Poeh. Die van ons gaan in de nacht de berging in en slapen daar veel, overdag slapen ze soms veel soms weinig en met mooi weer zijn ze lang buiten waar ze minder slapen. Enorm verschillend.
Dushi slaapt voor mijn gevoel heel weinig! Is echt hyperactief. Is dan ook net pas1 geworden.
Ben bang dat dushi weer vlooien heeft. En ik ontvlooi elke maand zo braaf. Ben aan het denken om van die injecties te gaan halen. Iemand hier ervaring mee?
En behandelen jullie het huis ook preventief? En hoe en waarmee doen jullie dit dan?
Ik ontvlooi nog maar zelden ondanks dat Mowgli een vlooienallergie heeft. Denk 2x per jaar, hooguit. Injecties bedoel je denk ik Program mee? Heb ik goede ervaringen mee, maar het doodt de vlooien niet dus je moet zowiezo af en toe een pipet in de nek drukken. Het gaat wel heel veel schelen omdat er geen nieuwe vlooien meer geboren worden, dus de vlooien die na verloop van tijd op de kat zitten zijn nieuw en zullen mits de Program nog werkzaam is ook steriel zijn/worden.
Dus als ik bijv die program injecties 2x per jaar laat zetten en om de maand n pipetje uitdruk isvoldoende.
Heb haar gisteren gekamd en zag allemaal zwart, maar volgens mij was t stof van t buiten lopen, want het waren niet echt korreltjes. Ben beetje panisch voor vlooien
Als je zeker wel weten of het vlooien poepjes zijn moet je ze in een kommetje water leggen. Vlooien poepjes vallen dan uit elkaar en geven rode sliertjes. Hun maaltijd bestaat natuurlijk uit bloed, vandaar rood
Ik deed ze het eerste jaar idd 2x, maart/april en augustus/september ff uit m'n hoofd. Daarna heb ik er nog 1 laten zetten in het voorjaar en toen ben ik gestopt omdat het vlooienprobleem toen onder controle was, nog wel een jaar heel strikt ontvlooid en daarna daar iets minder strikt mee geworden.
Wij doen het hier 4x per jaar, samen met ontwormen.
Soms keertje extra.
Rennie89
Geplaatst: 17-05-16 15:32
Eff met Tonic naar de DA gegaan om te wegen Hij weegt 5,2 kilo en hij moet echt aankomen omdat ik hem te schaal vind. Hij krijgt heel weinig koolydraten binnen vanwege speciaal dieetvoer dus ik heb even wat critical care voer voor hem gehaald. Al zit Ginger het nu te eten Maar hij is dus met 11 maanden al behoorlijk flink
ook kwam er een hond binnen, hij vond het alleen maar leuk Hij gaf iedereen kopjes en wou zijn mandje niet meer in. Meneer is mij iets te sociaal Hij vind alles en iedereen leuk
Verharen jullie katten ook zoveel? Met Dushi is het hopeloos op het moment. Ze heeft er zelf ook echt last van. T zijn dus geen vlooien maar jeuk vd haren! Germ
Mijn katten doen 't echt op random momenten ookal is het het einde van de herfst, hebben sowieso best veel losse haren maar hebben altijd nog een lekkere vacht
Voor de half langharen hier betekend het van winter naar zomervacht gaan en dan verliezen ze de onderwol met flinke dotten overal tot gevolg. Dus er zit maar 1 ding op en dat is ontwollen met het juiste materiaal en absoluut geen furminator die is bagger en maakt meer kapot dan je lief is.
Mel heeft hele statische haren en haart ook zo. Altijd ook gewoon. Super irritant. Ken geen kat die zo extreem haart als zij.
lor1_1984
Geplaatst: 17-05-16 21:59
Rebecca: die dingen aan een touwtje/elastiek slopen ze hier ook in no-time, valt geen eer aan te behalen helaas. Heb daardoor ook een lapje rondslingeren van een soort pluizige teddystof, was een gevulde 'bont'bal die ze in een halve dag tijd van het elastiek hebben getrokken en waarbij de stiksels ook losschoten, dus de stiksels eraf gehaald en de vulling weggegooid en ze hebben nu hun vodje waar ze helemaal gek op zijn.
Gaby, ik heb 2 kortharen maar de sealpoint verliest echt vlokken ondervacht, zij heeft zowiezo een onmeunig dikke vacht wat haar een teddybeertje maakt qua uiterlijk.