Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:18

Hier voor het eerst een weekendje weg geweest, een lieve vriendin die zelf bij haar ouders ook katten had heeft voor Tegeltje gezorgd :) Maar toch blij om terug te zijn!

Voelde me wel al schuldig dat ik zo lang weg ging, en nu zijn mijn huisbazen hier met het gezin (hadden ze op voorhand gezegd, dan zijn ze wel in de gedeelde ruimte en slapen ze beneden), dus nog wat extra stress alweer, maar doenbaar. Alleen hebben ze ook de hond meegebracht en dat hadden ze op voorhand niet gezegd :( Dus vind het nu echt wel rot voor Tegeltje, als jullie nog tips hebben voor kennismaking met een hond of zorgen voor zo weinig mogelijk stress, zeker welkom!

Sorry voor de egopost O:) Ik lees nog altijd mee, komen ook zoveel leuke foto's voorbij van iedereen <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:24

<3
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:27

Wat lief!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:30

Wat fijn! Al helemaal op haar gemak! <3
En schattig dat mama-buikje nog
Ze was ook een vondeling toch?

En met kennismaken met de hond van mijn ouders hebben we de poes in haar vertrouwde kamer gezet. Wat gescheiden wordt van de woonkamer met een glazen deur. Vervolgens hebben we de schuifdeur zover open gezet zodat poes er door kon, maar de hond niet.
Maar ik zou in ieder geval zorgen dat tegeltje een plekje heeft waar hij de hond kan zien, maar dat de hond niet bij hem kan komen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:14

pffff mijn kat had gisteren voor het eerst in maanden weer es een stukje gekookte koolvis gekregen, meteen weer het hele huis en de kat onder de poep. Ze kan er dus niet tegen, dit is maanden geleden ook al eens gebeurd, ik dacht, ik probeer het weer eens.
Toch maar weer terug naar de kipfilet. Aan kattenvoer begint ze helemaal niet.
Dit heeft ze van haar moeder, die eet amper, moet gedewangvoederd zo nu en dan, maar is megagroot. Ik heb haar bij de fokker gezien, als die poes gewoon zat, kon ze haar kop tegen mijn knie leggen.
Ik kon dus de hele vloer schoonmaken, de kat z'n kont wassen en m'n bed verschonen, want madame slaapt op bed.
Het was gebeurd toen ik net naar bed was en mijn man vond het niet nodig mij te roepen :roll: (ook niet om het op te ruimen overigens)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:02

Ja Muis is een vondeling :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:35

Oh my... Daar wordt je niet vrolijk van... Ook niet dat ie 't ff meld :+

En wat ziet ze we tevreden uit zo zeg!

Hier weer wat geshopt. Morgen weer xD
Afbeelding
+ 4 kilo royal canin kitten voer. Als die op is ga ik denk ik over op purizon kitten.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:12

Wat lief Zertab, genieten!

Aah heerlijk dat shoppen Kanji! Ik had trouwens eerst voor de kattenbak ook van die drollenzakjes. Maar inmiddels heb ik geparfumeerde luierzakjes van de hema! Dit help heel erg tegen de geur. Ik heb inmiddels ook een luieremmer die luchtdicht is waar de zakjes ingaan. Ideaal dat spul :’) voelde me wel verplicht om bij de kassa te zeggen dat het voor kittens was ipv een baby. :=

Met Myka en Pip gaat het goed! Ze wonen hier nu anderhalve week. Ze worden steeds aanhankelijker en vinden kroelen, op schoot zitten en knuffelen heel fijn (na het spelen, haha).

Nu passen ze nog samen op schoot :=
Afbeelding

Ze groeien flink trouwens.

1juli
720/30 myka
880 pip

5 juli
800g Myka
950g Pip

Vrijdag gaan we naar de dierenarts om te enten en dan vraag ik gelijk even of de groei zo goed gaat! Ze krijgen nu onbeperkt brok en ‘s avonds een beetje natvoer (animonda carny). Tussendoor af en toe kleine stukjes gevriesdroogde eend of kip.

Ik had van de fokker royal canin kitten meegekregen, dat ben ik nu steeds meer aan het mengen met purizon Kitten. Ze vinden het beide heerlijk! Binnenkort maar even een goede zak Purizon kopen want dat wil ik straks helemaal voeren.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:19

Groei ziet er goed uit Fair! Hoe oud zijn ze nu ook alweer?

Fijn dat het voer ook zo goed gaat! Kittens zijn gelukkig meestal niet zo moeilijk met voerwissels (in tegenstelling tot oudere katten soms :D)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:28

Oohh wat zijn ze leuk <3 dat hoofdje dat zo naar je kijkt. Smelt je toch van <3
Hopelijk worden mijne ook lekker knuffelerig. Al zou dat met dit ras wel goed moeten komen. Toch blijft het gokken..

Mhmm. Dat klinkt ook niet verkeerd nee :+ miss over een tijdje naar Hema toe dus... Haha

Ik ben denk klaar met shoppen. Alleen shampoo en goede doekjes nog. Shampoo al wat op 't oog.. Hypoallergeen iets. En doekjes ff kijken nog.. (ga niet vaak wassen. Wel int begin met water om de kittens er aan te laten wennen.. Maar als het moet. Wil ik het met zo veilig mogelijke shampoo ivm eventuele huidreacties.. En doekjes zelfde verhaal)

Heb voor nu 4 kilo royal canin kitten. Denk dat als die bijna op is ik ook op purizon kitten over ga. Is toch het merk wat Ik uiteindelijk wil en ze hebben kitten ook. Maar zijn royal nu gewend.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:30

Luieremmers zijn echt aanraders!

Haha Kanji, ik zat echt even, waarom shampoo, waarom wil je dat doen.. Maar jij moet dat idd natuurlijk wel echt doen af en toe met dit ras :') Dan zeker slim om ze vroeg te laten wennen.

Qua doekjes: ik gebruik als ik iets snel schoon wil maken (zoals poep in die lange haren) Waterwipes. Daar zit weinig troep in :j.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:37

Heb je een linkje of afbeelding? Klinkt goed namelijk! (neem aan oh neutraal dan)
En jah. Met dit ras gaat het wat anders haha. Als je denk lekker makkelijk geen haren en gedoe... Nope. Veel gedoe xD
Al wil ik het echt niet vaak doen. Sommige doen het maar 2-3x per jaar ofzo..(ja sommige doen elke week.. No way dat ik d as 't doe. Dan blijft het vet..)

Dat wordt dus een luieremmer met zakjes xD haha

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:40

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:10

Dankje!!
Heb ook al een hydrofiele doekje.. Die voor babies gebruikt worden.. Voor droogmaken enzo haha xD

Laatst weer foto's gekregen. Die ogen zo <3
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:03

Haha ik heb heel veel baby spullen voor de baby’s straks.

Ik gebruik een droogshampoo want Nishi wordt echt nishzilla als ik met water aan kom.
Deze shampoo is echt geweldig. Gebruiken we op zowel kort als langhaar en voor show.

En ik heb spray die ik gebruik voor show.
Ook rijstzetmeel.
Dat is echt een gouden tip voor langharen en katten vettige vacht. Je kunt super gemakkelijk doorkammen en eerlijk ze zijn er hier gek op. Zelfs Kito die woest wordt van kammen. Afbeelding
Afbeelding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:35

denk je dat dat wat is op een kale? :+
Klinkt namelijk ook niet verkeerd =D

Wat is btw leuker.. Kater x Kater of Kater x Poes? (uit 1 nest...)
Denk dat t bij 2 katers blijft. Maar poesje is nu ook weer beschikbaar xD

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:49

Kanji91 schreef:
denk je dat dat wat is op een kale? :+
Klinkt namelijk ook niet verkeerd =D

Wat is btw leuker.. Kater x Kater of Kater x Poes? (uit 1 nest...)
Denk dat t bij 2 katers blijft. Maar poesje is nu ook weer beschikbaar xD

Ze hebben verschillende soorten die allemaal een andere werking hebben.
Moet je even googlen. Maar ik heb op show ook mensen met nakies gezien die spul gebruiken van dit merk. Ja moet jij uit maken. Ik heb kater en kater samen gehad. Daarna poes erbij. Nu alleen kater en poes. Hopelijk straks een poes erbij. Maar echt verschil? Neh nou ja Nishi is natuurlijk een abessijn en Zika was htk en merk daar wel verschil in. Nishi is druk en speelt ruw voor een poes en Kito doet daarin mee. Zika vond t te druk. Dus ik zou kijken wat het beste bij jullie kater past. Kijk waar die graag mee speelt en welke van de 2 hij leuker vind.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:05

Ga ik doen! Klinkt best interessant. (heb er 2 gezien die potentie hebben om gekocht te worden... Al blijft t lastig voor een naakte xD Als ik er 1 neem wordt het Extreme denk ik. Al had ik ook bij een DA een hypoallergene shampoo gezien..)
En is altijd afwachten indd. Denk dat ik gewoon bij de 2 katers blijf. die had ik toen al uitgezocht en al de tijd naar uit gekeken. Zullen t vast leuk hebben samen =D
Voor wat ik op filmpjes en fotos gezien heb gaan ze allemaal met elkaar goed om xD mjah dat zijn mini momentjes dat je ziet natuurlijk.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:17

Ik heb er meerdere producten van. En de katten vinden ze prima.

Trinsalon van kennis gebruikt deze producten ook voor de katten.

En wat betreft kater x kater. Ik mag toch aan namen dat een fokker aan zal geven als het echt niet zou gaan. Nu zal t wel meevallen omdat t broertjes zijn. Maar denk dat het wel goed komt.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 22:17

Zertab schreef:
<3
[ [url=m/FCtbzV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo die voelt zich al helemaal thuis zo te zien :+:

Aaaah Fair ze zijn zo schattig <3

Waar is mijn kitten gebleven, hij is zo groooohooot |(

Afbeelding

Hij zit daar op mijn nieuwe buitenkrabpaal :)) echt een tof ding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:21

Denk wel dat t goed zit ja ^^ Anders zaterdag toch ff na vragen hoe die 2 onderling zijn. Maar toen we der waren. En filmpjes/fotos te zien is alles gewoon goed samen.

En kans bestaat indd dat ik deze dan neem ipv die van de DA. Ff kijken haha :p
Edit: uuhhmmmmm besteld... Was er nog maar 1 en geen idee hoe aan dat aangevuld wordt xD

Wat een gave krabpaal zeg!!Zo te zien is hij er blij mee =D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:14

SimoneeM schreef:
Groei ziet er goed uit Fair! Hoe oud zijn ze nu ook alweer?

Fijn dat het voer ook zo goed gaat! Kittens zijn gelukkig meestal niet zo moeilijk met voerwissels (in tegenstelling tot oudere katten soms :D)

12 weken. :) Ja inderdaad, ik merk dat alles wat ik voorschotel in principe wel opeten. :') hopen dat dat zo blijft.

Kanji91 schreef:
Oohh wat zijn ze leuk <3 dat hoofdje dat zo naar je kijkt. Smelt je toch van <3
Hopelijk worden mijne ook lekker knuffelerig. Al zou dat met dit ras wel goed moeten komen. Toch blijft het gokken..

Mhmm. Dat klinkt ook niet verkeerd nee :+ miss over een tijdje naar Hema toe dus... Haha

Ik ben denk klaar met shoppen. Alleen shampoo en goede doekjes nog. Shampoo al wat op 't oog.. Hypoallergeen iets. En doekjes ff kijken nog.. (ga niet vaak wassen. Wel int begin met water om de kittens er aan te laten wennen.. Maar als het moet. Wil ik het met zo veilig mogelijke shampoo ivm eventuele huidreacties.. En doekjes zelfde verhaal)

Heb voor nu 4 kilo royal canin kitten. Denk dat als die bijna op is ik ook op purizon kitten over ga. Is toch het merk wat Ik uiteindelijk wil en ze hebben kitten ook. Maar zijn royal nu gewend.

Poeh. Je moet toch ook best wel wat hebben voor de naaktjes. :') En wat een mooie foto <3 Ik zou inderdaad gewoon kijken welke het beste in het nest met elkaar overeen komen.

Fireheart, hij wordt echt een joekel. :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 00:19

Even een egopaniekpost vanuit mijn kant... Coco heeft het op de een of andere manier toch voor elkaar gekregen om de tuin uit te komen?!?!?!
Ik snap er he le maal niks van, maar hij is echt weg nu ;(

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:24

Fireheart schreef:
Even een egopaniekpost vanuit mijn kant... Coco heeft het op de een of andere manier toch voor elkaar gekregen om de tuin uit te komen?!?!?!
Ik snap er he le maal niks van, maar hij is echt weg nu ;(

Onee wat naar!
Is de tuin afgezet? Want dan is het lastiger terugkomen kan ik me voorstellen?

Al een rondje gelopen door de buurt, eventueel rammelend met snoepjes? Of iets wat heel erg sterk ruikt en hij lekker vindt?

Hoelang is hij al weg? Misschien is ie gewoon even de buurt aan het verkennen na deze succesvolle ontsnappingspoging en zit hij straks netjes voor de deur :)

Ik duim voor je iig! :(:)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 00:30

Ja tuin is voor hem afgezet, hij heeft 3 pootjes dus hij kan niet op de poort springen (hij komt al niet op mijn 80cm hoge Kallaxkast :+ )
En tóch is hij ontsnapt |( ik vrees dat hij toch ergens een gaatje heeft gezien.

Ik ben net al gaan lopen met snoepjes, maar krijg geen reactie ;(. Heb nu de poort open gezet met een stoel ertussen. Want ik heb geen idee of hij anders nog wel terug kan komen.

Hij is zeker al een uur weg ;( ik hoop maar dat hij gewoon zo lekker aan het snuffelen is dat hij verder niks meer hoort en niet dat er iets ergs is.
Kan wel janken. Het gaat al 2 maanden goed en nooit is hij ontsnapt, dus hoe dit opeens kan...

Edit: hij was laatst ook al aan het graven om onder de poort door te komen, dus hij was wel echt op zoek naar een manier om buiten de tuin te komen. Nu heb ik dat opgelost, maar hij is er nu toch ergens doorgekomen vrees ik.