Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:32

Spannend Diandra, hopelijk zit er eentje tussen voor je! Want die pech kun je ook nog hebben natuurlijk..

Fannetje, vanaf juli ongeveer ben ik 'beschikbaar' voor een pup :P Maar later in het jaar is ook prima. Ik zocht een jachthond, maar ranke en langharige honden vielen sowieso af. Een hond die rustig in huis is, maar buiten wel passie laat zien (ook al is dat niet altijd even makkelijk). De Bracco is trots maar gevoelig, niet zo 'hard'. Ook niet zo slaafs als sommige andere jachthonden, dus ik neem ook een tijd vrij om ermee te trainen haha, en dat zal eigenlijk nooit ophouden haha. Maar ben verliefd geworden op hun karakter, en ook hun uiterlijk natuurlijk. Vind het echt bijzondere honden.
Kiwi, inderdaad niet ieders smaak :D Ik vind staffords zelf erg leuk, maar die energie voor 10 is niks voor mij :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:36

Oh je mag mn reu wel in huis hebben hoor. Die komt amper omhoog.. :P Lui ding. Al doet t teefje momenteel ook niet meer dan slapen. :') zal wel hormonending zijn ofzo.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:06

kiwiwitje schreef:
Wel leuk dat je dus mee mag denken. Maar het is inderdaad lastig hoor. Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga doen.. Ergens wil ik een thema.. Maar heb al ''teveel'' namen uit verschillende dingen die ik leuk vind... :P

Al zit ik niet aan een stamboom vast ofzo, vind ik het ook altijd erg leuk om thema namen te hebben.
Het 1e nest had ik engelen namen met de letter A
2e nest had ik Disney namen met de B
En dit nest heb ik weer een thema met de letter C

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 00:33

Ik vind dat ook heel leuk zo’n thema maar vind het ook wel lastig. Wil ook geen thema die iedereen heeft :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:37

Ik vind namen verzinnen helemaal niet leuk :') Mijn ene hond heette al zo en bij al mijn andere dieren was het een kwestie van 'ja oké doe dit maar als je dat leuk vindt.'
Hoop dus ook dat de fokker onze pup al een leuke naam geeft zodat we die kunnen houden en anders wordt het Oscar <3

Diandra, welke kennel gaat je pup vandaan komen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 00:57

Oscar is ook leuk! Helaas moet ik dan denken aan de hond van de buren. Ofja van hun zoon. Regelmatig horen we in de zomer; “ osCAAAAAAAAAR!” De “os” gaat nog redelijk, maar daarna. En caaaaaaaar blijft dus gewoon “car” alleen dan heeeeeeeeeeeeeeel lang :')
T is een poedel..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 03:17

Kan me dat helemaal voorstellen _O-
Ik heb bij bepaalde namen ook zo'n associatie dat ze verpest zijn :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 07:44

Moest t echt even delen :')
Maar als ik daar even niet aan denk, vind ik Oscar een hele leuke naam!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 08:52

yvje86 schreef:
yvje86 schreef:
Jaaa! Een 2018-puppytopic!

Aangezien we sinds kort op een boerderijtje wonen en wat gedoe hebben gehad waardoor ik me niet 100% veilig meer voel thuis hebben we besloten om voor een waakhond te gaan kijken.

We zijn uitgekomen bij een kruising mechelse herder × hollandse herder.
De teef is vorige week gedekt en nu maar hopen dat er binnenkort puppies komen.
De pup zal bij ons in huis komen wonen samen met onze bordercollie van 7.5 jaar.

Jaaaaaa! Gisteren zijn de pupjes geboren *\o/* .
Nu de komende dagen afwachten totdat we weten hoeveel reutjes/ teefjes er zijn.
We hebben 3e of 4e kans op een reu dus ik hoop dat er genoeg reutjes zijn.

En weer goed nieuws! Het zijn 9 pups waarvan 5 reutjes dus we hebben beet :D
Kreeg gisteren een filmpje doorgestuurd van de wormpjes.
Het zijn kruisingen Mechelse herder x hollandse herder en ze zijn echt heel divers van kleur.
Van lichtbruin tot bijna zwart.
Bén benieuwd uit welke kleuren en karakter we straks mogen kiezen.

Nog even een vraag.. wat zouden jullie doen?
Het is voor ons aan de andere kant van het land dus we willen tussendoor 1x gaan kijken wanneer zouden jullie gaan?
Als ze kunnen lopen? De oogjes open zijn? Of nu meteen na geboorte?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 08:58

Gaat de fokker wel akkoord dat je maar 1 keer gaat kijken? Hier bij de fokker waar mijn jongste vandaan komt en mijn volgende ook ga halen, moet iedereen minstens 3 keer langs geweest zijn en bij voorkeur nog vaker. Zodat het pupje niet met een wildvreemde mee hoeft.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:10

Ik denk dat als we helemaal niet langs zouden komen tussendoor het ook goed was geweest.
Het is iemand die af en toe een nestje doet met zijn hond.

Hóe vaak staat er een advertentie van pups te koop, mogen gelijk weg.
En daarbij ben ik bij mijn huidige hond iedere dag wezen kijken aangezien dat via vrienden is gegaan.

Maar nu ligt het anders, wij wonen in Zeeland en de pup is in Groningen.
Ja dan ga ik niet iedere week er naar toe (helaas).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:56

Goh sommige fokkers laten geen vreemd bezoek toe voor de 3de levensweek. Anderen zien er niet naar.

Zelf ben ik maar 1x kunnen gaan kijken omdat het 550km enkele rit was en we op dat moment niet verwacht hadden een interessant nest te vinden waar we eerste keuze konden hebben. Dat verliep toen allemaal enorm snel...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:59

Ik ook niet... vanaf 3 weken zijn pupkopers welkom, daarvoor niet. Wil ik rust voor het nest. Daarbij zie je er nog weinig aan.. zijn gewoon blinde molletjes :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:01

Wij zijn bij onze huidige pup 2 x gaan kijken maar dat vond ik eigenlijk al te weinig. De pupkopers van mijn zus destijds kwamen echt wel minstens 3 keer en sommige zelfs elke week en die woonden echt niet allemaal in de beurt. Ik hoop bij een volgende pup ook bijna wekelijks te gaan kijken. Op die manier leer je de pups veel beter kennen en je krijgt zo ook meer kans om je vragen persoonlijk te stellen.

Wij zijn eind 2016 begonnen met de zoektocht naar een pup. Ik heb toen 4 pupkopers aangeschreven waarvan ik van 2 binnen een week wat terug hoorden, 1 binnen 2 maanden en die bood ook haar excuses aan, en 1 nooit wat van gehoord. We hebben bij 1 fokker tot juni op de wachtlijst gestaan, helaas geen pup voor ons in dat nest. Toen heeft het nog een week geduurd en 2 fokkers later voordat we eindelijk weer ergens op de lijst stonden. Die fokker had nog 1 teefje over en dat is ons Neela geworden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:09

Pup word er weer een van breezy thorn valley net als mijn huidige aussie.

Mijn honden hebben tot nog toe een disney namen (meeko en kenai) maar daar ga ik nu vanaf stappen denk ik.. Nog geen leuke meisjes naam gevonden die naar mn zin is..

Mijn huidige aus komt trouwens uit een nest met new york thema en hij heet Wall Street.

Ik heb mijn huidige aus pas voor t eerst gezien met 3,5 week. Toen drie keer gaan kijken en vierde keer opgehaald.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:12

Namen bedenken lijkt me juist erg leuk! Maar ook lastig, want het zijn er meteen zoveel := Oscar vind ik ook een leuke naam inderdaad. Dan is het je toch gelukt om wat te bedenken Kaus, haha.

Wat betreft gaan kijken; de fokker waar ik het meeste interesse in heb is 188km enkele reis, dus wil ook niet elke week gaan kijken mocht ik daar een pup van krijgen :P Ik zou gaan rond de 5/6 weken. Direct na de geboorte zijn het echt nog maar wormpjes..

Ik heb een mail terug *\o/* Dat ze mijn mail met veel interesse hebben gelezen, en dat ik uitgenodigd ben om een keer thuis kennis te maken. Het voelt echt als een sollicitatie, heel spannend :o

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:31

Namen bedenken vonden wij wel heel lastig maar ook erg leuk, inmiddels weten we al een halfjaar hoe onze pup gaat heten. Dat is het voordeel als je een jaar op je pupje moet wachten.

Wat betreft de hoeveelheid van kijken, ik denk dat dat heel persoonlijk is, wat je zelf wil en wat de fokker wil. Ik zou gewoon overleggen met de fokker, misschien moet je wel voor een bepaalde tijd je keus gemaakt hebben en meestal mag je inderdaad in de eerste 3 weken niet komen kijken.

Voor ons is het 2 uur rijden en ik wil echt wel 5x aan kijken ofzo, wij halen dan wel de pup pas op met 10 weken dus dat is al wat langer dan bij de meeste geloof ik. Pups zijn nu 3 weken en ik ga er dinsdag heen, en heb ze al gezien maar inderdaad kun je in de eerste 3 weken echt nog niet kiezen er is dan nog niet zo veel te zien. Dat ik ze al gezien heb is wel echt een hoge uitzondering in de eerste 3 weken.
Wij hebben nu een van haar andere hondjes in huis want daar hadden ze nu minder tijd voor en wij wilde wel oppassen :D dus die gingen we ophalen, en dan wil je wel even pups kijken natuurlijk haha.
Het kiezen zelf zei mijn fokker kan je echt het aller beste doen met 6 weken en als je een hondje wil om echt mee naar shows te gaan met 9 of later.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:35

Hier mogen ze altijd vanaf 2 dagen na de geboorte komen kijken en ligt het aan de groote van het nest hoevaak(mogen wel minimaal 1x per week langs komen hoor, maar als het een groot nest is en iedereen wil 2x per week langs komen, dat is iets teveel van het goede(klein nestje gaat dat wat makkelijker))

Verder deel ik veel foto's via een FB groep die ik heb met alle pup kopers, pup eigenaren uit de vorige nesten en de eigenaren van de 2 reuen

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:42

Voor ons is het ruim 3.5 uur rijden enkele reis.
Vind dat wel lang om iedere week te gaan.
Even een ochtend op een neer zit er dan niet in.

Maar gelukkig krijgen we een filmpje en zullen we steeds foto's krijgen van de tussenpersoon (het is heel apart gegaan zegmaar :o ).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 10:50

Ik denk dat ik hier zeker de eerste 2 weken rust wil, en daarna komen kijken. Maar dat is ook afhankelijk van wie we als geinterseerden treffen.
Daarnaast mijn vader en de ouders van mijn vriend komen sowieso in de eerste week, maar die zijn ook heeeel bekend met mama. Dus daad verwacht ik geen problemen mee.

Ik zou het wel fijn vinden om de mensen minimaal 2x te zien voordat ze de pup mee nemen.
Nu zullen ze verder goed op de hoogte gehouden worden op fb, en kunnen ze alles terug vinden in het puppy(dag)boek

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:53

Wij gaan ook maar 1 x kijken vandaag nu ze 5 weekjes oud zijn.

Het is voor ons 3.5 uur rijden enkele rit een halve wereldreis haha

Wij zijn onderweg en hopen rond 12 uur daar aan te komen
Vanmiddag komen de puppy foto's<3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:58

Ik vind stamboomnamen verzinnen heel leuk, heb al meerdere thema's _O-
een roepnaam verzinnen is anders wat, blijft moeilijk :Y)

Hier hangt het van de teef af of ze voor 3 weken welkom zijn. Bij mijn herder was dat geen probleem maar bij Roek zullen ze waarschijnlijk moeten wachten.

Mijn reu komt uit het buitenland en die heb ik dus pas gezien bij het ophalen. Sommige van mijn pups zullen ook naar het buitenland gaan en die zullen hun toekomstige baas dus ook pas zien bij het ophalen. Zo'n pup hecht zich snel genoeg aan iemand hoor.
Bij mijn teef ben ik wel 3 keer gaan kijken en dat is zeker wel leuker maar kiezen doe ik toch in overleg met de fokker en aan de hand van een karaktertest

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 11:53

Als ze naar het buitenland gaan is het logischer natuurlijk. Al moet ik zeggen, ik heb van de week een belg gesproken die erg geinteresseerd was. En dan moet de pup 15 weken bij ons blijven ivm entingen. En ook dan zou ik het fijn vinden om ze meerdere keren te zien. Niet echt vanwege de pups/het hechten, puur voor mezelf, dat je de mensen een beetje leert kennen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:57

België Nederland valt ook wel mee natuurlijk. Maar de mama van Kenai is geïmporteerd uit Brazilië. Dat bezoek je al minder snel meerdere keren Hihi.
Ik ben wel een voorstander van het vele bezoeken, maar ik ben dan misschien ook bevooroordeeld omdat ik zo’n ontzettend goede band met de fokker heb.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:02

België - nederland is imo prima te doen. Maar ik verwacht niet dat ze vanuit Amerika even heen en weer vliegen, pup daarheen laten vliegen is al duur genoeg :P