En dan komt er nog wat aan uit de broedmachine.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Er zitten ook nog 31 eieren in de machine dus afwachten wat daar uit gaat komen.
Van de vorige 21, maar 7 hennen ongeveer.
Hopelijk nu meer hennen dan hanen.
tamary schreef:Als je overgebleven kip nog broeds is, kan het een poging waard zijn om haar te laten denken dat ze deze kuikens uitgebroed heeft. Hoe reageerd ze op hun gepiep?
Ballard_L schreef:Wij zijn op vakantie geweest en de buurman zorgde voor de kippen. We waren 4 dagen weg en toen is er een marter in de ren gekropen en heeft 2 kippen dood gemaakt. (Huilen!!) De ander had de buurman in een doosje gedaan, omdat ze broeds was dus dat was haar redding.
Supersneu, want het waren hele lieve kippen.
Maar ik vind een kip in haar eentje zielig, dus na de vakantie hebben we weer 4 kuikens erbij gehaald. Die zitten nog onder de lamp en mogen straks bij de andere kip in het grote (marterproof) hok. Enig idee hoe ik ze het beste kan laten wennen aan elkaar? Iemand tips?
[ [url=m/Js7G4l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y5fFbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tm7N0Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ballard_L schreef:tamary schreef:Als je overgebleven kip nog broeds is, kan het een poging waard zijn om haar te laten denken dat ze deze kuikens uitgebroed heeft. Hoe reageerd ze op hun gepiep?
Nee ze is niet meer broeds helaas. En daarnaast wilde ik ze wel zelf handtam maken. Ik heb de kuikens wel al eens aan haar laten zien, maar toen bevroor ze. Misschien wachten met het erbij zetten tot ze broeds is? (Dat gebeurt best vaak)
Marcella schreef:En toch je wil niet weten hoeveel mensen dumpen goed spreken. Heb er geen goed woord voor over.
Ten eerst doodzonde van het goede vlees, maar ook zielig voor het dier.
Gaabje schreef:Hier gisteravond een loge gehad in het kippenhok. Tijdens wandeling met de hond een versufte mus gevonden op de stoep. De hond stond eraan te snuffelen en de mus bleef zitten. Mee naar huis genomen en de nacht in de legbak van de kippen bij laten komen. Vanochtend heeft mijn vriend de mus weer eruit gelaten. Was goed hersteld en vloog vlot weg.
XxLiEsJuHhxX schreef:Marcella schreef:En toch je wil niet weten hoeveel mensen dumpen goed spreken. Heb er geen goed woord voor over.
Ten eerst doodzonde van het goede vlees, maar ook zielig voor het dier.
Ik snap ook niet hoe mensen dit durven goed te praten. Dit persoon ook, ze blijft maar door gaan en vind het gewoon normaal. Echt zo bizar.
Ik heb er eerlijk gezegd ook wel een aantal uurtjes minder door geslapen afgelopen nacht. Als ht nog maar een paar dagen was, wat ik naar dat bos gegaan om te zoeken. Maar ze heeft hem al 2 maanden geleden gedumpt
LWDaisy schreef:Kunnen jullie mij vertellen wat wel/niet kan?
Schellen van de aardappelen Nee
krop sla Heel erg met mate. Beter andijvie geven krijgen ze geen darm problemen mee.
wortels ed, dat mag alleen? Als ze dit eten.
Uien niet geloof ik? Nee
Die leuke sticks voor kanaries en papegaaien, dat mag niet? Niet aan te raden