Sonja89 schreef:Mij bekruipt het gevoel dat het er voor een paar mensen vooral om gaat dat er nu iemand op de heksenstapel moet, maakt verder niet uit hoe of wat. En ik zou er geen bezwaar tegen hebben mijn hond tijdelijk te muilkorven tot er degelijke plannen zijn uitgewerkt, want ook ik snap dat de maatschappij nu bloed wil zien.
De maatschappij wil net géén bloed zien. Om dat te bekomen zou iedereen moeten meewerken, zowel de eigenaars van zgn. hoog-risico honden, als de andere hondenbezitters. Als dat wil zeggen dat alle honden een muilkorf moeten, dan is dat maar zo. Ik heb geen honden die op de befaamde lijst staan, en zou ze ook niet willen, maar een muilkorf lijkt me niet onoverkomelijk. Een halsband zijn ze ook gewoon geworden, dus dat gaat wel lukken.
De discussie over de rassen is een straatje zonder einde, dus het Spaanse systeem is misschien nog niet zo slecht.
Cursus en examen is zeker een goed idee, maar of het voldoende is begin ik meer en meer te betwijfelen na dit topic gelezen te hebben.