[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 05:52

Nee dat klopt inderdaad wel..

Hier hebben denk ik de maanvissen de japonica garnalen opgegeten |(
Ik zie er geen een meer, en gisteravond zag ik 2 maanvissen samen om een pygmaeus heen zwemmen. Die zwom snel genoeg weg, maar ik denk dat mijn garnalen nooit een kans hebben gehad. Ik baal er best van, die garnalen waren praktisch even groot als de maanvissen...
Voel me ergens ook nog schuldig ook. Arme garnaaltjes..

smurfje

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:44

O ja garnaaltjes, die staan helaas vaak op menu van vissen. Hoe groot de ook al zijn.

Ben begonnen met 5 stuks inmiddels al heel lang niet 1 meer gezien. Wel een leeg stukje schaal (hoop ik) dus ik zou er minimaal nog 1 moeten hebben

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:45

Pluttersput schreef:
Nee dat klopt inderdaad wel..

Hier hebben denk ik de maanvissen de japonica garnalen opgegeten |(
Ik zie er geen een meer, en gisteravond zag ik 2 maanvissen samen om een pygmaeus heen zwemmen. Die zwom snel genoeg weg, maar ik denk dat mijn garnalen nooit een kans hebben gehad. Ik baal er best van, die garnalen waren praktisch even groot als de maanvissen...
Voel me ergens ook nog schuldig ook. Arme garnaaltjes..

Hmm en je hebt nog zulke baby maanvisjes... als t nou vuurgarnalen waren geweest dan kan ik t me voorstellen, maar japonica’s zijn nog best aan de maat.
Hoeveel japonica’s had je?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:44

Ik had er 21... en die zijn echt van de ene op de andere dag weg. Ik zag er nog 2.. en nu niet meer.
Ik heb nog stiekeme hoop dat ze zich verstopt hebben. Maar die maanvissen zijn echt organised crime..

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:47

Pluttersput schreef:
Ik had er 21... en die zijn echt van de ene op de andere dag weg. Ik zag er nog 2.. en nu niet meer.
Ik heb nog stiekeme hoop dat ze zich verstopt hebben. Maar die maanvissen zijn echt organised crime..

Maar ze zijn wel leeuukkk! :D
Hoop t ook voor je dat ze zich verstopt hebben!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:54

Ik vind ze ook erg leuk. En als ze alles uiteindelijk opeten dan wordt het gewoon een maanvissenbak. Ik vind ze zo leuk! Maar evengoed ergens ook sneu voor mijn garnalen die in rust leefden.. die vond jk toch ook wel erg leuk.

Maar we kunnen niet alles hebben :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:57

Een vriendin van mij heeft jaren lang maanvissen en japonica's gehad.

Misschien voelen je garnalen zich bedreigd en hebben ze zich heeeeel goed verstopt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:37

Oh dat geeft hoop! Duimen dan maar..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:14

Afbeelding

Vanmorgen lag deze in de bak. Ze moeten er dus nog wel zijn!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:57

Gelukkig maar!! Toch verstopt!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:39

Het zijn wel echt kanjers in verstoppen gelukkig

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:59

Ja dat lijkt dus inderdaad zo te zijn...

Ik heb zo iets raars.. één van mijn maanvissen zwemt dan verticaal, neus helemaal omhoog. En de andere gaan dan zachtjes aan hem plukken. En vervolgens zwemmen ze weer fleurig weg. Hij lijkt het ook echt op te zoeken, en doet het alleen als een andere maanvis recht naar hem kijkt.
Ze zijn zo bijzonder om naar te kijken! Nooit geweten dat ze zó leuk konden zijn.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:47

Dat gedrag ken ik helemaal niet puttersput! Al zwemmen ze hier wel vaker (stukjes) verticaal of diagonaal. Gaat alle kanten op :+

Maar leuk zijn ze he. Ik blijf het ook echt fascinerende diertjes vinden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:04

Ja heel.. het zijn echt persoontjes. Heel gaaf!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:12

net een schooltje sumatranen gekocht, mijn man vond ze leuk anders was ik mij beter gaan inlezen.
Ik heb namelijk een koppel maanvissen en 2 diamantgourami`s en ik lees nu dat dit niet samen kan aangezien de sumatranen in de vinnen en sprieten bijt
Kan ik dit nu beter aankijken of meteen weer terugbrengen?
Stom dat ik niet duidelijk gevraagd heb of dit samenkon, was een beetje een impuls aankoop

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:24

Lynn_Nikita schreef:
net een schooltje sumatranen gekocht, mijn man vond ze leuk anders was ik mij beter gaan inlezen.
Ik heb namelijk een koppel maanvissen en 2 diamantgourami`s en ik lees nu dat dit niet samen kan aangezien de sumatranen in de vinnen en sprieten bijt
Kan ik dit nu beter aankijken of meteen weer terugbrengen?
Stom dat ik niet duidelijk gevraagd heb of dit samenkon, was een beetje een impuls aankoop

Ik zou ze omruilen... Vijfstreepbarbelen lijken heel erg op sumatranen, en zijn een stuk mindere bijters (deze hebben wij namelijk wel).

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:55

Ik zou ze terug brengen. Als je het aankijkt zul je net zien dat je gouramis er stress van krijgen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:28

Ik zou ook niet afwachten tot dit fout gaat...

Vijf streep barbelen zijn idd echt een aanrader! Onze 6 maanvissen en 15 vijfstreepjes leven erg harmonieus samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:37

Sumatranen zijn mooi maar wel aanwezig en in een groepje kunnen het echte etterbakken zijn naar andere vissen. Dus als je ze kan ruilen zou ik dat wel doen.

Vandaag was een spannende dag. Ondanks het vele harde voer waren bij mijn kogel de tandjes toch wat te lang aan het worden. Vandaag zijn die weer ingekort zodat hij nog bij kan komen voordat hij over een week weer verhuisd naar de (inmiddels gerepareerde) grote bak.

Voor
Afbeelding

Verdoofd
Afbeelding

Slijpen (volgende keer een diamantschijfje halen.....wat waren die tanden hard!)
Afbeelding

Klaar
Afbeelding

Weer wakker aan het worden in zijn eigen bak
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:39

Hoe hebben jullie hem verdoofd? Ga je dan nu nog harder voer voeren?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:42

Wat goed! Heb je dat met kruidnagelolie gedaan? Die van mij moet eigenlijk ook want die vertikt het om slakken te eten. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:10

Ja hij is inderdaad met kruidnagel olie verdoofd. Heel lichtjes want hij is me te dierbaar om per ongeluk net te ver te gaan. Mede daarom hangt hij ook half in de bak. Dan ging hij er weer even in om de tandjes te koelen en goed onder zeil te blijven.

Nog harder voeren gaat niet :') . Hij krijgt al mossel met schaal, rivierkreeftjes, ongepelde gamba en krabbenpoten. En die poten zijn van behoorlijke krabben en zou je zelf met een hamer kapot moeten slaan :+

Het meeste voer haal ik bij de toko maar ik wil binnenkort toch eens bij een sligro binnen lopen om te kijken of ze daar nog wat hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:29

Goh wat part zeg dat het op die manier gaat.
Zit dus best nog verzorging in ze.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:45

Ik mocht ze niet meer terugbrengen -:(-
Ik kijk het even aan, worden ze vervelend dan heb ik ze zo eruit, baal als een stekker nu, Waarom zeggen ze zoiets ook niet erbij?

Ik blijf dat kogelvisje apart vinden, wat een verzorging zit daaraan zeg. En wat een schattig gezicht zo met die tandjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:30

Ja de grotere kogelvissen hebben best veel zorg nodig. Eigenlijk alle grote roofvissen wel :+

Balen Lynn dat je ze niet terug mag brengen. Hopelijk gedragen ze zich in je bak.