Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:44

Haha heerlijk die verbastering van uitspraak :D

Skye gaat eigenlijk altijd goed maar de kat.... Arya word toch vaak aaaaariaa. Die mensen zullen geen Game of thrones gekeken hebben denk ik dan maar :P

Skye afkorten gaat natuurlijk niet maar soms maak ik er wel een Skietje van als we aan het spelen zijn :P en poes is vaak gewoon Pluis :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:48

Waarschijnlijk hebben jullie ook wel een iets van bijnamen die je meer noemt in een zin? Retteketet ga eens opzij, Iva de Diva weer en Ouwe Dibbes...is dat hier.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:57

Hier gaat de naam Naya bijna altijd goed. Maar ze reageert ook op : Wicky , WickyWick :P

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:28

Mijn katten heten Oleg en Vladimir, maar ik heb Oleg heel lang Poes genoemd omdat ik niet kon wennen aan Oleg en ik geen andere leukere naam had hahaha

Maar als ik zeg dat ze zo heten dan vragen veel mensen hoe ik daar bij gekomen ben... Nja Oleg heeft mijn ex verzonnen van de russische clown: Popov. Vladimir heet Vladimir vanwege zn oren toen die klein was(oosterse korthaar). :+

En tegenwoordig zeg ik gekscherend: Oleg Kalashnikov en Vladimir Putin. :Y)

Ik maak me nu al zorgen met de naam die ik gekozen heb voor m'n toekomstige pup :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 09:29

hahahahaha _O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:34

Ik kort ook alles af. Onze DH hete Nova dat werd Noof en Ravi is Raaf (of Rafiki :+)
dus dacht de volgende geef ik gewoon meteen een naam met 1 lettergreep en toch word Roek nu steeds Roekie _O-

Kat van mijn zoontje heet Lucky(of eigenlijk Akteya maar dat vond hij niet mooi) maar we noemen haar gewoon standaard poes, daar luisterd ze nu dus ook naar

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:40

Ik wilde echt specifiek een één lettergreep naam. Dat is dus Skip geworden. Lekker makkelijk en ook in het buitenland goed uit te spreken.

Ik noem hem soms wel Kippy, als hij vrolijk buiten is. Maar als ik hem echt bij me wil hebben is het SKIP HIEERR

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:11

Ik wilde bijzondere namen dat niet 20 mensen op de Hondenschool dezelfde naam roepen _O- daarbij wilde ik zeker namen met 2 lettergrepen omdat het wetenschappelijk bewezen si dat honden 1 lettergreep woorden veel moeilijker kunnen onderscheiden en 3 lettergrepen voor veel honden te complex wordt. 2 lettergreep namen liefst met een klinker op het einde reageren honden het best op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:21

De honden namen gaan hier wel altijd goed maar die van de kinderen is een lastig dingetje volgens mij daar hoor ik zoveel varianten op.
En afkortingen is bij de honden van alles maar dat komt ook door de kinderen die het eerst niet konden uitspreken.

Elvin= ali(door kids gekomen) en elf
Parel= puma of paar
Guapa = guap of guapi

Kinderen
Kenay= kien en wat ik daar allemaal niet op heb gehoord 8)7 vooral kunaaj
Jayro = jay spreek het uit als djaajro maar soms wel een djeejro of jaiero
Vaiana = vaia of yana(zo noemt ze zich zelf)en daar maken ze bijna altijd viana van.

Nou ben ik zelf ook niet altijd even goed in namen zo maakte ik er ook meera van. :o

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:48

Voor m'n katten boeide het niet, want ik dacht die luisteren toch niet naar de naam als je roept. Nu blijken mijn katten vooral een baas te hebben en niet een huis en komen ze dus echt keihard aangerend als ik ze roep :')
#fail

En voor mn toekomstige pup heb ik bedacht: Kaelan, en dan uitgesproken als: Keelun.

Op zn schots geschreven...

ik wilde eigelijk iets russisch, maar daar zaten geen leuke namen meer tussen :o

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:22

Dat oor van Jip zit echt 9 van de 10 keer zo :+

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:30

Haha zou dan maar niet mijn eigen naam zeggen. Iedereen bij de eerste x huh hoe zeg je dat :+

We hebben natuurlijk Senna. De poezen Truus en Shrek. Paard Punjab en dan nog Chicky, Muis, Piep en jut en jul.

En toch vind ik jammer dat Senna geen Pino mocht heten van de baas.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:31

CupCakes_ schreef:

[ [url=m/Y9Xe2o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Das om extra te luisteren baas.

Anna79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:22

Mila wordt Miel maar ook regelmatig Troela :D en heb haar heel lang pupsel genoemd maar dat kan eigenlijk niet meer hè :=
Mijn dochter heet Isa en die noem ik vaak Ies :o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:49

CupCakes_ schreef:

[ [url=m/Y9Xe2o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ausiie ding of niet: Naya loopt er constant zo bij! :D we zeggen dan altijd: met u veesklak. Een klak is hier zoals een pet :D

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:49

Oh bijnamen, daar ben ik ook heel goed in :')

Billy: Blie, Boellie, Billetje, Prinses, Wokkelie, Puppy, Doggo

Skye: Skie, Skip, Skippie, Aap, Dolfje (Weerwolfje), Wokkelij, Puppy, Doggo

Heel fijn dat ze allebei luisteren naar puppy en Doggo, hoef je er maar een te roepen :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:45

Iemand die misschien +/- 7kg voer van Wolf of the Wilderness wilt overnemen? :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:09

xDenies schreef:
Iemand die misschien +/- 7kg voer van Wolf of the Wilderness wilt overnemen? :')

Ik heb ook nog een zak lamsoren en lamskophuid. Die mag je er gratis bij als je wilt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:10

Heb net nieuwe zakken besteld :+ Wat wil je ervoor denies?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:15

Hier geen interesse, thanks!

Ahhh Jip is zo'n dotje CupCakes <3

Vandaag uitslag gehad van de giardia test... Was al positief voor de test überhaupt klaar was |( -O-
Nu dus alles hier aan de Panacur, heeeel goed schoonmaken en duimen dat we er snel vanaf zijn...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 15:53

Hier toevallig ook pas besteld!

Oh wat balen norwayFjord!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:56

NorwayFjord schreef:

Vandaag uitslag gehad van de giardia test... Was al positief voor de test überhaupt klaar was |( -O-
Nu dus alles hier aan de Panacur, heeeel goed schoonmaken en duimen dat we er snel vanaf zijn...

Jeetje dus toch! Fijn dat er getest is! Moet je nu ook iets bij je andere huisdieren doen? Sterkte hoop dat ie er snel vanaf is!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:11

xDenies schreef:
NorwayFjord schreef:

Jeetje dus toch! Fijn dat er getest is! Moet je nu ook iets bij je andere huisdieren doen? Sterkte hoop dat ie er snel vanaf is!

Jup hoopte eigenlijk van niet omdat het de laatste dagen echt al een stuk beter ging maar dus toch... M’n katten zitten ook aan de Panacur, elke dag goed de kattenbakken schoonmaken en kontjes indien nodig wassen. Gelukkig komt Mulan niet in de buurt van de kattenbakken enzo en ook niet veel bij de katten dus dat scheelt al, maar baal er wel echt van! Gelukkig wel nog getest...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:46

Oké serieus .. ik word al de hele dag door van alles en iedereen gebeld(en voicemail). Maar de dierenarts kan mij niet bellen?????? Dus vandaag al 2x gebeld maar nu is de arts ineens naar huis en is het niet gelukt om mij te bellen en krijg ik dus pas maandag de uitslag. Als ze me dan wel te pakken kunnen krijgen ofzo. :')

Dus nog geen uitslag. Man dat is frustrerend. Zeg dan niet zo stellig dat de uitslag er 'morgen' (vandaag dus) is.

@ Norwayfjord

Pff jeetje wat bizar. Nou heel veel sterkte hoor! Misschien ook even aan de organisatie doorgeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:56

Zo leuk al die namen!

Wij verlengen juist. Geen idee waarom :+
Nysse spreek je uit als nisse
Ylvi als Ilvie

En we zeggen vaak
nyssepissepoepchinees
Ylvipilvipiepemuis
Snowypowymauwkous

Gaat nergens over :')

Mijn man noemt Nysse meestal tutta omdat t zo'n tutje is en Ylvi draakje. Vergt geen uitleg hè :')