gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:08

Binkies zijn fantastisch!

Floki is echt wel irritant met haar dominante gedek. Ik vind het sneu voor Sproet want hij vindt het duidelijk niet leuk maar verdedigd zichzelf ook niet.

Op BunnyBunch adviseren ze om te steriliseren met 8 maanden maar alle dierenartsen die ik Google op internet houden 6 maanden aan. In principe zou ik voor 8 maanden gaan maar ik ben rond die tijd uitgerekend van mijn baby! :D En dan kan ik een pas geopereerde voedster niet echt gebruiken, ik wil haar goed kunnen verzorgen na de operatie. Het maakt me een beetje aan het twijfelen wat ik zal doen.. Ze is nog wel erg jong.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:16

Binkies zijn inderdaad leuk! :D

Wat vervelend Marloez, mijn voedster had precies hetzelfde gedrag.. bij mij is het na de sterilisatie over gegaan. Heb een hele fijne voedster ervoor terug gekregen. Als de dierenarts het met 6 maanden doet zal ik dat wel doen, hoe eerder rust voor je ram. En gefeliciteerd met je zwangerschap <3
Laatst bijgewerkt door Dooortje op 07-04-17 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:22

Gelukkig kunnen ze ook nog lief tegen elkaar aan kruipen en elkaar wassen. Misschien moet ik haar dan maar met 7 maanden laten helpen. De gulden middenweg. :D

En dankjewel! :)

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:28

Ja ik lieft binkies! , hij is nog op zijn hoede maar zo blij als een kind blijkbaar :)) . Heb in 6 jaar het Nynke maar 1 keer zien doen

Marloez idd de gulden middenweg 7 maanden :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:02

Ik heb hier ook weleens konijnen van 7 maanden laten helpen en dat ging prima hoor :) het is niet anders.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:34

Mijn 2 voedsters zijn sinds het een beetje lenteweer is constant aan het proberen te rijden op elkaar. Helaas begint de oudste voedster (word van de zomer 2) het een beetje beu te worden en begint nu regelmatig te grommen.
ik hoop dat dit gedrag voorbij is als ze geholpen zijn (dit betaal ik van mijn vakantiegeld dus word ergens in mei).
Zolang ze nog niet echt aan het vechten zijn en elkaar oo nog steeds wassen, uit 1 bakje kunnen eten en samen zitten te doezelen wil ik ze niet uit elkaar halen.
Vorig jaar rond deze tijd hadden ze ook dit gedrag, maar minus het grommen en soms wel achter elkaar aanjagen.
Wat denken jullie, zolang het geen vechten is bij elkaar laten?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:40

Sorry dat ik hier weer kom binnen vallen.. Iemand ervaring met oudere dame die plots minder eten? Ze eet nu al 3 dagen slechter, ze eet wel zo goed als continu.. maar merk dat dingen als brokjes kracker andijvie appel niet op gaan door de dag heen..

Ze is overigens nog steeds vrolijk

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:43

Iets met het gebit denk ik. Dierenarts bellen voor een afspraak, dan weet je het zeker.

Ik zou wel kijken voor evt een gecastreerde ram erbij :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:48

Eoweyn_x schreef:
Iets met het gebit denk ik. Dierenarts bellen voor een afspraak, dan weet je het zeker.

Ik zou wel kijken voor evt een gecastreerde ram erbij :)

Zij kwijnt helaas alleen weg met een ander erbij en leeft ook weer helemaal op als die weg gaat. Dus dan maar helaas alleen

Ben net bij dierenarts geweest. Op een mini haakje na was haar gebit perfect.. maar ze vond eigenlijk te klein om het te zijn.. ook omdat haar tong niets van rood ofzo oogt op die plek.. buik is alleen duidelijk te leeg en darmen te stil :( hele mikmak van pijnstillers laxeermiddel en darmstimulerende middelen mee terug en kijken even na weekend hoe het gaat :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:12

Was tegen Ivy_ bedoeld :)

Laxeermiddel voor lege darmen??

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:51

Ik heb helaas hier niet voor het zeggen of er nog een konijn bij mag, denk dat mijn moeder het daar niet mee eens gaat zijn :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:19

Sterkte met je nijn Gianti! Laxeermiddel voor lege darmen dat begrijp ik ook niet helemaal..

Peterselie voeren wekt de eetlust op, heb je dat al geprobeerd?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:46

Eoweyn_x schreef:
Was tegen Ivy_ bedoeld :)

Laxeermiddel voor lege darmen??

Oooh sorry oeps!

Volgens mij was het vooral met idee om echt alles uit te sluiten, dus of er niet ergens toch iets van verstopping was.

Chanel gaat helaas alleen maar achteruit, ga dus ook over op dwangvoer. :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:55

Zijn jullie dames ook zo heftig schijnzwanger?

Hier heeft Puk een mega nest gemaakt en Lilly eet haar eigen poten kaal :(

Alleen even echt geen geld om beide te laten castreren aangezien ik dan zo'n €300 kwijt ben.. Vorig jaar was ik er voor aan het sparen maar na de amputatie van de teen van Puk en doodzieke Pepper is dat bedrag al heel ver overschreden :(

(En als ik ze laat castreren dan heb ik geen geld meer voor als er weer eentje doodziek word!) :(

Ik heb nog 1 optie en dat is de DA van de opvang bellen hoeveel het bij hun kost ... Zucht!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:02

Ranzijn heeft volgens mij nu 20% korting op castreren!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:07

Ik woon in het zuiden van Limburg dus denk dat het te ver weg is

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:25

Ik geef mijn (ongeholpen) voedster sinds een week of 2 druppels van Puur, pseudo pregnancy heet het. En, even afkloppen, tot nu toe nog geen grote plukken haar en nestjes. Lijkt dus goed te helpen!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:20

Heel veel sterkte met Chanel Gianti.. wat naar dat het slechter gaat.. Hoe oud is ze eigenlijk?

De konijntjes hier gaan helemaal uit hun dak. Racen, binkies, over de tunnel heen springen en als ze erdoorheen gaan van elkaar "schrikken" wat zich uit in een enorme blije sprong. Het binnenhok in en uit racen.. Zo'n leuk gezicht! <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:55

Marloez: Dat is vervelend! Ik ga mijn voedster ook sowieso laten steriliseren. Ik denk niet dat het een probleem is om dat met 6 maanden al te doen. En proficiat met je zwangerschap!

Lvy_: Ik denk wel dat je ze best bij elkaar kan laten zitten, maar zo snel mogelijk steriliseren!

Gigantische: Ik dacht ook meteen iets met het gebit, maar als dat niet zo is moet je verder zoeken... Alvast veel beterschap voor haar! Hoe gaat het nu?

_Tarzan: Hopelijk gaat het snel beter met ze!

Marloez: Zalig! :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:16

Dank! Chanel is bijna 8 jaar. Dus wel al oude dame. Her en der zie ik haar wat knabbelen. Maar is niet echt veel wat erin gaat. Net alles schoongemaakt dat ik goed in gaten kan houden of ze keutelt. Eerste spuit met voer wel erin gekregen.

Hoevaak zouden jullie (dwang) voeren en twijfel enorm of ik wel of niet dat laxeermiddel ga geven

Marloez: heerlijk om dat te zien!!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:39

Dankjewel Moppiefilou! :)

Gianti, dat is al een behoorlijke leeftijd inderdaad.. Is ze niet gewoon "op"? Ik zou kijken hoe ze reageert op dwangvoeding. Als ze er wat van opknapt zou ik er gewoon mee door gaan. Als ze slechter wordt zou ik er mee stoppen want dan is het waarschijnlijk iets waar je niet veel meer aan kunt doen bij zo'n oudje en dan bezorg je haar alleen maar een hoop stress er mee.

Ik had het al voorgesteld maar heb je al verse peterselie geprobeerd? Dat is hier altijd echt een wondermiddel als ze niet willen eten (bijvoorbeeld na narcose). Het wekt ook nog eens de eetlust op.

Als er ergens een verstopping zou zitten dan is laxeermiddel wel een goede oplossing natuurlijk.. Kon de dierenarts niet voelen of er ergens een verstopping zat?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:44

Ik ben idd bang dat ze gewoon op is.. :( ook omdat ze niet echt slikt als ik haar voer. Ik ga het even deze dagen aan kijken.. ze reageert namelijk gewoon op alles heel goed en komt gewoon nog steeds nieuwsgierig naar mij toe ook. Maar ga haar niet meer onder narcose doen voor een uitgebreiden gebits check.. dat voelt niet eerlijk naar haar.

Je doet gewoon los peterselie aanbieden? Ga ik proberen!! Nooit geschoten altijd mis.

Dierenarts herft in ieder geval niet gezegd dat ze een verstopping voelde

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:49

Nee dat snap ik ik zou haar ook niet meer onder narcose doen, het is toch al intens voor een konijn. Zeker als ze al verzwakt zijn. Peterselie werkte hier heel goed na de castratie van mijn ram, hij is een enorme smulpaap maar hij wilde niets eten en lag er maar versuft bij en viel steeds weer in slaap. Ik hield verse peterselie voor zijn neus en verpulverde het iets voor nog meer extra geur en toen werd hij wakker hoor! Hij verslond het alsof er niets aan de hand was. :)) En daarna begon hij zelfs aan zijn gewone voer. Ik gebruikte van die (biologische, hoeft niet natuurlijk) potjes uit de supermarkt waar verse peterselie in staat. Dus niet de verpakte versie uit de koeling.

Wanneer heeft ze voor het laatst gekeuteld dan?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:49

Ik zou toch dat laxeermiddel proberen. Als ze het niet zou halen of je ze wil laten inslapen, zou ik het me echt heel hard aantrekken dat ik dat niet geprobeerd zou hebben. Je weet nooit dat ze daarmee opknapt/opgeknapt zou zijn. Als ze niet keutelt zou ik het toch zeker geven hoor! En anders een paar dagen afwachten en als het niet betert, ook niet met het middel, dan vrees ik ook dat ze echt op is. 8 is tenslotte een mooie leeftijd!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:00

Ga haar idd zo toch laxeermiddel geven! Aangezien ik nog geen keutel heb gdvonden en wel al 2x dwangvoer heb gegeven. Wil alleen niet tegelijk met medicijnen doen.

Ik heb net bij de dierenarts supreme science recovery gehaald. Ze zei dat het 3 uur moest weken, maar kan dat nergens terugvinden?