Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:RC geef ik ook zeker niet vrijwillig en is dan ook niet voor de lange termijn (ben er zelf ook geen fan van) maar de fokster geeft het nu en ik kan zowel de pup als kitten niet meteen al ander voer gaan geven omdat de stress van de verhuizing er al is dus ze zullen het in ieder geval de eerste weken nu wel gaan krijgen. De pup wil ik dan wel al vers vlees als aanvulling gaan geven zodat de overgang naar volledig vlees ook niet uit de lucht komt vallen voor d'r. Ze krijgt het nu ook al bij beetjes bij de fokster dan, dat van proCani dus dat zal de overgang hopelijk wel vergemakkelijken. Ik vind verandering van voer iets waar je wel bewust mee moet omgaan en goed moet introduceren en zeker bij een pup in de groei en wat eigenlijk nog zo jong is, iets waar ik wel even goed bij moet nadenken. Dus voorlopig (even kijken hoe snel ze 'gewend' is hier en dan wil ik in week 3 of misschien 2 al beginnen met uitbreiden van vers vlees en de brok minderen) ga ik wel even verder met de RC wat de fokster nu geeft. Maar ik ga hoe dan ook daar wel vanaf, en gok dat het niet langer dan een aantal maanden in beslag gaat nemen. De fokster zei zelf ook dat we haar moesten gaan voeren wat onze voorkeur gaf, ze was zelf voorstander van vlees maar gaf ze ook brok zodat ze dat ook 'kennen' voor als het idd om wat voor reden dan ook nodig is om ze toch brok te geven.
En de kat gaat dan het liefst over naar Applaws of Almo Nature maar het zijn katten dus ik kan veel willen... Moet bij haar even kijken wat haar voorkeur gaat zijn, maar hoop dat ze 1 van die 2 merken wel lekker gaat vinden tzt. Die vond ik qua samenstelling van zowel brok als vlees gewoon echt heel goed.
Maar als ik jullie berichtjes zo lees ga ik idd kijken naar een volledig vers vlees, waar ook mijn voorkeur al lag, en dan kijken voor iets van KIVO wat dan houdbaar is, wat dan makkelijk mee op vakantie kan of als ze eens uit logeren gaat bij iemand.
Thuis hebben we 2 ijskasten dus de ijskast in de kelder kan ik mooi gebruiken om vlees te ontdooien, maar op vakantie bv; de vriezertjes zijn wel klein daar en als je een volwassen hond straks mee hebt en je bent er een week, gaat dat denk ik niet passen. En mijn man is geen fan van dat vlees in de ijkast houden waar ons eten in zit - moet ook rekening houden met zijn voorkeur natuurlijk haha - dus in dat geval zou ik dan idd willen kiezen voor een houdbare optie. Zo vaak zal het ook niet zijn dat dit voorkomt. Als we een weekendje gaan kan ik idd koelbox doen en dan gebruik maken van een klein vriezertje in zo'n huisje ja. Uiteindelijk weegt het op vakantie gaan ook niet heel zwaar mee in de keus voor voeding, maar was het gewoon een praktisch dingetje waar ik bij na dacht < er is overal wel een oplossing voor te vinden natuurlijk.
In principe heeft vers vlees compleet dus gewoon onze voorkeur en als ik idd jullie ervaringen nu lees, ga ik die brok tzt idd achterwege laten.
cursebreaker schreef:Ik vind verandering van voer iets waar je wel bewust mee moet omgaan en goed moet introduceren en zeker bij een pup in de groei en wat eigenlijk nog zo jong is, iets waar ik wel even goed bij moet nadenken.
Dyphusion schreef:cursebreaker schreef:Ik vind verandering van voer iets waar je wel bewust mee moet omgaan en goed moet introduceren en zeker bij een pup in de groei en wat eigenlijk nog zo jong is, iets waar ik wel even goed bij moet nadenken.
Daar dacht onze pup zelf anders overZij kreeg ook RC brokken van de fokker, maar na een week ben ik overgestapt op andere brokken. Netjes volgens de richtlijn (mengen) de overstap willen maken, ware het niet dat mevrouw vanaf dag 1 alleen maar de nieuwe brokken at.
Haar toen maar meteen overgezet op de nieuwe brokken, ik vind het ook zielig als ze daardoor honger gaat lijden. Onze pup krijgt trouwens KVV van Bandit!
Dyphusion schreef:cursebreaker schreef:Ik vind verandering van voer iets waar je wel bewust mee moet omgaan en goed moet introduceren en zeker bij een pup in de groei en wat eigenlijk nog zo jong is, iets waar ik wel even goed bij moet nadenken.
Daar dacht onze pup zelf anders overZij kreeg ook RC brokken van de fokker, maar na een week ben ik overgestapt op andere brokken. Netjes volgens de richtlijn (mengen) de overstap willen maken, ware het niet dat mevrouw vanaf dag 1 alleen maar de nieuwe brokken at.
Haar toen maar meteen overgezet op de nieuwe brokken, ik vind het ook zielig als ze daardoor honger gaat lijden. Onze pup krijgt trouwens KVV van Bandit!
cursebreaker schreef:@xLaraajk
Congrats!!! Wat een leuke foto van jullie tweetjes!
@Zoe
Wat leuk als je de fokster zo blijft tegenkomen ook
Ik heb zo’n gevoel dat ik met de fokster ook contact blijf hebben. We hadden het er al over om ook een paar x per jaar met de doggo’s te gaan wandelen bv. Dus dat is wel leuk voor Arya als ze mama en oma dan kan blijven zien.
@Kimvicious
Heerlijke plaatjes!
Krijg nu al zin om zelf weer met de spiegelreflex aan de slag te gaan. De laatste jaren niks meer gedaan met foto’s maken, op de vakantie na 1x per jaar. Maar begin nu echt weer enthousiast te worden om het fotograferen op te pakken en me er ook weer in te verdiepen. Vooral honden, paarden en kids vond ik leuk om te fotograferen. Denk dat Arya en ook Sansa wel leuke proefmodellen gaan zijn voor me.