Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:47

Otje heeft ook al die knappe groei curves :D super leuk!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 12:02

kaus, past t echt niet of heeft ie gewoon een soort hanglipje? :P

Yoshi groeit goed dus! :D

Ahh wat leuk Warboel. Lekker ook voor Otje.

Skip, ik kan gewoon lopen zonder pijn enzo. Alleen sommige bewegingen waarbij ik van boven af druk op de zijkant van mn voet zet is wat gevoelig. maar zeker geen pijn oid. Mn hand gaat wel meer zeer doen dus ik kijk het dit weekend aan en als t niet minder word ga ik toch even met de huisarts contact opnemen.

Zwemmen is heel goed voor hondjes maar wel belastend voor de rug. Moest dat van onze fysio echt beperken. Door t water lopen was veel beter.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:10

@Kiwi niet teveel risico nemen hè! De hondjes wél op tijd naar de dierenarts en jezelf verwaarlozen is óók niet goed ;) Dus inderdaad, als het na het weekend nog zo is, toch maar even langs gaan! Je moet nog langer mee :)

Ja, zwemmen is inderdaad wel belastend voor de rug (gelukkig dan weer juist niet voor de gewrichten in de pootjes). Maar moest je het beperken bij alle honden of vooral honden in de groei? Toby is meer een water-wandelaar. Die zwemt heel soms een stukje, maar vindt het wel fijn als hij gewoon kan staan en lopen. Onze spaniel plonsde overal in. In sloten kon hij makkelijk staan natuurlijk, maar hij vond een waterapport halen wel érrug leuk (overigens ook het énige apport dat hij leuk vond, over land haalde hij niets op). Of watervogels opstoten. Nou deden wij dat niet wekelijks, maar als ze in training staan, gaan spaniels, maar vooral de échte waterhonden natuurlijk gewoon water in... (Jup, die zijn wel anders gebouwd dan jouw honden over het algemeen)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:13

Wat schattig die vergelijking van Otje <3

Kiwi, nee het past echt niet. Als hij gewoon vooruit kijkt wel maar niet als hij omhoog kijkt. Moet wel zeggen dat het erger is geworden sinds zijn tand eruit is.

Is zwemmen zo belastend voor de rug? Wij doen het hier wel dagelijks. Ze zijn mega fanatiek. Veder houden ze zich wel lekker rustig met de warmte overdag.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:15

Kaus schreef:
Is zwemmen zo belastend voor de rug? Wij doen het hier wel dagelijks. Ze zijn mega fanatiek. Veder houden ze zich wel lekker rustig met de warmte overdag.

Bij honden in de groei en honden met een lange rug of zwaardere bouw natuurlijk wel.

Daarom ook dat ik dat aanhaalde, want jouw kelpie, of de echte waterhonden / working retrievers, zijn natuurlijk hoogbenig, slank. Dan snap ik dat die belasting enorm kan zijn als je uren gaat zwemmen, maar een waterapport of inderdaad gewoon een rondje zwemmen zou dan moeten kunnen zonder schade zou je denken? (mits geen onderliggende fysieke issues)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 12:38

Nee mama skip <3 Ik let wel op! :) maar vind t ook zo stom om na 2 dagen gelijk naar de huisarts te rennen als ik bijna alles kan en voor de huisartsenpost vind ik t ook niet belangrijk genoeg. maar er moet wel verbetering in gaan zitten.

Zwemmen is heel belastend voor de rug. En als je dan een pup hebt die nog volop in ontwikkeling is en een lange rug heeft dan is dat wel een aandachtspunt. Djes (en dat is en sbt dus geen langere rug) mocht van de fysio maar 1x pw zwemmen. Nu vind ze zwemmen nog spannend. maar door t water scharrelen is wel heel goed. Goed voor de spieren terwijl t de gewrichten niet belast. :) Vandaar dat hydrotherapie zo nuttig is bij HD honden en revalidaties

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:10

@kiwi ja precies, dus vooral voor een pup/ hond in ontwikkeling iets om rekening mee te houden. En voor honden met fysieke issues en / of conditionele issues. Maar een gezonde, volwassen (niet pup/ niet senior) hond mag dus bést een rondje zwemmen tussen al het rennen en sporten (wat ze met normaal weer doen, niet nu gok ik) door - zoals die van Kaus en mijn spaniel destijds -, maar niet uren achter elkaar.

hydrotherapie is inderdaad geweldig, wel de verlichting op de gewrichten, maar wel gewoon nog in 'loophouding' die gewoon natuurlijk is (dus niet neus omhoog wat de hals in onnatuurlijke positie brengt, en ook niet heupen onder het lijf wat sommige 'zwemmers' doen)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 13:24

Hier hebben ze laatst 3 dagen achter elkaar gezwommen. Ik stop dan wel na een minuut of 10/15 waarvan ze niet continu zwemmen maar ook door t water rennen en klieren enzo.
Nu hebben ze gisteren weer gezwommen en Djes zwemt nog niet echt. Dus dat is gewoon oefenen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:59

Wat leuk die vergelijking foto's.

Wat pechvogels beterschap allemaal.

Hier zwem Senna niet. Ze snorkel en duik en zwem als een zeehond. :+

Senna6 weken
Afbeelding
Hier 10 weken dacht ik
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:08

Moet wel zwemmen dat Yoshi na 1 meter zwemmen weer omdraait en weer terug gaat en verder lekker door het water rent en pootje baait. Van de week ging ze voor het eerst een stukje verder omdat ik wat verderop kon staan :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:31

Het ligt er ook aan hoe je het zwemmen traint. Onze honden zwemmen zomer & winter waardoor die spieren getraind blijven.

Sommige mensen dumpen hun hond alleen in het water in de zomer waardoor de spieren verzuren en bij overbelasting dus blessures kunnen ontstaan.

In zo'n gevallen raad ik altijd een zwemvest aan voor de hond.

Onze sheltie bijvoorbeeld zwemt niet, die drijft door haar vacht. Die dobbert letterlijk rond. Die duwen we af en toe eens een kant op en als ze het er niet mee eens is wilt ze nog wel eens links of rechts met een achterpoot trappelen om te draaien. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:34

Kaus schreef:
Nee dat heeft ie niet. Beetje moeilijk om een foto van te maken in je eentje :=

[ [url=m/Fvmjnp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Komt omdat hij geen correct gebit heeft. Op deze foto heel duidelijk te zien dat hij een tang gebit heeft (net geen onder voorbijter). Een correct gebit schaart.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:41

Zoe_97 schreef:
Kaus schreef:

Komt omdat hij geen correct gebit heeft. Op deze foto heel duidelijk te zien dat hij een tang gebit heeft (net geen onder voorbijter). Een correct gebit schaart.

Voor de mensen die nou met de oren klapperen, ik heb de plaatjes onder de snelknop. :=

*jullie houden ze even tegoed, de upload doet het niet.
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-06-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 14:41

Dat is gewoon schattig KimD dat dobberen.

Hier zwemmen ze wel alleen in de zomer, maar ik ga met ze mee t water in en ze mogen van mij ook niet lang zwemmen. Moet ook zeggen. ik heb er 2 die ik in de winter sowieso t water niet in krijg en Boellie zal t misschien nog wel doen. Maar hij heeft t nog nooit geprobeerd als t koud is.
Maar er zijn genoeg mensen die honden helemaal uitputten in t water of niet weten wanneer te stoppen en daar buiten al geen geweldige conditie hebben.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:43

Honden van m'n schoonouders zwemmen het hele jaar rond als ze de kans krijgen :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:44

x_Jeanine_x schreef:
Honden van m'n schoonouders zwemmen het hele jaar rond als ze de kans krijgen :+

Die van ons ook. :j Die gaan ook gerust zwemmen als er ijs op het water drijft

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 14:52

neee chick echt niet. Al moet ik zeggen, dat boellie en djessey begin februari ook ineens in een plas sprongen. maar heel koud was t toen niet.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:57

Senna maak het ook niet uit winter of zomer. Als ze water ziet spring ze er in of ren door het water.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:24

Zoe_97 schreef:
Kaus schreef:

Nee echt! Wat interessant, daar heeft de tandarts destijds niks over gezegd. Voor zover ik op internet lees is dat een heel mini onderbeet waardoor de tanden recht op elkaar staan ipv dat de onderkaak net achter de bovenkaak valt? Vind het lastig te zien op foto's maar met de diagram zie ik het verschil wel.

Ik ga eens vergelijken met Dundy :))

Hier zwemmen ze in de winter niet heel enthousiast maar wel regelmatig. Wij bouwen wel veel op aan het begin van de zomer. Daarnaast laat ik ze nooit verre afstanden zwemmen en scheelt het natuurlijk dat ze buiten het zwemmen om al een topconditie hebben.

Edit: even vergelijken en je hebt gelijk! Bij Dexter staan ze recht op elkaar terwijl bij Dundy het rijtje er net achter valt. Ik moet trouwens wel zeggen, ik heb even wat foto's op gezocht. die van Dexter staan niet echt loodrecht op elkaar zoals ik op sommige foto's zie. Nu is het wel lastig te zien omdat hij natuurlijk een tandje mist maar het meeste valt er wel een klein stukje achter.

Hier kan je dat wel een beetje zien. Maar door die missende tand dus lastig om echt te vergelijken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 26-06-20 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:25

Toby heeft prima manieren om af te koelen gevonden. Je rolt in het zand, dan ga je met je hoofd en pootjes in het water, dan rol je nog een keertje door de tuin... :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:51

Zou ik hier wellicht ook mee mogen kletsen? Morgen komt mijn eerste echte eigen hond, een Boerenfox reu van acht weken oud. De naam ben ik nog even over aan het dubben, die knoop moet ik voor morgen door hebben gehakt. Het lijkt mij erg leuk en gezellig om mee te kletsen en daar vooral heel erg veel van te leren. We hebben thuis nog twee honden, dus het is niet helemaal nieuw, maar wel voor het eerst dat het echt mijn eigen hond is. :) Spannend en heel erg leuk tegelijk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 07:08

@blijnijn welkom, wat leuk! Spannend ook. Ben benieuwd welke naam het wordt uiteindelijk :j

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:46

Ahhh
Joshi is schattig, de pup van mijn buren is nu ruim 9 kg( standaard teckel) zit geen gram vet op..Maar onze HOndjes Spelen ook veel en fanatiek samen
.. en we denken hetzelfde over voeren.
Molly na de trimsalon:

Afbeelding
En hoe ze er meestal uitziet:

Afbeelding
En samen met de buurhond

Afbeelding
En van het wandelen door het speelbos..

Afbeelding
Ben echt gek met haar, ze ontpopt zich ook als coachhondje voor mijn zoontje, samen kunnen en durven ze alles.

Blijnijn: welkom.. wat leuk een boerenfox
Skippy: ja herkenbaar ritueel
Hier gaan we vandaag ook wel even zwemmen.. de teckel van de buren is echt een waterrat, molly gaat ook direct water in, maar blijft dichter aan de kant, kikkers vangen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:10

Wat leuk BlijNijn!!

Wat is Molly een schatje :D

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:22

Mag ik ook af en toe mee kletsen? Ik ben nu onderweg om mijn pup op te halen, een manchester terrier teefje van 8 weken.