Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:34

Voor opgroeiende honden vind ik de vancraenenbroek jasjes wel prima. Ze zijn niet duurzaam. Maar voor een pup die op 2 weken er uit gegroeid is ideaal.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 21:54

Zoe_97 schreef:
Voor opgroeiende honden vind ik de vancraenenbroek jasjes wel prima. Ze zijn niet duurzaam. Maar voor een pup die op 2 weken er uit gegroeid is ideaal.

Die hadden wij ook. Prima jasjes zo hoor. Maar hier zijn ze wel na 1 jaar op. Klitteband is nu al niks meer. Ben nu nog blijer met de nieuwe jassen. Die kwamen van agradi. Geloof 16 euro

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:35

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:

Die hadden wij ook. Prima jasjes zo hoor. Maar hier zijn ze wel na 1 jaar op. Klitteband is nu al niks meer. Ben nu nog blijer met de nieuwe jassen. Die kwamen van agradi. Geloof 16 euro

Ja, wij ook. En toen ze eenmaal iets groter was en het groeien iets langzamer ging had ze een Non-stop jas. Nu ze volwassen is gaan we over op de Pommpa.

Op de foto inderdaad een Smooth collie en een border collie. Ik zal morgen met daglicht een foto van haar maken, ze is zo knap, zo speciaal! <3

Toen ze haar gekozen hadden en ze stuurde foto's zei ik al meteen "daar wil ik een pup van!" _O- :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:51

Heeft iemand hier ervaring met fitbark?

Niet voor een te dikke hond, maar voor een te dunne hond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:50

StonedRomy schreef:
Heeft iemand hier ervaring met fitbark?

Niet voor een te dikke hond, maar voor een te dunne hond.

Wij hebben ze, de eerste versie. Ben daar niet zo tevreden mee, begrijp me niet verkeerd, het is leuk en zeker interessant, maar als ze niet fatsoenlijk synchroniseren word ik daar een beetje moedeloos van.

Ik heb ze een paar weken nog eens opgeladen en gebruikt, maar helaas, na een paar keer synchroniseren toch weer scheef of helemaal niet.

Geen idee hoe het zit met de vernieuwde versie. Die heeft sowieso als grote plus dat die waterdicht is.

Wij waren aan het denken om er een te kopen met Black Friday, gewoon om eens te proberen hoe deze versie is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:52

is dat om te zien of je hond genoeg beweegt ofz ?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:43

Nou mijn hond beweegt genoeg, dat kan ik je 100% zeker garanderen.

Ik zou het willen gebruiken als kcal meter voor zeker mijn Akita teefje ivm het feit dat ze geen gram aankomt ondanks het vele voeren. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat ze teveel kcal verliest gedurende de dag.

Oh is natuurlijk een Amerikaans merk. Weet jij hoeveel procent korting deze gemiddeld geven op bf en bd?

Mijn grootste punt is het feit dat het aan een halsband moet... heb ze liever in huis niet met halsband namelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 10:25

Interessant ding. 24 uur per dag met een halsband om zie ik ook niet zitten Dus dan heb ik weinig aan zo'n ding vrees ik. Want vind het wel heel interessant.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:38

StonedRomy schreef:
Nou mijn hond beweegt genoeg, dat kan ik je 100% zeker garanderen.

Ik zou het willen gebruiken als kcal meter voor zeker mijn Akita teefje ivm het feit dat ze geen gram aankomt ondanks het vele voeren. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat ze teveel kcal verliest gedurende de dag.

Oh is natuurlijk een Amerikaans merk. Weet jij hoeveel procent korting deze gemiddeld geven op bf en bd?

Mijn grootste punt is het feit dat het aan een halsband moet... heb ze liever in huis niet met halsband namelijk.

Ze hangen bij ons aan de tekenbanden. Ik had er met Black Friday in principe twee voor de prijs van in. Moest we nog invoerkosten betalen.

Ik weet niet of het kan, anders had ik je die van mij gestuurd, had je eens kunnen proberen.

Zou ik eens wat screenshots maken van de app zelf? Heb je daar iets aan?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:45

Een paar creenshots van de app zou al heel handig zijn!

Wel jammer dat deze geen hartslag meter hebben, zou al zoveel schelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:05

Ik persoonlijk denk dat deze calorieën metingen echt nergens op slaan, als ik die handmatig uitreken kom ik op iets heel anders uit. Heb dan in de app ook nooit gebruik gemaakt van dat 'verbruik'.

Dus als je het alleen daarvoor doet, zou ik het sterk overwegen om het niet te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk ons oppaskind, ze vind het helemaal prima! <3

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:08

Awh wat een leuk dier!

Mmm, kan me ook niet inbeelden dat die kcal kloppen als ik ze zo zie bij je.

Is verder wel rust, actief, speeltijd etc accuraat?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:12

StonedRomy schreef:
Awh wat een leuk dier!

Mmm, kan me ook niet inbeelden dat die kcal kloppen als ik ze zo zie bij je.

Is verder wel rust, actief, speeltijd etc accuraat?

Redelijk ja, het is af en toe wat 'la la', maar over het algemeen klopt dat wel. Je moet ook veel info over je hond invoeren, gewicht, leeftijd, ras etc. Aan de hand daarvan berekend de Fitbark ook anders. Maar zoals ik zeg, niet accuraat (genoeg).

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:15

En wat zijn jouw grootste problemen met de fitbark?

In principe zou ik het wel eens willen uitproberen en ermee willen ‘ spelen ‘, maar vind het een behoorlijke uitgaven voor even mee te willen spelen. Denk dat het heel nuttig kan zijn, maar de prijs schrikt wel een beetje af.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:20

Tja, bij ons is het ook niet meer dan speelgoed. Het is gewoon grappig om te zien.

Hij werkt niet goed aan tuigen, dus moet aan een halsband, dan hangt hij aan de tekenbanden, in de winter hebben ze die niet om, dus ja...

Het synchroniseren gaat vaak niet goed, data gaat verloren of niet alle data wordt geïmporteerd. En ze gaan toch wel kapot. Ik heb van de vier als drie vervangen gekregen vanwege technische mankementen... Wel super service!

Deze versie is officieel niet waterdicht, en moet iedere 6/7 dagen worden opgeladen. Dat hoeft met de nieuwe ook niet meer.

Als alles naar behoren zou werken en makkelijk ging dan hadden ze ze misschien wel nog om.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:29

Dus jij gaat voor de fitbark 2 in november?

Hoe brutaal ben ik als ik voorstel er eentje van jou over te nemen als je ze niet gebruikt? O:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:43

Nouja, ik verkoop ze liever niet. Ze werken gewoon niet naar behoren. Maar ik zal er een nachtje over slapen.

Het ligt een beetje aan de prijs, hoe zeer deze zakt met BF.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:47

KimD: ben nu wel heel benieuwd hoe jullie oppashondje er uit zit en waarom jij zo zot van haar bent :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:06

Deze foto's zijn van even geleden. :D Zal eens kijken of ik haar straks op de foto krijg.

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:18

amai die doet mij heel erg denken aan deze : Icepeak Ray's Fly High. Doet het zeer goed in de sport
Wel niet mijn type :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:19

ik zat te kijken naar de embark dna test maar dat is 199 dollar := hebben jullie hier ervaring mee? of kun je een andere aanraden die niet zo duur is :+

edit: ik zie nu dat er ook genetische conditions bij zitten dan snap ik de prijs wel
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 01-10-18 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:20

KarmaChansy schreef:
ik zat te kijken naar de embark dna test maar dat is 199 dollar := hebben jullie hier ervaring mee? of kun je een andere aanraden die niet zo duur is :+

Ik zal eens een vriendin vragen waar zij die steeds laat doen, die zijn volgens mij niet zo duur.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:21

Dank je! Ik wilde eigenlijk gewoon de rassen test doen

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:24

Nog nooit van gehoord dat dat bestond, wel handig! Als het goed werkt..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:26

xLaraaj schreef:
amai die doet mij heel erg denken aan deze : Icepeak Ray's Fly High. Doet het zeer goed in de sport
Wel niet mijn type :)

Grappig dat je dat zegt! Het is een pot nat. :P Absoluut mijn type, ik ben ook helemaal weg van haar. *\o/* Ik durf er geld op in te zetten dat zij het ook goed gaat doen in de sport. :j