Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:05

Agh er waren honden die hele hindernissen oversloegen en daar zei hij niks van, kregen niet eens een weigering gerekend laat staan een disk.. |o Overigens had ze het raakvlak wel hoor maar ook niet zoals we het haar geleerd hebben..

Whaha, dat centen zoeken leverde helaas niks op behalve een zere rug en te laat komen bij de volgende positie.. :')

Dit was dan debutanten rondje en de 1 graad was nog makkelijker. De jumping had daar geen palen, recht naar achteren, tunnel, sterretjes, weer een tunnel en recht terug naar voren voor de finnish..

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:15

LieveLoes schreef:
Hoe heb je die manieren aangeleerd? Die van ons is echt een grote wriemelbal als ik wil borstelen...

Dat ging hier eigenlijk vanzelf haha :) gewoon regelmatig met puppyvacht al even gedaan alsof, meteen snoepjes als beloning en nu vind ze het zalig. Als ik de borstel pak ligt ze al bij me.

Wel even dierenarts bezoekje gehad(17,2kilo woohooo) want ze blijkt Folliculaire conjuctivitis te hebben. Nu dus druppelen. Verder heeelemaal nagekeken en hij was heel erg blij met haar qua bouw en gezondheid. Ook is ze volledig klaar met wisselen van gebit 8-) en voorlopig waarschijnlijk nog niet loops dus nog even lekker puppy blijven.

Gaaf filmpje Diandra!

Qua namen ben ik enorm slecht. Moet hier echt ineens op mn pad komen en dan zit het vast haha.

XxDiandraxX

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:19

Mijn honden krijgen eigenlijk altijd een naam met filmthema. Behalve elin haar roepnaam (ik vond niks leuk genoeg) en Bjossa (pas bij ons gekomen toen ze 1 jaar was).

Elin haar stamboomnaam is "girl on fire" bijnaam van katniss uit the hungergames.

Daar komt dan ook prim haar roepnaam van (zusje van katniss/the girl on fire) maar haar stamboomnaam moest met een O en is dus "once upon a time" geworden.

Meeko is het wasbeertje uit pocahontas.

Kenai is de man/beer uit brother bear.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:24

Mijn ene hond had zijn naam al en die kreeg ik niet meer uit mn hoofd (Dundy). Dexter hebben we op een gegeven moment verzonnen maar geen idee waarom. Hij is in elk geval niet vernoemd naar de seriemoordenaar zoals velen denken _O-

Ik zou gewoon babynamen en hondennamen bekijken. Misschien iets doen met het land van oorsprong van je ras of vertalingen in andere talen. Ik heb de naam voor een teefje al maanden klaar liggen, een reu zou ik op dit moment niks voor weten.

Knap Diandra! Wat een slechte jury hoe je het beschrijft... Je komt daar toch om eerlijk beoordeeld te worden.

Lieveloes, ik leer het gewoon aan met niet miepen. Dus je staat maar gewoon even stil en ik doe mn ding. Mochten ze er nou echt even geen zin in hebben of er moet een vervelende kli uit dan hang ik er een lepel pindakaas voor _O-

Nynkster, jawel alleen het is een vrij groot veld met veel hekken dus het is voornamelijk stipjes kijken _O- Vriend vindt de schapen niet zo tof dus die blijft liever achter de omheining staan. Wil nog graag eens een fotograaf mee als we weer eens gaan drijven maar vergeet het elke keer :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:26

Meeko is idd ook een hele leuke naam > zou ik zelf dan eerder aan een kitten geven en teefje ipv reu, maar dat is mijn gevoel erbij.

Prim is ook leuk zeg! Wij zijn ook gek van film namen haha > Zie Arya & Sansa, lol.
Arya's naam op de papieren is 'Flora'.

Kenai is ook mooi, oeh <3

Ik vind Griekse namen dus ook heel mooi, zoals je in het lijstje kon zien; Apollo, atlas, Eros, hihi.
En Cestische namen vind ik ook prachtig.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:29

Meeko uit pocahontas is ook een mannetje dus voor mij was dit heel logisch. Maar het was dan ook dat of Percy.. :(:) (iets met gezinshond)

Kaus, Ja wij vonden het ook allemaal maar raas. keurmeester in de andere ring was ook zeer inconsequent trouwens. Gelukkig komt ik nog omdat ik perse wil winnen maar voor elin haar ervaring en om kilometers te maken maar toch is het zeer irritant.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 20:41

welmoed__ schreef:
Pfff, iemand nog tips om een leuke naam te vinden. Ben echt aan het zoeken en zoeken, maar bij nog geen een het wauw gevoel.
Op zoek naar een naam voor een reu, niet al te veel voorkomend en een beetje stoer. Lastig hoor!

Ik vind Button, Bazar of Bradley wel leuk

Goed bezig Diandra!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:13

XxDiandraxX schreef:
Agh er waren honden die hele hindernissen oversloegen en daar zei hij niks van, kregen niet eens een weigering gerekend laat staan een disk.. |o Overigens had ze het raakvlak wel hoor maar ook niet zoals we het haar geleerd hebben..

Whaha, dat centen zoeken leverde helaas niks op behalve een zere rug en te laat komen bij de volgende positie.. :')

Dit was dan debutanten rondje en de 1 graad was nog makkelijker. De jumping had daar geen palen, recht naar achteren, tunnel, sterretjes, weer een tunnel en recht terug naar voren voor de finnish..

Maar is dit filmpje een lastig rondje, nee toch? Ik neem aan dat je nog andere bedoeld?

Onze honden worden ook vernoemd naar series, heb inmiddels weer een heel lijstje. _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:23

Ik vind honden vernoemen stom :') Tenzij het ook een leuke naam is los van de serie/spelletje. Wij willen als teefjesnaam Ela (uitgesproken als iela), dat komt ook uit een spelletje maar daar wordt ze nou niet per se naar genoemd.

Maar een hond Harry of Ron noemen omdat je fan bent van het personage, lijkt me dat de lol daar snel vanaf is _O-

Edit: Ik bedenk me net dat wij onze vijf ratten de meest stomme namen hebben gegeven uit spelletjes. Maar die hoef je niet te roepen in het bos dus dan vind ik het wel oké. Kan niet zeggen dat ik nou echt trots ben op hun namen :7

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:25

KimD, niet perse lastig maar wel veel (22 hindernissen waar de 1ste graad en open klasse er bijvoorbeeld 18 hadden) en heel kort op elkaar.

De jumping was nog dichter op elkaar en zaten toch wel lastige lijnen is (andere filmpjes staan in het hondensport topic).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:27

XxDiandraxX schreef:
KimD, niet perse lastig maar wel veel (22 hindernissen waar de 1ste graad en open klasse er bijvoorbeeld 18 hadden) en heel kort op elkaar.

De jumping was nog dichter op elkaar en zaten toch wel lastige lijnen is (andere filmpjes staan in het hondensport topic).

Ongeacht hoeveel toestellen er staan, of hoe, er moet wel rekening worden gehouden met de regels, en anders kun je de keurmeester erop aanspreken of niet lopen.

Ik ben ook al een paar keer niet gestart omdat ik een lijn me niet aanstond.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:33

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

Ongeacht hoeveel toestellen er staan, of hoe, er moet wel rekening worden gehouden met de regels, en anders kun je de keurmeester erop aanspreken of niet lopen.

Ik ben ook al een paar keer niet gestart omdat ik een lijn me niet aanstond.

Het was niet gevaarlijk ofzo maar soms wel net te lastig voor veel debutanten (elin kwam juist die stukken best goed door).

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:56

Kaus bij ben ik wel heel benieuwd naar die 5 namen. :j

Diandra leuk filmpje van elin. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 00:35

Uh ze heten Kapkan, Sledge, Buck, Frost en Echo. De enige naam die ik leuk vind is Echo :Y) Maar ze zijn vernoemd naar het favoriet spel van vriend en mij dus ach, ze doen het er maar mee :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:18

Kaus schreef:
Ik vind honden vernoemen stom :') Tenzij het ook een leuke naam is los van de serie/spelletje. Wij willen als teefjesnaam Ela (uitgesproken als iela), dat komt ook uit een spelletje maar daar wordt ze nou niet per se naar genoemd.

Maar een hond Harry of Ron noemen omdat je fan bent van het personage, lijkt me dat de lol daar snel vanaf is _O-

Edit: Ik bedenk me net dat wij onze vijf ratten de meest stomme namen hebben gegeven uit spelletjes. Maar die hoef je niet te roepen in het bos dus dan vind ik het wel oké. Kan niet zeggen dat ik nou echt trots ben op hun namen :7

Wij hebben drie Engelse namen, dat zorgt ook voor grappige situaties.

Dana is op zijn Engels, maar mensen zeggen vaak Daaaanaaaa. En Abbay is Abbie, maar daar maken ze Abbaje van. Guinness zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar daar komen vaak creaties op dat ik denk 'hoe dan?!'

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:28

Hier ook veel mensen die de namen fout uitspreken.
Daeva wordt regelmatig Diva of Daaaeeeeevvaaa (is daaiva)
Kenai wordt vaak kènaai ipv kéenaai (wat bij ons een scheldwoord is dat gelijk staat aan valse tang ofzo over een vrouw)
Aelynn wort regelmatig alien (Engels uitgesproken) of gewoon alien (Nederlands uitgesproken). Maar het is aylin

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:30

Naya is vernoemd naar Naya de wolvin die zich als 1ste wolf zich in België heeft gevestig 2(?)jaar geleden. En dat is in limburg en Naya haar fokker zat ook in Limburg en we vonden die naam beide goed klinken :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 07:47

Zoe_97 schreef:
Kenai wordt vaak kènaai ipv kéenaai (wat bij ons een scheldwoord is dat gelijk staat aan valse tang ofzo over een vrouw)
Aelynn wort regelmatig alien (Engels uitgesproken) of gewoon alien (Nederlands uitgesproken). Maar het is aylin

Heeft Kenai even mazzel dat ie een ventje is :D

Hier spelt schoonmama standaard Boulie of Bouly ipv Boellie :') Maar zowel Chicka(Chieka) als Boellie zijn qua uitspraak gewoon goed. Djessey word jessie of Jesse... :o? De D staat er met een rede voor bij ons :') Dus om ook uit te spreken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:53

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:

Heeft Kenai even mazzel dat ie een ventje is :D

Hier spelt schoonmama standaard Boulie of Bouly ipv Boellie :') Maar zowel Chicka(Chieka) als Boellie zijn qua uitspraak gewoon goed. Djessey word jessie of Jesse... :o? De D staat er met een rede voor bij ons :') Dus om ook uit te spreken.

Mijn moeder maakt van Dana Deana, ook zo vreselijk. :')

Ik vraag me ook vaak af hoe moeilijk het nou kan zijn! _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:58

Afbeelding

Mijn namenlijst voor een reu, in de trein op de heenweg op internet gezocht. Mam heeft uiteindelijk de naam Skip uitgekozen.

Ik wilde persé een korte naam die makkelijk roept. Had een opvanger die John heette, dat leek nergens op als ik die moest roepen in het losloopgebied.

Hiervoor vernoemde ik bijna al mijn dieren naar bekende paarden :o

Mijn konijn heette Oki Doki ofwel Okkie, mn ratjes heten: Cocktail, Berlin en Ferro, al is die laatste al snel omgedoopt tot Koe. (Is zwart wit)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:03

Finn en bayo vind ik wel erg leuk!

Mijn namen komen van series af niet dat mensen die kennen denk ik

Kayla kwam van de serie days of our lives (liep in dezelfde tijd als as the world turns)

Mila(h) komt uit once upon a time

En joy ja die naam is gewoon voor haar gemaakt haar volledige naam is oostappen Jump for joy en niemand vind de naam niet passen _O-

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:11

Ik heb de naam bedacht toen ik in Ierland aan de bar zat :+ veel mensen vinden het moeilijk dus opa noemt hem quincey _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 08:14

Heeeel moeilijk KimD :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:06

Leuke namen komen er voorbij!

Wij waren het bij de pup alle 3 eens over de naam en de manier waarop het samenkwam, liep heel mooi dus het was bij ons overduidelijk welke naam Arya dus zou krijgen haha. En Dobby vonden wij dan erg leuk voor de kitten maar Sansa kwam ook al meteen naar voren ivm Arya. Milan was het niet zo eens met Dobby dus zijn we bij Sansa gebleven.

Verder is het natuurlijk heel persoonlijk wat je mooi vind en wat je gevoel erbij is.
Als ik bv. soms namen zie wat anderen hun kinderen geven lopen me de rillingen over het lijf - niet de goede haha. En zo vinden andere mensen ook vast de naam Milan niks.

Mijn konijnen die ik heb gehad had ik 'Flabbes', 'Pepper' & 'Bailey' genoemd.

Ik merk bij ons ook nu al dat bijna niemand 'Arya' uitspreekt zoals wij het doen, lol.
Zal bij ons dus ook wel een dingetje gaan worden denk ik :')
En dan vertel je ze het zoals jij het zegt en dan zie je ze moeilijk denken en
al afhaken zo van 'waarom hebben jullie die naam gekozen? Vind er niks aan. Moet er teveel bij nadenken als ik het wil zeggen' :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:20

De eerste spulletjes beginnen te arriveren. Niet iets wat noodzakelijk is maar wat ik wel leuk vond haha

Een snuffelmat

Afbeelding