Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:32

xDenies schreef:
Ik vind het een mooitje hoor! Veel plezier er mee :)

Bij de fokker is nu een nestje geboren van het teefje dat 'voor' 'mijn teefje' gaat … volgende maand verwacht ze de teef loops. Spannnnnnneeennnndd …

Ergens komt er een beetje een twijfel. Dat komt door alle meningen van alle mensen die menen hun mening te moeten geven over het wel of niet 3e hond. En ik zeg altijd .. bij twijfel niet doen … maar die twijfel wordt mij aangepraat … maarja … Het is nog niet zo ver :)

Herken je twijfels wel hoor door andere.
Hier ook 2 honden en wil graag een 3de ivm net het wegvallen van 1 vd 2.
Maar soms denk ik ook wel is het slim een pup bij dat oude gebakje maar aan de andere kant zou ze ook niet alleen willen zijn denk ik.
Ik ga er gewoon voor als er wat voor ons bij zit.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:34

Jeetje vervelend. Maar wat een prachthond zeg. Wauw.

Net nala der kauwstuk maar afgepakt. Anders is t met uur weer op. Ze is nog maar een half jaar maar runderkophuid en al dat spul is binnen half uurtje tot uur weer op. Wat is de volgende stap qua hardheid om op te kauwen? Want het is echt een kauwpuppy haha.

Afbeelding
Dees is l bijna weer half op :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:36

Zonde zeg, met 2 weken al kiezen. Tegen zo´n fokker zou ik adios zeggen en verder kijken als ze niet willen wachten tot minstens 6 weken. Zou geeneens in mij opkomen om dan al te kiezen.
De laatste weken veranderen ze echt enorm veel. Ze hebben nu totaal niet de leeftijd om dat al te zien :') Maar goed.. zonde dat er nog fokkers zijn die dat op deze manier doen.

Ik heb ook 3 honden, 2 zijn 9 jaar en 1tje 1,5 jaar. Als ik maar 1 oudje nog heb, dan komt er ook nog een vriendje bij voor Olly hoor, vind ik toch wel fijn. Zou nu al fijn zijn voor hem, maar ik heb daar voorlopig geen zin in;p
Aan die oudjes heeft die niet veel, die spelen toch niet echt met hem. Gelukkig vermaakt die zich met wandelingen wel en zoeft die alleen het hele bos door. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:37

cinniz123 schreef:
xDenies schreef:
Ik vind het een mooitje hoor! Veel plezier er mee :)

Bij de fokker is nu een nestje geboren van het teefje dat 'voor' 'mijn teefje' gaat … volgende maand verwacht ze de teef loops. Spannnnnnneeennnndd …

Ergens komt er een beetje een twijfel. Dat komt door alle meningen van alle mensen die menen hun mening te moeten geven over het wel of niet 3e hond. En ik zeg altijd .. bij twijfel niet doen … maar die twijfel wordt mij aangepraat … maarja … Het is nog niet zo ver :)

Herken je twijfels wel hoor door andere.
Hier ook 2 honden en wil graag een 3de ivm net het wegvallen van 1 vd 2.
Maar soms denk ik ook wel is het slim een pup bij dat oude gebakje maar aan de andere kant zou ze ook niet alleen willen zijn denk ik.
Ik ga er gewoon voor als er wat voor ons bij zit.

Mijn oude gebakje is toen helemaal opgeleefd toen Bodhi erbij kwam. Ze kan nog wel gewoon haar ding doen en kleine stukjes wandelen is prima. Ze krijgt al wel ondersteuning voor haar gewrichten maar dat is ook gewoon een keer 'op'. Ze wordt 12, moeten we niet vergeten. Bodhi is net drie, dus dat is wel even een groot verschil.

Voor ons is het ook zeker; we kijken gewoon wat en of er iets bij zit. Sowieso moet het een teefje zijn want ik ga en wil er geen reu bij plaatsen. Het wordt een volle zus van Bodhi, wat wel iets heeft natuurlijk. Maar goed ….. we gaan het wel zien. Als er geen klik is, houd het al snel op :) Fokker weet het ook hoor, maar ze zei al; 'Nee zeggen kan dan altijd nog, je er tussen proppen op de lijst niet'. En nu hebben we eerste keus.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:39

Twilight schreef:

Net nala der kauwstuk maar afgepakt. Anders is t met uur weer op. Ze is nog maar een half jaar maar runderkophuid en al dat spul is binnen half uurtje tot uur weer op. Wat is de volgende stap qua hardheid om op te kauwen? Want het is echt een kauwpuppy haha.

[ [url=m/jIgm0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel!

Met het huidige gebit moet je wel een beetje oppassen met te harde spullen. Als ze volledig en goed gewisseld zijn kan je qua hardere kluiven kijken naar hertengewei of struisvogel. Maarja .. niet met een puppygebit. En het kan ook best dat ze dat te saai vind, want dat gaat niet op. Is hier met Bodhi ook zo. Heb nu dus een enorme struisvogel bot liggen … :') (iemand die ik er blij mee maak voor een zacht prijsje?)

Hier gaan de buffelhuid staven ook hard. Maar hij stopt gewoon wanneer het genoeg is. Ze gaan gelukkig niet meer continu in één keer op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:44

2 weken vind ik ook te vroeg, toen waren we nog niet eens welkom bij de fokker, en terecht.

Zoë kent de fokkers als ik dat goed begrepen heb, dus dat is ook weer anders, want dan weet een fokker hoe jij in elkaar zit en wat je zoekt, dan is die match ook makkelijker te maken, ook op afstand.

Vanaf 6 weken vind ik dan weer erg laat, ik vind tussen de 4,5 en 6 weken ideaal.

Overigens is de stap van 2 naar 3 honden even wennen, maar niet groot. Wij gingen van 3 naar 5 en zelfs dat merk je eigenlijk niet.

Toen we er 9 in huis hadden dacht ik "HONDEN!", maar echt niet tot vervelends toe. :n

Het grootste euvel vind ik dat je voor alles honden iets anders moet meenemen naar de training en wat ze aan moeten. Dat is een hele organisatie. :+

Oh, en als we gaan wandelen met andere honden en ze doen alsof ze nóóit buiten komen. Dan merk ik ook opeens vijf honden, anders niet. :')

Kimvicious, ik kan het gemist hebben, maar van welke fokker komt je hondje?

Edit: Als je het overigens legaal wilt doen moet je wachten tot 15 weken, niet 13 weken. Bij controle ben je nog de pineut. Of eigenlijk je pup...

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:50

Kim: ik denk dat ze dan 15 weken zijn. Ze zijn nu 2 weken + 13 weken wachten :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:58

xLaraaj schreef:

Ohja, goedemorgen! 8)7

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:00

Olly telt voor 3 honden in zijn uppie :+ Moet deze maand echt even zijn band kopen voor het loslopen, zodat ik wat relaxter kan lopen. :')
Die andere 2 is alleen opletten of ze niet achterblijven haha, ook niet ideaal. 1 die alle kanten op vliegt en de oudste is een beetje te langzaam en moet alles uitgebreid besnuffelen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:04

xDenies schreef:
Twilight schreef:

[ [url=m/jIgm0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel!

Met het huidige gebit moet je wel een beetje oppassen met te harde spullen. Als ze volledig en goed gewisseld zijn kan je qua hardere kluiven kijken naar hertengewei of struisvogel. Maarja .. niet met een puppygebit. En het kan ook best dat ze dat te saai vind, want dat gaat niet op. Is hier met Bodhi ook zo. Heb nu dus een enorme struisvogel bot liggen … :') (iemand die ik er blij mee maak voor een zacht prijsje?)

Hier gaan de buffelhuid staven ook hard. Maar hij stopt gewoon wanneer het genoeg is. Ze gaan gelukkig niet meer continu in één keer op.

Volgens mij heeft ze alles gewisselt. Er zitten bonken van kiezen in der mond en al der hoektanden heb ik in een bakje :D en ik word niet meer gebeten haha. Maar hertengewei kan ik evt volgende keer even meenemen en onder toezicht even mee bezig houden :D dankje ze houden je maar bezig haha.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:39

KimD schreef:
xLaraaj schreef:

Ohja, goedemorgen! 8)7

Ja we wachten idd met ophalen tot de 15e week. Of misschien week eerder en dan een huisje pakken in Belgie tot ze mee de grens over mag.
Het is geen bekende fokker, gewoon iemand die gek is op zn borders en graag uit die kruising een nest wilde. De ouders zijn op HD, ED en ogen getest en helemaal goed maar omdat moederhond geen stamboom heeft krijgt de pup die ook niet. Daar geef ik ook niet zo veel om. Ze gaan ook enorm verwend worden dat heb ik al wel gezien haha. Precies zoals ze daarna bij mij ook behandeld zal gaan worden dus ideaal. Consequent en toch verwennen, ik hou dr van.

Wij hebben altijd onze pups erg jong uitgekozen en dat is altijd naar verwachting verlopen dus daarom blijven wij daarbij, indien mogelijk natuurlijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:32

Ach, kenzo pas gekozen met 6 a 7 weken maar wist met 3 weken al welke pup mijn voorkeur had al was ik met zijn broer ook heel blij geweest. Uiteindelijk heeft de fokker de keuze gemaakt. Mijn overleden hond is ook voor mij gekozen via de pup test die ze ook bij geleidehonden bijv gebruiken. Mijn andere honden waren herplaatsers.

Ik heb een bepaald karakter wat ik zoek en daarna komt uiterlijk. Kymo heb ik via marktplaats en was toen 3 maanden. Ben samen met een vriendin gereden en vooraf door genomen welk gedrag hij ongeveer moest laten zien wou ik hem mee nemen. Binnen 10 minuten stonden we weer buiten met Kymo haha. Hij had open karakter, lef/moed, vrolijk, actief, druk en mensgericht. Alles wat ik wou zien toonde hij gelijk dus inpakken en weg wezen.

Enne 1, 2 of 3 honden. 2 vind ik ideaal maar ook een jaar 3 gehad (2 oudjes en pup) en in 1.5 jaar tijd naar 1 terug door overlijden vd oudjes. Enigste wat ik zeker niet wil is nog eens 2 honden te hebben die beiden oud en op zijn. 3 honden leuk als het goed te hanteren is maar voor de ene persoon is 1 hond al moeilijk en een ander neemt er zo 10 mee.

Overdag altijd hier 6 grote honden van werkrassen om mij heen en regelmatig ga ik alleen met hun op stap zonder angst dat ik de controle verlies. Loop dan wel enkel op zeer overzichtelijk terrein waarbij ik gemakkelijk iedereen kan ontlopen en ik niet voor onverwachtse situaties kom te staan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:32

Oh wat een beauty Karma! <3 Ik wil als volgende ook graag een helemaal bruine of helemaal zwarte. Weet dat er wel een paar goeie fokkers zitten in Scandinavië. Specifiek Zweden weet ik niet.

Ik snap kiezen met deze leeftijd ook echt niet :(:) Zoals Zoë heeft gedaan met kiezen op uiterlijk is niet mijn ding maar snap ik volledig als je doel is om een showhond te fokken. Dan kies je niet voor de meest kromme en scheve :Y)

Denies, had jouw hond nog niet voorbij zien komen maar jeetje wat een schoonheid <3 Wat voor kleurtje is dit?

Twilight, ik zou je adviseren om kophuidplaten te kopen. Die gaan tien keer zo lang mee en zijn ook wat gezonder. Ervan uitgaande dat ik hier gewoon een geperste rol runderhuid zie? En anders heb ik niks gezegd :7

Hier twee maanden lang ook drie honden gehad en beviel echt super. Was met wandelen wat lastiger maar dat is gewoon omdat Floyd niet luistert. Was even oefenen met lopen met de flexi dus. Maar verder zou ik super graag een derde willen <3 Maar dan wel een derde die geen sport hoeft. Gewoon een lekkere luie lobbes dus. Maar gezien we dat niet willen (oké vriend wel, maar op hondengebied bepaal ik :Y) ) komt er lekker nog geen 3e.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:12

Pfoe, ik zou met twee honden al niet met een flexi willen lopen. Mijn nekharen gaan echt overeind staan van die levensgevaarlijke ondingen. Maar dat komt wellicht door de hond van 60kilo die door de stopknop heen knalde op mij en Bo (11maanden oud) :') En zo kan ik nog wel meer momenten noemen.
Ik blijf liever gewoon bij een korte vaste wandellijn. En dan moet het wel goed komen.

Afbeelding
Dit is Bodhi, hij is drie jaar (nov 2015) en is de kleur Lilac Wit. Een Border Collie reu.

Afbeelding
En dit is Lupa, zij is bijna twaalf (april) en is zwart wit :'). Een teefje.

Afbeelding
En jut en jul samen.

Van Bodhi verwachten we dus een volle zus :) Lupa is gewoon op een boerderij geboren waar ze een keer een nestje van hun boerderijborders wilden.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:14

Mag ik mezelf hier ook melden?

Wij hebben vandaag Teun opgehaald een Parson Russel Terriër die ons vandaag druk bezig houd. De 1,5uur durende auto rit heeft hij super goed gedaan. De eerste 10 minuten heeft hij even een beetje om zich geen gekeken en daarna is hij gaan slapem zonder plasjes en hij heeft ook niet gespuugd Hij is vanaf minuut 1 het huis aan het ontdekken en vind slapen niet echt nodig tot nu toe. Natuurlijk proberen we ervoor te zorgen at er rust momenten zijn op een rustig plekje zonder speeltjes.

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:24

We verzamelen Kimmen hier. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:34

Oh ik heb zelf ook echt een hekel aan de flexi. Die van ons lopen altijd los (toegestaan). Maar Floyd luistert niet. Die komt gewoon niet. Hoort je wel, kijkt om en loopt door. Dus een goeie flexi was de oplossing. Meer met drie honden of zelfs twee zou ik nooit met flexi lopen :7 Moet er niet aan denken :Y)

Ik vind ze allebei echt prachtig <3

Veel plezier met je pup Kim!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:36

Oooh haha dan begreep ik je verhaaltje verkeerd :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:45

Hallo nog een Kim!

Ik vind flexi ook echt vreselijk. Mijn buurvrouw loopt met 3 honden allemaal met flexi. Wat een hel. :')

Zoals nog beloofd. Guppie in de fietskar.
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:59

Ik wil opzich wel een derde, ook een werklijn. Dat komt ook omdat Zig mijn luie werkhond is, hij slaapt de hele dag en haat wandelen in dit weer, maar geef hem een parcours en hij vliegt er doorheen.
En ik zie dat AJ graag een speelmaatje van zijn grootte en leeftijd zou willen. Ik volg wat fokkers en we zien wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 23:19

KimD schreef:
We verzamelen Kimmen hier. :')

Yeaaaaah! We take overrre }:)

Zonder gekheid! Leuke pup die parson!
Heb niet alles gelezen sorry!
Ik heb mijn 2 ook aan de flex. Eigenlijk overal (behalve bijv in een winkel straat of de DA)
Maar t is wel afhankelijk hoe iemand er mee om gaat of t veilig en verantwoord is. En uiteraard hoe de hond zich gedraagt aan de lijn.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:33

Ah puppy <3 Was Olly maar weer een puppy... :') Toch jammer dat ik mijn pups pas met 15 weken krijg, wil er ook wel weer eens eentje met 8 weken. Zijn ze wat langer schattig. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:35

Ianthe schreef:
Ah puppy <3 Was Olly maar weer een puppy... :') Toch jammer dat ik mijn pups pas met 15 weken krijg, wil er ook wel weer eens eentje met 8 weken. Zijn ze wat langer schattig. :+

Zullen we ruilen? Krijg jij mijn pups met 8 weken, krijg ik ze terug met 15, liefst met 16! :D Ik moet pups van 8 weken niet.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:39

KimD schreef:
Ianthe schreef:

Zullen we ruilen? Krijg jij mijn pups met 8 weken, krijg ik ze terug met 15, liefst met 16! :D Ik moet pups van 8 weken niet.

Haha zou een goede deal zijn;)

Ik vind het wel schattig, 15 weken heeft ook wel zijn voordelen...maar zo klein vind ik toch wel leuk. Heb maar 1 pup gehad die ik echt met 8 weken mee kon nemen. Andere waren allemaal adoptiehonden of importhonden.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:41

Haha ze zijn ontzettend schattig maar ook vermoeiend! Zeker als je in een flat woont en 20x per dag naar beneden moet.. :+
Maar, ik vind het wel fijn dat we hem nu al zo vroeg aan alles kunnen laten wennen.