@beauty1love ik wil eigenlijk nog niet naar de 1e graad vanwege de palen, de insteek en de laatste paal gaan nog niet altijd goed en aangezien ze alles rondom de wedstrijden heel spannend vindt wil ik het niet nog moeilijker maken. Ik wou eigenlijk kijken of het begin 2025 kan, maar dan moet ik dus wel goede eerste rondjes gaan lopen. 2 rondjes ipv 3 vind ik eigenlijk wel fijn ivm dat ze meestal toch zo moe is van een lange dag om een goed derde rondje te lopen. Hopelijk dan wel een tussendoor prijsuitreiking anders zitten we nog steeds de hele dag en is het voor haar nog steeds net zo vermoeiend met dat lange wachten en alles eromheen. Leuke Spaniel heb je trouwens en gefeliciteerd met jullie u-tje!
@mandje een succesvolle dag met mooie resultaten weer voor jullie! Ook echt een mooi rondje op het filmpje lijkt allemaal zo moeiteloos te gaan bij jullie.
@ fannetje ik zag de foto’s met de onweer voorbij komen op Facebook. Lijkt mij ook niet fijn om dan te lopen.
@JJ ik vind het al knap wat jij altijd doet op zo’n afstand, wij zijn nog niet zover. Hoopers leek mij ook altijd leuk om te doen, maar helaas was onze vereniging daar net mee gestopt. Is alles wat je daar leert ook weer bruikbaar bij Agility of is dat echt weer heel anders?
Hebben jullie daar geen last van bij het eerste rondje dat ze nog veel energie/stress/opgewondenheid hebben dat het eerste rondje vaak niet lekker loopt? Hoe zorg je dat dat beter wordt?
Ik vind de hoopers zekers bruikbaar bij behendigheid. Als ik zie hoe mensen sommige honden naar elk toestel moeten brengen en dat de mensen die op afstand sturen bij de moeilijke onderdelen op tijd zijn is dat echt een voordeel
Ik heb zojuist een boekje aangevraagd bij RvB om daar ook te gaan starten. Wel rasloos want vond het zo overdreven veel geld voor vanalles dus Jaxx is bij RvB rasloos Nu wachten tot het boekje binnen komt en dan maar es zien hoe het werkt
Natasja, het scheelt dat je maar 1 rondje een U-tje of zg hoeft te hebben straks, dus dat je vrij makkelijk over kunt. En ik vind het juist fijn, als Roetsj nog vol energie zit, dan kan ik namelijk nog een beetje op afstand handelen. Soms is ze dan ook wel een beetje stout hoor, maar liever dat, dan dat er geen sjoege in zit.
JJ dat boekje is zo binnen hoor, daarna je licentie aanvragen en dan kun je gaan inschrijven. Dat is verder super makkelijk bij de raad.
@fannetje dat is nu net het stukje dat we missen, op (verre) afstand handelen, dat zou het een stuk makkelijker maken. Thuis is ze dus niet zo snel als tijdens het eerste rondje op wedstrijd op vreemd terrein dus veel makkelijker te sturen.
XxDiandraxX
Geplaatst: 21-05-24 07:08
JJ, scheelt dat zoveel in kosten dan?
Wat een goede uitslagen zie ik voorbij komen van dit weekend!
Ik ben voorstander van graad 0 alleen niet van de ZG regeling. Samen met de aantal Utjes die je nodig hebt om van 2 naar 3 te gaan (daar gelden de zg’s niet) vind ik het wel makkelijk worden om te kunnen promoveren. Ik denk dat dat qua niveau dan weer niet helpt. Maar we gaan het zien.
Macey heeft gisteren bij KC Uden weer twee U-tjes gelopen. Zo gaat het per ongeluk wel erg hard. Met nog 1 U mag ze promoveren, met 4 erbij moet ze. Maar voorlopig wil ik haar in de eerste graad houden..
JesdaJinn
Geplaatst: 21-05-24 14:33
Goed. Wat een toestand. Ik had Jaxx ingeschreven als rasloos maar keeg vrij direct een mailtje met dat Jaxx een hond is met stamboom en dus niet een rasloos boekje mocht. Je kan nergens vinden wat de kosten precies zijn dus ik heb alle informatie ingevuld en moest 31 euro betalen voor aanmaken logboek en 100 euro voor het importeren van stamboom. Nougoed, vind ik nog belachelijk veel geld maar heb het toch maar gedaan. Als goed is, is het nu wachten op het boekje en dan kan ik eindelijk een licentie aanvragen. Wat een gedoe om het voor elkaar te krijgen.
Ik zag idd iets voorbij komen over de nieuwe reglementen maar moet me daar ff in verdiepen. 1 ding tegelijk.
Logboek is net zo duur denk ik voor zowel rasloos als rashond. Wat het duur maakte is de import stamboom maar die heb ik bij mijn hond als pup al gedaan omdat ik daar ook mee heb geshowed.
@Diandra gefeliciteerd. Dat wordt dan expres steeds 1 fout maken om in de 1e graad te blijven al lijkt mij dat best vreemd om te doen, maar ik begreep dat mensen dat vaker doen.
JJ stom dat je verplicht bent om de duurdere te nemen omdat hij wel een buitenlandse stamboom heeft.
Mizora
Geplaatst: 21-05-24 19:06
KarinW86 schreef:
Oké ik heb geen 100 euro betaald bij Guusje.. ze heeft wel een stamboom maar N.E.K. misschien daarom?
Guusje is niet geïmporteerd toch, die had je al met 8 weken? Dan heb je die 100 euro import-kosten niet.
ik had dat inderdaad alleen bij mijn franse hond, de andere zijn nederlands gefokt en kan je zo een logboek voor aanvragen. hond moet alleen wel op naam van de aanvrager staan dus daar zou je eventueel ook nog kosten van kunnen hebben. logboek zelf is denk ik evenduur voor rasloos of stamboomhond.
natasja22, klinkt gek maar dat ga ik ook doen. Buiten dat ik haar te jong vind is ze ook echt nog niet klaar voor de 2de graad. Ik laat haar niet expres fouten maken maar een keer een extra öut" of het rondje iets aanpassen kan wel. Heeft Macey nog steeds het idee dat ze het goed heeft gedaan. Al kan het ook zo zijn dat ik haar voorlopig geen wedstrijden laat lopen, moet daar nog even goed over nadenken want de ervaring doet haar wel goed.
KarinW86
Geplaatst: 21-05-24 20:19
Mizora schreef:
KarinW86 schreef:
Oké ik heb geen 100 euro betaald bij Guusje.. ze heeft wel een stamboom maar N.E.K. misschien daarom?
Guusje is niet geïmporteerd toch, die had je al met 8 weken? Dan heb je die 100 euro import-kosten niet.
Ik ga proberen om voor Waddinxveen in te schrijven van 20 Juli.. na een tijdje geen wedstrijden en extra training op wip hoop ik dan weer een wedstrijdje te kunnen lopen
Volgen jullie ook weleens workshops en dergelijke. Ik heb er nu meerdere gevolgd en ik vind wat ik daar leer niet anders dan mijn wekelijkse les, maar dan een stuk duurder. Zijn er workshops bij bepaalde lesgevers waarvan jullie zeggen dat het de prijs wel waard is? Wat is jullie ervaring mbt workshops?
Ja mij ligt ook de ene trainer wat beter dan de andere hoor.. soms als het bepaalde thema’s zijn die we nog niet of niet goed beheersen vind ik het wel interessant
JesdaJinn
Geplaatst: 24-05-24 18:53
Toevallig heb ik 6 juli een workshop. Dat is 1 van de eersten. Dan heb ik natuurlijk gewoon les en 1x in de zoveel tijd een les van iemand anders met 4 personen. Voorlopig heb ik genoeg aan dit en misschien in de toekomst wel meerdere workshops ofzo
XxDiandraxX
Geplaatst: 24-05-24 19:19
Ik doe wel workshops maar ik kijken altijd naar welke trainer ze geeft en wat het onderwerp is. De in/out workshop van truus voshart vond ik echt top maar er zijn ook trainers waar ik niet meer heen ga. En ik kijk ook altijd wel een beetje naar de prijs. Meer dan 100euro om met 4 man anderhalf uur te trainen doe ik echt niet.
Ik loop ook zeker wel workshops, soms thema trainingen, maar ook van bepaalde lopers, die ikzelf mooi/fijn vind handelen. Ik ga graag naar Nathalie de Korte toe voor workshops, zij weet echt het beste uit een combinatie te halen. Bij Claudia Posthouwer les ik normaal met Pixy, maar volg ik bijvoorbeeld ook running-training. Vaak kom je in zo'n training net weer een stapje verder. En idd de skills training van Truus Voshart is ook heel fijn. Ik heb de mazzel dat ik ook met Roetsj bij haar mag trainen. Ook ga ik, als het goed is, binnenkort naar Evelien Tewes, zij heeft een oom van Pixy en kan ook super opleiden, dus ga ik daar eens kijken wat ik bij kan spijkeren met Pixy. Ook ben ik naar Wendy Willemsen geweest met Pixy voor een jonge honden workshop.
Ook vind ik dat je veel leert van het kijken naar de andere combinaties en wat voor tips daarbij gegeven worden. Oh, en een workshop sprongtechniek is ook leuk en leerzaam, die heb ik bij Suzanne Klaus gedaan.
Dus ja, ik ben wel fan van workshops, maar dan wel bij de juiste mensen, die jou en je hondje verder kunnen helpen. Maar idd de prijs moet wel acceptabel zijn, onder de 100 euro ben ik tot nu toe altijd wel gebleven.
Natasja22
Geplaatst: 24-05-24 21:38
Zie altijd heel veel namen voorbij komen, maar weet nooit of het een goede trainer is. De laatste keer eigenlijk voornamelijk tips gekregen over het achterna rennen van kraaien enzovoort op het veld en daar kom ik niet voor. Ik wil tips over Agility (en tja regelmatig heb ik last van haar jachtinstinct maar hoe hard ik daar ook op oefen ze is daar nu eenmaal voor gefokt en daar moeten we het mee doen)