Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:59

KimD schreef:
Ik hoop dat alles door kan gaan, ik zie het nog gebeuren dat alles weer op de schop gaat!

Oh jahoor, na de bouwvak een week of 2 later zie ik nog wel een golfje komen..

Esplendido

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:10

Ik vraag me ook af of het echt door mag gaan, er is wel een uitgebreid protocol zag ik op de website en ik begreep ook dat ze meer ruimte hebben dan andere jaren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 16:03

Esplendido schreef:
Ik vraag me ook af of het echt door mag gaan, er is wel een uitgebreid protocol zag ik op de website en ik begreep ook dat ze meer ruimte hebben dan andere jaren.

Misschien is publiek niet eens welkom.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:15

Dacht het niet. En het is met tijdsloten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:21

Bezoekers zijn welkom enkel als op voorhand het ticket gekocht is staat in het huidige protocol

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:21

Is al goedgekeurd, ze moesten alleen nog alle keurmeesters af of ze wdl allemaal willen/kunnen komen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:34

Wij hebben helaas al een keurders wissel op dag 1. Ik vrees dat de nieuwe keurder helemaal niet op mijn type border valt. Maar we zien wel :)*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:43

Ik hoop wel dat het een goedgejeurde srabijkeurder blijft, anders heb ik er niets aan :o

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:48

Ik kom even inbreken én het topic een klein schopje geven. Zijn er hier fokkers die zich bezighouden met poedels en dan met name toy?

En een wat algemenere vraag: wat is voor jullie de aanleiding geweest om te gaan fokken en hoe heb je je eerste hond uitgekozen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:34

silverdapple schreef:
Ik kom even inbreken én het topic een klein schopje geven. Zijn er hier fokkers die zich bezighouden met poedels en dan met name toy?

En een wat algemenere vraag: wat is voor jullie de aanleiding geweest om te gaan fokken en hoe heb je je eerste hond uitgekozen?

Mijn eerste hond die ik bewust voor fok en show heb gekocht heb ik een lijstje gemaakt met alle testen die in wilde en hond moest vrij zijn van alles. Dan waren er bepaald slikken en voorouders die ik zeker niet tegen wilde komen in een stamboom. In heel Europa bleven er slechts 2 combinaties over die ik interessant vind en vrij waren van alles. 1 2 straten bij mij vandaag, de andere in Hongarije. Ik ben voor de combi in Hongarije gegaan. Waarom? Als ik de lijnen van de Belgisch fokker wilde kon dat makkelijker later nog. En hier zijn we nu 2 jaar later. Heb ik een reu en een teef van de Belgische fokker en zijn zij mijn mentors hahaha

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:52

Ik had Sepke al en ben gevallen voor het ras. Ze zochten dringend dekreuen, dus van het een kwam het ander.
En nu 1 teefje erbij en als goed is nr 2 op komst.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:06

silverdapple schreef:

Mijn eerste eigen hond heeft mijn vriend vooral uitgekozen. (onze eerste hond). Achteraf niet de beste fokker. Gewoon gekeken naar wat de rasvereniging zei en daar naar gekeken.
Een jaar later hebben we er een herplaatser met stamboom bij gepakt en uiteindelijk begon t te kriebelen eens een nestje te fokken van hun samen. Dat is niet gebeurd. Maar wel met een andere reu. (en uitgebreid getest, veel meer dan de rasvereniging eist en met stamboom uiteraard) we hebben van t nest 2 pups aangehouden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:25

Ik had geen ambities om te fokken tot een jaar of zes geleden. Ik was het, zeker bij de BC, niet ermee eens hoe het fokregelement is opgesteld en hoe weinig erin staat. Voor een betere wereld moet je bij jezelf beginnen en zo kwam het plan om te fokken.

Mijn liefde ligt bij de SC en die is er ook gekomen. Het plan is daarmee te gaan fokken komende loopsheid. Zij is mijn 'leerhond'. Wat wil ik, wat is belangrijk, waar moeten we rekening mee houden etc.

Inmiddels staat er ook een BC dekreu 'klaar'. Alle testen zijn gedaan en 7 september staat de ECVO weer op de planning.

Ook bij de BC heb ik doelen voor mezelf gesteld.

Voor ons staat er nog een fokteef op de planning (BC) in 2021 & 2023.

De SC is een beetje uitvogelen welke richting ik op wil met kleur en lijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:42

silverdapple schreef:

Mijn ouders hebben vroeger ook een paar nestjes gefokt (Flatcoateds) en ik heb dat altijd interessant gevonden. Mijn man vond dat ras niet 'zijn ras' en we vielen voor de Finse Lappenhond. Bij de fokker destijds aangegeven dat we het leuk zouden vinden om een nestje te fokken, dus we kregen een mooi teefje mee. Het ras is maar klein, fokken wordt door de rasvereniging wel wat gepromoot. Dus dat komt allemaal leuk samen.

Mijn man wil nu nog geen tweede hond, dus de kans is aanwezig dat we twee nestjes fokken met onze teef. Dan houden we een dochter aan uit het tweede nest. En dan kunnen we daar hopelijk ook eens mee fokken? Vandaar toch een kennelnaam ed.

Ik denk dat ik uit de kennelnaam ben := *\o/*

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:13

Wij hebben onze Ecvo herkeuring vervroegd naar a.s. maandag. Een van onze oudere teefjes is gisteren plotseling loops geworden (na 3 maanden -O- ) en ik ben een beetje bang dat ze Happy mee trekt...
Dus maandag Ecvo, en dan hopelijk goedkeuring en snel naar het panel. En hopelijk heb ik dan nog tijd om haar te laten dekken, de dekreu eigenaar is in elk geval op de hoogte (dezelfde reu als het eerste nest)...

Spannend, het komt ineens allemaal wel héél dichtbij weer....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 07:37

Super onhandig!Wel fijn dat je erop kunt inspelen en zo snel terecht kunt voor de ECVO. Voor ons was de eerste mogelijkheid pas op 7 September. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:46

Oh dat is allemaal wel heel snel indd Deniese. Hopelijk valt t precies goed!

Ik had gepland om Djessey 24 aug HD en ED te testen. Maar met eentje die als t goed is binnen 2 weken gedekt gaat worden en omdat Boellie ziek was en we even moeten afwachten of dat nu ook helemaal over is, is djessey even uitgesteld.. :') Word anders wel een heel duur maandje _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 08:00

Wij gaan volgende week donderdag voor de officiele foto's van Harvey, ik verheug me nu al om €500,- af te tikken. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:04

is ook wel duur :P
Hier komt HD en ED (2 richtingen) op 312,- incl beoordeling. Budel is nog iets goedkoper geloof ik
HD en ED 4 richtingen; 334,5. Wij gaan naar best
of zet je meer op de foto?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:05

Wij 14 september, Beike HD en ED, Sepke ED. :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 12:26

kiwiwitje schreef:
is ook wel duur :P
Hier komt HD en ED (2 richtingen) op 312,- incl beoordeling. Budel is nog iets goedkoper geloof ik
HD en ED 4 richtingen; 334,5. Wij gaan naar best
of zet je meer op de foto?

Ja, alles! :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:40

wat is alles ? :P Officieel via de RvB is toch alleen ellebogen en heupen?
Of doen jullie voor de sport oid ook schouders en rug?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 12:56

kiwiwitje schreef:

Ja klopt, voor de RvB inderdaad alleen ED & HD, krijg je ook alleen de beoordeling van.

Wij laten ook OCD & spondylose doen.

Niet perse voor de sport alhoewel het fijn is om te weten natuurlijk maar vooral voor de fok.

De BC is een 'kapot' ras, zeker de sportlijnen, ik vind het belangrijk om een gezonde bijdrage te leveren en 'te beginnen bij mezelf'. Gelukkig doen steeds meer fokkers dat waardoor de selectie buiten het reguliere reglement om ook kritischer is. :j

OCD bijvoorbeeld komt veel te veel voor, laatst nog in één nest van 10 waar 6 pups OCD hebben en inmiddels al geopereerd zijn.. 'Maar het hoeft niet'. Nee je hoeft het inderdaad niet te doen maar dat is imo je kop in het zand steken en doen alsof. :=

Het enige echte grote struikelblok blijft epilepsie. Nu ook weer een hond naar voren gekomen van een bekende fokker en bekende lijnen waar epilepsie in zit. Helaas bleek te fokker het al 1,5 verzwegen te hebben. Een van de dekreuen die nou uit de fok gehaald is heeft 16 levende pups waarvan het laatste nest nog geen 8 weken oud is. Verschrikkelijk... direct afgeschreven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:15

kiwiwitje schreef:

Kunnen jullie dan geen S D doen? Ik laat altijd HD, ED en SD officieel doen in België. En neem een foto van de rug onofficieel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:40

Officieel via de RvB kan SD niet indd. Alleen hd ed pl ecvo en baer.

Helder kim! Als t indd echt iets is wat je in t ras ziet dan gewoon testen.