Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eventueel schreef:Goh, ik zeg ook braaf dat we een Jack Hussel krijgen omdat ik weet dat mensen gaan steigeren als ik Jack Russel zeg, maar weet je: het kan me niet veel schelen. Ik was niet op zoek naar een raszuivere Jack Russel, ik vind die black and tan kleur leuk. En het beestje komt ook maar via via, de mensen waar ze vandaan komt zijn wel officiele fokkers, maar dan van een ander ras. Ik heb van deze hondjes beide ouders gezien. Vader is een Jack met stamboom, moeder is black and tan. Ze zijn getest op erfelijke afwijkingen en de gezondheidsverklaring hebben we ook. De pups groeien in de woonkamer op, zijn ingeent, ontwormd, gezond verklaard door de dierenarts. Ze zijn gechipt en hebben een Europees paspoort en het uitgebreide koopcontract is al binnen zodat we dat rustig door konden lezen . We mogen komen kijken wanneer we willen en krijgen vrijwel elke dag foto's en filmpjes en we mochten net zo lang de tijd nemen met beslissen of, en welke we wilden, als we zelf wilden. Nee, het is geen volle rashond, maar ik ben er wel heel bij mee! Nog 6 nachtjes slapen
Citaat:Vor allem die Schattierungen von rot/braun sind sehr vielfältig. Beim Aussie sind bisher zwei verschiedene Mutation von braun bekannt.
KimD schreef:Hoe kom je erbij dat die niet los kunnen lopen? Die kunnen prima los! Heb nog niet één husky meegemaakt die niet los kon, er moet wel een goed appèl opzitten.
Maar als je er vroeg mee begint, op puppycursus gaat en de hond bied wat hij of zij nodig heeft is er niks aan de hand. Een Husky (of ieder ander ras) is pas lastig als ze niet kunnen doen wat ze graag doen.
juval schreef:aaah, wat een mooi puppie Flettie. Leuke naam ook! veel plezier met hem.
Eventueel, het schiet al op, nog even geduld.
Onze Romy is nu ruim een week geleden voor het laatst gedekt. Het is nog te vroeg natuurlijk, maar ze lijkt wel (nog) aanhankelijker, rustiger. Dus ik heb goede hoop.
paardje87 schreef:KimD schreef:Hoe kom je erbij dat die niet los kunnen lopen? Die kunnen prima los! Heb nog niet één husky meegemaakt die niet los kon, er moet wel een goed appèl opzitten.
Maar als je er vroeg mee begint, op puppycursus gaat en de hond bied wat hij of zij nodig heeft is er niks aan de hand. Een Husky (of ieder ander ras) is pas lastig als ze niet kunnen doen wat ze graag doen.
Dankjewel voor je reactie! Ik zelf dacht in de eerste instantie dat het ook mee viel totdat ik op internet bizar veel las dat husky’s niet los konden lopen. Vandaar de vraag want dat was ook zeker nieuwe informatie voor mij!
eventueel schreef:juval schreef:aaah, wat een mooi puppie Flettie. Leuke naam ook! veel plezier met hem.
Eventueel, het schiet al op, nog even geduld.
Onze Romy is nu ruim een week geleden voor het laatst gedekt. Het is nog te vroeg natuurlijk, maar ze lijkt wel (nog) aanhankelijker, rustiger. Dus ik heb goede hoop.
Spannend Juval! Wanneer weet je meer?
flettie schreef:Paardjuh: welkom en wat leuk dat jullie een husky willen.
Ook ik denk dat zolang ze een goede training hebben, ze zeker wel los kunnen lopen.
Vanmiddag nog weer foto's van Bowie ontvangen. Fokkers waren met de welpen wezen fietsen.
[ [url=m/Jf0TJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jn8F33.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die oogjes
Warboel schreef:Whippets staan ook bekend als dat ze nooit los kunnen, maar veel eigenaren nemen bij voorbaat de moeite al niet om het erop proberen te installeren. Ja dan leren ze het nooit natuurlijk. Zijn geen robots.
Otje is een prima losloper, zit een hele goede recall op en gaat nooit ver bij me vandaan. Sinds we naar de renbaan gaan durft ze op het strand wel eens wat verder te gaan maar ze is altijd makkelijk terug te roepen. Fokker was al begonnen met oefenen ermee en heb het heel veel geoefend en train het nog steeds.
Sprak laatst iemand die d’r whippet niet los wilde doen (was 4 maanden) want ze hadden “het wel eens geprobeerd op het strand maar dat was toch niks” tsja het strand is voor een renner nou ook niet direct de eerste de beste plek om een onbevestigde recall op te trainenals onze pup er straks is is de fokker er als het goed is ook al mee begonnen.
flettie schreef:Die zijn bruin(bb). De moeder van jouw pup lijkt zo op de foto rood(ee)En wat de moeder betreft, schrijft de Duitse Aussie websiteCitaat:Vor allem die Schattierungen von rot/braun sind sehr vielfältig. Beim Aussie sind bisher zwei verschiedene Mutation von braun bekannt.
[ [url=m/LlUbjp.png]Afbeelding[/url] ]