De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:31

_Tarzan schreef:
:')

EIGENLIJK wil ik heel graag een Mignon kleurige franse maar die zijn bijna niet te krijgen op een christelijke afstand (ja kon er een krijgen maar kom de grens niet over _-:( ... Sta nu bij een fokker op de lijst die waarschijnlijk 2 mignons in zn nest heeft)

Maar toen zag ik die duitse reuzen, zwart met wit en dacht OMG die zijn ook wel heel cool _O-
Oftewel moet het aantal konijnen maar omhoog ofzo _O- _O- _O-

Gewoon van de hele tuin één grote ren maken. 8-)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:58

Dat fransje niet zo oud worden was mij bekend, mijn pleedochtertje vond dat natuurlijk wel jammer om te horen. Toen heb ik de vraag gesteld: liever 4 jaar een konijn als Nelson(idd net een hond, volgt mij overal, houdt van speel, zo tam, kan alles hebben) of een poedersuiker dwerg waar niet aan mag komen :+
Toen begreep ze het wel, beter 4 jaar plezier, dan 12 jaar een konijn om naar te kijken(mijn vorige en Majoor zijn kijk konijnen, ook leuk, maar moet toch eerlijk bekennen dat ik die franse hond toch wel echt heeeeeeeeel leuk vind(en hij is momenteel kern gezond)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:13

Tja maar je mist ze dan ook enorm. Ik had het gevoel dat ik hem nog maar net had. Daarnaast zou ik zo’n ongezond ras niet in stand willen houden door bij een fokker te kopen. De opvang centra’s puilen uit! Maar hetzelfde geldt voor honden, katten etc. Ik zal altijd adopteren ipv bij een fokker. Er zijn wereldwijd zoveel zwerfdieren.. en ik ben blij als ik een iniminibeetje kan bijdragen om deze puinhoop beter te maken ipv het probleem nog groter maken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:27

Ja een grote ren maken zal m’n vriend vast leuk vinden _O-

Mooierd had je Marloez! Maar helaas heb ik zoveel pech gehad met mijn geadopteerde konijntje Pepper, een half jaar nadat ik haar opving begon de ellende, menigeen had haar allang opgegeven (opvang zei zelf ook dat ze zelf niet verder behandeld hadden) maar ze heeft toch nog mooie maar zeer onzekere jaren gehad!

Ik denk dat je gewoon geluk of pech moet hebt... Mijn fransjes komen wel van een fokker die z’n voedsters maar 1x per jaar laat dekken, zeker niet van die vermeerderaars, daar hou ik ook niet van.

Helaas zijn hier alle opvangen dicht, maar eerder haalde ik de konijnen ook uit de opvang, kom nu nog wel eens bij haar gewoon voor de gezelligheid :D
(Ze heeft zelf nog een groepje konijnen waaronder 2 fransjes, weliswaar opgevangen maar toch Haha, ik zei al ik neem je er eentje mee maar dat mocht niet :') was nog een mignon ook nog _O- )

Haarbal :') vandaar lijkt ze enorm op Kaasje, dat was ook zo’n haarbal Hahaha!
Afbeelding

Saartje :D
Afbeelding

Marloez

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:40

@tarzan; Is je vriend ook al zo blij met je konijnenhobby? :P

Ja pech kun je natuurlijk altijd hebben.. je weet het nooit.

Haarbal is geweldig, doet haar naam zeker eer aan! En wat een mooie vacht heeft Saartje. Ziet er zo zacht uit. <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:52

Haarbal heet eigenlijk Spetter :')
Zal ze leuk vinden als ze dit hoort _O-

Saartje is zo mooi <3 Ik ben erg blij met haar! Alleen jammer dat ze niet zo knuffelig is Haha, ik mis m’n knuffelkonijntje wel!

Ja m’n vriend vindt het geweldig _O-

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:56

Marloez schreef:
Tja maar je mist ze dan ook enorm. Ik had het gevoel dat ik hem nog maar net had. Daarnaast zou ik zo’n ongezond ras niet in stand willen houden door bij een fokker te kopen. De opvang centra’s puilen uit! Maar hetzelfde geldt voor honden, katten etc. Ik zal altijd adopteren ipv bij een fokker. Er zijn wereldwijd zoveel zwerfdieren.. en ik ben blij als ik een iniminibeetje kan bijdragen om deze puinhoop beter te maken ipv het probleem nog groter maken.

Nijn heb ik gevonden en zelf opgevangen, Majoor en Gandhi had/Heb ik uit de opvang. Nijn en Majoor zijn zoals gezegd kijkkonijnen, Gandhi was dat niet en toen kwam.ik er achter hoe leuk een tam echt tam konijn kon zijn voor pleegdochtertje. Helaas is Gandhi maar 4 Maanden er geweest(verslikt in brokje en met grote spoed naar DA, maar toch te laat) daarna gaan inlezen in rassen, omdat ik echt een tammer dan tam konijn erbij wilde. En uitgekomen bij de FH, een van de weinige rassen die van nature niet schuw zijn en foutjes van pleegdochter vergeten kunnen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:09

Jammer dat mijn fransje dan weer uitzondering is :')
Ik kan haar heus aanraken en ze komt altijd heel hard aangerend zodra ze mij ziet maar echt lekker aaien/kriebelen wat ik met Pepper (en Flip en Kaasje) kon/deed vind ze dus vreselijk _O-

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:19

Hoi hoi ik lees steeds met jullie mee, maar heb de energie helaas niet om te reageren (ziektewet/oververmoeid thuis) (sorry) wel een droppies Tarzan 't konijn van mp! Als 't aan mij lag nam ik er nog een konijn bij, maar durf 't niet zo goed aan.. Heb nu een leuk koppel en ben bang als er een 3de bijkomt dat dat niet meer stabiel is. Wat is jullie ervaring?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:27

@tarzan; ja elk konijn is zo anders daarin. Mijn Franse hangoor hield er van om flink gepet te worden haha. Alleen zijn neus vond hij ook niet fijn. Floki wil niet geaaid worden maar geeft van die lieve neus duwtjes <3 daar doe ik het allemaal voor. Dat is altijd zó lief.

@Beauty; dat klinkt vervelend, sterkte!
Ik zou geen 3e konijn er bij nemen maar eerder voor een koppel konijnen er bij gaan. Anders krijg je dat derde wiel effect. Mits je genoeg ruimte hebt natuurlijk!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:18

Wat is juist het verschil tussen een franse en duitse hangoor?

De kleur Mignon ken ik niet, hoe ziet dat er uit? (Ik gebruik waarschijnlijk een andere naam voor dezelfde kleur haha)

Hier 2 van de 4 konijnen dat knuffelaars zijn. Vind het wel goed zo. Anders ben ik elke dag wel heel lang bezig met aaien. :')

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:18

Marloez : we gaan verhuizen en maken dus een nieuwe buiten ren... Gedeeltelijk gras, gedeelte steen... Afmetingen moet ik ff nameten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:25

Gigi, dit is mignon, ik vind het werkelijk een prachtige kleur!
Afbeelding

Ik mis vooral het neuskriebelen, Flip, Kaasje en Pepper kon ik uren over hun neus kriebelen, die vonden dat zo lekker! Dus ik wil weer een neus friemel konijn :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 19:33

Heerlijk he, knuffel konijnen?
Hier kunnen ze er ook uren van genieten, heerlijk <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:55

Oh wat een droppie Tarzan! Gewoon halen haha
Hier js vriendlief ook niet zo blij met de bunny’s hha. Maar eerste wat ie zei toen ik dat konijntje van de buren kreeg was ja we houden dr sowieso.
Wie weet dus hha

Ahh klef en bef Marloez. Leuk konijn!

Spetter is leuk zo zeg met die haartjes! Super schattig.
Saartje is ook een leukie <3

Jaa knuffelkonijnen zijn leukk!
Donder en Bliksem zijn niet echt knuffela, Bliksem af en toe. Maar Koekie is echt super knuffelig, heerlijkk!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:33

Idd een hele mooie kleur Tarzan!

Ik kreeg vandaag -na maanden- weer eindelijk kusjes van wombat!! Volgensmij vindt hij die lockdown wel leuk <3 hij kruipt steeds meer uit z’n schulp tijdens het bankhangen :))

Ik betrapte ze net toen ik Welterusten ging zeggen, ze lagen zo lekker naast elkaar :) .. náást het mandje :')
Afbeelding

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:49

Afbeelding
Hoi!
Mag ik hier mee kletsen?
Ik heb sinds vanmiddag 2 konijntjes in huis. Nu zitten ze nog in hun hok van 2,5 verdieping (die halve is het slaaphok op nog een verdieping erboven haha). Ook heb ik een ren die ik tegen de kooi kan zetten waar ze onder toezicht in kunnen huppelen.
Eentje laat zich nog niet zo veel zien, maar die is ook 2 weekjes jonger. De oudste heeft vanavond al 2 uur in de ren gelopen en ben er toen ook bij gaan zitten. Dan komt ze af en toe echt om aandacht vragen en heeft ook een paar keer kort uit haarzelf op schoot gezeten!

Dit zijn mijn eerste 2 konijntjes dus ik ben ook druk bezig met inlezen over hoe ze het beste te vermaken en inentingen, steriliseren, enzovoort.

Uiteindelijk is het idee dat ze in (een deel van de) woonkamer los mogen lopen, zodra ze 'zindelijk' zijn. Nu heeft de oudste (suzy) net niet in de ren gepoept of geplast in die 2 uur tijd maar alleen in het hok, dus er is hoop :)

Suzy/Suus is de oudste (de bruine) en Saartje/Saar is de jongste (de witte)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:59

Wat schattig!

Ah dat is een mooie kleur!

Napoleon verkiest ook de neus. Chester eerder de oren, maar die heeft ook chronisch snot, dus dus wil niet dat je aan zijn neus komt.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:07

Wat een knapperds Dinek! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:12

Welkom, leuke konijnen, je hebt mijn naam gepikt :') De naam Suus ligt hier al klaar als er een nieuw konijn komt, ik vind dat zo leuk klinken bij Saartje :P

Ooh heerlijk Laughter! <3

Heerlijk die neuskriebeltjes bij konijnen <3
Mooie kleur hè Gigi!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:52

Als ik naar de neus van Majoor wijs is ze voor 3 dagen vertrokken :+

Leuke nieuwe nijntjes

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:36

Ahh fijn he Laughterline!

Mooie nijntjes heb je Dinek!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:09

Welkom Dinek!

Haha Cobelens, bij Flou moet ik ook oppassen. Die wil ook niet aangeraakt worden. Uit mijn hand eten doet ze wel.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:19

Oeh Yes, krijg net bericht van de fokker waar ik op de lijst sta voor het geval ze mignon in haar nest had en yes 3 mignons <3

Nu nog hopen op een voedster :') Afbeelding
Afbeelding

<3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 11:30

Wat schattig <3