Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:07

KimD, ik spreek Dana in mijn hoofd ook uit als Dana en niet als Dena. Gaat m ook niet meer anders worden _O-

Hier spellen mensen Dundy altijd als Dundee maar dat heb ik zelf verkeerd gespeld dus dat is mn eigen schuld :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:42

Wou Senna eerst graag Pino noemen. Was mijn man niet mee eens. Zei ik ga echt niet nergens Pino lopen als ze niet wil komen. :+ Dus maar Senna geworden.

De poezen hier heten Truus en Shrek. Heb ze beide gelukkig niet verzonnen. :P Zijn beetje omgedoopt toch huppeltutje en Dikkie dik. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:44

Haha ja vaak krijgen ze een naam en gebruik je ook weer heel vaak een koosnaampje naderhand.

Zo noemden wij Rex ook constant 'puppy' en daar reageerde hij dan net zo goed op als dat we 'm bij zijn naam riepen haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 15:49

Oh de katten heten; Dexter(rood dus toepasselijk bij de serie :P ) En dan Pooh (naar winnie the pooh) en Poohma(mama van Pooh)

Vandaag de mail van rotterdam gehad. Mijn kleine prinses en ik zijn sochtends aan de beurt voor onze eerste show samen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:53

Leuke namen ook ja.
En spannend zeg, zo'n show! Wanneer was ie?

Ik heb vanmorgen de afspraak gemaakt alvast voor een eerste controle en kennismaking van Arya met de Dierenarts > 30 augustus. Volgende week kennismaking met de eigenaresse van het katten hotel > was eigenlijk vandaag maar afgezegd omdat vandaag dus veel spullen binnen zouden komen waar ik voor thuis wilde zijn en aangezien de kitten waarschijnlijk toch later komt kon die afspraak wel verschoven worden. Maar alles begint nu wel 'vorm aan te nemen' zeg maar haha. Spannend.

Ik moet nog voer kopen - ga dan eerst even verder met wat ze krijgen bij de fokster - en nog een auto kennel dan en even kijken nog wat we met het tuigje doen. De grotere krabpaal moet nog gekocht worden, maar we weten al welke, dus dat gaan we eind deze week doen. En dan hebben we zo goed als alles in huis voor ze. Kunnen we komende week nog even goed bezig gaan zijn om alles alvast puppy Proof te maken hier haha.

Arya & Sansa hebben zelfs al hun eigen Instagram account - ja ik ben zo'n blij ei die dat leuk vind om bij te houden en ook anderen te volgen hihi :') Mocht iemand dus op insta zitten en honden en katten pagina's leuk vinden om te volgen: @Aryatheoldgermanshepherddog & @Sansathemainecooncat
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-08-19 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:53

Kiwitje spannend eerste show samen :D

Gelukkig smorgens zodat je niet de hele dag in spanning zit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 16:07

25 augustus dogshow rotterdam. Djessey heeft haar eerste al in Belgie gehad maar nu ga ik het samen met haar doen. Heeel spannend :') Ik word vanzelf een wandelend rampenplan vrees ik :P

Ja heel blij mee Punjab. Moeten tussen 08.00 en 09.30 binnen zijn

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:10

Als het is zoals in België: zie maar dat je er om 7u30 staat :+ _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 16:12

xLaraaj schreef:
Als het is zoals in België: zie maar dat je er om 7u30 staat :+ _O-

:') :') Wat ik begreep valt dat met rotterdam best me gelukkig.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:16

Oh spannend, een echte grote show;)

Olly heeft de laatste 3 maanden van het jaar shows, 5 stuks. Maar ik blijf lekker thuis haha, hij mag met iemand anders mee. 2 zijn eigenlijk onzin, is meer om even er weer in te komen en zijn nieuwe handler te leren kennen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 16:48

Ianthe schreef:
Oh spannend, een echte grote show;)

Olly heeft de laatste 3 maanden van het jaar shows, 5 stuks. Maar ik blijf lekker thuis haha, hij mag met iemand anders mee. 2 zijn eigenlijk onzin, is meer om even er weer in te komen en zijn nieuwe handler te leren kennen.

Ja ik dacht, laat ik het maar goed doen, gelijk zelf en groot... :')
We hebben in Belgie gezien dat ze best een heks is bij iemand anders aan de lijn. Alle keren dat ik haar kreeg was ze gelijk rustig en zodra ik ze aan bas of aan de handler gaf werd ze helemaal maf en negeerde ze alle correcties. Dus ik hoop dat dat met mij beter gaat. De rest van het showen is voor mij nieuw dus we gaan het zien :')
Ze laat zich thuis ook minder goed tot slecht corrigeren door anderen. kleine heks -O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:57

Mijn schoonvader blijft Ravi ook standaard Ravvi noemen, krijg het er maar niet goed in en zo moeilijk is het nou ook weer niet :=
Roek is niet zo moeilijk. Al vind niet iedereen het mooi maar boeit mij weinig haha

Mijn katten heten Nilay en Akteya/Lucky maar dat is gewoon Nini en Poes geworden _O-
Mijn kippen hebben ook allemaal een naam maar die hoef ik niet te roepen en het konijn heet heel origineel Pluisje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 17:10

Dexter kreeg in het asiel de naam pluisje... toen bij zn nieuwe baasjes Bink. En bij ons Dexter _O-

Wel sneu. 3 namen en 3 huisjes in nog geen 6 maanden..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:19

Onze katten: Pompoes, Pimpoes, Smoesepoes & Barney. _O-

Wat betreft de show, je dacht het meteen groot aan te pakken? <<)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:11

Leuk al die verschillende ideeën achter namen. Hier is het een allegaartje van namen zonder logica haha.
Skye, want dat vond ik altijd al een mooie naam en past erg goed bij dr haha.
Olaf, mijn konijn kreeg zijn naam van Frozen.
Gucci, heet officieel Guus maar dat paste totaaaaal niet bij hem.
Bo, roepnaam was Boots maar dat was niet handig met andere namen in de kudde waaronder Butch :P

Iemand hier ervaring met folliculaire conjunctivitis bij de honden? Skye heeft dat en moeten nu vier keer per dag druppelen. Dierenarts zei al dat de kans groot is dat ze hier vaker last van gaat krijgen... :(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:23

Hé gefeliciteerd KimD! Y)(^)

Pff nog nooit van gehoord Kimvicious...

Heeft iemand ervaring met een goed ademende regenjas voor honden? Ik vind het sneu voor Dundy om op regenachtige dagen helemaal nat te regenen tijdens het wachten bij de training en ik kan hem daar helaas niet overdekt leggen. Liefst eentje waar ook een tuig onder past. Geen BOT want daar heb ik er nu twee van en dat vind ik wel genoeg :=

Edit: budget van +-70€. Hoef niet per se zo'n goedkoop ding van een tientje :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 18:43

KimD schreef:
Onze katten: Pompoes, Pimpoes, Smoesepoes & Barney. _O-

Wat betreft de show, je dacht het meteen groot aan te pakken? <<)

Ja :')
Wilde eigenlijk zelfs gelijk 2 dagen inschrijven _O- maar besloten dat 1 dagje ook wel genoeg was hahaha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:45

Kaus schreef:
Hé gefeliciteerd KimD! Y)(^)

Pff nog nooit van gehoord Kimvicious...

Heeft iemand ervaring met een goed ademende regenjas voor honden? Ik vind het sneu voor Dundy om op regenachtige dagen helemaal nat te regenen tijdens het wachten bij de training en ik kan hem daar helaas niet overdekt leggen. Liefst eentje waar ook een tuig onder past. Geen BOT want daar heb ik er nu twee van en dat vind ik wel genoeg :=

Edit: budget van +-70€. Hoef niet per se zo'n goedkoop ding van een tientje :Y)

Welke BOT heb je? Want die zijn ook gewoon waterdicht! De regenjas alleen van BOT is trouwens prut, maar de regenjas in combi met de mesh werkt wel weer heel goed. BOT's kun je nooit genoeg hebben trouwens. _O-

& Dankjewel!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 18:55

Ohhh dat had ik niet gezien!! Gefeliciteeeeeerd!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:42

Namen hier zijn simpel paco heette poiraz en aggy (ekkie) heette asy. Schrijf hun echte namen vast fout haha. Nieuwe start, nieuwe namen in hun geval.
Bentley heet zo omdat we al een Limo(limousine) hadden toen.
Kenzo is vernoemd naar diverse voorgangers. Kymo is vernoemd naar Kimo die bij mij zou komen wonen en, lang verhaal, verdwenen is.
Finnley vonden we gewoon leuk. Niet expres vernoemd

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:47

Gefeliciteerd KimD.

Kaus, op zooplus heb je zo'n fluogeel regenjasje, heel goedkoop maar echt goeie kwaliteit!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:15

Ik heb een fleece en mesh deken. Dus allebei niet waterdicht. Nu had ik natuurlijk een waterdichte kunnen kopen maar toen niet bedacht... Dus nu wil ik graag eentje die er eventueel overheen kan.

Ik kom er achter dat Non Stop regenjassen heeft dus binnenkort even naar Run Dog om te passen *\o/*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:20

Even een ego post, maar vanavond bij de fokker geweest en 23-9 gaan wij daar een pupje meenemen. We zijn helemaal in de wolken. <3
Een van de zwarte droppies is voor ons.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 07:04

Leuk! Gefeliciteerd!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:26

Gefeliciteerd welmoed! Te schattig, allemaal ongevallen hahaha <3

Helemaal niemand bekend met folliculaire conjunctivitis?