Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:38

Oh wat naar :(:)
Misschien wel de ideale tijd om veel energie te steken in trainen? Wij hebben dat met Dexter veel gedaan toen hij niet mocht lopen. Heel veel gehoorzaamheid en hersenwerk. Maar voor de ontwikkeling van de spieren is wandeling natuurlijk wel fijn. Misschien iemand die elke dag even voor je kan lopen? Ik weet niet hoe oud Nala is?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:40

Ik loop bijna niet met Lilith :o
Heb er gewoon de energie niet voor.
Ze gaat eens per week mee naar spelletjesdag, eens in de week trainen en dan nog 2 keer per week een wandeling van 10 minuten ofzo. Ze rent zelf maar lekker :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:41

Oh dat kan ik echt niet met mijn husky's das zo weinig voor hun :+

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:47

Nala is zondag 12 weken en heeft t wandelen nodig ivb alles lopen Slopen in en rondom het huis.
Training doen we idd al veel maar nu nog maar meer dan. En zal t aanbod van de overbuurvrouw aannemen. Die zei dat ik altijd mocht aanbellen als ik t leuk vond de honden te laten spelen :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:56

Omg die foto .. ik zou zo overgeven :oo :P

Ouh beterschap met de teen! is inderdaad wel lastig met een energieke pup. naya kan ook niet zonder 2 wandelingen :/

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 13:01

Oh Karma! Gatver!

Sterkte twilight. Dat doet zeer. Ik heb momenteel een blauwe plek op mn voet van Chick met zwemmen een week of 2 geleden... doet ook nog zeer.. :P

Wij wandelen momenteel ook vrij weinig ivm temperatuur (miepdoos Chick) en even een paar hele drukke dagen. En nu zijn Bas en ik beide stront verkouden.....

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:22

Ja. Heb overal ook blauwe plekken erg vervelend.

Die stront foto. Gatver.

Nala heb ik nu een bot gekocht bij de slager weg. Kauw therapie. Der zusje had er ook 1. Ging ze mee aan de haal gister. Nou voor 50 cent ook 1 opgehaald met vriendlief.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:37

Azmay schreef:
Ik loop bijna niet met Lilith :o
Heb er gewoon de energie niet voor.
Ze gaat eens per week mee naar spelletjesdag, eens in de week trainen en dan nog 2 keer per week een wandeling van 10 minuten ofzo. Ze rent zelf maar lekker :+

Echt? Nou aan alleen maar rennen in de tuin zouden mijn honden echt niet genoeg hebben, plus ik vind het maar sneu. Is juist leuk als ze lekker op pad gaan, nieuwe plekken ontdekken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:43

KarmaChansy schreef:
Oh dat kan ik echt niet met mijn husky's das zo weinig voor hun :+

Ten eerste, die foto, bah! Bah! Bah! Bah! BAH!

Ten tweede, ik ook niet. Een dagje lekker rust vinden ze wel prima. Maar zoals bovenstaand, dan zouden ze echt doordraaien. Vind ik ook niet hondonwaardig, buiten de wandelingen is het voor de hond ook mentaal een verrijking.

In het dorp zit ook een DH 'vast' in de tuin. Dat dier blaft de hele straat bij elkaar, in eerste instantie dacht de wijk erachter dat het die van ons waren, maar niet dus...

Die herder is daardoor ook hartstikke vals.

Van wandelen krijg ik trouwens weer energie. Ik ga vaak het kleine rondje à 5 km even wandelen als ik me wat hangerig voel.

Twilight, beterschap! Ik neem aan dat je vriend en eventueel andere mensen in de omgeving wel lekker kunnen wandelen met Nala toch?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:45

Wij wandelen ook niet elke dag. Maar we trainen wel minstens 4/5 keer per week. Honden vinden de luie dagjes heerlijk. Liggen ze de hele dag te slapen. En wanneer we gaan wandelen dan doen we geen blikje om maar een wandeling van 3/4 uur minimum. Zijn ze de dag erna nog lekker moe. Als ik de dag na een zware wandeling wil fan wandelen heb ik moeite om ze enthousiast te krijgen om mee te gaan. Dan liggen ze liever lekker lui op een kussen of in de zetel.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:49

Ik woonde eerst in een woning met mega tuin, maar vond dat nou niet echt heel boeiend voor de honden hoor. En weinig wandelgebieden in de buurt, vind dat toch belangrijker. Dus nu lekker appartement met balkon met bos heel dichtbij. 2x per dag naar het bos, 1x naar het park en Olly gaat nog een keer ff kort uit voordat ik ga slapen. Die 2 oudjes lopen gewoon relaxt mee, Olly moet echt ff tijdens die wandelingen flink rennen en ontdekken. Tuin is daarvoor niet boeiend genoeg.

xLaraaj

ik vind 5km al niet klein meer hoor := Maar ik snap je wel, vind het ook heerlijk

KimD

Zoe_97 schreef:
Wij wandelen ook niet elke dag. Maar we trainen wel minstens 4/5 keer per week. Honden vinden de luie dagjes heerlijk. Liggen ze de hele dag te slapen. En wanneer we gaan wandelen dan doen we geen blikje om maar een wandeling van 3/4 uur minimum. Zijn ze de dag erna nog lekker moe. Als ik de dag na een zware wandeling wil fan wandelen heb ik moeite om ze enthousiast te krijgen om mee te gaan. Dan liggen ze liever lekker lui op een kussen of in de zetel.

Dan zijn de luie dagjes ook gewoon nodige rustdagjes, niet perse lui. :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:56

Déze foto van mijn Doberteefje Stella Rose (9,5 maand) van vanochtend vind ik zó mooi dat ik daar (ben kunstschilder) een schilderij van ga maken:Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:01

Ik zou heel graag mee wandelen, maar ik zou wel meer graag willen. Gezond zijn enzo :o
Dus helaas, maar ze vermaken zich prima volgens mij.

Lilith haar vacht begint heel langzaam kleine klitjes te krijgen, geen probleem zolang ik minimaal 1x per week de waterblazer erdoor haal. Maar ik heb binnen geen ruimte voor het ding. Dus ze is kort(er) gegaan. Vond het doodeng en die haren van haar accentueren nu echt elk foutje maar dat is voor volgende week _O-

Afbeelding

Ben benieuwd naar het schilderij van Stella :j

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:06

@kimD mijn vriend pakt der voor die naar zijn werk gaat. Mijn moeder helaas ook de hele week late dienst. Dus ze moet het doen met wat meer kortere wandelingen ff.

Hopelijk is vriendlief optijd thuis. Uurtje of 8. Dan kan ze nog een grote ronde lopen :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:08

Als ik niet veel kon wandelen, zou ik gewoon een oud herplaatsertje nemen. Zelfs mijn teckel zou niet blij worden van alleen maar in de tuin rondneuzen.
Die andere zou het prima vinden, die is haar hele leven al lui;) Die loopt liever maar 2x per dag, maar goed, fit blijven enzo he ;p
Toen ze vroeger weleens naar oppasadresjes gingen, vroegen ze regelmatig of ze soms al veel had gelopen, want ze was zo langzaam. Euh nee zo is ze gewoon haha. Namen ze die arme hond mee op een wandeling van 3 uur. Uh ja, dat doet zij niet...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:11

Wij lopen ook niet heel veel maar ze doet het er prima op. Harvey kan nu zoiezo nog niet zo ver.

Ik loop smorgens 10 min voor mijn werk. Tussen de middag 20 tot 30 minuten. Eind van de middag 20 tot 30 minuten en laatste ronde voor het slapen gaan op het veldje naast ons huis.

Dat laatste hebben we expres zo aangeleerd omdat mijn vriend als bakker vaak nachtdienst heeft en dan weg is savonds. Ik wil niet ver van huis met een kind op bed. Dus ze doen een plasje en rennen dan zelf al weer naar huis.

Harvey gooi ik momenteel elk uur in de tuin. Die plast zo ontzettend veel. Vandaag al 4 keer in huis geplast naast uitlaten en buiten gooien. Hij drinkt ook heel veel al vanaf dag 1 dus ben dat wat aan het minderen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:13

Misschien kijken of het niet een andere reden heeft dat hij zoveel drinkt en plast? Water moeten ze eigenlijk wel de hele dag toegang tot hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:31

Terpetijn, misschien is het wel leuk als je ook wat toevoegt in het topic in plaats van alleen je eigen hond te laten zien.

Wij wandelen ook niet elke dag want is gewoon saai. Dundy sjokt alleen maar naast ons en Dexter rent wat heen en weer. Waar moet je ook heen als je precies één fietspad hebt om op te lopen :')

Wel ga ik met Dundy afwisselend fietsen, longboarden of frisbeen. En met Dexter trainen, wandelen (die vindt het wel leuk) of samen met Dundy op het veld stoeien.

Als we de auto hebben gaan we wel elke dag naar het bos maar dat is een half uur rijden :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 15:39

Als pup ieder uur naar buiten vind ik eigenlijk niet gek. Dat deed ik ook, al bedenk ik nu, hij zal wel 15 weken zijn? Dan is het ook wel een beetje afhankelijk, denk ik, van wat de fokker er mee gedaan heeft. Of misschien komt het door switchen van voer. Ook een blaasontsteking evt in de gaten houden. Niet dat je daar gelijk vanuit moet gaan hoor. Maar wisselen van baasje, vriendje erbij, kindje, voer bijvoorbeeld kunnen inspelen op zo'n pup = stress= lagere weerstand. Dus het kan allemaal.

Hier willen we waarschijnlijk vandaag weer gaan wandelen. We krijgen weer lucht, en we staan niet als een idioot meer te hijgen als we de trap oplopen (heel fijn verkouden zijn.. ) Dus dan kunnen we ook wel weer wandelen. EN, vandaag de bestelling gedaan voor de loopband. *\%/* *\%/* Krijgen een mail als ze er aan beginnen en dan moeten we rekenen op 2 weken levertijd

Wat leuk terpetijn dat je Stella gaat schilderen! Ben ik erg benieuwd naar. Onze honden worden ook geschilderd. Schoonmams is nu begonnen aan Chick.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:48

Klopt 15 weken. Ik doe hem elk uur buiten plus na een slaapje plus na spelen en als ik hem zie snuffelen. Gister was ik heel de dag net op tijd. Niks binnen gedaan nu gewoon 4 keer in een uur plassen. Is niet bij te houden joh. -O-

Hij krijgt nog voer wat hij bij de Fokker ook kreeg. Heb een zak mee genomen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:50

Dundy was ooit ernstig incontinent door een brok met zalmsmaak. Plaste opeens alles onder meerdere keren per dag 8)7 Gewisseld van brok en een dag later was het klaar.

Maar ik zou blaasontsteking ook in de gaten houden inderdaad. Zolang hij niet panisch drinkt zou ik hem wel gewoon laten drinken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:51

zou hem ook wel in de gaten houden ivm blaasontsteking.

Heeft iemand hier ervaring met gevriesdroogd eten ?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 15:56

Dan even in de gaten houden. Hoor t toch stiekem best vaak een blaasontsteking bij pups de laatste tijd.

Nee geen ervaring met gevriesdroogd. Sorry :P