Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:07

Haha befunny wat een aparte combinatie zeg! Maar het is wel een heel cute pupje! Veel plezier ermee!

desireeee_x haha zoals m'n vriend zegt "paardenmeisjes zijn ook hondenmeisjes" :))

Leuk een pup erbij!!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:07

Kaplaars, wij zijn in februari nog naar een samenkomen geweest. Ik houd van het ras en vind het heel erg jammer maar nu gaat niet. In de toekomst zie ik er wel eens een rondlopen. Ik ben er helemaal weg van.

Toch wilde ik erg graag een erbij, was al zo lang een wens en zo'n kleine als Bonne kan wel. Ik was al namen aan het bedenken en keek er zo naar uit en kwam dan ook als een verrassing dat ik niets erbij voelde. Ze hebben nog een nestje maar dat ook afgezegd om te komen kijken. Opeens even geen zin meer.

Pippa, ja ze gaan super samen. Zijn ook echt wel op elkaar gesteld maar spelen of samen liggen doen ze niet. Wel jammer want Bonne heeft daar wel behoefte aan. Aan de ene kant kan ze hem helemaal links laten en als hij een andere kant op loopt dan doet ze ook alsof ze hem niet mist en niet weet waar die is. Maar als een hond lelijk doet dan komt ze er naast staan van hé, dat doen we niet. Zo niet haar, ze loopt eigenlijk altijd iedereen straal voorbij.

Toch veranderd de dynamiek tussen hen nog steeds, zij begint steeds meer met andere honden te snuffelen en Bonne begint beter te luisteren en komt nu makkelijker mee achter Lara aan. Ze zijn echt elkaars voorbeeld en nemen precies de goede dingen over.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 13:24

Wat een schatje BeFunny, kan me wel voorstellen dat je erop gevallen bent. Veel geluk samen.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 20:32

Wat een schatje Befunny!

Hier veel meegelezen de laatste tijd. Leuk om te lezen wat iedereen meemaakt!

Millie doet het hartstikke goed. Ze is erg gevoelig en een echte spiegel, dat is helemaal niet erg. Het vergt soms alleen wat meer oefening. Lekker samen mediteren :Y)

We zijn nog steeds heel blij met haar <3

Afbeelding

BeFunny

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:09

Wat een mooierd <3 Lieve kop ook <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:11

desireeee_x schreef:
Wat leuk om hier allemaal bekende tegen te komen van de behendigheid cursus!

Ik kom me graag ook melden met onze Jack :D

We staan momenteel op de lijst voor een dwergschnauzer pup erbij, zijn zusje moet deze maand loops worden dus we hopen na de zomer een maatje voor Jack erbij te krijgen.

[ Afbeelding ]

Dat zijn ook hele leuke hondjes, zie je niet meer zoveel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 09:34

Hier zowel leuk als verdrietig nieuws.
Envie is drachtig en verwacht rond 12 mei puppies <3

Afbeelding

Helaas hebben we vorige week maandag ook afscheid moeten nemen van Boellie. Helaas iets in zijn hoofd als een bloeding of tumor

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:50

Heel veel sterkte Kim! Altijd zo verdrietig om afscheid te moeten nemen.
En beetje dubbel zo maar gefeliciteerd met Envie haar dracht.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:55

Leuk een dwergschnauzer! Geniet nog even van de puppy voorpret :):)

Gefeliciteerd met de drachtige Evie, ik duim mee voor gezonde pupjes en een goede bevalling <3
En wat ontzettend verdrietig van Boellie, arm kereltje. Veel sterkte voor jou :knuffel:

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:02

Kim, nogmaals veel sterkte. :knuffel:
Wel heel dubbel zo, van blijdschap naar verdriet.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:38

Aaaah Millie :+: Evi wilt nog een keer een playdate!

Ach Kim dat is dubbel nieuws... Veel sterkte met het verlies van Boelie Y;(

En gefeliciteerd met de dracht! *\o/* Ik las eerst 12 puppies, toen dacht ik, woooow flink nest!! Maar toen las ik het nog even beter haha.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:14

Sterkte Kim :(:) Altijd dubbel zo iets maar toch ook gefeliciteerd met de dracht :j

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:16

Jeetje, wat een verdrietig en vrolijk nieuws tegelijk. Sterkte!! :knuffel:

Jaa moeten we plannen Sanne!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 16:28

Oh 12 moet ik niet aan denken hahaha
Het is heel dubbel maar wel heel mooi om van envie pups te verwachten. Haar moeder zelf gefokt en zij natuurlijk ook. En Freddie kwam een paar dagen voor het plotselinge overlijden van Bas in NL aan.
Dus een heel speciaal nest

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:18

Dat is echt heel speciaal inderdaad!

Heeft iemand informatie over rij-gedrag?
Of goede bronnen? Ik zie het hem af en toe doen (hij is 8 maanden) en weet (nog) niet welke mindset oid erbij hoort.
En ik gok dat dit zo’n puntje is waar elke hondentrainer een andere mening over heeft.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:23

9/10x is rijgedrag te linken aan overprikkeling (niet hormonaal) en dus reactie op iets wat eraan voorafgegaan is of gaande is op het moment. Dus ik zou eens even kijken op welke momenten het optreed en wat er voorafgegaan is ook en of het dus bv idd overprikkeling kan zijn, of je linkjes kunt ontdekken (vaak is terugdenken en analyseren wat je kan helpen hierin om zelf ook signalen beter te leren herkennen). Zal hoogstwaarschijnlijk een reactie zijn op een stress moment, of drukte, energie van een andere hond, etc etc. Het liefst stop je dit ook zsm natuurlijk (haal je je hond uit de situatie, even begrenzen en rust terug erin laten komen) of zelfs voorkomen maar dat laatste is lastig soms. Proberen te achterhalen dus idd of het op specifieke momenten in specifieke situaties gebeurd en dan kun je sommige momenten misschien wel voorkomen omdat je het op tijd leert (h)erkennen. Zodra ze dit gaan doen gaan ze ook echt snel in overdrive wanneer je dat niet stopt, dan gaan ze zooo erg ‘op in het moment’ en schiet de adrenaline gigantisch omhoog, dus stoppen is dan sowieso heel belangrijk wel, vooral voor je hond zelf :j

Leuke hondjes komen weer voorbij zeg. Ik vind Millie echt een onwijze knapperd, jeetje!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 12:31

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:39

Yep mooi geschreven door bladder.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:28

Monique Bladder brengt idd alles heel fijn naar buiten zo met blogs en social media e.d. zodat informatie zo goed te vinden is. Haar boeken zijn ook echt aanraders als je graag naslagwerk in huis hebt :j

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 15:37

Dit is heel fijn!! Dank je wel!
Het is dus een signaal van te druk of stress in zijn koppie.
Het is niet vaak, maar voor mijn gevoel op de avonden nadat er vriendjes van de kinderen zijn komen spelen. Drukte van dingen die we buiten doen of gedaan hebben, lijken niet te triggeren.
Het is trouwens totaal niet veel of extreem, maar ik wilde graag even het gedrag erachter weten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 15:44

Edit;
Ohh wat goed dat je het wel al wat weet te ‘plaatsen’, want hier kun je wel echt wat mee. Kinderen zijn een enorme prikkel voor honden, ongeacht hoe goed ze ermee omgaan in het moment zelf maar het is gewoon veel om te verwerken tijdens/erna :j Dan zou ik zelf bv zorgen dat je na zulke bezoekjes, je hond echt even zoveel mogelijk rust geeft en met wandelingen ook alles probeert wat ‘kleiner’ te houden. Lekker wat snuffelen, behoeftes doen en eventueel even geen interactie met andere honden ook bv - want dan loopt het emmertje dus meteen weer over omdat dat ook weer hoge/veel prikkels zijn. Morgen is weer een nieuwe dag zeg maar… #balanceiskey Zo deed ik ook op cursus dagen overdag geen grotere andere activiteiten welke (mentale) energie vraten want Arya had die balans ook echt nodig bv.

Hier was onze zoon 6 toen Arya als pup kwam - ervoor hadden we Rex, en hij was al wat ouder toen onze zoon geboren werd dus het management hierin was ook anders weer tov Arya als pup/jonge hond - en kwamen er dus ook regelmatig vriendjes over de vloer. Arya deed het daar altijd super mee, maar het is net als met andere dingen wat (mentale) energie vreet altijd even kijken naar balans weer en ook management, want ook ik moest managen wel ondanks dat ze van nature heel fijn was met de kids :j Heeft je hond ook een eigen plekje op zulke momenten ook als er kids zijn en dat het afgewisseld word met ook rust of is het constant in de kinder drukte aanwezig zijn? Hier speelden de kids ook niet constant in de woonkamer maar ook vaker boven op de slaapkamer of buiten etc waardoor die prikkels niet constant aanwezig waren en maakte ik ook gebruikt van verplichte rust in de bench, waar zij altijd snel tot rust kwam en dus ook echt rust nam ondanks andere drukte er omheen.

Het is iig echt wel intens ja voor een gemiddelde hond om met kinder-prikkels om te gaan, maar zeker ook wanneer er ook vriendjes komen en je dubbele kinder prikkels aanwezig hebt om het zo maar te zeggen. Dat zou het rij gedrag idd echt goed kunnen verklaren wel in deze denk ik :j

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 01:13

Het leuke van wedstrijden doen op feestdagen - de photo booth is in thema!

Afbeelding

Wij hebben onze Paasdag (en de dag ervoor) besteed aan het opsporen van ratten in een "urban" omgeving en in een tuin (Rats in the Garden). Ze deed het super goed en we hebben dan ook 2 titles gehaald (en een eerste en tweede plaats!). Het ratten zoeken (zowel dit, als barnhunting) is een beetje onze side quest. Onze main focus is Scent!

In maart onze tweede SDDA (sporting detection) trial gedaan - Advanced level, omdat we op onze eerste trial onze Started hebben gehaald. Het was de eerste dag van haar loopsheid, maar ze was on fire! Alle 3 de searches (containers, interior, exterior) hadden 2 hides, en we hebben ze allemaal gehaald in minder dan 90s :D
En dan ook onze "special" Advanced title gehaald! (Special omdat ik alle onderdelen in 1 trial heb gehaald).

Afbeelding

Omdat ik een 'waarom niet' moment had, gaan we begin Mei meteen een level hoger (Excellent) doen. In principe kan ze het, maar we gaan het zien! Hopelijk hebben we vooral gewoon heel veel lol, zoals we altijd hebben! Layla blijft ontzettend blij als ze mee mag om iets te gaan doen, en zolang ze dat blijft gaan we lekker door!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:27

Interessant om te lezen over het rij gedrag. Millie doet dit heeeel af en toen als ze behoorlijk overprikkeld is. Hopelijk lukt het om het gedrag te doorbreken :(:)

Wat een knapperd is Layla! Die foto in de photobooth is echt geweldig :') wat gaaf om zulk soort dingen te doen met je hond!!

Wellicht heeft iemand hier de ultieme tip! Mijn wasmachine vind het haar van Millie op onze kleding niet zo leuk. Matjes, dekens, knuffels etc gaan in een speciale zak. Maar de normale kleding niet. Heeft iemand hier een lifehack voor toevallig? :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:40

xMazzel schreef:
Interessant om te lezen over het rij gedrag. Millie doet dit heeeel af en toen als ze behoorlijk overprikkeld is. Hopelijk lukt het om het gedrag te doorbreken :(:)

Wat een knapperd is Layla! Die foto in de photobooth is echt geweldig :') wat gaaf om zulk soort dingen te doen met je hond!!

Wellicht heeft iemand hier de ultieme tip! Mijn wasmachine vind het haar van Millie op onze kleding niet zo leuk. Matjes, dekens, knuffels etc gaan in een speciale zak. Maar de normale kleding niet. Heeft iemand hier een lifehack voor toevallig? :=

De machine vaker reinigen, wij doen het altijd met twee blokjes dreft en daarna met azijn spoelen, uiteraard ook de trommel, ringen en filter helemaal reinigen.

En anders een wasmachine kopen doe niet zeurt. :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:11

xMazzel schreef:

Kleding nooit 2x dragen? :+ :+