Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:13

Wat heftig zeg.. Sterkte!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:09

Vanuit hier ook sterkte. Ik zou ook niet weten waar ik het zoeken moest...

Ik had vandaag wat anders, lekker aan het wandelen op het strand. Kom ik een groep loslopende honden tegen, dus dan laat ik Boor ook lekker los lopen. Hondjes komen op hem af om kennis te maken, dus ik laat 'm ook gewoon gaan. Krijg ik een sneer dat ik m'n hond eens aan de lijn moet houden, want mijn hond ging met de andere hondjes spelen en daardoor kon de hond van de betreffende mevrouw niet los #)...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:44

Oei hopen dat het allemaal goed komt met je hondje. Heel veel sterkte want dit is natuurlijk veel te jong voor zo iets.
De ander honden liepen toch los? dus daar had die mevr dan ook al last van
Mijn hond loopt nooit los want dan gaat die er als een haas vandoor. Jammer maar als er een loslopende hond voorbij komt mag ze rustig even snuffelen, geen probleem

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:51

Die mevrouw liep met die 'groep' mee. Ik kwam ze tegen. Ik kon eerst niet goed zien of de honden losliepen, dus heb ik Boor meer bij me gehouden. Toen die honden op Boor af kwamen, heb ik hem ook gelaten.

Dus ik snapte de opmerking niet helemaal... Die andere honden liepen ook los, behalve die van haar, blijkbaar omdat mijne los liep of zo.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:03

Horsetopshop: heel veel sterkte!!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:57

Veel sterkte, echt heel erg vervelend..

Vervelend en niet logisch San, erg apart

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:27

:( Arme Didi. Ik hoop dat de behandelingen goed aanslaan!

@_San_87_: Lekker logisch (!) Heel 'sociaal' ook... De rest loopt los, behalve haar hond en dan mag die van jou niet los??? Het is toch haar probleem dat zij hem niet los kan/durft te laten als die van jou los is? Als ze allemaal vast zijn en je laat jouw hond zomaar erop af gaan dan vind ik het een ander verhaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:08

Dagmar80 schreef:
:( Arme Didi. Ik hoop dat de behandelingen goed aanslaan!

@_San_87_: Lekker logisch (!) Heel 'sociaal' ook... De rest loopt los, behalve haar hond en dan mag die van jou niet los??? Het is toch haar probleem dat zij hem niet los kan/durft te laten als die van jou los is? Als ze allemaal vast zijn en je laat jouw hond zomaar erop af gaan dan vind ik het een ander verhaal.

Ja, raar toch :)). Gelukkig maak ik dat niet vaak mee.

Als ze allemaal aangelijnd zouden zijn had ik Boor bij me gehouden, dat is gewoon logisch :).

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:07

Och nee een tumor. Wat een ot nieuws. Heel veel sterkte

sommige mensen zijn heel raar. Hier ook vaak genoeg mee gemaakt. Onze reactieve hond valt uit. Je waarschuwt mensen pas op ze kan uitvallen, ach gaat wel goed. En dan boos worden als ze toch uitvalt. Ja sorry maar ik had het gezegd.

Hier net een heerlijke speurles gehad. Ze pakt het steeds beter op. Alleen laatste spoor was ze moe en gaat dan maar voor haar zelf "speuren" haha. Volgende keer mag ik kiezen of half uurtje behendigheid of speuren.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:12

Leuk, kiezen tussen speuren of behendigheid :)

Hier gister de laatste privéles gehad, genoeg puntjes om aan te werken maar dit moet ik thuis doen. Laatste 2 keer hebben we geoefend met het loslopen, hij blijft nu megabraaf bij me op een afstand van maximaal vijf meter en met veel meer rust, echt heel fijn :)

En het uitvallen zijn we ook mee bezig geweest, vooral het verschil tussen communicatie en echt uitvallen om niks. En het laatste echt afstraffen.
Ook gaan we een nieuw commando koppelen aan het hier komen en dit zo trainen dat hij gelijk komt omdat hij weet dat er iets lekkers aan vast zit.
Van de zomer ga ik misschien nog een groepstraining doen bij deze hondenschool en over een aantal weken misschien nog een les om te kijken waar we nog tegenaan lopen en dit is dan ook op een andere locatie, waar het vaak drukker is met honden.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:41

Iedereen is weer lekker bezig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:43

Meeeh, hier in de buurt zit een Weimaraner dame in het asiel... Ik heb altijd gezegd er een tweede hond bij te willen (liefst ook een Weim), maar jeetje... Een zes maand oude pup die totaal geen opvoeding heeft genoten, ik denk niet dat me dat gaat lukken :o. Ook qua tijd en zo.

Voor Boor is een maatje natuurlijk wel fantastisch.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 09:08

Hier morgen na 5 maanden weer een eerste lesje met Juna, mits ik zelf weer beter ben.
Zie er enorm naar uit om weer iets te mogen, al zal het alleen wat rechte lijntjes zijn om te kijken hoe haar poot het houdt.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:27

Vorige week geen training gehad omdat er bij de eigenaren van de hondenschool een Leonberger ingeslapen is. Komende week ook geen training omdat het vakantie is.
Vandaag heerlijk gewandeld op het militaire terrein in Lauwersoog. Was best druk daar. Hond heeft lekker gebadderd. Helaas het wandelen wat verkort omdat ze haar voet had opengehaald

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:38

Spannend miran!

Hier eens wat anders gedaan. 10 km
trailen met hond.
Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:15

Zo lekker hoor!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:51

Levi zijn nieuwe jas van Ruffwear.
Mijn oma heeft tijd terug voor hem een fleecedekentje gemaakt, maar voor de nattere dagen was dat niet handig.
Nu zal hij hem waarschijnlijk niet veel meer aan hebben, maar over 2 weken weer eerste buiten wedstrijd en dan is hij ook weer getrimd. Dus dacht toch nog maar even aanschaffen hihi

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:55

Levi is wel echt een leukerd Karin!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:56

Knap hoor :D.

Hier staat t canicrossen op een laag pitje, knieblessure dus ik moet rustig aan doen :\. Niet hardlopen dus.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:58

Hihi thnx mirriej

He vervelend San

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:10

Didi is donderdagochtend geopereerd en vrijdagavond mocht ze al mee naar huis. Ze is erg ataxisch en echt heel erg "ziek". We geven haar 24/7 verzorging.
Vanmorgen heeft ze voor het eerst zelf gedronken. Dat is alweer een stap dichter bij het herstel *\o/*

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:21

Beterschap!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:35

Thanks, Karin.

Vanmorgen lekker naar het strand geweest. Balletjes gooien kan ik gelukkig makkelijk :P. Door de wind was de zee nogal wild en dan krijg je schuim. Iets dat Boor erg leuk vindt :').

Sterkte met Didi, HTS :(:).

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:05

Beterschap voor Didi!

Ik heb een beetje het idee opgevat om een sport step te gaan kopen... Nog in de oriëntatiefase... Een tweedehandsje waarschijnlijk, iets met budget :P Ik heb ook skates liggen die aan het verstoffen zijn, maar om dat samen met Toby te gaan doen? Ik voorzie valpartijen :p En weinig fijn wegdek ook voor skates hier. Dus die ga ik dan verkopen.

Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die met hun hond steppen? Leek mij een stuk handiger dan met de fiets mee laten rennen, en zo kan ik toch eens wat sneller meer kilometers maken wat mijn snelheidsmonster vast wel ok vind. :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:51

Heel veel beterschap voor Didi!

Ik step niet met de hond, heb er wel over gedacht maar heb geen step. Voor nu eerst gekozen om spullen aan te schaffen voor Canicross :) .