Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:42

Helemaal blij jans is drachtig 6 pups gezien.
Laatst bijgewerkt door Zorry op 29-09-18 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 08:43

Yay! Gefeliciteerd! :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:21

Van harte met de toekomstige pups :D

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:42

Ik zou ons graag willen melden :),
Sinds vorige week zondag heb ik een pup een husky haar naam is Diana ze is geboren op 21/07/2018 Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 10:46

Welkom Lotte! En wat een knappe pup!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:00

Wat fijn Zorry gefeliciteerd!

En welkom,knappe husky!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:09

Gefeliciteerd Zorry! Welk ras was het weer?

Ooh nog een husky. Welkom!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:30

Staffordshire bull terriër.

Welkom leuke pup.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:33

Proficiat!

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:40

Ik gooi gelijk ons probleem maar in de groep, Diana doet haar behoefdes buiten als ik met haar loop, maar als m'n vriend gaat met haar doet ze het niet. Dan gaat ze gewoon binnen, dus nu is ze veel in de bench in de hoop dat ze als hij gaat ze wel wil plassen (zijn systeem). Ik heb dat probleem niet en snap er echt helemaal niks van

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 11:46

Ik zou eens kijken of je het plassen onder commando kan zetten. Opzich is dat bij de meeste niet moeilijk. Wanneer dat goed gaat dit ook door je vriend laten doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:29

lotteenjoy schreef:
Ik gooi gelijk ons probleem maar in de groep, Diana doet haar behoefdes buiten als ik met haar loop, maar als m'n vriend gaat met haar doet ze het niet. Dan gaat ze gewoon binnen, dus nu is ze veel in de bench in de hoop dat ze als hij gaat ze wel wil plassen (zijn systeem). Ik heb dat probleem niet en snap er echt helemaal niks van

Ten eerste, welkom! Maar ik snap de gedachte gang achter het idee bench --> plassen niet helemaal?

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:08

KimD schreef:
lotteenjoy schreef:

Ten eerste, welkom! Maar ik snap de gedachte gang achter het idee bench --> plassen niet helemaal?

Ze vind het vreselijk om in haar bench te plassen (zonder kussen etc mocht het toch fout gaan) en in huis plast ze wel gewoon heel makkelijk

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:10

Heb je van die puppymatjes?
Nova heeft bij ons nooit in de bench geplast maar gewoon gelijk buiten.
Ik weet niet of je een tuin hebt, maar ik zou daar dan mee oefenen. Ze zien hun bench als hun veilige plekje, dus in principe logisch dat ze niet in haar bench wil plassen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:11

Welkom! Ik snap de link met de bench en het plassen ook niet helemaal. Ik weet dat het in de VS wel een populaire methode is om je pup gewoon 24/7 in de bench te hebben met minimale vrijheid zodat ze niet in huis plassen maar persoonlijk vind ik dat wat sneu...

Ik zou het ook op commando zetten. Ook heel handig wanneer je in de zeikende regen staat en snel naar binnen wil :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:12

Is dat zo? Wat sneu.. Je mist dan toch echt een stukje in de opvoeding lijkt me.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:24

We willen haar niet in de bench, maar nu ze nog onder de bank kan etc moet ze toch echt even vast (kabels zijn lekker). Bij mij snapt ze de bedoeling en loopt ze heel de tijd los als ik ben. Alleen elke keer in huis plassen helpt niet dus nu zit ze telkens even vast. Morgen gaan we samen wandelen en kijken wat we anders doen.

~het is een kleine bench waar ze straks zeker uit gegroeid is. als het lukt komt er geen bench meer daarna, tenzij ze echt zich vreselijk misdraagt (alles kapot maken )

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:39

Gefeliciteerd zorry. :D

Welkom lotte :)

Qua plassen geen advies. Hier zit er redelijk een commando aan vast. Elke keer buiten zetten en het zeggen. Zo gedaan.

Hier komt voor nala een easy walker. Training techniek voor niet trekken werkt niet en wil geen slipketting. Gelukkig is ze uit der oude tuig gegroeit nu haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:04

lotteenjoy schreef:
KimD schreef:

Ze vind het vreselijk om in haar bench te plassen (zonder kussen etc mocht het toch fout gaan) en in huis plast ze wel gewoon heel makkelijk

Ik vind het eerlijk gezegd een no-go dat een pup op haar 'veilige plek' wordt opgesloten zonder haar kussen puur en alleen omdat ze dan binnen zou kunnen plassen.

Het is een pup, en binnen hun behoefte doen hoort er nou eenmaal bij. Aangezien je vriend er deze theorieën erop na houdt kan ik me ook voorstellen dat hij niet heel uitbundig beloond als de pup wel buiten de behoeften doet? Dan is voor de pup de keuze snel gemaakt wanneer er wel of niet gepoept en geplast wordt. :+

Misschien voorlopig samen gaan en ervoor zorgen dat de pup ook de link legt met je vriend.

Wat jullie nu doen, met de bench werkt sowieso niet. De pup zal het inderdaad niet snel vervuilen, maar op deze manier creëer je andere problemen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:05

Twilight schreef:
Gefeliciteerd zorry. :D

Welkom lotte :)

Qua plassen geen advies. Hier zit er redelijk een commando aan vast. Elke keer buiten zetten en het zeggen. Zo gedaan.

Hier komt voor nala een easy walker. Training techniek voor niet trekken werkt niet en wil geen slipketting. Gelukkig is ze uit der oude tuig gegroeit nu haha.

Voor een easy walker is ze wel nog wat jong, het is nog maar een jonge hond. Dan kun je nog beter met een halti gaan trainen in plaats van zo'n onding.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:08

Onze hondenschool rade het aan dus ga daar dan wel mee. Ze weet dat ze niet nag trekken en als ik stil sta gaat ze zitten en verslapt de lijn. Wandelen we weer hangt ze er gelijk weer in.

Halti ben ik vrdr helemaal niet bekend mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:32

Twilight schreef:
Onze hondenschool rade het aan dus ga daar dan wel mee. Ze weet dat ze niet nag trekken en als ik stil sta gaat ze zitten en verslapt de lijn. Wandelen we weer hangt ze er gelijk weer in.

Halti ben ik vrdr helemaal niet bekend mee.

Easy walker ben ik zelf geen fan van omdat dit de hond in beweging belemmerd en echt een symptoombestrijding is. Heel veel honden gaan krom lopen om de druk te vermijden, en zeker bij een jonge hond is dat niet wenselijk.

Een halti doe je om de neus en werkt als een hefboom. Je hebt één uiteinde van de riem aan de halti vast (onder de kin) en een uiteinde van de riem aan de gewone halsband. In principe mag je niks met de riem waar de halti aan vast zit. Het enige wat je daarmee doet is vasthouden op de lengte wat jij wilt. Meestal ligt dat tussen de 80 & 100 cm.

De functie van de halti is dus als de hond gaat trekken, ze zichzelf tegenloopt en als een hefboom haar neus naar beneden trekt en daardoor druk op de neus voelt (hetzelfde als bij een paard). De hele truc is om te belonen zodra ze zelf de druk loslaat en waardoor jij dus minder druk op de lijn voelt. Dit hebben ze vrij snel in de gaten en zo kun je een hond leren om niet te trekken en aan de voet te lopen.

Even een plaatje erbij gezocht om het te verduidelijken, deze halti zit eigenlijk iets te hoog, ze horen iets lager te zitten dan op deze afbeelding.
Afbeelding

Dit is de eerste variant van de EasyWalker, en ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom een hond krom trekt van een EasyWalker.
Afbeelding

Dit is de tweede variant, deze zou gewoon bij wet verboden moeten worden, dit is dierenmishandeling...
Afbeelding

Edit: Ik ben trouwens wel benieuwd naar de 'niet trekken' training die jouw hondenschool toepast?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:41

Ik ben ook absoluut geen fan van harnas maar ook niet van de halti. Maar dat omdat het vaak verkeerd gebruikt wordt. Ik denk dat je met een halti met juist gebruik ver komt. Maar een tuig maak je imo je hond mee kapot :n

Ben wel beneiuwd welke methode je gebruikt?

Dundy trok altijd enorm en daarmee ben ik gaan longboarden en hardlopen waarbij hij moet trekken. Hij trekt nu eigenlijk niet meer tenzij hij super enthousiast is maar volgens mij doet eigenlijk elke hond dat wel.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:22

Ben geen fan van zo’n tuigjes, zoek maar eens op wat de gevolgen zijn volgens fysio en dierenarts.

Qua anti trek training, ik heb tot nu toe iedere hond van het trekken afgekregen, maar kost wel inzet en tijd.

Zorg dat de hond moe is voordat je aan het volgen en niet trekken begint en begin met een korte strata waar weinig prikkels zijn. Pak die straat aan het einde mee en bouw heel langzaam uit naar plekken met prikkels.

Doe desnoods een tuig om ( y tuig heeft voorkeur ) bij je hond en een heupriem om je heupen totdat de hond moe is en je kunt trainen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:57

Hond van mijn moeder is hier twee maanden (vanaf vandaag) en is behoorlijk aangekomen sinds ik niet meer thuis woon. Flinke bootcamp dus vanaf vandaag. Doel om twee kg af te laten vallen en flink spieren erop.

Afbeelding