CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanjerroos

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 12:05

Leuk dat je het topic weer een schopje geeft Pippa!
Heerlijk dat je weer een rondje kon lopen en de water cross hindernis klinkt als een feestje om te doen samen! Super tof ook dat je aan de NNT gaat meedoen! Welke afstand ga je doen?

@horsii: gefeliciteerd met je zwangerschap! Lekker om zo, aangepast, toch nog een beetje te kunnen sporten. Haha die Bodi. Kan mij voorstellen dat dat frustrerend kan zijn!

Hier een beetje vergelijkbaar. Marlo kan verrassend goed tegen de warmte maar ik ben uiteraard wel heel voorzichtig met hem. We hebben eigenlijk de afgelopen weken wel door kunnen lopen (tot Max 5 km, vroeg in de ochtend in het bos en tussendoor regelmatig even afkoelen in het water)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:08

Heb wel meegelezen en ook de leuke vakantie foto’s gezien.
Maar hier ook niet super veel gelopen ivm het weer, al hebben wij de laatste paar weken wel wat zomerlesjes meegepakt (als het weer het toeliet).

Thanks voor de NNT reminder in november! Was het even vergeten maar heb mij net ook aangemeld :D
Ivm de blessure aan mijn knie (ja nog steeds) ga ik de 5km doen, maar heb wel besloten om met twee honden te lopen.

Gefeliciteerd Horsii!
En snap dat het soms vervelend is met een erg trekkende hond.

Leuk Pippa dat je weer bezig bent en fanatiek van je met die water cross :D

Kanjerroos, ik vind in de ochtend ook de fijnste tijd om te gaan als het warm is/word. Wel fijn dat jouw hond er redelijk goed mee om gaat.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:41

Jaa de NNT hebben wij ons ook weer voor opgegeven! De 9 km dit keer. Veel zin in om weer te beginnen! Nu hiken we vooral aan de heupgordel.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:41

Gefeliciteerd Horssii! Spannend, maar ook een leuk vooruitzicht!

Hier ook een hond die ik voor zichzelf moet beschermen. Anders rent hij zichzelf nog dood. Dus inderdaad korte afstanden en vroeg in de ochtend. Zijn neewa harness aan betekent voor hem rennen, geen discussie mogelijk haha. Dus als het te warm is dan doe ik zijn andere tuig aan en weet hij dat we alleen gaan wandelen.

Rosendael doen we de 5km snuffelroute. Aangezien ik zelf nog herstellende ben van ziek thuis zitten. Het wordt ons eerste evenement sinds ik weer (deels) beter ben, dus we doen het rustig aan. Ik denk dat het voor Vidar ook genoeg prikkels zullen zijn. Ik kijk er wel weer ontzettend naar uit! Het is daar zo mooi en de routes zijn altijd leuk om te lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:24

Gefeliciteerd Horsii! Gaat het goed met je? Hoe ver ben je?

Ik laat Meeko nu vooral thuis. Vorige week nog vroeg gestart en afgesloten met zwemmen maar ik vond het toch echt te warm. Hij had er wat moeite mee. Ik train nu voor een halve marathon dus heb zat loopjes voor mezelf te doen :))
Ik wil eigenlijk ook de NNT mee gaan doen maar mijn dochter wordt dan 1. Schijnt een big deal te zijn, zo’n eerste verjaardag. Niet dat ze er zelf wat van mee krijgt :') Ik moet nog even wachten op een volgend event. Sowieso Ameland!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:40

Milky way, fijn dat de korte afstand lukt. Vervelend nog last van je knie.

Pippa, fijn weer opbouwen.

Listiano, ruim 21 weken. Heel goed, nergens last van.
Leuk, halve marathon. Welke?
Leuk 1e verjaardag :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:12

Vanmorgen 15 graden maar een luchtvochtigheid van 95.
Voor Bodi en Guus eigenlijk wat te hoog.
Toch vijf km kunnen doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 09:20

Leuk hoor al die plannen voor de NNT!

Heerlijk @horsii! Wij hebben gisterenochtend ook even gelopen, 3 km in het harnas en toen nog een stuk los omdat het inderdaad toch wel erg vochtig was, daar had ik mij een beetje in vergist

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:02

Fijn dat los een mogelijkheid is. Toch lekker, een kort rondje.
Beter iets aks niets.

Bodi kan moeilijk loslopen. Jody wel perfect.
Vanmorgen 6,6 km gewandeld in Sint Anthonis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 07:30

Goodmorning
Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:17

Oh prachtig die heide <3

Hier kon deze week ook Meeko weer mee. Ik ben zelf aan het trainen voor de halve van Katwijk (duin en strand), 25 km steamtrail en 30 km Holland Duin trail.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:37

Wat een heerlijke zomerse foto’s met alles mooi in bloei :D dat is nou echt lekker lopen (zolang het niet te heet is haha).

Foto van de honden op de hei is echt mooi zeg!

Lisitano, lekker stuk gelopen zeg! Leuk pad ook zo door de duinen.

Wij gaan morgenochtend weer met de groep meelopen, neem beide honden weer mee. Zit alweer paar weken tussen dat we voor het laatst hebben gelopen. Maar is een inlooptraining ook voor nieuwe leden dus dan is het tempo vaak wat rustiger, goed moment dus om weer in te komen.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:20

Alweer een tijdje stil in dit topic! Hoe gaat het met iedereen? Alweer wat aan het trainen?
Doen er nog mensen mee aan de survival in Ede volgende week?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:02

Wij gaan last minute ook naar Ede volgende week! :D
Door omstandigheden heb ik het rennen nog niet op kunnen pakken, hopelijk krijgen we de smaak weer te pakken. Volgende week is vooral lekker spek en bonen en leve de lol in de recreantenklasse :D

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:26

Wat leuk Leo! Heel veel plezier samen!
Heb je deze al eerder meegedaan?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:57

Vorig jaar :j

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:07

Jaaa het seizoen is weer begonnen! Het is zo lekker om het canitrailen weer op te pakken. Qua evenementen is Rosendael is de eerste in onze agenda.

Vandaag fris, maar zo mooi met het zonnetje.
Filmpje van vanochtend:
https://www.instagram.com/reel/DAvLZTAo ... gzMm83Yg==

Ik heb 3 jaar geleden meegedaan met dog survival Ede. Niet met Vidar, die was te jong. Maar met een kleine bordercollie. Ik vond het nogal pittig en ook veel survival onderdelen niet zo hond vriendelijk of geschikt voor grotere honden. Daarom daarna nooit met Vidar meegedaan.

Veel plezier Leo!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:22

Met Jip heb ik hem vorige jaar in Ede gedaan. Was voor ons niet voor herhaling vatbaar. Vooral vanwege de enorme drukte, maar sommige hindernissen waren totaal niet geschikt voor een grote hond.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:28

Daarom zou ik inderdaad ook niet meedoen aan de atletenklasse daar. Fitz wordt van sommige hindernissen ook niet blij, ik krijg hem echt niet in een kratje bijvoorbeeld. Maar dat is oké, doen we gewoon lekker wat we wél allebei leuk vinden als recreant.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:52

Meeko moet nog veel oefenen. Die snapt niet dat hij niet gewoon kan blijven rennen :+ Ik kreeg hem heel moeilijk uit zijn ren-stand.

Volgend weekend loop ik de Steam trail van 25 km op zaterdag dus zondag doe ik alleen een wandelingetje :+ We zijn wel weer lekker bezig met trainen. Ik wil de afstanden uit gaan breiden maar dan moet hij toch echt gaan leren doseren.
Lopen er nog mensen mee bij de Postbank trail? Ik ga 25 november mee doen bij Castricum. Bij Cairn Trails mag je ook met hond mee doen.
En ik wil Ameland!

We hebben wel wat gelopen. Morgen organiseer ik een loopje in Meijendel. Het wordt zo’n 15 km, wie er zin heeft om aan te sluiten is welkom :D het is zo mooi daar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:17

Oooh mooie foto’s Lisitano! Prachtige omgeving daar.
Ik loop morgen samen met Marlo de kustmarathon (Wandelmarathon in Zeeland).
Wij doen volgende week ook mee, onze eerste keer Ede. Heb mij wel opgegeven voor de atletenklasse, wij houden niet zo van wachten tijdens zoiets.. hopelijk is Marlo dan wel klein genoeg om alles goed te kunnen doen, en ach, we doen uiteindelijk toch voor de lol mee!

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:04

En hoe ging het Leo? Was wel echt veel beter voor grotere honden nu denk ik!?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:18

Ik vond het echt stukken beter ingericht op grotere honden nu!! Leuk en afwisselend parcours vond ik :j hoeveelheid kruipen leek ook wel minder, al was er nog genoeg. Ik heb met Fitz alles mee kunnen doen, behalve de netten en het zeil om onderdoor te kruipen, dat hebben we overgeslagen en ook niet geprobeerd omdat hij dat vorige keer heel spannend vond dat iets op hem drukte en hij de uitgang niet kon zien.
Verder werkelijk alles als een champ *\o/* super trots op mijn hondje! Hoe ging het bij jullie?

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:34

Wat een knapperd!
Wij hebben ook enorm genoten! Alleen dat kratje waarop hij moest zitten was echt te spannend. De karren, de surfplank en de matten dan weer geen probleem haha.
Enorm genoten!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:50

Iedereen klaar voor de NNT zondag? De weersvoorspellingen zijn goed! Enige dilemma wordt denk ik korte broek of lange broek? :+
Wij hebben er zin in *\o/*