Eoweyn_x schreef:Ik zou kijken of je een koppelafspraak kunt maken bij de opvang voor een ander konijn.
De karakters moeten toch matchen en dat weet je helaas niet als je willekeurig konijnen samen zet. Dat is een gok die soms goed afloopt en soms niet. Franse hangoren worden gezien als makkelijke konijnen maar zeker voedsters kunnen echt fel zijn de laatste paar jaar.
Ik zou deze twee sowieso niet meer samen houden. Een koppel stabiel en vredig houden is nogal lastig als de voedster steeds weg is, gedekt is, of jongen heeft.
Succes!
Het zou maar voor 1 nestje zijn. Zij heeft nu 2 nestjes gehad en dat is maximun wat mijn vader doet. Ze is een goede moeder en bij gebrek aan goed materiaal om mee verder te gaan wil hij dus wel een 3e nestje nemen.
Maar ik denk er dus ook gewoon over om een andere keuze te maken.
Nu hier in de buurt vind ik niet zo snel een opvang voor konijnen. Wel via asiels maar die kennen niets van konijnen koppelen. Dus dan zou ik eerder gewoon een andere kunnen nemen van mijn vader.
De voedster was niet altijd zo dominant. Ze is een erg zachtaardige moeder, je kan ook perfect aan haar komen als ze jongen had. Maar sinds de bij beer is en een grotere ruimte heeft (van 1x1 naar 2x3) is ze gewoon heel anders geworden.
Ik weet niet of het de plaats is, of dat het beer is.
Maar zou ik dan haar nu wegnemen en beer dan tot ik een nieuwe vriendin heb alleen laten zitten of zou ik wachten tot we een optie hebben? Sowieso wil ik hem echt niet te lang alleen hebben. Merk wel dat hij aanhankelijk is naar haar toe, dus ik denk wel dat gij het gezeldschap graag heeft. Alleen is zij niet zijn soulmate.
Marloez schreef:Leen, is die voedster altijd zo dominant? Heeft je vader geen andere voedster? Want Franse hangoren zijn meestal juist zachtaardig toch? Ik heb zelf ook één.

Beer is inderdaad ook superlief, zij ook. Maar blijkbaar niet naar hem. Ze vechten niet, maar zij blijft hem in alles onderdrukken. Daardoor doet hij gewoon niets meer.
Dit zijn ze trouwens: Beertje is de blauwgrijze, Muis de konijngrijze (bruine). Maar hier zie je dus ook wel het probleem op. Beer ligt daar te liggen en muis is vanalles bezig. Haal je haar weg dan springt hij zo op de rugleuning van de zetel naar het hooi, dan gaat hij wortels pikken,.. terwijl met haar hij zo verstijfd ligt.