotseling overleden op 2 jarige leeftijd. Toen ik informatie zocht over het ras kwam ik op de site terecht van een fokker in de buurt en ik heb toen een mailtje gestuurd waarna de fokker mij de volgende dag belde en daarna ben ik wezen kijken en sprak het ras mij nog steeds erg aan. Ik zou eigenlijk voor een pup uit een later nestje gaan maar bij dit nestjes was nog een teefje vrij dus het moest zo zijn. Inmiddels zijn we al even thuis, onderweg eerst flink gepiept en toen geslapen, helaas werd ze op het laatste stuk misselijk en heeft 2x gespuugd. Ze voelt zich nu gelukkig beter, heeft gegeten en even in het gras gespeeld en inmiddels weer diep in slaap. Ze heet Silke!

Ook welkom! Klinkt inderdaad alsof het zo moest zijn <3 onwijs leuke naam! Balen dat ze 2x gespuugd heeft, hopelijk groeit ze eroverheen.
Lekker van haar genieten <3
Heftig dat je Jack Russel zo jong en plotseling overleden is zeg, moet je niet aan denken -O- veel plezier met Silke! <3

@KimD wil je die foto’s van de gebitten nog plaatsen? Ben wel benieuwd :o

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:09

Skippy01: Dankjewel. De naam is uiteindelijk Melle geworden. :)

Robbie88: Wat is Molly een leuk hondje! Wat een vriendelijk koppie. Fijn dat ze een positieve werking heeft op je zoontje. Hier is Melle ook deels met dat doel aangeschaft. Enerzijds voor mij, maar anderzijds hoop ik uiteindelijk ook met hem te kunnen gaan coachen. Wat leuk ook dat je bent gaan zwemmen, dat hoop ik over een tijdje ook eens te kunnen gaan proberen, maar eerst even aan de basic dingen wennen.

x_Jeanine_x: Bedankt!

Mar_X: Wat leuk dat je vandaag een teefje bent gaan halen! Veel plezier met haar gewenst. :D Ik ken(de) de Manchester Terriër helemaal niet, ze zien er leuk uit! Wel een pittig karaktertje denk ik. Leuke naam ook, Silke!

CupCakes_: Wat tof, suppen met je hond! Wat een prachtige hond heb je trouwens!

kiwiwitje: Dankjewel!

Simoonzel: Dankjewel! Jullie zijn verhuisd zo te lezen, fijn dat jullie redelijk gesetteld zijn. Grappig dat zo’n ‘waterhond’ er dan niets van moet hebben hè. Wat voor ‘n hond is Popo?

Warboel: Dankjewel! Ik ben stiekem al tijden verliefd op de Boerenfox, dus helemaal blij met ‘m. Het was ook mijn eerste keuze, maar er gingen nog vijf mensen voor ons, dus het was wel even spannend.

Melle ligt inmiddels heerlijk te slapen, de autorit vond hij niet echt tof, veel janken en toen we er bijna waren viel hij pas in slaap. Het gaat gelukkig erg goed met de honden van m’n ouders (ik woon nog thuis), dus dat is heel fijn. Hij ligt nu heerlijk bij m’n voeten bij te komen van alle eerste indrukken. Betere foto’s volgen, maar bij deze vast een eerste impressie. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:11

Mar_X schreef:

Silke! Leuke naam zeg! Hoor je niet vaak. :D

---#

Mijn upload doet het nog steeds niet. Zegt steeds 100% maar verschijnen niet in het overzicht. -O-

Ik snap niet waar het aan ligt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:31

KimD, volgens mij moet jij even een dagje Friesland komen doen. Hier heet elke vrouw/kind/teef Silke _O- Alsnog een erg leuke naam hoor, welkom!

BLijNijn, welkom! Is dit een boerenfox? Lijkt meer op een stabij? Ook erg leuke naam! <3

Ik heb Dexters gebit wat naarderder geïnspecteerd maar door zijn missende tandje is het erg lastig te zien. Aan de linkerkant (foto die ik hier plaatste) staat het wel bijna op elkaar (maar echt geen voorbijter) aan de rechterkant echter schaart het netjes. Alleen het midden kan ik dus niet beoordelen :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:38

KimD schreef:
Ze waren onbekend maar dat zijn ze sinds een jaar of anderhalf niet meer. Ze worden steeds populairder en verkocht als schoothondje, maar ze zijn alles behalve dat.

Aii, nee, zeker geen schoothondjes! Zijn best felle donders van wat ik altijd hoor...
Ach, zo heb ik ook al Ierse terriërs verkocht horen worden met de melding 'zijn net iets grotere fox terriërs'... Tjah :roll: ~~}>

@blijnijn wat een leuk koppie. Wat Kaus vraagt, vraag ik me ook af: zit er stabij in? Boerenfox is natuurlijk een breed begrip, want geen erkend ras en daarmee kan er natuurlijk wat in de mix zitten dat 'anders dan verwacht' is... Leuke naam wel, past ook wel bij een boerenfox-met-stabij-erin :j :D

@simoonzel nét zo'n nep waterhond als die Doodle van ons. Heeft labrador, poedel, Curly coated retriever, Engelse en Amerikaanse cocker spaniel en Ierse waterspaniel door zijn aderen lopen, zwemt niet. Gewoon niet. Pootje baden vindt hij al veel gevraagd. _O-

@mar_x je bent in ieder geval niet 'first time terriër owner' dan, dat scheelt al! Leuk hoor, ook al is de aanleiding na het verlies van zo'n jonge hond natuurlijk minder!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:43

Kaus schreef:
KimD, volgens mij moet jij even een dagje Friesland komen doen. Hier heet elke vrouw/kind/teef Silke _O- Alsnog een erg leuke naam hoor, welkom!

BLijNijn, welkom! Is dit een boerenfox? Lijkt meer op een stabij? Ook erg leuke naam! <3

Ik heb Dexters gebit wat naarderder geïnspecteerd maar door zijn missende tandje is het erg lastig te zien. Aan de linkerkant (foto die ik hier plaatste) staat het wel bijna op elkaar (maar echt geen voorbijter) aan de rechterkant echter schaart het netjes. Alleen het midden kan ik dus niet beoordelen :')

Ik had het dan ook over hondenamen. :') Hoe mensen genoemd zijn vergeet ik toch weer.

Willemijn staat nog steeds als 'Cupcakes' in mijn telefoon. :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:01

Afbeelding

Ik ga eerst op het touw liggen, dan kunnen die 2 klimgeiten niet meer omhoog }>

Als ik dan vervolgens door mama geroepen wordt, lig ik er zo bij
Afbeelding

Skip heeft zich echt keurig gedragen onderaan de rotsen. Af en toe even flink blaffen als er mensen onverwacht langslopen, maar ook vaak genoeg stil toegekeken als mensen langs kwamen.

1e x zo een hele dag onder aan de rots en Skip vond het wel prima gelukkig.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:03

Welkom blijnijn. Wat een poepie.

En mar_x ook welkom. Heb wel ff moeten Google wat voor hond je ga halen.

Leuke foto's van Skip.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:16

Kaus & Skippy01: Het is wel ‘echt’ een Boerenfox, voor zover die echt zijn, maar er is in de lijn van een van de ouders is ooit gekruist met een langharige hond wist de fokker mij te vertellen. Ze heeft dus af en toe een nestje met een langharige pup, dit was ook de enige langharige uit het nest en in het vorige nest van deze combinatie zat geen enkele langharige pup. Wellicht zit er dus ergens Stabij in hoor, maar dat weet je met zo’n kruising natuurlijk nooit. Ouders zijn wel beide kortharige Boerenfox-en en ook wel echt “rastypisch” om dat even zo te benoemen. :) We gaan zien hoe hij zich gaat ontwikkelen, maar het is gewoon een lekkere mengelmoes. Precies wat ik wilde. :D

mvdende: Wat leuk dat Skip mee op pad is geweest! Leuke foto’s.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:28

@blijnijn niks mis mee ook! Maar het valt wel op, je 'verwacht' een boerenfox toch kortharig, eventueel stokharig of ruwharig zelfs, maar niet langharig in ieder geval! :+ Wel cool! Heel benieuwd hoe dat er straks uitziet als volwassen hond, een langhaar boerenfox :))

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:31

Nee niks mis mee natuurlijk! Ik dacht alleen 'wat een leuke naam, Melle voor een Friese Stabij' maar dat is het dus helemaal niet _O-

Leuk MvdEnde!

Ik ben een eindsprint aan het maken met mn tentamens dus mijn vriend heeft de honden nu al bijna een week bij hem. Voelt wel heel eenzaam -O- Ga er nu even snel heen om ze te knuffelen en dan maandag laatste tentamen en mogen ze weer terug :D *\o/*

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:47

Ik vind melle leuk
Hier net nog ff met zijn vriendje in het water gespeeld.. heerlijk als dat 5 min van je huis is
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:50

robbie88: Heerlijk dat je zo'n watertje zo dichtbij hebt! Wij hebben op zich ook wel een stukje water in de buurt, maar daar zit vaak blauwalg. Het hondenstrand is voor ons helaas 40 minuten rijden, dat is net wat ver voor de kleine man voor nu. :') Is Molly ook een kruising? Ze heeft ergens wel wat weg van ons kleinere hondje.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:49

KimD schreef:
Kaus schreef:

Ik had het dan ook over hondenamen. :') Hoe mensen genoemd zijn vergeet ik toch weer.

Willemijn staat nog steeds als 'Cupcakes' in mijn telefoon. :')

Hahaha :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:00

BlijNijn schreef:
robbie88: Heerlijk dat je zo'n watertje zo dichtbij hebt! Wij hebben op zich ook wel een stukje water in de buurt, maar daar zit vaak blauwalg. Het hondenstrand is voor ons helaas 40 minuten rijden, dat is net wat ver voor de kleine man voor nu. :') Is Molly ook een kruising? Ze heeft ergens wel wat weg van ons kleinere hondje.

Ze is een kruising tibetaanse terrier x lhaso apso

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:48

robbie88 schreef:
BlijNijn schreef:

Ze is een kruising tibetaanse terrier x lhaso apso

Ah, leuk! Dan is ze toch nog wel wat groter dan ons hondje denk ik. Dat is een Yorkshire Terriër x Shih Tzu.

De eerste nacht van Melle is eigenlijk heel goed gegaan. We zijn om 23:30 uur gaan slapen en hij werd om 02:00 uur, 05:00 uur en 07:00 uur wakker. Even geplast en daarna heeft hij steeds verder geslapen tot we er om 07:00 uur uit gingen. Helaas vanochtend een beetje aan de diarree, maar dat is denk ik o.a. van de spanning en warmte. Hij eet en drinkt gelukkig goed. :)

Hebben jullie een verzekering afgesloten voor de hond? Ik ben aan het twijfelen. Ik heb op zich een voldoende spaarpot, maar denk ergens wel van is het niet verstandig om te doen? Mijn ouders hebben onze andere honden niet verzekerd en hebben ook toegezegd bij te springen mocht dat nodig blijken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:32

Wij hebben vier sporthonden en een vreethuis, niks verzekerd. Er zijn zoveel haken en ogen aan. Ik zou maandelijks bijna €250,- kwijt zijn. Als ik dat een jaar aan de kant zet is het wel een mooi bedrag. :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:39

Daar zit ik dus ook een beetje mee. Al die voorwaarden en het feit dat zij gaan bepalen of een behandeling noodzakelijk is en dus vergoed wordt. :+