Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:12

Ik nam in 2014 1 kitten bij mijn volwassen kat maar dat was drama.
Ging in eerste instantie na wat wennen en begeleiden best goed, tot de kleine een maand of 7-8 werd en behoorlijk spatjes kreeg wat Mo niet pikte.
Dat is geëindigd in 2 vechtende katten want de ene corrigeerde en de ander trok zich daar geen jota van aan wat de ene weer niet pikte.
Op 11 maanden is het kitten herplaatst, heeft op haar nieuwe adres gauw geleerd dat ze moest dimmen omdat ze anders 3 katten op d'r nek had en sindsdien gaat ze super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:04

Gefeliciteerd nienke, heb je al foto's?

Wij hadden bij de eerste ook het geboel dat die een speelmaatje miste, zodoende kwam er nog eentje bij. En nu zitten we op 7.. gaat allemaal wel prima met elkaar

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:06

Jazeker :) zal ze vanmiddag van de telefoon uploaden, staan niet op de laptop. (of zo in mijn pauze... :D )
Het is een lapjes dame, 7 mei geboren. Ergens in juli mag ik haar ophalen, maar in de tussentijd gerust kijken. Is vlak bij een klasgenoot van me, gezellig :P

bedankt voor de felicitatie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:17

Beloven schreef:
Wij hadden bij de eerste ook het geboel dat die een speelmaatje miste, zodoende kwam er nog eentje bij. En nu zitten we op 7.. gaat allemaal wel prima met elkaar

Hier ging verder uitbreiden niet, woonde te klein en na een hoop geknok wilde ik nog maar 1 ding: kitten weg en de rust terug.
Ik liep op m'n tandvlees door dat gedoe wat de spanning tussen de katten nog meer verhoogde en kreeg een berichtje van iemand die een tophuisje kon bieden dus die kans met beide handen aangegrepen toen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:20

Ik had ook geen commentaar op jou hoor, was mijn zegje een beetje :P

Als ze botsen gaat het ook niet.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:01

hebben jullie misschien nog tips voor mij en mijn vriend..... we zitten wat betreft onze kat Charlie een beetje met de handen in het haar...
Charlie houdt ontzettend veel van water, dat is wel leuk om te zien als hij ermee speelt.... Alleen, hij vist met zijn poot letterlijk beide drinkbakjes helemaal leeg. Het zijn bakjes waarbij een flesje op de kop moet zorgen voor wat extra water, maar hij krijgt het voor elkaar om beide drinkbakken op een dag leeg te halen. Verder gaat hij de hele woonkamer door met de drinkbak en ligt dus alles vol met water. Zodra wij de bakjes opnieuw vullen staat meneer al te wachten, ze staan nog niet op de grond of Charlie zijn pootjes zijn al verdwenen in het water...
Zelf heb ik gedacht aan een waterfontein drinkbak, maar ik lees meerdere ervaringen van mensen die om precies dezelfde reden die bak kochten en waarbij het zelfs nog leuker is geworden voor de kat.
Ook zat ik te denken aan een hele zware drinkbak, maar hiermee is het probleem ook niet opgelost....

We gaan over een aantal weken een paar dagen weg. Uiteraard komt de buurvrouw een aantal keer kijken, maar ze is al wat ouder en ik kan niet van haar verwachten dat ze twee keer per dag de drinkbakken van de vloer gaat halen en gaat vullen.
Normaal deden mijn katten bij wijze van spreken wel een week met hun drinkbak wat betreft de inhoud.

iemand die misschien de oplossing heeft?

ik had zelf nog bedacht, deur open, kat naar buiten, deur dicht..... en dicht laten....
Maar dat zou ik niet over mijn hart verkrijgen..... hihihih

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:02

Ik had ook 1 kitten , had al 2 volwassenen en dat was wel de max. En Boris ach , stiekem speelde Lola wel met hem

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:41

De drinkbak is niet op een of andere manier te zekeren / vast te binden? Dat hij hem niet meer van z'n plek kan krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:45

En een diepe drinkbak? En die vastzetten in iets zwaars? Of gaat dat ook nog om?

Je hebt ook drinkbakken met 8 liter inhoud, misschien is dat wat?

Wij hadden ook bakjes die steeds omgingen en met de elektrische drinkbak af en toe wat ernaast, maar thats it.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:54

silvericathy schreef:
hebben jullie misschien nog tips voor mij en mijn vriend..... we zitten wat betreft onze kat Charlie een beetje met de handen in het haar...
Charlie houdt ontzettend veel van water, dat is wel leuk om te zien als hij ermee speelt.... Alleen, hij vist met zijn poot letterlijk beide drinkbakjes helemaal leeg. Het zijn bakjes waarbij een flesje op de kop moet zorgen voor wat extra water, maar hij krijgt het voor elkaar om beide drinkbakken op een dag leeg te halen. Verder gaat hij de hele woonkamer door met de drinkbak en ligt dus alles vol met water. Zodra wij de bakjes opnieuw vullen staat meneer al te wachten, ze staan nog niet op de grond of Charlie zijn pootjes zijn al verdwenen in het water...
Zelf heb ik gedacht aan een waterfontein drinkbak, maar ik lees meerdere ervaringen van mensen die om precies dezelfde reden die bak kochten en waarbij het zelfs nog leuker is geworden voor de kat.
Ook zat ik te denken aan een hele zware drinkbak, maar hiermee is het probleem ook niet opgelost....

We gaan over een aantal weken een paar dagen weg. Uiteraard komt de buurvrouw een aantal keer kijken, maar ze is al wat ouder en ik kan niet van haar verwachten dat ze twee keer per dag de drinkbakken van de vloer gaat halen en gaat vullen.
Normaal deden mijn katten bij wijze van spreken wel een week met hun drinkbak wat betreft de inhoud.

iemand die misschien de oplossing heeft?

ik had zelf nog bedacht, deur open, kat naar buiten, deur dicht..... en dicht laten....
Maar dat zou ik niet over mijn hart verkrijgen..... hihihih

Misschien is dit een oplossing? Komt er maar met een klein straaltje tegelijk uit dus er valt niet veel uit te hengelen. Wel wat prijziger, ik heb 'm zelf ook staan naast andere drinkfonteinen maar ideaal voor katten die graag met water spelen en hij is ook vrij zwaar dus ze krijgen 'm ook niet zomaar om.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ats/145971

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:25

Mag ik meekletse?
Mijn poes heeft 8 dagen geleden haar 2e nestje gehad!! 4 kittens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:03

Wat een schatjes :) Hoe oud is mama? En wie is de papa? :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:47

ik heb een grote stap genomen en overgestapt naar krystallen voor in de bak. De kleine bak had ik er al van voorzien maar nu ook de grote bak. Tonic heeft er weinig problemen mee maar Ginger... die probeerde het net op te eten :=

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:08

Mooie kittens zeg! Wat mij betreft ben je welkom.

Kleine dame die van mij wordt:
Afbeelding
Afbeelding

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:11

ik ga het vastzetten eens proberen, dit zou in iedergeval als een hoop nattigheid door de gehele woonkamer kunnen voorkomen.

ondertussen ga ik eens opzoek naar iets dat diep is en als drinkbak zou kunnen dienen die ik eventueel ook kan vastmaken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:50

lifaya schreef:
ik heb een grote stap genomen en overgestapt naar krystallen voor in de bak. De kleine bak had ik er al van voorzien maar nu ook de grote bak. Tonic heeft er weinig problemen mee maar Ginger... die probeerde het net op te eten :=

Kijk daar mee uit met dat eten want daardoor is mogelijk het kitten van meisje aan overleden (de kitten die ze zou krijgen). Zo was dat toch meisje?

Silvercathy. Sammie gooit hier ook altijd alles om. Heb al meerdere bakken gehad. Binnenkort gaan ze vast aan de muur.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:23

Ruby1995 schreef:
lifaya schreef:

Kijk daar mee uit met dat eten want daardoor is mogelijk het kitten van meisje aan overleden (de kitten die ze zou krijgen). Zo was dat toch meisje?

Krystallen, is dat hetzelfde als siliconen kattenbakvulling? Want daar heb ik ook al meerdere slechte (fatale) verhalen over gehoord :/

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:56

Ruby1995 schreef:
lifaya schreef:

Silvercathy. Sammie gooit hier ook altijd alles om. Heb al meerdere bakken gehad. Binnenkort gaan ze vast aan de muur.

Dat zy die verkoopster toen idd ja. Dierenarts had dit echter nog nooit gehoord. Haar reactie was: as t giftig zou zijn zou t niet verkocht mogen worden, en t klontert niet. Heb deze voor Dushi toen ook gebruikt en is goed gegaan.

Echter was er toen geen andere verklaarbare doodsoorzaak. Maar omdat in dat nestje a n ander 'foutje' zat werd gedacht dat dit het ook kan zijn.. Tja ik weet het dus niet of t aan die korrels heeft gelegen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:54

Ruby1995 schreef:
lifaya schreef:

Ik weet inderdaad dat het voor kittens verre van goed is. Daarom begin ik er ook nu pas mee. Ginger vond het overigens niet te vreten en spuugde het weer uit :+

Ik dacht net dat mn kat aan het kotsen was, hoorde iig een raar geluid. Dus gaan kijken, bleek het uit de tuin te komen. Ik naar buiten met telefoon, waren er gewoon 2 egels dat lawaai aan het maken :') Katten helemaal gefascineerd door het raam kijken, zoekend waar het geluid vandaan kwam :') waren nog best flinke egels ook. Was er net dus nietsvermoedend langs gelopen met mijn slippers toen ik iets uit de schuur ging halen :') Zijn nu weer bezig :') Raar keffend geluid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:23

Achos, wat zijn die kleintjes toch lief!

Fiddle groeit echt als kol!
Ook hebben we eindelijk een weegschaal, schrok wel beetje hoeveel iedereen woog, onze dikke rode kater is 6,5kg, de andere 2 katers zijn 4,5kg en de dames 4 kg. Fiddle was nog te licht om daarop gewogen te worden :P.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:29

Als je een keukenweegschaal hebt zou je Fiddle daarop kunnen wegen, die dingen gaan vaak tot 5kg. :)
Hier weegt Mowgli ong 3,7kg en Jhula gok ik op ong 4,5kg maar die heb ik nog nooit gewogen.
Grappige is dat mensen vaak erg verbaasd zijn als ze Mo zien en haar gewicht horen, iedereen denkt dat ze een kilootje lichter is. :+
Madam is gewoon compact gebouwd, dus klein en stevig met in verhouding redelijk korte staart en pootjes. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:34

Ja die hebben we ook nog, laatste keer was ze 1,2 kg. Maar zal nu wel weer wat anders zijn, :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:34

Die egels waren aan het paren denk ik , oh wacht het is mei :')

Boris is rond de 3,5 a 4 kilo , mijn weegschaal deugt niet :+

Was net buiten bezig en 1 buurtkat die pest Boris steeds , en opeens kwam die rotzak met dikke staart de steeg uitgerend en zie je Rambo erachter aan vliegen met haar dikke lijf van rot op zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:37

Mijn onbeperkt brokjes helpt ook niet echt bij hun gewicht, ze staan er nu 2 weken op ofzo en vreten nog steeds 1,5 kg per 2 dagen op :}

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:52

Dat is iets meer dan 100 gram per kat per dag. Zo veel is dat helemaal niet. Je hebt 7! katten, die eten nou eenmaal meer dan 1 of 2.