Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:14

_O- Bielsje

Hier ook honderd haren maar onze wasmachine gaat tot nu toe goed haha.

Oshaa wat is Layla prachtig uitgegroeid! En superknap van jullie zeg!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:24

Ik merk met onze wasmachine eigenlijk ook niks geks ^uiteraard krijgt ie wel regelmatig een schoonmaakbeurt ook, vergelijkbaar wat KimD doet.

En ja idd, wat xSannee zegt @Oshaa. Layla is zoooo mooi uitgegroeid, al vond ik haar idd van jongs af aan al een geweldig leuke hond. En vind het echt zo tof om te lezen wat jullie allemaal doen en hoe veelzijdig inzetbaar Layla is wat dat betreft. Wat doet ze het ontzettend knap allemaal, echt fantastisch!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:31

Bielsje :') :') ga het toch eens voorleggen hier. Dan heb ik wel extra kleding nodig (vind ik dan :j )

Dank, misschien toch nog eens extra schoonmaken structureel. Doe het best regelmatig, maar misschien niet vaak genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 07:45

xMazzel schreef:
Bielsje :') :') ga het toch eens voorleggen hier. Dan heb ik wel extra kleding nodig (vind ik dan :j )

Dank, misschien toch nog eens extra schoonmaken structureel. Doe het best regelmatig, maar misschien niet vaak genoeg.

Misschien ter beeldvorming voor regelmatig, buiten de rui periode doe ik dit iedere drie weken, in de rui periode iedere week. Wij hebben er wel tien uiteraard.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 08:56

Hier verraste mijn vriend me met een weekendje strand, alvast voor mijn verjaardag in mei. Dus wij zijn lekker een weekendje weg! Strand is echt groot favoriet bij Evi, dus die heeft zich heerlijk vermaakt al gister *D

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:05

Oehh ja ik zag het op insta; heeeerlijk!! Geniet ervan! Lichtelijk jaloers zo dat jullie lekker bij het strand zijn haha. Al mogen wij ook niet klagen momenteel.

Wij hebben ook donderdag last minute een weekendje weg geboekt en zitten nu in de Leistert in Roggel, meteen aan het bos in een mooi huisje met omheinde tuin, wat voor Arya ook hemels is zo

Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:33

Jaaa ik zag al dat jullie er ook op uit zijn, heerlijk! Veel wandelplezier <3

Ik roep ook al weken dat ik naar het strand wil, dus lieve vriend voor deze verrassing *D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 17:12

Dat is genieten!! Veel plezier beide!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:32

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:05

Wat een leuk hondje heb je BeFunny! Veel plezier nog ermee!

Zo te zien is Evi ook lekker aan het genieten op het strand :D

Leuke foto’s van Arya ook weer!

Ik las ook nog iets over iemand die ook een outcross ODH krijgt, super leuk! Wat voor outcross is het? Ik heb zelf ook een outcross ODH met een Harzer Fuchs :D

Wij hadden laatst een donateursdag van de vereniging, daar konden we ook foto’s laten maken. Het gaat super goed met Charley en zijn eerste aanvragen zijn ook al binnen, ik ben heel benieuwd!
Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

James met twee van zijn vriendjes, tijd gaat veel te snel met die kleintjes.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:39

Hier zit een nieuw maatje nog niet mee. Een pup waar we interesse in hadden (was over) bleek uiteindelijk toch verkocht en we stonden op de puplijst voor ruwharige jack russell maar helaas vandaag bericht dat er maar 1 pup levend is geboren dus geen pup voor ons.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:05

Maar je had toch besloten even geen derde meer te willen?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:24

Klopt. We wilden het laten voor wat het was want als het niets wordt is dat toch even een teleurstelling. Je verheugd je toch ergens op en niemand had rekening gehouden met de optie dat je niks voelt met een pup.

Maar uiteindelijk gaat het toch wel weer kriebelen dus houden ogen en oren open. Hier klopte alles, leuke fokkers, hele leuke ouder honden, alle testen op orde en inzichtelijk. Maar helaas.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:45

Sophietje is heeeel cute!!

Wauw wat is hij groot geworden esplendido! Echt prachtig!

Evi (en wij) had een heeeerlijk weekend aan het strand. Echt zo ontzettend genoten en flink gewandeld. Goede oefening van Oostenrijk straks *D

Afbeelding

Gister weer speeldate met de Toller-pup van vrienden. Deed ze ook weer zo goed. Beetje opvoeden en daarna hartstikke lekker stukje gewandeld samen.

Vandaag hadden we "reunie" wandeling met onze oude fun-les! Echt heel leuk om die groep weer even te zien, honden kenden elkaar natuurlijk nog goed & zelfs de juf ging mee dus heerlijke avondwandeling gemaakt *D

Afbeelding

En morgen weer les, dus lekker weekje/weekend weer!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:38

Wat een leuke foto's met blije bekkies <3 <3

Wij zijn het bos in geweest zsophietje wordt ook een poseer freak net als mijn andere twee :') Ik sla ze echt niet als ze niet mooi gaan zitten _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 15:39

Wat een heerlijke foto’s zijn er weer gedeeld. <3

Wij zijn vandaag op bezoek geweest bij onze Snuf, en ik ben echt verliefd <3
Fokker voert Josera young star, maar las al wat recensies dat ze hier van gaan stinken en enorm veel van poepen. Iemand nog goede tips voor puppy brok? Ga in eerste instantie wel een kleine zak hiervan bestellen, maar wil echt goed voer geven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 17:11

Wat een knapperd zeg! <3

Qua brok zou je kunnen denken aan Ydolo semi-moist puppy. Farmina N&D is een super fijn merk maar met specifiek de puppybrok zelf nog geen ervaring. Ook zou ik zeker overwegen om een deel, al is het maar een beetje, rauw te geven aan een pup. Dat versterkt het immuunsysteem. Ik hoop binnenkort zelf puppyadviezen te kunnen gaan bieden (op maat) maar dat stukje rauw zou ik iedereen mee willen geven :j
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 11-05-25 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst op verzoek aangepast.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 22:58

Hier krijgen ze kvv met farmina pumpkin lam blauwe bes of carnilove.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:01

Dankjewel!
Dat rauwe vlees zit denk ik dan in rollen vanuit de diepvries? Ik ben er niet op tegen, maar daar hebben we helaas geen ruimte voor in onze mini vriezer. -O-

Daarom krijgen de katten ook blikvoer met hoog vlees gehalte ipv vers.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:33

Wij hebben ook geen fatsoenlijke vriezer en na een tijdje martelen met vers, zijn we overgegaan op Darf Vol puppy. Beviel erg goed en nu zijn we net over op de Darf Vol bites voor volwassen honden en tot op heden ben ik er blijer mee dan het voer dat we in het verleden aan onze andere honden gaven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:51

Ik ben zelf nog steeds zeer tevreden over Wolf Of Wilderness blue river, die dubbelpakken met 12 kilo zakken en soms afgewisseld met Scarlet Sunrise (ook WOW).
Gewoon de standaard adult brokken, de soft&strong lijn gingen ze van aan de diarree.
Aangevuld met Lily's Kitchen kuipjes en Darf KVV-rolletjes.
Alles zoveel mogelijk graanvrij ivm een hond die een granenallergie/intolerantie heeft.

Maar het is mijn ervaring dat je soms even moet kijken wat goed werkt, waar de een ergens super tevreden over is, kan jouw hond het daar juist niet goed op doen.
Of andersom.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:58

Kaitlyn schreef:
Dankjewel!
Dat rauwe vlees zit denk ik dan in rollen vanuit de diepvries? Ik ben er niet op tegen, maar daar hebben we helaas geen ruimte voor in onze mini vriezer. -O-

Begrijp ik ja! Het moet natuurlijk wel kunnen! :j

Er zijn ook kleine rolletjes die je allicht na halen meteen in porties kunt delen, zoiets zou een overweging kunnen zijn. Maar dat is net wat je wilt en wat praktisch gezien lukt!

Carnilove die Kiwitje noemt is ook een fijne puppybrok. Die heb ik mijn pup gegeven destijds (puppy large).
Ik zou bij een volgende pup naast rauw gaan afwisselen met 2 a 3 goede merken brok.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:30

Wij geven onze pups Energique puppy, dat is verse vlees maar zit niet op rol, maar in plakjes van 100 gram in een zak van 3 kilo of een doos van 12 kilo. Onze pups doen het daar heel goed op. Het laatste nest wat wij gefokt hebben, kreeg ook Energique toen ze overgingen op vast voedsel en ook zij deden het allemaal goed.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:36

Leo schreef:
Kaitlyn schreef:
Dankjewel!

Begrijp ik ja! Het moet natuurlijk wel kunnen! :j

Er zijn ook kleine rolletjes die je allicht na halen meteen in porties kunt delen, zoiets zou een overweging kunnen zijn. Maar dat is net wat je wilt en wat praktisch gezien lukt!

Carnilove die Kiwitje noemt is ook een fijne puppybrok. Die heb ik mijn pup gegeven destijds (puppy large).
Ik zou bij een volgende pup naast rauw gaan afwisselen met 2 a 3 goede merken brok.

En waarom verschillende merken brok? Omdat ze elkaar mogelijk kunnen aanvullen?
Zou je het dan mixen met elkaar, of per voerbeurt wat anders aanbieden?