gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:30

Ik heb een goede ervaring met die druppels! De druppels moet je wel altijd gebruiken anders geeft het geen effect. Hoop dat deze schijnzwangerschap snel voorbij is!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:12

Hmm van december dus? Klinkt logisch gezien die vaccinatie. Je zou haar dan eind mei al kunnen laten helpen? Dan is ze 6 mnd oud.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:17

Fijn om te weten dat die druppels wel wat doen.

Ik zat zelf aan eind juni te denken omdat het genetisch gezien geen heel sterk konijn is en ze een extreem slechte start heeft gehad in die konijnenslachterij. Het heeft maanden geduurd voordat ze er een beetje gezond uit begon te zien sinds de inbeslagname van de konijnenhell.

Als de druppels aanslaan wil ik het zo lang mogelijk rekken om haar te laten opereren. Als het niet werkt moet ze toch wat eerder onder het mes want ze eet ook slecht nu. Dan misschien eind mei inderdaad. Ik zal het met de DA bespreken.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:34

Als die druppels werken is het misschien ook wel wat voor Binky.

Het viel me net op dat Storm niet meer op haar linker voorpootje steunt, met lopen niet en met stilzitten niet. Mocht er wel aankomen van haar, was niet warmer dan het andere pootje. Nagels heb ik nog niet naar gekeken.
Iemand ervaring hiermee?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:41

Snap ik hoor Marloez, mijn voorkeur zou ook zijn om te wachten maar als het zo heftig is.. Lijkt mij voor niemand prettig. Heb het ook weleens zo meegemaakt, konijnen waren 7 mnd oud en kruising groot Lotharinger dus ik wilde ook wachten. Gedrag was zo heftig (net zoals bij jou vacht door de hele ren) dat ik diezelfde week heb gebeld voor een afspraak :')
Hoe is haar conditie nu?

Misschien heeft Storm zich verstapt?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:30

Geen ervaring mee spookyskippy, misschien heeft ze zich inderdaad verstapt? Hoe gaat het nu?

Floki haar conditie is nu al een hele poos heel goed, ze ziet er kerngezond uit, eet goed, drinkt goed. :)

Gister heb ik geprobeerd om haar overdag bij Sproet id ren te zetten maar dan begint ze meteen weer haar uit te trekken van zowel zichzelf als van Sproet. Ze vergeet dan ook te eten. Nu ze apart zit is ze wel rustig en eet ze gewoon maar het blijft wel sneu natuurlijk. Vandaag ga ik de DA bellen voor extra advies en om te kijken wanneer ze haar kunnen helpen. Soms hebben ze het erg druk daar dus het lijkt me beter om alvast een afspraak te maken dan weet ik zeker dat ik sowieso eind juni terecht kan. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:03

:') nieuwe tochtstrip

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:07

Haha, handig :') . Ik vind hem/haar echt een geweldig konijn! :j

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:13

Storm liep vandaag nog steeds niet goed. In de avond toch maar even langs de DA geweest :o Toen liep mevrouw even op 4 poten. Thuis weer op 3.

Afbeelding
We hebben nu pijnstillers en ontstekingsremmers (?)
Even aanzien of het hiermee beter gaat.

Verschrikkelijk die voedsters als ze schijnzwanger zijn.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:25

Hoi hoi, ik meld me hier opnieuw! Ik heb de laatste tijd meer tijd voor de konijnen dus dan is dit topic ook leuker :P was het hier eigenlijk een beetje vergeten :=
Ik heb gister van die konijnen ren hekjes (12 stuks) gekocht via marktplaats. Deze waren van een hond geweest, al weer wat fijner wegens ziektes etc. Daarna even goed schoon gemaakt en toen in het gras gezet :P konijntjes helemaal blij :o Want inpricipe kon Daisy wel los de tuin in hoor, maar Max niet. Max gaat giftige planten eten, probeert te ontsnappen en schiet de bosjes in :+ en is te snel om te vangen haha, dus daarom toch maar een extra ren voor op het gras gekocht O:)

Afbeelding

Ze lagen hier zo lief bij elkaar <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:48

Haar :P Nala is een echte dame incl kapsones. Ik gaf haar een stukje banaan, hoe durf ik... Als dank alle bakjes met voer door de ren gesmeten gekregen :')
Ze is wel al aangekomen, dat is fijn.

Beterschap voor Storm!

Welkom terug Noa82! Leuke konijnen heb je, hangoortjes <3

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:15

Nala is echt een groot konijn Eoweyn! En wat een portret dat ze alles dan maar door het hok heen smijt haha. Mijn vrouwtje is ook een stuk pittiger dan het mannetje, ik moet er wel om lachen! Ze is het er niet mee eens dat ze nu opgesloten moet zitten.. en laat dat duidelijk weten. Ze zal straks wel kalmeren als ik haar een bakje voer geef. Vandaag komen ook de druppeltjes aan dus ik hoop dat ze gauw werken!

Hopen dat de ontstekingsremmers aanslaan spooky!

Welkom Noa28, leuke konijntjes! :)

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:16

Uhu haha, max is alleen niet helemaal een hangoor konijntje :o kruising denken we want soms staan zm oren de hele dag helemaal rechtop, soms eentje hangend en soms dus allebei hangend en als hij rent doet hij ze half omhoog :+ en dan laat Daisy ze gwn hangen haha :P

Trouwens, heel leuk konijn Epweyn, ik heb altijd al zo'n grote gewild O:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:33

Volle Vlaamse reus :D mijn mooie meisje maar oei wat een attitude :')

Jouw Floki dus ook? Dat zijn de leukste hahah

Helikopteroortjes :')

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:40

haha, Daisy is een Nederlands hangoor konijn :P en inderdaad, Max heeft helikopter oortjes, vind ik altijd zo lief als hij gaat rennen haha :+

Afbeelding

Als het goed is zie je op deze foto z'n oortjes ook zo half :P tijdje geledenw as dit al :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:50

Beterschap voor alle zieke konijntjes! :(:)

Wat een heerlijk stel Noa en wat een knapperd is Nala. Ooit als ik de ruimte heb wil ik ook een koppel Vlaamse reuzen <3

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:52

In de eerste instantie was ik aan het zeuren voor een Duitse Reus bij m'n ouders :+

Afbeelding

foto van internet gehaald, hoop dat dat niet erg is..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:12

Duitse reus is echter niets meer dan een ongezond groot gefokte Vlaam waar het etiketje "Duitse reus" op geplakt is :)

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:20

ik denk dat ik het liefst voor een konijn als choppie zou gaan. Geen extra groot konijn ofzo, gewoon iets groter dan een middel maatje was hij :P prachtige kleurtjes had hij <3 maar die was gwn een mix van van alles en nog wat _O- helaas overleden :\ m'n moeder was altijd zo bang voor Chop omdat hij zo groot was maar hij deed echt geen vlieg kwaad :)) maar goed, Max is ook lief en een leuk maatje voor Daisy :j voor grotere konijnen dan chop heb ik geen ruimte hier :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:46

Heb net al mijn moed bijeen geraapt om de haartjes die ik heb bewaard van mijn allerliefste Moppietje in een mooi doosje te steken dat ik daarvoor gekocht had ;( . Als ik aan hem denk durven de traantjes nog wel eens komen, zoals daarnet. Ik mis hem nog steeds heel erg. Tegenwoordig gaat het best goed met me maar de momenten waarop ik aan hem denk en om hem huil zijn er ook nog steeds. Misschien dat jullie er minder verdrietig over zijn als één van jullie konijnen sterft, maar hij was echt m'n maatje, m'n beste vriend! Love you m'n allerliefste Moppiemop (zijn bijnaam ;) ) !! <3 :+:

Ik zie tegenwoordig meer en meer (en zoek er eigenlijk ook naar :D ) tabellen met de leeftijd van konijnen in vergelijking met de leeftijd van mensen. Daarbij komt 75 jaar (in mensenjaren natuurlijk :') ) overeen met 10 jaar, wat dus eigenlijk betekent dat een konijn makkelijk 10 kan worden. Of denken jullie er anders over? Natuurlijk verschilt dit ook per ras en grootte, maar gemiddeld gezien bedoel ik. Want er zijn een hoop websites die zeggen dat 6 al een hoge leeftijd is voor een konijn :? .

PS: Ik vind Vlaamse reuzen zalige konijnen, maar wat is hun levensverwachting eigenlijk? Op veel sites zie ik 5-6 jaar, maar omdat de maximumleeftijd die ze op andere rassen plakken ook dikwijls compleet fout is, vraag ik het hier maar eens :) .

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:57

Ahh MoppieFilou, ik snap je verlies :( sterk van je!

Candy is vandaag geopereerd aan het abces bij haar wang. Ik zou haar eigenlijk om 13:30 ophalen, maar ik werd gebeld dat ik haar naar 16:00 op moest halen want mevrouw wou dapper zijn en vechten tegen de narcose..

Toen ik daar kwam zag ik alleen een zielig hoopje konijn liggen.. helemaal in de stres en ze wou niet eten of drinken. We kregen Novacam(?) mee en dit moet ze de eerste 7 dagen krijgen.

Thuis begon ze meteen te drinken. Eten wou ze nog steeds niet. Wel is ze alweer erg actief. Als zij om 18:30 nog niet gegeten had moest ik meteen de DA bellen voor dwangvoeding. Ik moest helaas werken dus mijn vader heeft even gewaakt. Ze heeft wel hooi gegeten, maar moet ze geen vast voedsel (brokjes) eten? Ik maak me een beetje zorgen.

Afbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:16

Bedankt! :)

Nooit leuk om je konijntjes te laten opereren... :\ In ieder geval zal ze veel sneller herstellen in haar eigen omgeving dus het is goed dat ze alweer thuis is! :j Misschien kan je wat groenvoer geven? Dat is al wat makkelijker om te eten. Moest ze toch echt niks moeten hebben toch maar even de DA bellen. Hoop dat ze snel opknapt! :(:)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:18

Ja bij DA zelf wou ze ook echt niks hebben! Heb er ook paardebloemblaadjes en wortel liggen, maar ze komt er niet aan.. :(

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:21

Ik zou toch bellen voor de zekerheid := . Wil je nu niet ongerust maken maar als ze heel de nacht niks eet kan ze problemen krijgen met haar darmen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:09

Sterkte Kiekeboefje. Hier werkte verse peterselie voeren na de operatie heel goed. Dat stimuleert ook meteen de eetlust. Ik kreeg meteen dwangvoeding mee bij de dierenarts trouwens, voor het geval dat.

Moppiefilou de grotere rassen worden over het algemeen niet zo heel oud. Dwergkonijntjes kunnen soms wel 14 jaar worden! Terwijl een Franse hangoor bijvoorbeeld vaak maar rond de 6 jaar wordt.. Omdat het een vleesras is vervet hij snel rond zijn hart wat hem fataal kan worden.