Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:23

@sky gefeliciteerd met je diploma! Enne: gewoon mee kletsen hoor. Doe ik ook. En mijn puppy is 4,5 jaar.

@warboel Otje wil echt gewoon een ottertje zijn. Die zit zó vaak in water, dat zijn geen toevalligheden meer hoor :')

@imj owww, die laatste foto <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:43

IMJ schreef:
Zoveel mooie foto's gezien weer! Ik kan het alleen zo slecht bijhouden!

Welkom sky.

Hobbyboerin, prachtige pup!

Wat een gaaf balkon Warboel!

Met onze Charlie gaat ook alles goed. Groeit lekker.. eet goed.. 12 weken inj gaf geen enkel probleem.

We hebben zijn grote zus ontmoet. Zo leuk! Even een blik in de toekomst van hoor hij ongeveer wordt!

[ [url=m/n8puZC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6t9hMS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh die laatste foto is echt zo leuk! <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:32

IMJ wat een knapperd!!

Vrijdagochtend hebben wij weer lekker met Yoshi gewandeld. Ging echt weer top.
Maar word stiekem wel een beetje moe van die goed bedoelde adviezen waarom Yoshi niet in een tuigje loopt. Savonds met de shoot ook, waarom heeft de teckel geen tuigje om.
Alsof ik nu een slechte hondenmama ben...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:02

x_Jeanine_x schreef:
IMJ wat een knapperd!!

Maar word stiekem wel een beetje moe van die goed bedoelde adviezen waarom Yoshi niet in een tuigje loopt. Savonds met de shoot ook, waarom heeft de teckel geen tuigje om.

Mensen hebben graag iets te zeuren ;) en ja, met een pup MOET je wel 'first time dog mummy' zijn. Ook al heb je daarvoor misschien al tien honden gehad. Uiteindelijk is het jouw hond en jouw keuze, ook al zou een ander dat anders doen.

Gewoon negeren als je die discussie niet wil voeren. Jij gaat je ook niet bemoeien met de opvoeding van andermans kinderen, toch?! En anders denken die ouders ook 'hou toch je mond!'.
Same difference :Y)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:30

Jaaa daar heb je inderdaad gelijk in Skippy. Bemoei mij ook niet met vrienden die kinderen hebben :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 10:31

Skippy01 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
IMJ wat een knapperd!!

Mensen hebben graag iets te zeuren ;) en ja, met een pup MOET je wel 'first time dog mummy' zijn. Ook al heb je daarvoor misschien al tien honden gehad. Uiteindelijk is het jouw hond en jouw keuze, ook al zou een ander dat anders doen.

Gewoon negeren als je die discussie niet wil voeren. Jij gaat je ook niet bemoeien met de opvoeding van andermans kinderen, toch?! En anders denken die ouders ook 'hou toch je mond!'.
Same difference :Y)

Precies! :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:35

Gewoon negeren hoor!

Wij hebben al jaren Ridgebacks en fokken ze ook. Zodra ik een keer een pup/jonge hond alleen mee naar het bos neem krijg ik van alle kanten adviezen en soms zelfs de vraag of ik wel weet dat het wel een grote hond gaat worden. De laatste keer heb ik toen gewoon gezegd ‘nee, de fokker vertelde me dat dit een miniatuur versie was en altijd zo puppy zou blijven’ en ben doorgelopen :+ Ik was er echt zo klaar mee.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:05

Oh ja de ongevraagde adviezen _O- “zou je je hond niet wat meer voeren ze is zo dun”

En inderdaad ook met dat tuigje, was in het begin met Ot ook echt een issue toen ik geen fijn passend tuig had. Nu gelukkig niet meer maar mannn ik dacht echt bemoei je met jezelf _O-

Haha Esplendido geniaal antwoord :')

Vanmiddag komt Otje dr zusje spelen. Dat worden een hoop zoomies :):)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:44

Ik denk dat ik echt onbewust mijn b*tch face op heb de laatste tijd want ik krijg vrij weinig bemoeienis momenteel. Alleen maar positieve gesprekken over het algemeen :D

Wel laatst een kerel waar ik tegen zei dat Jackie niet mocht snuffelen aan de lijn en die (terwijl hij in de weg stond) graag een uitgebreide uitleg wilde waarom dan niet. Oh en op de hondenschool laatst een tamelijk boze blik van ouders omdat hun kind Jones niet mocht aaien ‘omdat ik dat niet wil’. Ik heb gewoon geen zin meer om dingen uit te leggen. Gewoon opzouten doei doei :o

Ik ben er eindelijk uit welke tuigen ik wil. De Kiwaq! Wie heeft die hier en weet waar ik ze allemaal kan bestellen/bekijken?

Verder blijf ik me maar verontschuldigen want ik heb echt geen tijd om op iedereen te reageren maar lees wel alles :) Sorryyy!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:14

Haha, esplendido, fantastisch antwoord ja!
Bij Toby wisselt het: volwassenen vragen vaak 'hoe groot wordt hij?', kinderen vooral 'ow, die is zeker al oud, want hij heeft een baard!'
Qua opvoeding vinden mensen altijd maar dat ik te snel ingrijp als een andere hond vervelend wordt. 'want dat moeten ze zelf uitzoeken'. Ja, makkelijk praten, als die van jou 30kg weegt en de mijne 10. Dat laat ik ze dus mooi even NIET zelf uitzoeken. Verder heb ik denk ik inderdaad ook een bitch face, want veel meer commentaar krijg ik al tijden niet haha.

Net lekker even rondje rond een meertje hier gedaan met Toby, heerlijk!

Afbeelding

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:43

Ik lees hier al een tijdje mee maar plaats toch maar even wat haha.
Wij zijn helemaal happy hier thuis want we hebben een paar weken geleden besloten dat we een pup gaan kopen! Een soft coated wheaten terrier <3 Dit word ons eerste hondje. We gaan a.s. donderdag kijken bij een fokker bij ons in de buurt (niet voor pups, maar gewoon even kijken en vragen stellen etc.) We staan inmiddels ook op een wachtlijst, en we duimen echt dat we snel een pupje kunnen verwelkomen thuis. Als iemand ervaring heeft met wheatens/goede tips heeft hoor ik het graag! :j

Nou heb ik even een vraagje, hoe deden jullie het de eerste nachten met slapen? Gebruikten jullie een bench? Ik lees veel verschillende verhalen hierover, dus weet niet precies welke aanpak nou het beste werkt. Alvast bedankt!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:45

@naboo welkom! Wat leuk, een wheaten terrier! Hele fijne honden. Terriër, zonder het 'venijnige'.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:24

Welkom Naboo, superleuk! Fijn dat je bij de fokker langs kan komen om vragen te stellen enzo. Ik ken het ras eerlijk gezegd niet. Heerlijk de voorpret! Heb je enig idee wat de termijn van de wachtlijst is?
Ik heb de eerste nachten de bench gebruikt en zelf in de woonkamer geslapen, maar Otje slaapt nu bij ons op bed. Laatst heeft ze wel een halve nacht in de bench geslapen en dat ging ook goed. Denk dat het ook een beetje je eigen gevoel volgen is.

——

Otje dr zusje Billie is net langs geweest, was echt zo onwijs leuk <3 wat een heerlijke pup is dat ook. Zoveel dingen hetzelfde, maar toch ook zoveel verschillen. Ze hebben heerlijk gespeeld, eindelijk een gelijkwaardige speelpartner haha. Ze hebben keihard gerend samen :))
We hadden een heuse puppyparty in het park en er kwamen nog een hoop hondjes ook even buurten en spelen :D was echt onwijs leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Herp en derp :')
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 18:32

Welkom Naboo!
Wij gebruiken inderdaad een bench. En bij maar 1 hond in huis slapen ze ook de eerste nachten bij ons op de kamer. :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:59

Yoshi heeft vanaf nacht 1 beneden in de bench geslapen en volgens mij heeft ze er niks van geleden :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:18

Mulan slaapt ook in de bench (ze houdt nogal van mijn kussens/meubels slopen) en ik heb er iets van 3 of 4 nachten naast op de bank gelegen, daarna gewoon weer in m'n bed (maar die staat in de hoek van de bench dus alsnog niet ver weg xD). Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen en kijken hoe het gaat. Ik dacht dat ik er misschien 2 nachtjes naast zou liggen maar dat voelde niet goed dus toch nog extra gedaan en daarna voelde het wel goed :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:27

welkom! Hier is het afhankelijk van de pup, bench is wel het uitgangspunt.

leuk Otje en zus!

Ik heb vandaag de bestelpagina gekregen van onze fotoshoot. Zitten weer echt hele mooie tussen!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:29

Welkom!
Wij hebben ook een bench!
Ik heb 2 grote katers en die vinden het wel een heel leuk spelletje als hij wegrent.. in de bench ligt hij veilig. Hij gaat er graag in voor de nacht (stapt er zelf in na het laatste rondje). Veel pups bevuilen hun eigen nest niet. Dus ook kan het helpen bij het zindelijk worden.

Warboel, allemaal lange poten!!

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:55

Dank iedereen voor de antwoorden over de bench! Ik denk dat wij ook de eerste paar nachtjes gewoon naast de bench op een matrasje beneden zullen slapen, dat lijkt mij de beste optie.
@ Warboel, de fokker waar we op de wachtlijst staan verwacht eind deze maand 2 nestjes! Maar de wachtlijst was al behoorlijk lang helaas, dus het is even afwachten := Gelukkig zijn er ook andere kennels die nestjes verwachten, maar dan eind zomer/najaar. Maar ach het wachten hebben we er zeker voor over, mocht het zo gaan!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:16

Warboel wat een leuke foto's met zus.

Naboo spannend hopelijk niet te lang wachten voor jullie.

Skippy01 lekker bij water gewandeld.

Sky gefeliciteerd en blijf gezellig meekletsen.

Kaus heb gisteren aan je gedacht. Had gisteren in de behendigheid les gewoon 3 cattle dogs.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:32

@punjab dat zie je niet vaak, zoveel cattle dogs bij elkaar! Grappig zeg.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:41

Nee dat idee had ik ook dat dit wel uniek is. Denk dat het komt dat hij ook les geef met schapen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:48

Hahaha dat moet een blafhel zijn geweest punjab _O- Ging je les goed?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:39

Kaus schreef:
Hahaha dat moet een blafhel zijn geweest punjab _O- Ging je les goed?

Heb ze eigenlijk niet horen blaffen. :o Les ging best goed. Senna krijg steeds meer wat rust erin. En ze vind het leuk na de oefening om de drolspeeltje te krijgen als beloning.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:03

Hier is het weer krijs tijd _-:(
Stomme loopsheid!
Gelukkig nog maar 2x maar we moeten nog 2 weken :n
Ach ze lijken zo onschuldig.....

Afbeelding