[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:13

Ennasil92 schreef:
Kanji91 schreef:
Gebeurt niet vaak maar mannen kunnen dat ook hebben ^^
Maar hopelijk heb je gelijk :P Is dan wel een erg bijzondere en mooie dame!

Komt bij het koicentrum Tiel vandaan. Daar hadden ze hele mooie maar ook gigantisch dure Betta's zitten.

Dan moet het vast goed komen ^^
Wist niet waar ze vandaan kwamen xD Meeste dierenwinkels verkopen vaak genoeg mannen als vrouwen :P zelf te vaak mee gemaakt... Maar daar kennen ze de verschillen denk ik een stuk beter :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:23

Ennasil92 schreef:
Kanji91 schreef:
Gebeurt niet vaak maar mannen kunnen dat ook hebben ^^
Maar hopelijk heb je gelijk :P Is dan wel een erg bijzondere en mooie dame!

Komt bij het koicentrum Tiel vandaan. Daar hadden ze hele mooie maar ook gigantisch dure Betta's zitten.

Staar je niet blind. Ze zijn top met koi's maar tropisch is het daar om te janken. Kennis hebben de eigenaren er zelf ook niet van :n

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:55

Wauw, ik heb maanviseitjes en 2 vrij agressieve vissen, vooral 1 van de 2 heeft ineens mega duidelijke strepen die normaal vrij grijs zijn en nu pikzwart ( mannetje?)
2 relatief jonge maanvissen, gok wat het is, nou ja, mannetje en vrouwtje blijkbaar

en nu? geen idee. Nog nooit een gelukt koppel gehad

edit, de gestreepte is nu denk ik de eitjes aan het bevruchten, hij schuurt er een soort van overheen nu

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:38

Thanks allemaal voor de complimentjes :D

De betta lijkt inderdaad een mannetje, maar desalniettemin, mooie betta’s!!

Lekker laten zitten Lynn_nikita. Vaak moeten maanvissen een paar keer ‘oefenen’
Kans dat als je straks of morgen kijkt dat ze al weg zijn.
Wel gaaf dat ze dus waarschijnlijk een koppeltje zijn!

Ennasil92

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:18

En toch is het echt een vrouwtje, ze heeft namelijk ook een "eggspot" en de andere punten die erop wijzen.

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:59

Hier mijn vissen bestand aangevuld met maanvissen..
ik wilde eerst een kogelvisje, omdat ik die verschrikkelijk interessant en leuk vindt. En dat ze slakken eten is een mooie bijkomstigheid. Plannen gemaakt voor slakkenkweek enzo.. hadden ze ze in de winkel niet.

Ik had al vaker over maanvissen gedacht, en qua bakmaat moest het prima kunnen. Maar tot nu toe nog niet gedaan. Toen ze daar hele mooie van hadden zitten ze toch maar gekocht.

En wat blijkt.. die eten ook slakken! Ze zijn hier de hele dag op jacht naar slakkeneieren en jonge slakjes. Net was ik ze aan het bespieden en zag ik er eentje een hele grote slak van een drijfplant afplukken en terwijl die naar beneden viel gewoon opkauwen.
Ze zijn een aanwinst voor de bak, en dat ze slakken eten is al helemaal prettig. Mijn man is er ook weg van.

Ik zou op eerste gezicht ook zeggen dat je betta een mannetje is. Ik heb ze wel eens heel mooi gezien, maar zo mooi nog nooit. Maar zeg nooit nooit natuurlijk!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:40

Pluttersput schreef:
Hier mijn vissen bestand aangevuld met maanvissen..
ik wilde eerst een kogelvisje, omdat ik die verschrikkelijk interessant en leuk vindt. En dat ze slakken eten is een mooie bijkomstigheid. Plannen gemaakt voor slakkenkweek enzo.. hadden ze ze in de winkel niet.

Ik had al vaker over maanvissen gedacht, en qua bakmaat moest het prima kunnen. Maar tot nu toe nog niet gedaan. Toen ze daar hele mooie van hadden zitten ze toch maar gekocht.

En wat blijkt.. die eten ook slakken! Ze zijn hier de hele dag op jacht naar slakkeneieren en jonge slakjes. Net was ik ze aan het bespieden en zag ik er eentje een hele grote slak van een drijfplant afplukken en terwijl die naar beneden viel gewoon opkauwen.
Ze zijn een aanwinst voor de bak, en dat ze slakken eten is al helemaal prettig. Mijn man is er ook weg van.

Ik zou op eerste gezicht ook zeggen dat je betta een mannetje is. Ik heb ze wel eens heel mooi gezien, maar zo mooi nog nooit. Maar zeg nooit nooit natuurlijk!

Leuk he maanvissen?
Heb je foto’s??
Hoeveel heb je er?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:16

Maanvissen zijn echt zo leuk! <3 ik vind ze ook oprecht gezellig. Die van ons komen echt altijd naar het glas toe, om eten schooien haha. Al heb ik ze nog nooit slakken zien eten. Wel ideaal! Hebben wij anatome helena’s voor. Overigens van de week de eerste baby helena gezien <3 dus ik ben trotse mama haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:30

Ik heb er ook Helena’s in! Maar maar 3.. en die trokken het duidelijk niet :') gefeliciteerd met je beebjes!

Jolmer, ik heb er 5 genomen. Stel ik vind dan nog een mooie kan die er nog bij, maar ik dacht 5 om te beginnen en te kijken of het past is leuk.

Afbeelding

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:42

wauw mooie bak pluttersput en die maantjes <3

Ik ben aant aftellen dat mijn nieuw aquarium er gaat zijn, ik wil een blackwaterbiotoop van Zuid Amerika, al heel lang met donker gekleurd water, gewoon zand keien en takken en op het wateroppervlak een Pothosplant.

Zaterdag ga ik de plant al halen dat die lekker kan groeien, ik krijg een scheut van iemand die een grote staan heeft. Het is een makkelijke kamerplant die groeit als gek als de wortels in je aquarium zitten. Haalt alle nitriet eruit, niet dat ik daar last van heb maat het is meegenomen.

Ik heb deze keuze gemaakt omdat mijn pas nieuw ledverlichting te zwak blijkt voor een prachtige plantenbak en ik hou ook niet van het felle licht, ik wil echt een natuurlijk uitzicht zoals een riviertje :j

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:02

Oe dat lijkt me gaaf!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:50

Zoiets is inderdaad heel mooi, welke vissen komen er dan in?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:02

Ahh baby helena! Leuk Renee!

Ahh leuk Pluttersput! Echt nog baby’s <3

Gaaf Mindful, blackwater is mooi!
Bak ziet er goed uit!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:27

Plutter, leuke visjes hoor. Mijn bak is echt te druk voor maantjes.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:00

Heb ik een afspraak staan voor 10 uur voor de "verkoop" van 25 garnaaltjes.
Heb ik ze vanmorgen met moeite gevangen, die krengen zijn zoooo snel, zegt ze net af....

Volgende week kan ze wel.
Ivm overbevolking moeten ze echt weg, kan er zo nog 30 kwijt. Maar even op Facebook een bericht geplaatst wie ze vandaag wil en kan ophalen.

Zucht...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:11

Stom is dat zeg! Zo vlak van tevoren afzeggen.. heb je nou net niks aan..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:18

Esther_r20 schreef:
Heb ik ze vanmorgen met moeite gevangen, die krengen zijn zoooo snel, zegt ze net af....

Ivm overbevolking moeten ze echt weg, kan er zo nog 30 kwijt. Maar even op Facebook een bericht geplaatst wie ze vandaag wil en kan ophalen.

Zucht...

Welke regio woon je?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:17

iirrssjjee schreef:
Esther_r20 schreef:

Zucht...

Welke regio woon je?

Noord Holland, Beverwijk

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:46

Ok jammer. Te ver voor mij!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:04

Helaas voor mij ook te ver weg. Vanuit midden gelderland

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:28

Toen mijn man zijn aquarium naar mijn huis verhuisde was het ook zo'n donkere vak met Zuid Amerika biotoop. Ik vond het afschuwelijk omdat dat ding echt een donkere, sombere vlek in mijn woonkamer was en ik persoonlijk wel vind dat het er is om mijn woonkamer op te leuken en niet om hem deprimerend te maken.
Wij hebben er inmiddels andere verlichting in waardoor hij een stuk lichter toont en ik vind het veel mooier zo. Qua inrichting is hij hetzelfde; hout en keien.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:44

En wat voor vissen doe je er dan in? Kan je daar niet met wat kleur ook nog wat aan opfleuren?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:20

@ellepel, Pluttersput, de meesten doen er kardinaaltjes in omdat die glinsteren in het donker, ik hou mijn bestand dat ik nu heb, zijn ook zuid amerikaans bestand.
Een groepje mannelijke guppen, platy's, ancistrus, cory's, vuurtjes en heel veel appelslakken

@Goof, ja dat snap ik wel, heel donker hoeft die niet maar ik wil wel dat mysterieuze duistere. Aanvankelijk wou ik een heel natuurlijk aquarium zonder licht en waterzuivering met enkel planten, op you tube heb ik zo'n bakje gevonden, echt zalig
https://www.youtube.com/watch?v=LUp2-DqEfOE&t=165s

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:38

Die zag ik gister ook met die zoete aardappel.
Echt heel leuk gedaan!
Was wat aquascapefilmpjes aan het kijken om ideetjes op te doen.

Ik heb een bakje staan zonder licht en filter.
gebruik het nu even voor mijn planten in te bewaren die,ik in de nieuwe bak wil.
Heb het eerder geprobeerd,maar dat water ging echt stinken :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:55

Pluttersput schreef:
En wat voor vissen doe je er dan in? Kan je daar niet met wat kleur ook nog wat aan opfleuren?

Gekleurde vissen maken het leuker, maar natuurlijk niet lichter ;)
Maar we hebben al een hele tijd andere verlichting hoor en nu is het gewoon een fijne bak.
Alhoewel wat leeg, dus we moeten er wel weer wat nieuws bijkopen eigenlijk.