Nee daarom, en als het heel druk is blijft ze sowieso aan de lijn hoor. Nova is nogal lomp en wil niet zo'n persoon zijn die de hond maar gewoon op iedereen af laat gaan
Nee ik denk ook niet dat ie voor iedereen werkt hoor. Maar kan wel veel schelen. Ik gebruik hem voor Chick als ze op een veldje mag uitrazen. Omdat ik haar dus niet loslaat. Maar aan die lijn heeft ze dan wel genoeg. Maar ga je niet op open veld wandelen is zo'n lijn vooral onhandig
Billy1970
Geplaatst: 30-09-18 12:25
Wat ik veel doe, is me even verstoppen, als Marley de bosjes in loopt of juist vooruit gaat. Dat vind hij een erg leuk spelletje, want dan roep ik hem en als hij me vind krijgt hij lekkers. En het heeft als voordeel dat hij me steeds iets meer in de gaten gaat houden. Ook als hij zich zelf zomaar bij me komt melden zonder dat ik hem geroepen heb, prijs ik hem en krijgt ie een brokje. Ik ben niet zuinig met belonen en geef hem gewoon ander voer als zijn eigen voer als beloningsbrok dus dat kan ook prima. Hij loopt veel los en komt dus ook regelmatig even melden, dus het werkt blijkbaar goed
hahaha ik deed dat met karma toen ze pup was en ze raakte volledig in paniek, het werdt ook donker op dat moment. Ik dus roepen en ze was zo blij dat ze in mijn armen sprong en een kopstoot gaf, daar zat ik in het donker bos met een fikse bloedneus
voor het trekken tja toen ik karma leerde trekken wanneer het mocht en wanneer niet stopte ze zelfde met balto gedaan en die trekt nu alleen soms nog.
Ik doe het ook wel eens bij Skip, als meneer weer bananen in zn oren heeft. Ik ga vaak achter een dikke boom staan als Skip dan klaar is met zn eigen "ding" raakt hij echt in "paniek" als ik weg ben. Ik laat hem dan ff flink zweten voor een seconde of 30 en dan roep ik hem. Hoe blij hij dan is
Met Dundy en Dexter hoef ik me niet te verstoppen. Die letten toch wel op. In het bos speelden we weleens verstoppertje en dat vonden ze prachtig. Maar dus puur als spelletje.
Bij Floyd heb ik het wel regelmatig gedaan maar die gaat niet naar je op zoek. Die gaat gewoon zitten en huilen als een wolf
Kymo luisterd aangelijnd erg goed. Normaal gaan puos hier gelijk los mee maar hij is al 3 maanden iov 7 a 8 weken... Toch los gedaan en toen bleek luister functie 0 oepssss nou ja bleef wel bij de roedel in de buurt maar hem vlot gevangen en aan rollijn. Dat wordt flink oefenen dus. Gelukkig gaat hij vanaf dinsdag mee werken en daar op omheinde weide kunnen we luisteren oefenen
Drankje die blauwe was ik naar op zoek! Dan hebben de 3 honden (als ik mijn pup heb) dezelfde hurtta in verschillende kleuren. Hopelijk ben ik niet te laat
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 20:03
Zoe_97 schreef:
Drankje die blauwe was ik naar op zoek! Dan hebben de 3 honden (als ik mijn pup heb) dezelfde hurtta in verschillende kleuren. Hopelijk ben ik niet te laat
Als het wat trager is niet erg heb de goedkoopste verzendoptie genomen. De hond die het miet dragen is toch nog niet geboren (of Daeva moet blauw leuker vinden dan rood, dan is rood voor de pup). Zwart blijft voor Kenai. Die is een maatje groter.
Ik voornamelijk voor op show te gaan om de vacht schoon te houden. Maar ook na aware inspanning wanneer het echt koud is dat de spieren niet te veel afkoelen.
Mag ik me hier ook melden? Vrijdag zijn wij een nestje gaan bekijken, waarbij wij verliefd zijn geworden op 1 van de puppy's. De pups zijn 12 september geboren, heel fijn dus dat wij onze pup al van jongs af aan kunnen opvolgen. Het is een Whippet-reu en zijn naam wordt Troy. We hebben zelf al een foto gemaakt, dat is die hieronder, maar dat is niet zo'n goeie. Betere volgen nog.
Ik heb definitief besloten dat Dana een Pommpa krijgt, die is warmer dan de BOT, en die krijgt het gewoon echt koud. Dus ze krijgt wel een mesh BOT voor de trainingen. Maar als ze moeten wachten, of met dag seminairs en wandelingen in de sneeuw dan de Pommpa.
Verstoppen doe ik ook, zo leer ik de honden dat ze mij in de gaten moeten houden en niet ik hun.
Welkom! Vind windhonden altijd zo intrigerend. Hier in het dorp zijn er mensen die geld verzamelen en dan 1/2x per jaar naar spanje gaan en het geld geven aan goede doelen voor galgo’s. Heb al 5 zakjes snoep gekocht op 1 maand tijd
Ik ben me ook nog aan het oriënteren op een deken voor de honden. Vooral tijdens frisbee ga je vrij makkelijk van intensief naar liggen naast de kant en weer gaan. Dan is een deken wel fijn voor de spieren.
Galaika, whippets zijn leuk staat hier ook nog op het lijstje. Ben wel beneiuwd hoe het met deze leeftijd al een pup hebt gekozen? Meestal is er pas na 6/7 weken iets te zien van karakter.
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 21:00
Welkom Galaika! Wat leuk een whippet. Bij mij in de straat woonde er vroeger eentje. Vond die altijd zo leuk.
Je mag altijd meer foto’s spammen van de loge hoor Kim!
Komt vast goed met het jasje Zoe! Ik dacht zal die jasjes hier gelijk even posten. Huerta en BOT werden hier beide gebruikt dacht ik dus vandaar
suzeik gebruik de jasjes omdat staffies geen ondervacht hebben en ik dus echt een koukleum hier heb zitten. Boellie valt redelijk mee. Die miept pas als het onder de 5 graden is en nat(regen, hagel,sneeuw). Dan sta ik ook echt lang buiten voordat hij gepoept en geplast heeft. Want hij doet dat dan in tig stappen omdat ie t koud krijgt als ie stil staat. Chick is een geval apart. Onder de 10 graden met wind en zonder zon mag ik blij zijn als ze de drempel over gaat om te plassen en te poepen. Zo’n gedoe met kou. Maar met een jasje aan is er niks aan de hand. Dus dan maar jasjes.
Ik gebruik jasjes voor en na training, het is toch een flinke belasting voor de spieren Chansy die heeft er 1 omdat hij ouder wordt en hij de regen echt niet prettig vind
Kim, wat een mooie hond! Is dat een smooth collie?
Kaus, we hebben meerdere pups vastgehad en voelden met deze eigenlijk een klik ofzo? Klinkt misschien raar maar hij sprak ons heel erg aan. Beiden ouders waren bij de fokker aanwezig en deze hadden een heel lief en zachtaardig karakter.
Pff, jasjes.. wij zijn ook al aan het kijken hoe we het aan gaan pakken. Als Troy bij ons thuis komt, is het natuurlijk best wel koud dus willen we een jasje. Maar ja, hij groeit natuurlijk nog..