Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:58

Zo, Twinkel, de Russische dwerghamster van mijn dochter heeft eindelijk haar hamsterscape proof verblijf betrokken, hiervoor had ze wel veel ruimte, in twee verdiepingen 60*35cm en dikke lagen bodembedekker, maar wel veel plateaus. Nu met Denise's filmpje als voorbeeld de scape opgebouwd in drie lagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En het eindresultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En blije hamster

Afbeelding

Haar verblijf is 80*35*40, een Ferplast Aquarium. De silent spinner is 17cm, alle wol is kapok. Er zit geen kurktunnel in, wel een houten tunnel.

Tips of vragen zijn uiteraard welkom

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 02:58

@ Denise: lekker dan, ze hadden toch ook gewoon jou de credit voor het idee kunnen geven?

@ Vladimir: Leuk hoor! De hamster zal er ook wel blij mee zijn!

Ik ga morgen onverwachts een nieuwe dwerg ophalen. Ik zocht eigenlijk alleen een nieuwe terra, maar iemand gaat verhuizen en ik kon de terra (precies de maat die ik zocht), plus de hamster, plus alle spullen overnemen voor het zelfde bedrag als wat ik voor de bak opzij gezet had. Mijn vriend wilde eigenlijk geen tweede hamster, maar we hebben een compromis gemaakt en nu komt er dus een tweede hamster.

Lukasje

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:09

Dat noem ik pas een compromis _O-

Hij: “nee ik wil geen tweede hamster!”
Zij: “oké, dan nemen we hem”

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:54

Ik heb bij Sneaky afgelopen nacht de deksel eraf gehouden zodat hij eens niet gaat klimmen. Het is of dat of ik moet al zijn huisjes eruit halen en dat vind ik ook geen eerlijke oplossing. Dus ik ga zo kijken of ie nog in zijn kooi zit of dat ie is ontsnapt. Mijn ruimte is klein en overzichtelijk hier. Terug in Friesland moet sowieso de deksel er weer op wegens katten.

Edit, hij zit zo te horen nog gewoon in zijn kooi. Ik hoor hem namelijk ondergronds knabbelen en graven.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:51

@ Vladimir,
Dat ziet er hartstikke geslaagd uit voor een eerste scape! *\o/*

@ Juniper,
Ja, die mening deel ik ook met je. Maar daar in tegen werd er direct een blog gemaakt waarin geschreven werd dat HamsterScaping in Amerika is ontstaan. Terwijl dat niet waar is. Het woord 'HamsterScaping' en de manier van inrichten zoals we nu doen is, sorry, toch echt iets van mij. Het is ooit begonnen als een grapje en nu serieus uitgegroeid - maar daarvoor had nog nooit iemand van 'HamsterScaping' gehoord hoor :Y) Creatief inrichten is natuurlijk niet direct scapen .. en de adviesmaten zaten toen overigens ook nog gewoon op 60x30, ook bij het LICG.
Dus het zit inderdaad wel een beetje in mijn irritatie, maar goed :P

Leuk een nieuwe hamster erbij!

@ Jorex,
Fijn dat ie nog in de bak zit :)

Mijn 120 bak wordt morgen opgehaald. Je mag gerust horen dat ik van de week er echt om gehuild heb dat ie weg gaat. Nou zat daar nog meer verdriet bij, maar toch. Ik baal er oprecht van dat ik zo beperkt ben dat ik hem nu echt weg doe.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:56

Ja, gelukkig vindt ie verder zijn kooi wel heel leuk. Hij zat eerst wel verbaasd bovenop de huisjes te kijken.
Dat snap ik heel goed Denise :(:)

Hopelijk gaat het met al je andere hamsters wel met je lichaam. Ik weet zelf ook maar al te goed hoe het is om krom van de pijn te liggen en niks te kunnen. De warmte vorige week was hel voor mij.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:56

Waarom gaat die bak weg dan?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 16:05

@ Jorex,
Hier ook huisjes zitters <3 Op hun dooie gemakkie, letterlijk over de rand kijkend haha.

@ Sanne,
Eigenlijk komt het al in het bericht van Jorex naar voren maar snelle uitleg .. Sinds eind januari 2019 kamp ik met chronische pijnklachten aan de linkerkant van mijn nek/schouder/arm, veel bewegingen doen mij dus veel pijn. Daardoor heb ik ook geen PAX kasten meer maar SAMLA's. Die kan ik op de grond zetten en dan mijn ding doen & pauzes tussendoor nemen.
De 120 bak staat beneden en daar kan ik wel goed in maar het kost mij teveel energie (tijd) en bewegingen van mijn arm/nek/schouder die ik eigenlijk niet pijnvrij kan maken. Op die manier kijk ik er dus vreselijk tegenop en moet er haast 2 dagen voor plannen om hem in te richten wat natuurlijk niet kan met een hamster die graag terug wilt. Dus zodoende .. ik wil geen Syr meer & de bak is voor mij gewoon niet te doen qua klachten. Dus dan maar weg.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:22

Pfff Denies, dat is erg. Zo frustrerend dat je lichaam niet mee wil.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:29

Pff wat naar joh, vreselijk als je lichaam je zo in de steek laat..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 18:37

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 00:14

Lukasje schreef:
Dat noem ik pas een compromis _O-

Hij: “nee ik wil geen tweede hamster!”
Zij: “oké, dan nemen we hem”

Ja precies, zo ging het. Hij vroeg wel of ik mijn surplus aan hamsterspullen dan wilde verkopen. Dat was ook al het plan, maar ik vergeet dat dan weer. Gelukkig heb ik in twee dagen tijd alles verkocht en dat voor de nieuwe hamster kunnen gebruiken.

Dit is hem trouwens. Ik vind hem een beetje aan de dunne kant, 42 gram. Maar dat komt wel goed.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 11:58

Je surplus aan hamsterspullen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Leuk een blauw wildkleurtje! Ziet er inderdaad wel uit alsoftie wat meer mag, maar 42gram is geen schokkend gewicht.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:29

Ik had voor 35$ een hele zooi aan hamsterspullen overgenomen, iets van 30 huisjes, tunnels, etc. Ik heb ze niet allemaal nodig dus heb de beste dingen uitgezocht en de rest weer doorverkocht (en zo het aankoopbedrag weer terug gekregen).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 17:27

Ooh op die manier :) Dan begrijp ik het, en groot gelijk natuurlijk haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 10:59

Een klein voordeel aan het Corona virus is dat veel leveranciers gaten beginnen te krijgen. De maat 80x35x40cm is op het moment (of was.. geen idee) niet meer leverbaar. Toen kwam er een andere leverancier en die hadden 80x40x40cm bakken beschikbaar. Mijn bazin heeft daar gebruik van gemaakt! Gister heb ik voor het eerst zo'n bak ingericht.

In principe is het máár 5cm. En in principe is dat máár 400cm2 .. maar wauw! Wat een gigantisch verschil met inrichten!! Ik heb het even op dezelfde inrichting, plus minus, gehouden als de vorige bak. Maar ik had zóveel meer ruimte over. Het is een verkoopbak en die maak ik tot een bepaald budget, dus ik kon niet heel erg veel meer dan dit ermee qua inrichting. Maar het voldoet en daar gaat het om. De toekomstige eigenaar kan er zelf verder mee aan de slag *\o/*

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:15

Weer leuke bak !

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:34

Ik moet mezelf altijd bedwingen om niet naar Barendrecht te rijden en zo’n bak te koopen. Helaas is vriendlief allergisch voor veel beesten, dus kan het niet. Hoewel we vroeger ook twee degoes hadden.... hmmm toch maar weer eens een balletje opgooien.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 12:34

Degoes maken meer zooi dan hamsters, haha! Die verpulveren letterlijk alles, ook houten wielen :P Maar dat kan ook omdat die wellicht te klein zaten, daar heb ik te weinig kaas van gegeten.
Maar wel leuk om te horen!

Ik kan jullie in ieder geval zeggen dat ik vandaag een leuke opdracht heb gekregen en direct heb uitgevoerd :) Is terug te zien in de prijzen :P

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:26

[ Sorry off topic] Wij hadden de degoes in dit glazen hok. Uiteindelijk is Adje 8 geworden en Bram zelfs 9. Beide hebben we drie keer per dag dwangvoer gegeven. Nou ja dwang ... ze gingen er lekker voor zitten en eten dan het zachte voer uit een spuitje. Ze mochten er iedere dag uit en als ze weer naar 'huis' wilden, klommen ze op de mand die onder dit tafeltje stond, stapten in je hand en konden we ze zo in het hok terugzetten. Afbeelding
Ik zou ze nu in een groter hok houden, maar dat is voortschrijdend inzicht. De laatste is ongeveer 13 jaar geleden overleden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 17:26

Ceetje_bokt schreef:
[ Sorry off topic] Wij hadden de degoes in dit glazen hok. Uiteindelijk is Adje 8 geworden en Bram zelfs 9. Beide hebben we drie keer per dag dwangvoer gegeven. Nou ja dwang ... ze gingen er lekker voor zitten en eten dan het zachte voer uit een spuitje. Ze mochten er iedere dag uit en als ze weer naar 'huis' wilden, klommen ze op de mand die onder dit tafeltje stond, stapten in je hand en konden we ze zo in het hok terugzetten. [ [url=m/J2JqGw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zou ze nu in een groter hok houden, maar dat is voortschrijdend inzicht. De laatste is ongeveer 13 jaar geleden overleden.

Dat is in ieder geval groter dan hoe deze terecht kwamen! Ik heb mij ooit voor een klant globaal ingelezen omdat ze graag degoes wilde en ik ze alleen wilde 'inkopen' als ik zeker wist dat ik ook het juiste advies kon geven en bieden. Grappige beestjes trouwens hoor, beetje XL gerbil :P

Mooi hoe de wereld toch eigenlijk aan het veranderen is <3

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:53

Super leuk Denies,ik woon in Ridderkerk en als m'n kinderen ooit een hamster willen dan komen we een bak uitzoeken in de winkel waar jij werkt!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 09:39

Eliana schreef:
Super leuk Denies,ik woon in Ridderkerk en als m'n kinderen ooit een hamster willen dan komen we een bak uitzoeken in de winkel waar jij werkt!

Wat ontzettend leuk! <3 Geef je dan (ooit) wel een seintje, ik help je graag persoonlijk!! *\o/*

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:11

Mooi weer, ik krijg mijn bakken dus echt nooit zo mooi als die van jou! (Tot mijn grote ergernis, want normaal ben ik juist heel creatief).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 08:18

Jawel hoor! Heb vertrouwen in jezelf :) Bij de één duurt het soms wat langer dan bij de ander, maar eerlijk waar uiteindelijk lukt het iedereen! Ik heb er vertrouwen in in ieder geval, durf lekker te puzzelen en te proberen!