Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:02

Is ongeveer de helft van mijn tuin :+
Is de paddock van de paarden officieel.

Zulke schoothondjes heb ik ook :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:35

Hoe is jullie kijk op het gebruik van e-collars? zag deze discussie op fb en wou jullie mening ook eens weten omdat ik er niet echt ervaring mee heb. Maar dus wel geen blafband.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:42

Mijn hond krijgt binnenkort een e-collar, omdat die zich anders nog een keer dood loopt :+ Zolang je het goed aanleert en alleen gebruikt als het echt niet anders kan is er niks mis mee. Bij mij is het voor de veiligheid van mijn hond en het is echt geen mishandeling zoals sommige al snel zeggen. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 17:51

Wat gaan jullie hard hier! Hier is het echt letterlijk per winkel afhankelijk of de hond erin mag. Bijv, bij de ene praxis wel, bij de andere niet. Al waren ze met het warme weer de meeste heel soepel.

Oh dat was niet handig van Olly, wat deed ie?

Wat leuk azmay! Ze zit er ook heel netjes bij haha. Wat een tuin!

AL, is toch ook gewoon een schoothondje?

Als je er goed mee om kan gaan heb ik geen moeite met een ecollar. Maar het word nog wel eens verkeerd gebruikt.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:55

Tijdens het spelen langs een aanhangwagen gelopen en blijven hangen;) Hoorde hem piepen maar zag niets. Pas later thuis zag ik opeens een rode vlek.. Maar goed, bij hem kan ik zoiets regelmatig verwachten ben ik bang voor;p

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:55

xLaraaj schreef:
Hoe is jullie kijk op het gebruik van e-collars? zag deze discussie op fb en wou jullie mening ook eens weten omdat ik er niet echt ervaring mee heb. Maar dus wel geen blafband.

Ik heb er een geleend voor Lilith, wil de schok niet gebruiken maar de tril geeft ze echt zero fiets om _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 18:13

Ianthe schreef:
Tijdens het spelen langs een aanhangwagen gelopen en blijven hangen;) Hoorde hem piepen maar zag niets. Pas later thuis zag ik opeens een rode vlek.. Maar goed, bij hem kan ik zoiets regelmatig verwachten ben ik bang voor;p

oeps wat lomp geweest dus.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:23

Ik adviseer mensen zelfs de E-collar in bepaalde situaties. Onder één jaar is het absoluut een no-go, zal ik het ook niet adviseren.

Mijn beste vriendin haar hond heeft er ook een om. Die ging jagen, die was dan een kwartier tot half jaar pleiten en kwam wel altijd netjes terug. Maar het is werkelijk schijtirritant, en gevaarlijk! Stel ze rent ergens een weg over, of wordt geschoten door een boswachter omdat ze achter (jong) wild aangaat.

Zij heeft dus een band om, en tot nu toe heeft ze een keer of vijf een schok gehad. De trilling en het geluid zijn vaak meer dan voldoende. Zij heeft hem nu anderhalf jaar om.

Als mensen weten hoe ze er mee om moeten gaan dan dikke prima!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:29

En waarom dan niet onder het jaar KimD?
Zie veel op verschillende sociale media's mensen met een aussie dit gebruiken dat ik me afvraag soms: is dit standaard bij dit ras? :P hier juist ook een aussie gezien en eigenaar aangesproken en haar teef is nu pas 1 jaar en ze zeiden mij : ja tijdens haar opvoeding/pubertijd hebben we dit echt nodig gehad.
Nu is naya er ook echt in aan het komen en is ze soms bloed-irritant maar dan denk ik .. jaartje doorbijten tot ze 1.5jaar oud zijn ongeveer en dan ga je zo blij zijn :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:35

Ik heb dus ook een jachthond, heb er al meerdere gehad van andere rassen, maar deze is toch wel even anders. Hij is echt mega snel, ik heb nog nooit zo´n snelle hond gehad. Zo bizar. En hij gaat ook dwars door het bos heen als die in de verte iets hoort. Als ik fluit komt hij altijd wel terug, maar hij is zo snel verdwenen en gaat maar door, dat hem roepen ook gewoon geen nut heeft. Wil er met een band meer controle over hebben. Hij mag van mij ver gaan hoor, dat hoort gewoon bij het ras en ik ga hem niet korthouden. Maar wil niet dat hij op de weg terecht komt(wat al is gebeurd) of die andere honden tegenkomt en ik zie het niet.. Dus kan dan zo´n band een goed hulpmiddel zijn. Wel met schok, trillen zal hem niks boeien.

Maar wil wel een goede band en die zijn best prijzig, dus koop hem over paar weken. Moet eerst nog partij nieuwe meubels kopen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:51

Haar band was ook €150,-, maar heedt een grote range. Zo geeft ze de hond de kans om wel eerst te reageren op het doodsimpele normale commando. En als de herder dat dan doet wordt deze uiteraard uitbundig beloond met lekkers.

Reageert ze niet krijgt ze eerst het geluid en de trilling, en daar komt ze goed op terug en krijgt dan een kleinere, minder lekkere beloning.

Uiteraard dus wel een beloning voor goed gedrag, maar niet zo uitbundig omdat het niet het meest gewenste effect was.

xLaraaj schreef:
En waarom dan niet onder het jaar KimD?
Zie veel op verschillende sociale media's mensen met een aussie dit gebruiken dat ik me afvraag soms: is dit standaard bij dit ras? :P hier juist ook een aussie gezien en eigenaar aangesproken en haar teef is nu pas 1 jaar en ze zeiden mij : ja tijdens haar opvoeding/pubertijd hebben we dit echt nodig gehad.
Nu is naya er ook echt in aan het komen en is ze soms bloed-irritant maar dan denk ik .. jaartje doorbijten tot ze 1.5jaar oud zijn ongeveer en dan ga je zo blij zijn :P

Zoals ik al vaker heb geroepen, een pubertijd bestaat niet. Dat is de grootste bullshit die iemand ooit bedacht heeft. Dan hebben wij 'toevallig' vijf honden die allemaal de pubertijd hebben overgeslagen.

Onder een jaar hoor je gewoon continu training in je hond te steken, niet symptomen bestrijden.

Waarom luistert mijn hond niet? Wat doe ik fout? Wat kan ik anders doen zodat de hond wel luistert?

Mensen denken en zeggen vaak "Ja maar die hond is in de pubertijd, daarom luistert die niet!"
"Nee, ze is loops, dan luisteren ze niet."

Hoevaak ik tijdens lessen, of trainingen wel niet tegen mensen moet zeggen "Onzin, waarom zou een hond zo denken? En als je de situatie nu eens bekijkt vanuit jouw gedrag, en wat jij fout doet?"

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:57

Ja, ik wil eentje die voor 900 meter is..dus dan zijn ze al gelijk duurder. Misschien ver, maar ja, je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt haha. Aan die van 200 meter heb ik sowieso niets.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:58

Dat vind ik dan weer onzin, puberteit bestaat wel degelijk. Is gewoon groei en ontwikkeling van brein. Het als excuus gebruiken voor slecht gedrag, vind ik dan ook weer onzin. Ook tijdens de puberteit moet er geluisterd en gereinforced worden, juist belangrijk in die fase.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:58

Ianthe schreef:
Ja, ik wil eentje die voor 900 meter is..dus dan zijn ze al gelijk duurder. Misschien ver, maar ja, je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt haha. Aan die van 200 meter heb ik sowieso niets.

In jou geval de beste optie denk ik! :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:01

ZoZenn schreef:
Dat vind ik dan weer onzin, puberteit bestaat wel degelijk. Is gewoon groei en ontwikkeling van brein. Het als excuus gebruiken voor slecht gedrag, vind ik dan ook weer onzin. Ook tijdens de puberteit moet er geluisterd en gereinforced worden, juist belangrijk in die fase.

Dat mag je vinden uiteraard, maar in dat geval hebben wij er dus vijf die de puberteit gemist hebben. :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:13

ZoZenn schreef:

100% akkoord met ZoZenn. Jij kan dan nog zeggen KimD dat je dit al lang roept dat het niet bestaat, zijn er toch wel velen die dit tegenspreken. en wij hebben het tog met 2 van de 3 heel erg gemerkt en na 1.5/2jaar was dit gedaan. En zoizo ik zeg niet dat dit een excuus is maar wel iets om te erkennen en dus nog meer een de slag te gaan maar wetend dat het niet zo makkelijk gaat zoals ervoor of erna :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:14

Ik heb het ook niet zo op die puberteit. Dan hebben alle drie van mij dat inderdaad ook overgeslagen _O-

Ik had het laatst over een e collar voor bij de schapen met de herder. Dexter vindt het namelijk regelmatig niet nodig om dan te luisteren. Lange lijn eraan kan dan uiteraard maar met vijf schapen en een hond die over die lijn heen lopen en draaien en rennen is dat toch lastig.

Nu is Dexter natuurlijk nog heel jong en zijn we pas net nieuw met d3 schapen dus voorlopig komt het er zeker nog niet. Maar in zo'n situatie zou ik een trilling om even te zeggen 'hé ik ben er ook nog ' net als even de lijn pakken helemaal prima vinden.

Het is imo niet de bedoeling je hond er mee te straffen. Voor mij is het een verlenging van de lijn als je je hond niet fysiek kan bereiken.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:16

Bij vorige honden heb ik ook geen puberhonden gehad. Olly vind ik ook geen puber, hij is gewoon volwassen aan het worden en is een nogal avontuurlijke hond. Het is gewoon zijn karakter dat die graag dingen uitprobeert. Hij wil alles ontdekken, is gewoon een hond die zijn vrijheid nodig heeft. Naja, die probeer ik hem te geven, vooral met bandje straks, en probeer het veilig te houden :+

Hij gaat steeds beter luisteren. Hij wil graag spelen met elke hond die hij tegenkomt, als we dan weer verder lopen nadat ze hebben gespeelt, rende die nog vaak opeens terug..en echt een heel eind terug... ging die ze zoeken. Dat doet die nu gelukkig niet meer. Maar ja, dat is gewoon trainen, iets wat die moet leren en klaar. Hij is natuurlijk niet `af` met 1 jaar.

Toen ik hem kreeg met 15 weken woonde ik ergens waar je nooit iemand tegen kwam, dus nu moest die even leren hoe het werkt als je in het bos andere honden tegen komt;p Is wel de bedoeling dat je na het spelen weer mee loopt met mij :+

Ik hou er wel van hoor, hond waar wat meer pit inzit. Heb hele brave honden gehad die nooit iets fouts deden en opzich is dat best wel saai.. Mijn oudste is ook zo´n hond waar totaal geen pit inzit. Die leeft gewoon haar leven, sjokt een beetje mee, slaapt, eet en dat is het wel. En dat al 9 jaar zo :o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:08

xLaraaj schreef:
Royce: ga je dan niet voor de herder? of gewoon zomaar op puppybezoek?
Ben het wel eens met zoë, hond is niet stout maar volgt gewoon zijn instinct ... zou ik ook doen .. :=

Sorry dat ik op sommigen niet heb gereageerd: blijkbaar was ik al 3dagen afgemeld van dit topic. vond het al raar ... :P

Jawel het wordt definitief een herder. Maar op stal gaan we alleen puppenknuffelen :) eigenaresse had me al gevraagd of niet toevallig 1 of 2 pups wilde. Maar ze wil ze graag bij mensen plaatsen met een erf of groot terrein. En ik heb veel maar helaas geen erf. Enkel een simpel achtertuintje. En we willen echt graag een herder. Daar gaan we niet van afwijken want is echt onze wens. Wij gaan 7 oktober kennismaken bij mn favo kennel. Die hond is 22 oktober uitgerekend
Echt bizar dichtbij al. Hopelijk zitten er iig twee reutjes bij (iemand voor ons wilt graag een reu).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:11

xLaraaj schreef:
ZoZenn schreef:

100% akkoord met ZoZenn. Jij kan dan nog zeggen KimD dat je dit al lang roept dat het niet bestaat, zijn er toch wel velen die dit tegenspreken. en wij hebben het tog met 2 van de 3 heel erg gemerkt en na 1.5/2jaar was dit gedaan. En zoizo ik zeg niet dat dit een excuus is maar wel iets om te erkennen en dus nog meer een de slag te gaan maar wetend dat het niet zo makkelijk gaat zoals ervoor of erna :)

Joh, binnen de RvB cursussen / opleidingen / seminairs was dit ook altijd reden voor een discussie die soms een uur volhielden. We blijven tenslotte mensen die alles beter weten en altijd gelijk hebben. :+

Desalniettemin, als mensen bij mij zou komen met een 'probleemhond' en je zou beginnen met "Ja, maar hij / zij zit in de puberteit." Dan ga ik daarover praten, maar als ze niet anders kunnen gaan denken, of zoals ik het noem 'omdenken' dan zit je bij mij helaas verkeerd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:00

Wat gaan jullie hard!

Ik ben vandaag een dagje naar cadzand geweest met Daeva en een vriendin met haar aussie. Als ik de foto’s heb post ik ze even. Was heerlijk weer en de honden hebben heerlijk gerend en gezwommen. Hier een foto van mijn telefoon :D

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:01

Zoe_97 schreef:
Wat gaan jullie hard!

Ik ben vandaag een dagje naar cadzand geweest met Daeva en een vriendin met haar aussie. Als ik de foto’s heb post ik ze even. Was heerlijk weer en de honden hebben heerlijk gerend en gezwommen. Hier een foto van mijn telefoon :D

[ [url=m/hPkrkg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haaientanden gevonden?

Heerlijk nat }>

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:05

Haaientanden? :P

Wat een leuke foto! Jullie zullen wel plezier hebben gehad!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:05

Haaientanden? Ik heb wat gemist denk ik :p

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:07

xLaraaj schreef:
Haaientanden? :P

Wat een leuke foto! Jullie zullen wel plezier hebben gehad!

Ja die liggen daar zo op het strand, daarom gaan wij altijd naar Cadzand als we naar zee gaan dan heb je wat te doen :Y)

Strand is ooit opgespoten geweest waardoor de fossiele tanden uit de bodem op het strand liggen, mijn vader heeft zelfs een stuk kaak van een rund gevonden.