Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:23

In principe bellen fokkers je toch pas als er een pup 'beschikbaar' is (gekomen)? of zeg ik nu wat stoms.

Zodra ze weten hoeveel reutjes en teefjes ze hebben, gaan ze op de lijst 1 voor 1 de kopers af die zich hadden gemeld voor reu/teef. Je wordt dan niet gebeld als er in principe geen pup voor je is. Dan is het natuurlijk naderhand kijken of er qua karakter een match is, maar in principe heb je dan wel al de optie en voorrang - en mocht jij afzeggen gaat de fokker de eerst volgende op de reserve lijst bellen.

Zo gingen de fokkers in ieder geval te werk met wie ik contact heb gehad.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:33

In principe ga je bij een fokker op een wachtlijst. als er dan meer of minder teefjes zijn dan word dat gemeld en houden ze een pup over dan word er ''bekend'' gemaakt dat er een pup beschikbaar is.
Dus al voordat ze geboren worden. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:36

Ja ik denk dat iedereen het misschien op z’n eigen manier werkt dan ook? De fokkers waar ik contact mee heb gehad, werkten zoals aangegeven hierboven bv. Ik stond bij de fokster van Arya op de reserve lijst voor als er idd iemand zou annuleren - de kans was heel klein aangezien ze toen al bijna 5 weken waren maar dat is dus wel in ons voordeel gelopen allemaal haha. Ik has in eerste instantie contact met haar voor een wachtlijst voor een volgend nest, maar dat is niet meer nodig nu gelukkig hihi.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 15:15

Ja kan zomaar. Er word heel verschillend gehandeld.
Ik maak het voortaan pas bekend als de teef drachtig is. Maar mijn ervaring was dat mijn wachtlijst snel vol was. Ik heb de wachtlijst maar gevuld voor 4 mensen met een voorkeur voor geslacht. En al de rest was reserve. En dat is ook hoe de meeste fokkers werken die ik ken. Zijn er genoeg pups voor ook de reservelijst is dat mooi. Vallen er mensen af dan maak je pas bekend dat er pups beschikbaar zijn. Helaas veel te veel fokkers die zich suf adverteren om van de pups af te komen..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:51

Ja, fokkers die zich suf adverteren skip ik eigenlijk ook al - ofja die heb ik dus idd niet eens verder onderzocht :) Ik heb een top 5 gemaakt en van die fokkers waren de huidige nestjes gewoon voorzien omdat ze wachtlijsten hadden en ik wilde daar dan op een reservelijst komen of wachtlijst voor nieuw nest bv. Uiteindelijk dan het geluk gehad dat iemand af zei bij de fokster waar ik dan uiteindelijk een hele goede klik mee had aan de telefoon en ik heel graag op de wachtlijst wilde komen te staan.

Mij viel wel op dat er zeer regelmatig annuleringen komen vlak na de geboorte of zelfs later nog want van de 5 favo fokkers van ons zijn er achteraf gezien gewoon 3 geweest die een annulering gekregen hebben na de geboorte van het nest. Maar dat kan natuurlijk ook zijn als mensen zich echt focussen op een bepaalde kleur en die niet in het nestje voorkomt ofzo. En de koper die Arya afgezegd heeft, zei af omdat ze een andere pup gevonden hadden al - waarschijnlijk dus idd eentje die al 8 weken was en meteen weg kon. Zij hebben Arya met bijna 5 weken oud afgezegd bv. nog voor er gekeken is geworden naar karakter match - en ze dus 1 van de 3 teefjes hadden kunnen krijgen met alle drie een verschillende kleur.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:56

Een vriendin van ons is ook buiten de boot gevallen met een nest borders. Dat is absolute niet netjes gegaan, en dat is voor mij een absolute no-go. Als zij op die manier werken hoef ik er sowieso geen pup meer van. :n

Een andere vriend stond op de lijst bij een fokker, al vrij lang, maar wist niet waar. Ook zoiets raars, we hadden zelf zo het vermoeden zodat de fokker links en rechts nog wat 'bekende' ertussen kon duwen. Ook absoluut niet netjes naar mijn mening. :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 16:00

Ik had ook een annulering. Eerst bij de geboorte met 1 stel omdat er eentje toch een kans kreeg op haar werk. Terwijl dat niet op de planning stond. En de andere op bijna 5 weken omdat ze toen een nogal heftige diagnose kreeg. Wat ze ook niet verwacht hadden of aan hadden zien komen. Die belde mij huilend op..

Dat vind ik ook niet netjes KimD.
Ik vind dat sowieso wat lastig. Als ik bij een fokker op de lijst ga, ga ik daar niet voor de snelheid waarmee ik een pup kan krijgen maar vooral voor de combinatie en omdat ik die fokker goed genoeg vind. (soms is de combi belangrijker dan de fokker)
Maar er zijn ook gewoon fokkers waar je een nummertje bent op de wachtlijst en dan sta je misschien wel als tweede maar dan kun je tot nest/combi 3 moeten wachten. Ik vind dat ook niet echt iets waar ik achter sta..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:02

Nee, dat is idd echt niet netjes maar gebeurd volgens mij wel heel erg veel ja.
De fokkers waar ik contact mee had waren wel duidelijk van onze plek in de reserve en wachtlijst en hebben ons dan ook meteen iets laten weten toen er een pup vrij kwam bv. Nu weet je nooit 100% zeker of ze dan toch niet alsnog anderen hebben gebeld voor jou, maar soms kun je niet anders als vertrouwen hebben. Het is dan idd wel vreselijk als dat vertrouwen zo beschaamd wordt.

Arya is vandaag met haar broertjes en zusjes op pad > tripje naar Intratuin.
Ik hoop dat ze met een paar korte auto ritjes nu al wat beter bestand gaat zijn tegen onze reis van 2,5u

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-08-19 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:02

kiwiwitje schreef:
Ik had ook een annulering. Eerst bij de geboorte met 1 stel omdat er eentje toch een kans kreeg op haar werk. Terwijl dat niet op de planning stond. En de andere op bijna 5 weken omdat ze toen een nogal heftige diagnose kreeg. Wat ze ook niet verwacht hadden of aan hadden zien komen. Die belde mij huilend op..

Dat vind ik ook niet netjes KimD.
Ik vind dat sowieso wat lastig. Als ik bij een fokker op de lijst ga, ga ik daar niet voor de snelheid waarmee ik een pup kan krijgen maar vooral voor de combinatie en omdat ik die fokker goed genoeg vind. (soms is de combi belangrijker dan de fokker)
Maar er zijn ook gewoon fokkers waar je een nummertje bent op de wachtlijst en dan sta je misschien wel als tweede maar dan kun je tot nest/combi 3 moeten wachten. Ik vind dat ook niet echt iets waar ik achter sta..

Ik heb voor Dana ook op de combinatie gewacht, behoorlijk lang, dus ik wist dat ik vrij hoog op de lijst stond.

Deze fokker werkte overigens niet met wie het eerst komt het eerst maalt, maar echt op 'waar heb jij het beste gevoel bij?', van dag een was dat 'de grijze muis', en dat pakte perfect uit. Er was geen enkele pup dubbel gekozen om het zo maar te zeggen. Vond ik ook wel prettig. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:05

Als wij niet geluk hadden gehad met zoals het nu liep, hadden we ook gewoon op een lijst blijven staan bij een paar van de fokkers die dus in de top5 stonden en gewoon netjes gewacht. We vinden het heel fijn dat we nu geen half jaar hoeven te wachten omdat het gat in huis aanwezig is, maar als het niet was gelopen zoals het nu gelopen is, hadden we gewoon gewacht tot een nestje beschikbaar was gekomen bij een van de fokkers. Ik wilde absoluut niet afwijken van de fokkers die ons aanspraken, tenzij daar met later contact een slecht gevoel bij was gekomen.

Ik weet dat de fokster van Arya bij ons een heel goed gevoel had, want zij was duidelijk ook emo aan de telefoon toen we de eerste keer belden samen, en vooral toen ze me de dag erna opbelde dat ze een annulering had en ze Zo blij was voor ons. En zo stonden ook zij en ik allebei vorige week zaterdag met kippenvel te praten over hoe alles nu gelopen is enz. Het is voelbaar dat zij blij is met ons als kopers voor Arya dus dat geeft een fijn gevoel, zien dat de fokster daar echt om geeft waar de pups terecht komen. Ik kan ook gewoon met vragen terecht en die beantwoord ze heel graag enz.

Omdat wij geen specifieke voorkeur voor kleur en geslacht hadden, was voor ons de keus best breed qua ouderdieren. Goed gekeken naar fokkers die ons aanspraken qua fokbeleid en grootbrengen van het nest na de geboorte en dat er goed getest is op de erfelijke ziektes e.d. Dat is gelukkig via de rasvereniging allemaal goed na te kijken. Als je echt een hele specifieke combinatie wilt en dan misschien ook nog wel een specifieke kleur, is het wel logischer dat je langer wacht ja. Wij hadden nu dus geen specifieke voorkeur in eerste instantie en ook geen specifieke wens voor kleur dus zijn we gewoon gaan kijken naar fokkers wat aanspraken dan, fokbeleid e.d. en vorige nestjes wat ze al gehad hadden enz.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-08-19 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 16:09

Wij hadden hier dat iedereen 2 voorkeuren op mocht geven als ze wilden of gewoon 1. En uiteraard met de dubbele voorkeuren hadden we dubbele maar de nummer 1 keuzes klopten gelukkig ook met waar ik ze neer wilde zetten. Dus dat was top.Boellie heb ik gekozen toen ie als enige nog bij zn fokker zat. chick kwam pas op 1 jr dus ook niet uit t nest gekozen en Djessey.. tsja dat was vrij snel duidelijk :')

Hier was het ook niet wie het eerst komt.. maar ik had maar 4 mensen op de lijst gezet en niet gedaan aan reserve. uiteindelijk van die 4 hadden er 2 afgezegd omdat er 1 perse een teef wilde en ik maar 1 teefje had. Maar dat was ook zo afgesproken. En 1 heeft afgezegd ivm werk toen ze net geboren waren. Dus bleven er 2 over. De rest had voor 5 weken al een baasje zonder adverteren.. En ik had zoooveeel mensen die een pup wilden. En echt 90% is door mij al afgewezen voordat ze langs konden komen..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:13

kiwiwitje schreef:
cinniz123 schreef:
Het moet indd een ‘ze’ worden of bedoel je dat niet kiwiwitje?
Kwa kleur zou het niet mn keus zijn maar als 1 van de 2 kwa karakter bij ons past vinden we dat vele male belangrijker en dat zal de tijd uitwijzen maar ik ga er van uit van wel.
Ze zijn iets opener als de chineesjes en mn reu was heel onzeker toen ik hem kreeg en die is nou zo’n vrolijke losbol maar voor nu met 3 kinderen zou ik daar niet zo snel meer voor gaan.

haha dat bedoelde ik inderdaad. Maar bedoelde vooral of dat er niet meer mensen voor een teefje stonden dus of dat je al zeker wist dat er eentje voor jou tussen zat :) Er vanuitgaande dat de karakters passen. :)

Ik had 2de keus fokker zelf eerste maar ze zei vanmorgen om 5.00 dat het teefje voor mij was,toen was ze net terug van de DA en waren het 5 reuen en 1 teef en om 10 uur apte ze me dat er nog een reutje en teefje bij waren gekomen.
Dus er zit sws een teefje voor ons bij.
Reutje durf ik niet echt aan met mijn reu die houdt niet van volle reuen na die gepakt is en pups loopt ie ook liever gewoon bij door.
Dus een pup reu ben ik bang teveel wrijving in huis......het kan natuurlijk goed gaan maar ik ben de laatste die een hond weg zou doen dus durf dat gewoon niet aan.
En ook de reutjes zijn niet de kleur die ik hoopte al vind ik het sws lastig zien want ze hebben nog haar.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:15

Wij mochten laatst met kijken ook een voorkeur aangeven toen we kennis maakten met de pups en toen was het voor ons heel snel duidelijk dat die bij Arya lag en de fokster zag ook duidelijk die klik al dus zij vond ook al snel gewoon dat zij bij ons hoorde. Ze vertelde dat ze in het verleden ook wel al kopers afgewezen heeft omdat ze niet vond dat er een match was en idd ook al gebeurt dat dan al afgewezen heeft voor mensen langs konden komen. Bij haar staat het ook hoog in het vaandel dat er een match is en dat ook voor haar het gevoel goed is en ze vertrouwen heeft dat de pup bij en goed gezin/baasje terecht komt.

In de toekomst willen we wel graag een tweede hond erbij.
In dat geval gaan we wel specifiek kijken naar geslacht in ieder geval > reutje
Maar nu eerst even uitleven naar de komst van Arya (& Sansa natuurlijk hihi)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-08-19 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 16:16

Want ze hebben nog haar _O- Sorry dat klinkt heel grappig :P Maar als je 1e staat naast de fokker ben je al een heel eind inderdaad. En zeker toen de fokker al zei dat het teefje voor jou was. Had gekund dat er mensen tussen stonden waar het geslacht niet uitmaakte oid
Nu echt aftellen tot ze mee naar huis mag haha

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:22

Ik snap best dat ze in principe na de geboorte de mensen bellen die ook als eerste aangemeld hebben voor de lijst. Wie het eerst komt... vind ik op zich wel eerlijk. Dat je dan op het moment dat de pups geboren zijn ook daadwerkelijk dan als eerste optie genomen wordt. Dat de fokker daarna idd gaat kijken of de match er is met de pup en kopers vind ik dan ook echt een must en dat ze het recht behouden ook van hun kant als fokker zijnde nog af te zeggen. Maar dat je als eerste in aanmerking komt als je ook als eerste aangemeld hebt vind ik wel zo eerlijk ja. Dat geeft dan idd geen 100% garantie op dat moment omdat je nog moet kijken of er ook echt een match gaat zijn, maar het is wel netjes als er dan een pup beschikbaar gehouden wordt voor je tot je erachter bent of je matcht zeg maar. Zo heeft zowel fokker als eventuele koper nog steeds het recht om af te zien van de verkoop, maar kun je wel gewoon mensen bellen na de geboorte op volgorde van wachtlijst. Imo niks mis mee om dat zo te doen dan, wie het eerst komt als ik kijk naar de fokkers die wij gecontacteerd hebben want in principe hadden wij met de fokkers die onze voorkeur hadden ook al afspraken gemaakt (of waren we onderling van plan om ze te maken) om persoonlijk kennis te maken tzt, ook nu er geen pups beschikbaar waren. Tot dan, werden we wel al op de wachtlijst gezet.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-08-19 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 16:24

daarom hou ik een kleine wachtlijst :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:30

Ik ben vorig jaar al opzoek gegaan naar fokkers en er zijn niet heel veel serieuze in dat ras.
Bij 1 fokker vond ik het heel chaotisch omdat ze allemaal continu aansloegen en 1 teef zat steeds te grommen naar mijn kleintje die nog in de maxi cosi zat(was toen een half jaar ofzo)
Toen ik bij de 2de fokker ging kijken was het zo relaxt,had ook mn teef mee genomen en die is normaal niet zo van het ondernemen maar die voelde zich gelijk op haar gemak tussen al die naakies :')
Dat was voor mij zo belangrijk dat ik erop wilde wachten tot ze een nest kreeg.
Vind het jammer dat ze er niet uit zien als papa maar zowel papa als mama hebben echt een heel fijn karakter en dat vind ik als 3de hond in een gezin met 3 kinderen echt veel belangrijker.
En ik mag niet klagen want heb 2 spikkel honden en 2 spikkel pony’s dus een zwarte is ook prima :+

Ja haar dat is indd wel gek als je een naakie wil :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:33

cursebreaker schreef:
Ik snap best dat ze in principe na de geboorte de mensen bellen die ook als eerste aangemeld hebben voor de lijst. Wie het eerst komt... vind ik op zich wel eerlijk. Dat je dan op het moment dat de pups geboren zijn ook daadwerkelijk dan als eerste optie genomen wordt. Dat de fokker daarna idd gaat kijken of de match er is met de pup en kopers vind ik dan ook echt een must en dat ze het recht behouden ook van hun kant als fokker zijnde nog af te zeggen. Maar dat je als eerste in aanmerking komt als je ook als eerste aangemeld hebt vind ik wel zo eerlijk ja. Dat geeft dan idd geen 100% garantie op dat moment omdat je nog moet kijken of er ook echt een match gaat zijn, maar het is wel netjes als er dan een pup beschikbaar gehouden wordt voor je tot je erachter bent of je matcht zeg maar. Zo heeft zowel fokker als eventuele koper nog steeds het recht om af te zien van de verkoop, maar kun je wel gewoon mensen bellen na de geboorte op volgorde van wachtlijst. Imo niks mis mee om dat zo te doen dan, wie het eerst komt als ik kijk naar de fokkers die wij gecontacteerd hebben want in principe hadden wij met de fokkers die onze voorkeur hadden ook al afspraken gemaakt (of waren we onderling van plan om ze te maken) om persoonlijk kennis te maken tzt, ook nu er geen pups beschikbaar waren. Tot dan, werden we wel al op de wachtlijst gezet.

Ik heb indd van te voren ook gevraagd als er geen klik mocht zijn dat ik ervan af mocht zien en dat vond ze echt totaal geen probleem,liever dat als moeten herplaatsen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:35

Snap ik.

En uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Ik kan nu wel een goed gevoel hebben bij de fokster, maar uiteindelijk weet ik ook niet of er bij vorige nestjes problemen zijn geweest en of ze wel 100% eerlijk tegen me is he. Op papier kan iedereen zich mooier maken dan ze zijn. Maar met dit zul je gewoon ook echt vertrouwen moeten hebben in jezelf met het uitzoeken van een fokker en in de fokker zelf en dan op gevoel afgaan.

Ik had ook contact opgenomen met 1 fokker, in het begin stadium van zoeken, waar ik op papier een heel goed gevoel bij had, waar ik een uitgebreide mail naar gestuurd had - waar ik van andere fokkers echt hele positieve reacties op kreeg omdat ze het zo fijn vonden dat we zo uitgebreid reageerden - en waar ik echt een onnozel antwoord op terug kreeg. Dat ze niet dachten dat ze een match hadden voor ons met een van hun toekomstige pups (terwijl ze ook lijnen fokten die niet super actief waren) en dat we beter konden kijken naar een fokker bij ons in de buurt? omdat we toch wel ver van hun af zaten (nog geen 2uur). Daar was ik echt gigantisch op afgeknapt zeg, jeetje. De andere fokkers die we spraken waren juist blij dat we ons door afstand niet laten tegenhouden en ons niet blindstaren op alleen fokkers uit de buurt. Afstand en ook geld is voor ons gewoon niet belangrijk hierin, aangezien we een nieuw gezinslid in huis halen.

Maar misschien dat iets in mijn verhaal haar afknapte, dat ze misschien vond dat we al te snel op zoek waren naar een nieuwe hond? (maar we gingen er vanuit dat we wel een aantal maanden zouden gaan wachten ivm wachtlijsten dus hadden we zoiets van dan willen we niet te lang wachten met contact leggen weet je) maar ik vind het erg flauw dat ze daar niet gewoon eerlijk over was. Het afstand verhaal was namelijk echt grote l*lkoek.

En qua woon situatie; Ik ben echt heel veel thuis, ik ga sowieso puppy cursus volgen en wil eigenlijk ook zeker meer cursussen doen, ik woon in een gebied waar het heerlijk wandelen is en sta open om idd later ook actiever 'werk' te doen met de hond als de hond ergens interesse in heeft > wat ik dus allemaal aangegeven had. Ik ben natuurlijk geen fokker, maar ik zie echt niet in waarom wij als gezin niet geschikt zouden zijn. Mijn zoon van 6 is echt al heel verantwoord in zijn omgang met dieren enz dus ook daar voorzie ik geen enkel probleem. Maar ben gewoon eerlijk zeg... Echt heel raar vond ik dat.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-08-19 16:38, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:35

cinniz123 schreef:
cursebreaker schreef:

Ik heb indd van te voren ook gevraagd als er geen klik mocht zijn dat ik ervan af mocht zien en dat vond ze echt totaal geen probleem,liever dat als moeten herplaatsen.

Ja precies! Dat zou een fokker imo juist als iets positiefs moeten zien ook als je dat aangeeft toch :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:38

Ik plaats in principe ook op karakter en niet op volgorde. En natuurlijk ook op wensen. Een fokker die ene showhond wil zal eerder samen met mij mogen kiezen.

Ik heb een vrouw op mijn wachtlijst staan sinds ik aelynn net had. Mijn nest is pas eind 2020 begin 2021 gepland. Maar ze wil perse een reu van bij mij. Natuurlijk wordt er rekening gehouden dat als er een zwarte reu is dat die voor haar is mits hij past.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:40

Zoe_97 schreef:
Ik plaats in principe ook op karakter en niet op volgorde. En natuurlijk ook op wensen. Een fokker die ene showhond wil zal eerder samen met mij mogen kiezen.

Ik heb een vrouw op mijn wachtlijst staan sinds ik aelynn net had. Mijn nest is pas eind 2020 begin 2021 gepland. Maar ze wil perse een reu van bij mij. Natuurlijk wordt er rekening gehouden dat als er een zwarte reu is dat die voor haar is mits hij past.

Ja begrijpelijk.

Maar stel, je krijgt nog een eventuele koper die ook een zwarte reu als voorkeur heeft.
Dan ga je die vrouw wat dan al een tijdje aan't wachten is, in principe als eerste laten komen kijken of er een match is toch? Dat je haar alsnog geen match vind of zij geen match heeft met de hond kan dan alsnog gebeuren en dan zou je de volgende bellen. Of ga je dan toch als eerste de persoon bellen die als '2e' aangemeld heeft voor een zwarte reu bv.?

Dat bedoelde ik dan bv. met wie het eerst komt...

De fokkers waar we dus op de wachtlijst wilde komen te staan, wilden ook voor de dekking überhaupt plaats zou vinden, al eens persoonlijk afspreken < dat wilde wij zelf ook. Wij hebben die persoonlijke kennismaking met de fokster van Arya dan gedaan en meteen gekeken of er een match met een van de teefjes was, maar zij heeft met de andere kopers wel al eerder ontmoetingen gehad zeg maar. Dit is nu wat anders gelopen omdat Arya al 5 weken was. De andere kopers zijn al voor de geboorte langs geweest bij haar bv. en zij ging dan in dat weekend samen met de kopers, die dan nog eens langskwamen om nu met de pups kennis te maken, kijken welke pup een match zou zijn, rekening houdend met voorkeuren.

Het zwarte reutje waar we in eerste instantie voor gingen kijken in Drenthe, die Welmoed nu gaat krijgen, hadden we dus een optie op en heb ik aangegeven dat als er idd geen match ofzo is we dan wel van de koop afzien en dat was in overleg met de fokster ook prima. Ik wilde niet vooraf aan de telefoon al zeggen, met een pup die een week oud is, dat we die gegarandeerd nemen idd. Kijken hoe de pup later reageert op je als ze idd 5/6 weken zijn was voor ons ook erg belangrijk ja.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 16:45

Ik had hier eentje die persee een teefje wilde en dan ook nog een rooie. En die kans zat er in. Maar ''helaas'' maar een teefje.

Maar daar in tegen had ik wel voorkeuren erin zitten die bepaalde aftekeningen niet wilden of kozen op aftekening. Daar heb ik duidelijk gezegd; als t karakter volgens mij past dan is dat prima. En anders heb je pech.. De ene vond dat prima en besloot zelf uit eindelijk ook dat de andere beter paste. En er was er eentje die perse haar voorkeurspup wilde. Maar die moest uiteindelijk afzeggen. Dus pakte nog goed uit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:47

Misschien scheelt het dat de fokker ook weet dat ik hondentrimster ben en dat ik heel veel heb verteld via mail ook dat ik maar blijf dokteren met mn huidige hondje en dat ze heeft gemerkt dat ik er alles aan doe om ze een goed leven te geven.
En heb heel lang bij haar geweest toen ik kennis kwam maken was gewoon echt gezellig!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:48

Normaal wel. Of er moesten bijzondere dingen gebeuren. Ik ken de vrouw ook al persoonlijk (ik was haar instructeur lange tijd op de hondenschool). Maar ik wil ook grafopschrift voorhand kennismaken als we dichterbij het nest zijn met mensen die ik niet persoonlijk ken. Maar eerst wil ik van mijn reu en teef alle testen hebben voordat ik de combi bekend maak.