Hier is het heel wisselvallig en is er tussen de middag ook aardig wat regen gevallen.
Met Ben & Jerry gaat het gelukkig steeds beter. Ze hebben volgens mij aardig hun draai gevonden en eten inmiddels gelukkig ook goed. Gisteren hebben ze zelfs al trosgierst uit mijn hand gegeten. Ik wil elke dag even gaan oefenenen.
Gisteren toen ik thuiskwam zater gezellig samen te slapen op de schommel.
Mijn moeder en ik zijn afgelopen dinsdag met de pyrrhura naar de kliniek geweest. Ze heeft haar linker bovenbeen gebroken. Het is een nare breuk. Ze is onder narcose gespalkt, pijnstilling mee gekregen en maandag even telefonisch overleg over hoe het gaat. Als alles blijft gaan zoals het nu is, over kleine twee weken terug komen om de spalk te verwijderen en controle foto te laten maken.
Ze eet en drinkt gelukkig goed. Ze voelt zich iedere dag beetje beter, ze zit het liefst bij de baas in de nek. Ik zal maandag vragen of ze de foto’s willen mailen van de breuk en hoe het gespalkt is.
Geen idee wat er gebeurd is. We denken dat ze in de tralies is blijven haken of in sisal touw.
Naar omstandigheden gaat het behoorlijk goed. Ze wordt iedere dag weer kregeliger en inmiddels laat ze ook al weer blijken als ze het ergens niet mee eens is. Eten, drinken en ontlasting gaat goed. Ze mag graag bij de baas in de nek zitten of slapen. Inmiddels weet ze ook dat vliegen even niet gaat. Dat probeert ze nu ook niet meer. Ze laat de spalk en de pleisters erom heen behoorlijk met rust. Ze begint haar veren weer te poetsen en veegt ook weer met haar snavel langs de zittakken en jaagt de valk wel weg als die aan de andere kant van de tralies interesse heeft in haar eten. Voetbankje heb ik bij de holle boomstam gehangen. Dan kan ze er gemakkelijk bij.
Ik heb nog een vraag voor jullie. Ik krijg er binnenkort in mijn bescheiden voliere nog 2 bourkes bij. Dat had ik hierboven al een keertje vermeld. Nu, ik vind het prettiger dat die vogels wat tam worden zodat ze ook lekkers uit mijn hand komen eten. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Vanaf welke leeftijd haal je ze dan bij de fokker? Zet ik ze dan in de voliere of hou ik ze apart? En hoe lang dan?
@lukasje, ze vreet en drinkt gelukkig nog steeds goed. Vocaal is ze nog niet. Maar laat wel blijken als ze het ergens niet mee eens is. En ze zit ook weer op de leuning van de stoel ipv het liefst in de nek of op de schouder van mijn moeder te liggen. Vanmiddag even bellen met de arts. En dan verwacht ik dat we volgende week terug moeten komen om het spalkje te laten verwijderen en een controle foto te laten maken.
Vanochtend begroette ze me weer luid en duidelijk toen ze me aan hoorde komen. Ze klautert ook weer in en op de kooi.
Kimley
Geplaatst: 30-08-21 12:01
Over die bourkes. Besef je wel als je ze nu te lang binnen houdt ze in ieder geval deze winter niet meer naar buiten kunnen ivm met de overgang van temperatuur. Sowieso zijn bourkes daar heel gevoelig voor..
Ik zou ze, wanneer zelfstandig, en ze uit een buitenvoliere komen ze meteen naar buiten doen.