Mona81 schreef:Ze zijn prachtig!
Ik heb er overigens toch een poging uitgegooid om haar te redden. Ik wormendruppels gehaald, Iverspot. Die heb ik gegeven, en een eidooier met gehakte regenworm erdoor. Ze heeft er redelijk wat van genomen. In elk geval een paar happen. Volgens de dierenarts zou ze zich binnen 24 uur beter moeten voelen, als de wormen dood zijn, er vanuit gaande dat dat de oorzaak is en niet het gevolg.
Ze heeft dus vanavond in elk geval een beetje gegeten en de druppels, dus wie weet.
Hopelijk werkt het en krijg je haar er goed door!
-----------------------------------------------------------
Wij vragen ons af of we bloedluis hebben. Op enkele van de dingen die buiten in de ren lopen rode spinnetjes. In het daglicht dus. Ook geen hordes, maar wel opvallend dat ze er zijn. In het hok zien we niks - ook niet als we witte papiertjes door de kieren halen. Kippen gaan er ook gewoon in, zien er ook niet slecht uit en we zien ook niks op ze zitten. In het hok zien we de spinnetjes ook niet. Alleen buiten in het licht. Zitten op die plekken ook veel lieveheersbeestjes larven.
Lijkt ook iets ronder dan de foto's van bloedluis die ik kan vind - is echt een rondje met pootjes, maar alle alternatieven (als ik vd foto's moet afgaan) zijn ook niet zo rond.
Zou het bloedluis kunnen zijn als het zo buiten in het zonlicht rondlopen (de zon staat er echt op, is een grote witte water container waar we ze op zien).