[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:46

Goh! Dat dat zo gedaan wordt! Doet een dierenarts dat of doen jullie het zelf? Super gaaf!

Stom dat je de Sumatranen niet terug mag brengen zeg.. troost je met de gedachte dat als je gevraagd had of het samen kon, ze waarschijnlijk toch ja hadden gezegd omwille van de verkoop...

Captain

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:51

Ik heb voor morgen een afspraak staan voor de tandjes. Bij de dierenarts, [***] daar zelf ook dus gelijk geregeld deze avond. :D Ik begin idd met lage dosering en kijk even hoe hij er op reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:04

Ja hoor gewoon zelf gedaan. Bij de meeste praktijken zouden ze nog niet weten wat ze ermee aan zouden moeten :')

Doseren moet je heel voorzichtig doen en ook goed de tijd geven. Dus niet te snel door druppelen. Geef het de tijd om in te werken.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:27

Ik kwam er vandaag achter dat mijn algeneter een halve vin lijkt te missen... is dit iets waar ik me druk om moet maken? Geen idee of die dit al lang heeft, hij houdt zich overdag meestal redelijk verstopt. Lijkt verder nergens last van te hebben ofzo..

Dikkie is t :+
Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:35

Gaaf zeg Gloa, mooi om eens te zien!

Renee_S ancistrusss!
Leuk zijn ze! Heb er nog 3 zitten die ik eigenlijk niet kwijt kan maar toch hou haha.
Als ie er geen last van heeft, lekker laten gaan!
Heb je wel hout in je bak?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:41

Okee gelukkig! Ze zijn echt leuk <3 Ja we hebben er 1 groot stuk hout in zitten, waar ze op meerdere plekken in kunnen etc. Ik heb een paar pagina’s geleden een foto van het aquarium staan!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:43

Renee_S schreef:
Okee gelukkig! Ze zijn echt leuk <3 Ja we hebben er 1 groot stuk hout in zitten, waar ze op meerdere plekken in kunnen etc. Ik heb een paar pagina’s geleden een foto van het aquarium staan!

Ohja. Dom :o?
Volgens mij had ik daar nog op gereageerd haha.
Dan issie gewoon lekker aan de maat van het voer :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:31

Renee_S schreef:
Ik kwam er vandaag achter dat mijn algeneter een halve vin lijkt te missen... is dit iets waar ik me druk om moet maken? Geen idee of die dit al lang heeft, hij houdt zich overdag meestal redelijk verstopt. Lijkt verder nergens last van te hebben ofzo..

Dikkie is t :+
[ [url=m/QKpExN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een corydoras die 1 vin mist links voor, maar heeft nergens last van en zwemt prima.
Zolang ze er geen hinder van hebben gewoon lekker laten gaan.

Ik heb ook een ancistrus, deze is de grootste vis in mijn aquarium, maar je ziet haar het minst. Ik heb er idd ook een groot stuk hout inliggen. (Zelfde geldt voor mijn waaierhand garnalen, heb er 5. Maar je ziet er maximaal twee als je geluk hebt)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:41

Lynn_Nikita schreef:
Ik mocht ze niet meer terugbrengen -:(-
Ik kijk het even aan, worden ze vervelend dan heb ik ze zo eruit, baal als een stekker nu, Waarom zeggen ze zoiets ook niet erbij?

Daarom ga ik in de dierenwinkel meteen op google info zoeken als ik een leuke vis vind.
Dan weet ik tenminste zeker of het kan..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:55

Ja ik normaal ook maar ik had mijn man bij mij. Ik ging eigenlijk alleen voer halen en hij vond ze leuk. Normaal doet hij weinig met het aquarium en nu hij interesse toonde leek het mij leuk ze erbij te kopen, is nog plek voor wat extra visjes maar helaas. Leerles voor mij, niks meer impulsief kopen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:03

Dat is idd het nadeel van veel winkels, die denken puur aan de verkoop en weten vaak ook niet beter.
Kreeg laatst nog te horen dat er makkelijk 60 gewone goudvissen in mijn binnenvijver passen.
De binnenvijver (120cm en 550-600l) is officieel te klein als je naar de minimumeisen kijkt (2m lengte en 100l per vis) en hoeveel sluierstaarten willen ze er dan wel niet inproppen? :=
Maar idd ook maanvissen meegeven aan mensen met een 60l bakje, vissen bij elkaar aanraden waarvan bekend is dat die elkaar slopen etcetc.
Met goed zoeken vindt je wel goede winkels maar voor je die gevonden hebt...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:10

Mijn buren hebben zon nano-bak. Of ja, zon ronde, maar daar dan wel de grootste van. Met 6 maanvissen, en er hebben ook algeneters in gezeten.

Ze kregen mijn bak in het vizier. Oh dat is ook mooi zon bak zeg! Maar zoveel werk! En bij ons gaan de vissen de hele tijd dood. De maanvissen zijn er nog maar 4, maar ja, die waren dan ook al 2 jaar oud. En de algeneters gaan bij ons ook de hele tijd dood..

Ik heb maar even mijn mond gehouden over overbevolking en echte plantjes i.p.v. kunstplantjes..

En laatst in een dierenwinkel waar de verkoper clownbotias adviseerde tegen de slakken. Ja ze worden best groot, kijk deze maat, en dan nog een beetje groter. Heb me dat eens staan bekijken, grootste was denk ik een cm of 7? No way dat de man die er 4 kocht heeft meegekregen dat die de 30 centimeter kunnen halen...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:17

Dat soort fratsen idd.
Ik hoor ook zo vaak 'mijn goudvis is wel 3/4/5 jaar geworden, hij was echt oud'.
Uhm, ze kunnen 30-40 jaar worden. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:53

Of dat een kennisje van me de goudvis van de buren te logeren had want die waren een weekje weg.
Of ik even wilde kijken want hij deed wat raar.
Ok prima,ga kijken..
Zie een kleine ronde kom met glittersteentjes op de bodem en 1 goudvis die er net rechtop in kon.
en die was doordat het de hele dag alleen maar aan het luchthappen was helemaal verkleurd om de bek heen.
Zo sneu!
Water was goor dus helft verwisseld.
2 dagen later was het ook dood.
We hebben de kom " per ongeluk" laten vallen en hopelijk kopen die mensen dat nooit weer. -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:27

Wat is er mis met kunstplantjes? :+

Mijn kogel is vandaag bij de tandarts geweest. Spannend maar ging super goed! Zal vandaag of morgen een fotoverslagje plaatsen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:41

Captain schreef:
Wat is er mis met kunstplantjes? :+

Mijn kogel is vandaag bij de tandarts geweest. Spannend maar ging super goed! Zal vandaag of morgen een fotoverslagje plaatsen! :D

Fijn dat het goed is gegaan :) . Ben benieuwd naar je foto's!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:12

Erg he...

Ik ken t.
Ik werk zelf in een aquarium winkel, en ja er worden bij veel stomme adviezen gegeven. Wij staan er echt voor dat iedereen eerlijk advies krijgt. Als iemand sumatranen wil kopem, wordt er bij gezegd dat ze vinnen kunnen bijten. Maanvissen worden groot, clowntjes worden groot.
Zijn er geen dwerg maanvissen? Er staat maanvis S. En bij die grote staat maanvis L. Betekend toch de maat die ze worden? Uh nee. Dat is de maat die ze nu zijn.
Blijft lastig, zijn ook vaak mensen die tegen het advies ingaan en het toch doen...

Fijn Captain! Benieuwd naar de foto’s!

Bakje nummer 7. Oeps.
Twee kleine scapes gemaakt.

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:16

Nou, ik heb het idee dat echte planten beter zijn, omdat die ook goed zijn voor het water. Maar correct me if im wrong hoor :')

Fijn dat het goed was gegaan bij de tandarts :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:36

mijn glasbak aquarium wordt vrijdag geleverd, dit weekend gaan we eraan beginnen!
vrijdag ga ik 2 achterkanten al zwart maken met bordverf, zaterdag mijn bestand overzetten in een grote kuip en heel de boel leegmaken.

Best spannend want ik ga mijn originele systeem van de externe pomp vervangen door een Lily pipe van glas.

En nog eens denken hoe ik mijn pomp kan laten verder draaien zodat de bacteriën niet sneuvelen :7

Ik kijk ertegen op en dan ook weer niet omdat het nu echt helemaal naar mijn zin gaat zijn, het is die stress om alles te vangen, heb er een heleboel vuurtjes inzitten ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:40

@mindfull; je kan de pomp door laten draaien op je tijdelijke kuip met vissen of anders de inhoud in een emmer met luchtsteen doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:34

Pluttersput schreef:
Nou, ik heb het idee dat echte planten beter zijn, omdat die ook goed zijn voor het water. Maar correct me if im wrong hoor :')

Als je een goed filter hebt zijn (levende) planten niet noodzakelijk. :)
Het voegt wel wat toe aan het beeld, maar bare bottom (om ff het andere uiterste te noemen) is veel makkelijker qua onderhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:26

Ik draai ook al jaren zonder planten en zou niet anders willen :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 02:23

Ik heb gewoon 2 plantenpotten gevuld met waterpest, gemengde bosjes en aquariumgrind.
Veel makkelijker bij te houden, geen geklooi met dikke lagen bodembedekking en makkelijk te verplaatsen indien gewenst.
Nu is het gewoon planten terug in de potten steken, kaalgevreten stengels eruit trekken en bij een grote schoonmaak de potten er uithalen. :)
Vissen blij, slakken blij en ik minder werk.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 06:16

lor1_1984 schreef:
Pluttersput schreef:

Als je een goed filter hebt zijn (levende) planten niet noodzakelijk. :)
Het voegt wel wat toe aan het beeld, maar bare bottom (om ff het andere uiterste te noemen) is veel makkelijker qua onderhoud.

Oh! Dat wist ik niet! Dat het scheelt in onderhoud geloof ik zeker :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:39

Gloa schreef:
Ja hoor gewoon zelf gedaan. Bij de meeste praktijken zouden ze nog niet weten wat ze ermee aan zouden moeten :')

Doseren moet je heel voorzichtig doen en ook goed de tijd geven. Dus niet te snel door druppelen. Geef het de tijd om in te werken.

Goed dat jullie het ook met een slijptol deden! Je ziet overal op internet dat ze het met zo'n tangetje doen die 3x zo groot is als de vis.. Dat kan nooit goed zijn. :=

Ik heb een topic gemaakt voor de geïnteresseerde: [BB-ITP] Met mijn vis naar de tandarts!