Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Ik had ook een annulering. Eerst bij de geboorte met 1 stel omdat er eentje toch een kans kreeg op haar werk. Terwijl dat niet op de planning stond. En de andere op bijna 5 weken omdat ze toen een nogal heftige diagnose kreeg. Wat ze ook niet verwacht hadden of aan hadden zien komen. Die belde mij huilend op..
Dat vind ik ook niet netjes KimD.
Ik vind dat sowieso wat lastig. Als ik bij een fokker op de lijst ga, ga ik daar niet voor de snelheid waarmee ik een pup kan krijgen maar vooral voor de combinatie en omdat ik die fokker goed genoeg vind. (soms is de combi belangrijker dan de fokker)
Maar er zijn ook gewoon fokkers waar je een nummertje bent op de wachtlijst en dan sta je misschien wel als tweede maar dan kun je tot nest/combi 3 moeten wachten. Ik vind dat ook niet echt iets waar ik achter sta..
kiwiwitje schreef:cinniz123 schreef:Het moet indd een ‘ze’ worden of bedoel je dat niet kiwiwitje?
Kwa kleur zou het niet mn keus zijn maar als 1 van de 2 kwa karakter bij ons past vinden we dat vele male belangrijker en dat zal de tijd uitwijzen maar ik ga er van uit van wel.
Ze zijn iets opener als de chineesjes en mn reu was heel onzeker toen ik hem kreeg en die is nou zo’n vrolijke losbol maar voor nu met 3 kinderen zou ik daar niet zo snel meer voor gaan.
haha dat bedoelde ik inderdaad. Maar bedoelde vooral of dat er niet meer mensen voor een teefje stonden dus of dat je al zeker wist dat er eentje voor jou tussen zatEr vanuitgaande dat de karakters passen.
cursebreaker schreef:Ik snap best dat ze in principe na de geboorte de mensen bellen die ook als eerste aangemeld hebben voor de lijst. Wie het eerst komt... vind ik op zich wel eerlijk. Dat je dan op het moment dat de pups geboren zijn ook daadwerkelijk dan als eerste optie genomen wordt. Dat de fokker daarna idd gaat kijken of de match er is met de pup en kopers vind ik dan ook echt een must en dat ze het recht behouden ook van hun kant als fokker zijnde nog af te zeggen. Maar dat je als eerste in aanmerking komt als je ook als eerste aangemeld hebt vind ik wel zo eerlijk ja. Dat geeft dan idd geen 100% garantie op dat moment omdat je nog moet kijken of er ook echt een match gaat zijn, maar het is wel netjes als er dan een pup beschikbaar gehouden wordt voor je tot je erachter bent of je matcht zeg maar. Zo heeft zowel fokker als eventuele koper nog steeds het recht om af te zien van de verkoop, maar kun je wel gewoon mensen bellen na de geboorte op volgorde van wachtlijst. Imo niks mis mee om dat zo te doen dan, wie het eerst komt als ik kijk naar de fokkers die wij gecontacteerd hebben want in principe hadden wij met de fokkers die onze voorkeur hadden ook al afspraken gemaakt (of waren we onderling van plan om ze te maken) om persoonlijk kennis te maken tzt, ook nu er geen pups beschikbaar waren. Tot dan, werden we wel al op de wachtlijst gezet.
cinniz123 schreef:cursebreaker schreef:Ik snap best dat ze in principe na de geboorte de mensen bellen die ook als eerste aangemeld hebben voor de lijst. Wie het eerst komt... vind ik op zich wel eerlijk. Dat je dan op het moment dat de pups geboren zijn ook daadwerkelijk dan als eerste optie genomen wordt. Dat de fokker daarna idd gaat kijken of de match er is met de pup en kopers vind ik dan ook echt een must en dat ze het recht behouden ook van hun kant als fokker zijnde nog af te zeggen. Maar dat je als eerste in aanmerking komt als je ook als eerste aangemeld hebt vind ik wel zo eerlijk ja. Dat geeft dan idd geen 100% garantie op dat moment omdat je nog moet kijken of er ook echt een match gaat zijn, maar het is wel netjes als er dan een pup beschikbaar gehouden wordt voor je tot je erachter bent of je matcht zeg maar. Zo heeft zowel fokker als eventuele koper nog steeds het recht om af te zien van de verkoop, maar kun je wel gewoon mensen bellen na de geboorte op volgorde van wachtlijst. Imo niks mis mee om dat zo te doen dan, wie het eerst komt als ik kijk naar de fokkers die wij gecontacteerd hebben want in principe hadden wij met de fokkers die onze voorkeur hadden ook al afspraken gemaakt (of waren we onderling van plan om ze te maken) om persoonlijk kennis te maken tzt, ook nu er geen pups beschikbaar waren. Tot dan, werden we wel al op de wachtlijst gezet.
Ik heb indd van te voren ook gevraagd als er geen klik mocht zijn dat ik ervan af mocht zien en dat vond ze echt totaal geen probleem,liever dat als moeten herplaatsen.
Zoe_97 schreef:Ik plaats in principe ook op karakter en niet op volgorde. En natuurlijk ook op wensen. Een fokker die ene showhond wil zal eerder samen met mij mogen kiezen.
Ik heb een vrouw op mijn wachtlijst staan sinds ik aelynn net had. Mijn nest is pas eind 2020 begin 2021 gepland. Maar ze wil perse een reu van bij mij. Natuurlijk wordt er rekening gehouden dat als er een zwarte reu is dat die voor haar is mits hij past.