Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:01

Pff... als ze door blijft gaan met boze berichten, gewoon blokken.
Jij hebt goed gehandeld!

Rennie89

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:03

ts maak in elk gebal duidelijk dat jij de wettelijke eigenaar van deze kat bent. Schakel voor de zekerheid het juridisch loket in en vraag het daar na zodat je nog sterker staat

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:04

Zie wel uit met dit topic te tonen want je hebt wel privé berichten letterlijk openbaar gemaakt.

Verder, ik kan haar ook wel begrijpen. Als ik zo'n bericht zou krijgen, dat ik ze nog niet eens mag zien, zou ik daar ook niet blij mee zijn.
De manier waarop kan anders, maar hé ze is ook maar een mens en kan ook geschrokken zijn van uw bericht.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 22:06

Chanel zo'n bericht heeft ze dus niet gehad. Ze heeft gekregen dat ik het erbij wilde laten maar dat ging mij om het onderhandelen zeg maar erover vandaar ook in mijn laatste bericht dat ik open sta voor veel maar niet voor dreigementen

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:09

Jeeeetje wat ontzettend jammer dat het zo moet. Ik zal denk ik dan vanavond met een poedersuiker gevoel naar bed gaan. Sterker nog m'n maag krimpte bij het leven van haar reactie in dit topic.

Ik vind het gemeen dat ze zo reageert van jij belt mij na twee jaar? Wtf, voor t zelfde geldt was ze toen aangereden en dood geweest :+

Ik hoop (na die dreigement) dat het niet uit de hand gaat lopen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:10

Ik zou nu niet meer reageren.
Kom je toch nergens meer mee.
Jouw adres ga je nu namelijk nooit meer geven.

Jammer voor ze. Hadden ze maar netter moeten zijn.

En nogmaals. Als het mijn kat was stond ik 2 jaar geleden al voor je deur. Dus zo heel graag willen ze nou ook weer niet

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 22:23

Ahh 2 jaar geleden ging een beetje moeilijk.

Achja het is ergens wel een bevestiging want vind haar reactie niet heel eerlijk. Maar snap echt wel dat het emotie kan zijn hoor.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:26

Thenexttry schreef:
[naam] zo'n bericht heeft ze dus niet gehad. Ze heeft gekregen dat ik het erbij wilde laten maar dat ging mij om het onderhandelen zeg maar erover vandaar ook in mijn laatste bericht dat ik open sta voor veel maar niet voor dreigementen

Daar is misschien een dus een misverstand gekomen, hoe ik jou bericht lees, zou ik dat er niet hebben uitgehaald dat ze de kat nog wel mocht zien. Ik zou ook denken dat het einde verhaal was en dat ik de kat ook niet zou mogen zien.
Had er misschien wel duidelijker moeten gestaan hebben dat ze wel de kans zou krijgen om de kat eens te mogen zien. Was het vervolg misschien ook anders geweest.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:31

Ik dacht inderdaad ook dat ze dat niet meer mochten, dat het gewoon daar bij bleef.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:33

Gisteren was mijn kat de hele dag weg, normaal is hij altijd vlak bij huis, dus aan het einde van de dag gingen er belletjes rinkelen toen hij ook niet kwam opdagen bij het avond eten. We hebben toen direct asiels en amivedi ingelicht en op fb een bericht geplaatst. We hebben de hele buurt afgezocht en meer dan dat konden we toen niet doen. Gelukkig zat hij vanochtend bij de achterdeur te mauwen. Ik was zo blij dat hij terug was! Het moraal van mijn verhaal is, als ze echt van hun kat gehouden hadden en hem echt terug wilden, dan stonden ze per direct op de stoep. Maar alle reacties waren zo onwijs traag en ze moeten erg lang nadenken.

Ik vind het ook zo raar dat ze ineens zo van gedrag veranderen

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 22:36

Ik dacht op dat moment eerlijk niet eens na over het langskomen.

Naar mijn idee wilde zij nog steeds "onderhandelen" en dat bericht kreeg ik na dat ik 2 weken geleden gestuurd had dat ik het niet zag zitten de kat te laten verhuizen en dat ze een hoop veranderd is etc.

Ik heb haar nog na net een net bericht terug gestuurd.

Dat ik snap dat het emoties mee brengt en dat ik het vervelend vind voor ze dat ik ze waarschijnlijk nog een keer verdriet heb gedaan. Dat ik het niet gepast vind dat er verwijten gemaakt worden omdat ik dat andersom ook niet doe en dat beide kanten lastig zijn.

Dat in mijn beleving zij erg onduidelijk was in haat berichten en dat ik wel degelijk in eerste instantie haar de keuze heb gegeven etc..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:48

Ik heb het topic vanaf het begin gevolgd. Ik zou nu echt geen berichten meer sturen aangezien je de conversatie dan in stand houd. Jij hebt het destijds prima aangepakt door haar te laten weten dat jij haar kat hebt (al 2 jaar) als het mijn kat was geweest had ik direct aan je deur gestaan en het zeker niet zo op zijn beloop gelaten zoals zij nu heeft gedaan.

Mocht ze nog reageren zou ik enkel sturen;
Ik laat het hierbij.

Gesprek sluiten.

Heel veel succes ermee en met de poezels!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 05:51

Jeetje wat een wending ineens.
Je bent netjes geweest en alles is gezegd. Mocht ze inderdaad nu weer reageren is een simpel 'ik laat het hierbij' genoeg.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:02

Ik zou idd ook echt niet meer reageren nu. Je gooit nu alleen maar brandstof op het vuur.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:13

Nu kan ze wel ineens reageren.
Sluit het af
Blokkeer haar en ga verder met kroelen van het kattenkind.

Klaar....

Nu lekker genieten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:52

Mando schreef:
Nu kan ze wel ineens reageren.
Sluit het af
Blokkeer haar en ga verder met kroelen van het kattenkind.

Klaar....

Nu lekker genieten.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:17

Zoals in mijn eerdere reactie ik al zei, ik had al een vermoeden dat dit een staartje zou krijgen.
Jij hebt je van je goeie kant laten zien en netjes gereageerd, ik zou vanaf nu af aan ook niet meer op haar reageren en het dood laten bloeden, als jij nu weer gaat reageren dan krijg je hoogstwaarschijnlijk alleen maar nare reacties op terug...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:20

TS jammer dat je met je beste bedoelingen zo'n nare reactie krijgt. Ik zeg ook negeren, waait wel over. Deze mensen zijn blijkbaar toch een beetje laks. Dus dat zal met "het staartje" ook wel zijn.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:42

Toch kan ik me ergens de reactie van deze mensen voorstellen. Na twee jaar hoor je dat je kat nog leeft, krijgt het aanbod om langs te komen maar omdat je niet snel genoeg reageert wordt het aanbod weer ingetrokken. (als een kind een snoepje voorhouden en dan zeggen nee toch niet)

En ja, misschien pakken de voormalige eigenaren het niet handig aan maar over een weer whatsappen kan ook voor communicatie storingen zorgen. Zij vinden namelijk dat ze ook dat ze netjes gewacht hebben ivm met vakantie van TS. En we kunnen van alles gaan invullen 'als het mijn kat geweest was' etc etc. Maar het gaat niet om onze kat en we weten niks van de vorige eigenaren. Dus ik zelf lees dit hele verhaal ook met een klein beetje begrip voor de vorige eigenaren.

Niet opvatten als een sneer naar jou TS, vind het echt super dat je contact met ze opgenomen hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:50

Deze reactie zag ik van kilometers aankomen. Ze hadden netjes langer gewacht, want jij was op vakantie. Ze wilde misschien niet pusherig overkomen. En jij ontneemt je ze de kans 's om afscheid te nemen.

Je had ook aan kunnen geven dat ze inmiddels je alles is, dat je het verschrikkelijk zou vinden als ze weg gaat. Je daar afgelopen weken heel veel stress van hebt gehad en het daarom liever wil afsluiten. Dat een keer kijken wel kan ( en als je je daar zorgen over maakt zorg je dat je niet alleen bent tijdens de afspraak. Al denk ik dat dat meevalt)
Ik zou het ook echt vreselijk vinden als m'n kat is terug gevonden en ik niet even afscheid kan nemen.
Zou me zo machteloos voelen, want ze weet niets, alleen je nummer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:51

Inderdaad zoals sleeper ook zegt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:02

Oei, wat een wending ineens. Ik sluit me aan bij de reacties van Sleeper en MariekeB.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:14

Mijn mening....wat een flauwekul, na twee jaar afscheid nemen van een kat is misschien meer oude wonden open maken, vooral bij het kind. De wetenschap dat de kat nog leeft, goed word verzorgd is toch erg fijn.

Ik vind dat TS erg netjes heeft gehandeld, en nu madam (oude eigenaar) niet het heft in eigen handen heeft, reageert ze zeer onvriendelijk (en bedreigend). Moet je voorstellen als ze bij TS was en dan te horen kreeg dat ze de kat niet mee krijgt. Of dat ze slechts komt om afscheid te nemen en dan stampij maakt, omdat ze toch de kat wil hebben en mogelijk ook terwijl er een kind bij is.

Hoeveel moeders gaan er niet overstag als kind overstuur of teleurgesteld is? Dan had je de poppen aan het dansen. Mevrouw is al onvriendelijk omdat ze niet krijgt wat ze wil, hoe zal het kind dan zijn? Maak dan je borst maar nat, en dan is het voor TS ook niet meer prettig. Ze weten dan waar ze woont, en als poes niet thuis komt denk je gelijk aan "ontvoering".

Ik denk dat de mensen blij mogen zijn dat TS de moeite heeft genomen om met hun contact op te nemen dat ze vermoedens had dat ze hun kat had. Ik denk dat de oude eigenaar het op die manier ook goed moet kunnen afsluiten, in de wetenschap dat de kat op zijn plek is en gelukkig.

Vergeet ook niet dat de kat niet erg vriendelijk was toen hij bij TS kwam, heb ik ergens gelezen, dat kan ook duiden dat de kat niet gelukkig was.

TS je hebt het prima gedaan, mochten ze nog reageren en mocht je toch reageren: blijf gewoon vriendelijk en zeg dat ze het nu toch ook prima kunnen afsluiten. Beter dan in de wetenschap dat je niet weet wat de kat was gebeurd, niet wetend of hij nog leeft of dood was gegaan met veel pijn. Je zou het kunnen afsluiten met een advies om hun "nieuwe" kat te laten chippen, om een herhaling te voorkomen. Wens ze gewoon veel geluk in hun nieuwe huis en zeg dat je hoopt dat ze dit goed kunnen afsluiten in de wetenschap dat de kat nog leeft het goed heeft en niet ergens een pijnlijke langzame dood tegemoet is gegaan.

Je kunt natuurlijk ook helemaal niet meer reageren.

p.s mocht je facebook hebben, zorg ervoor dat je foto's niet openbaar zijn, zodat ze je niet kan traceren, mocht ze de kat herkennen. Ook hier in je profiel je plaatsnaam wijzigen of verwijderen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 09:15

Ik vind dat ik steeds netjes ben gebleven. Ik heb ze aangegeven dat ik op vakantie ging en dat ik begreep dat hun ook alles even moesten laten bezinken.

Vervolgens krijg ik een bericht in mijn vakantie en zo gauw als dat ik terug was ( oké een dag later ) heb ik gereageerd.

In dit bericht stond al duidelijk dat ik de verhuizing niet zag zitten en heb ik ook aangegeven waarom.
( Ik heb eerder al gezegd dat ik de kat niet weg wilde zien gaan, maar heb hun daarin vrij gelaten waardoor mijn omgeving mij voor gek verklaarde )

Nu heb ik nog steeds begrip voor die mensen en snap ik dat het niet makkelijk is.

Echter, ik heb 2 weken geleden dat bericht gestuurd. Geen enkele reactie gehad en dan nu na 2 weken krijg ik een hartstikke aardig bericht dat het ze beter lijkt een afspraak te maken.
Het bericht is zelf redelijk onduidelijk in dat ik er niet uit op kan maken wat hun nou zouden willen.

tevens staat erbij dat ze deze week de sleutels krijgen etc.

Als hun aan mij zouden vragen: Zouden wij nog eens lang mogen komen. Of in het bericht gelijk gezet van wij willen haar gewoon bij jou laten maar zouden haar graag nog eens willen zien, dan was er niets aan de hand geweest.

Nu krijg ik eerst een "dreigement" in een aardig boos bericht. en krijg ik te horen dat ze haar bij mij hadden willen laten, maar nu dus eigenlijk niet meer.

Dat is het psychische stukje wat ik eerder bedoelde.

Ik heb met de best bedoelingen hun gebeld, ookal wist ik wat het risico was. Heb ze netjes behandeld en doe ik nog steeds vind ik zelf .

Dan zou het toch niet moeilijk moeten zijn om gewoon netjes te blijven reageren en niet als een blad aan een boom om te draaien.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:37

TS, je hoeft je niet te verdedigen hoor. Van je goede bedoelingen ben ik meer dan overtuigd. Het enige wat ik zeg is dat ik me de reactie van de vorige eigenaren wel kan voorstellen. That's all :)