Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:02

Ik d8 dat honden noet mee mochten de dierentuinen in tenzij het hulphonden waren

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:38

AfricanLady dat dacht ik ook idd!

Iris heeft een nieuwe mand want de oude was veel en veel te klein... Drie keer raden waar ze heeft geslapen vannacht.
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:04

Zie ik nu de chihuahua in de grote liggen? :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 12:08

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:09

ZoZenn schreef:
Zie ik nu de chihuahua in de grote liggen? :')

Klopt! Gisteravond lagen ze met zijn tweeën. Iris was na een dag op de boerderij helemaal gesloopt.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 12:14

Wat leuk! Hier liggen ze ook wel eens samen. Dan is gelijk het mandje vol :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:31

Hahaha geniaal de grote hond in de kleine mand _O-

Hier voor Harvey mijn eerste werk dag. Ik werk in een bijgebouw aan huis dus vanmorgen 3 uurtjes alleen ( met pip ) en vanmiddag weer 3 uurtjes dan is mijn partner thuis. Toen ik weg ging was hij wel over stuur maar toen ik terug kwam was het rustig.

Uitlaten gaat een stuk beter gelukkig. Ze beginnen wat beter naast elkaar te lopen ipv alle kanten op dus ik loop ook wat minder te klungelen _O-

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:52

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:57

Bij Amersfoort mag het ook

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:08

AfricanLady schreef:
kiwiwitje schreef:
In sommige dierentuinen mag het wel
Bij ouwehands ook:
https://www.ouwehand.nl/nl/veelgestelde ... nd-betalen

Haha wat een leuke switch van mand! :P

Persoonlijk sta ik er niet achter dat dierentuinen het toelaten

Want?

Toen ik nog in die regio woonde, wandelde ik regelmatig achter Ouwehand, daar heb je een bos en dan wandel je gewoon langs de wolven;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:13

Op 2 dieren na, de aap achtige en een bonte marter, reageerde geen van de dieren echt op Skip. En hij bleef niet echt rustig. Stond regelmatig met zn poten tegen het glas te piepen. Natuurlijk haalde ik hem dan naar beneden en weg bij het glas. En de 2 dieren die wel kwamen kijken, zochten hem echt zelf op! Zo liepen we weg bij de marter en deze liep langs het glas mee naar de uiterste hoek van zn verblijf, om daar Skip na te kijken tot we de bocht om gingen. Zag geen stres bij de dieren.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:15

De dieren in parken voelen zich vaak snel bedreigd door honden.
Er zijn vele incidenten geweest en mensen laten te vaak de hond te dicht bij de dieren komen.
Ook kunnen honden overdraagbare ziektes bij zich dragen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:47

Denk dat de gemiddelde hond zich beter gedraagt als de ku.tkoters die op ruiten lopen te slaan en een partij schreeuwen;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:20

Ja want dieren reageren hetzelfde op mensen als op honden :Y)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:22

Ik had ook nooit verwacht dat dat zou mogen. De Action mag ik niet in, maar bij de leeuwen kijken is dus dikke prima :').

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:29

Zo ver ik weet is het in België bijna nergens toegelaten. zelf niet grotten van Han enz.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:32

Zweden is zeer hondvriendelijk meer als NL vind ik. Hier mogen honden ook gewoon de hornbach in bv. Je mag ook de bus/tram in en hoeft niet te betalen. Je moet alleen achterin zitten :) veel verschillende plekken met hondenvelden dus genoeg keus.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:33

Ik snap beide kanten wel,maar ik neem aan dat je je hond gewoon kort houd. En inderdaad, kinderen die schreeuwen en op ramen bonzen zijn ook geen pretje voor die dieren.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:55

KarmaChansy schreef:
Zweden is zeer hondvriendelijk meer als NL vind ik. Hier mogen honden ook gewoon de hornbach in bv. Je mag ook de bus/tram in en hoeft niet te betalen. Je moet alleen achterin zitten :) veel verschillende plekken met hondenvelden dus genoeg keus.

In Nederland mag ik mijn hond ook meenemen in een bouwmarkt en gratis in de bus hoor? En dan hoef je geeneens achterin te zitten :+ Alleen in de trein moet je betalen als je hond niet op schoot kan.

In Duitsland gaat mijn hond ook gewoon mee naar de Hagebau en andere winkels, in de zomer hebben ze zelfs een bord buiten staan dat je honden niet in de auto mag laten en ze mee naar binnen mogen met een bak water erbij;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:59

Nathalie18x schreef:
Ik snap beide kanten wel,maar ik neem aan dat je je hond gewoon kort houd. En inderdaad, kinderen die schreeuwen en op ramen bonzen zijn ook geen pretje voor die dieren.

Dat dus.. denk dat ze meer stress hebben van hele dag die kinderen die dat doen ipv af en toe die ene hond die voorbij loopt.

Denk dat mijn pup toen meer stress had :') Die vond de dierentuin niet zo´n succes. De hond die ik nu heb zou het best leuk vinden denk ik, maar zelf vind ik de dierentuin niet zo boeiend.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:06

Olly maakte er gisteravond ook nog een feestje van:
Afbeelding

Lomperd -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:06

Hier mogen honden aangelijnd mee het wildpark in Duitsland in, wil ik nog wel eens doen.
Lilith speelt hier al met de herten :+

Wat lekker joh die mandenruil, echt schattig.
Harvey is echt een heerlijk ding, kende alleen mini keesjes maar zit er nu een bij mij in de behendigheidsles en wat een heerlijk ding. Zou het best als volgende hond willen maar wat een haar :=

Afbeelding
Heb in de tuin maar wat "hindernissen" gemaakt om het sturen te oefenen. Kwam er al zeer snel achter dat ze er geen hout van snapt dus rustig opnieuw begonnen :Y)

Iemand die echt goed kijk heeft op wisselende hondjes en me een pb wil doen? Ik vraag me af of de tand die nu door komt zit waar hij hoort te zitten :o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:14

Ianthe schreef:
KarmaChansy schreef:

In Nederland mag ik mijn hond ook meenemen in een bouwmarkt en gratis in de bus hoor? En dan hoef je geeneens achterin te zitten :+ Alleen in de trein moet je betalen als je hond niet op schoot kan.

In Duitsland gaat mijn hond ook gewoon mee naar de Hagebau en andere winkels, in de zomer hebben ze zelfs een bord buiten staan dat je honden niet in de auto mag laten en ze mee naar binnen mogen met een bak water erbij;)

Nou ik mocht er dus niet in in nederland :+ was dit wel 5 jaar terug

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:15

Ik zou daar echt nooit over nagedacht hebben of honden in de dierentuin mogen. Zou niet weten waarom niet? Maar zou die van mij er niet mee naar toe nemen, worden ze niet gelukkig van.

Dexter is vandaag tien maanden *\o/* Begin m zo gaaf te vinden nu hij wat begint uit te zwaren en we echt aan het werk zijn. Ga vanaf nu ook heel rustig het fietsen oppakken zodat we straks een groter bereik hebben mbt hondenscholen (tien minuten fietsen vanaf halte naar school is prima maar half uur lopen is wel veel). Maar dat duurt uiteraard nog even voordat hij daar echt aan toe is.

Wat heb jij een grote tuin Azmay :oo

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:58

Mevrouw past gewoon op schoot hoor xD
Afbeelding