Best gek eigenlijk dat ze het te koud krijgen. Je zou toch zeggen er zit een warme oudervogel op. Ik heb mijn zebravinkjes en parkieten ook wel met jongen gehad en flinke nachtvorst. Of is dat verschil is vogelsoort toch? Blijft wel verdrietig natuurlijk.
Wat jammer van de 3 donsjes, echt een tegenslag :/ Hier geven ze dit weekend en volgende week kans op sneeuw dus de temperatuur zal terug serieus dalen
Oh wat sneu dat een paar het niet overleefd hebben! Hopelijk komt de rest er wel goed door, ik hoorde ook dat er misschien zelfs nog sneeuw wordt verwacht (met Koningsdag zelfs las ik).
Maar wat een scheetjes zijn het verder! Ze hebben zo'n lachend koppie echt grappig.
Ahw, dat doet pijn, 3 donsjes verliezen..wist je dat dit kon gebeuren door de kou? Vorig jaar was het ook spannend met de hitte, herinner ik mij nu. Tegen het weer kun je ook maar iets beperkt doen,je hebt het niet in de hand.. Hoe reageren de ouders hierop?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-16 17:27
Sneeuw is op zich niet erg, kou is erger Ja, vorig jaar met de hitte vond ik het nog spannender als met de kou. Toen was het ruim 40 graden in de volieres, pffff. De ouders hebben er gelukkig weinig besef van!
Wat verdrietig dat 3 donsjes zijn overleden. Stomme nachtvorst.
Hera en Amor hebben een baby, dat is goed nieuws.
jorika1986
Geplaatst: 20-04-16 19:13
He wat balen dat er 3 donsjes het leven gegeven hebben! Was echt fris vannacht. Heb er een dekentje bij gepakt vannacht vanwege de kou. Werd er wakker van.
Hopelijk overleven de rest van de jonkies die koude nachten wel. Zou zonde zijn als er na al het harde werken van de ouders nog meer komen te overlijden.
Bamii
Geplaatst: 20-04-16 19:28
Ach wat sneu Ik heb trouwens helemaal niet doorgehad dat het zo koud buiten was, en normaal ben ik echt een koukleum. Hopelijk blijft het weer wat mooier!
Hoe is het vannacht gegaan, leven ze allemaal nog?
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-16 07:22
Lief dat je het vraagt. Ik kom echt net weer binnen na de controle!
Vandaag is het een goede dag! (tot nu toe dan...)
- Geen uitvallers! - Geen ijs op de waterbakjes! - Ghost en Geisha op vijf eitjes, waarvan al zeker 2 bevrucht! - De eerste baby van Mégan en Daiquiri!
Mogen jullie raden wat voor kleur dons
Ennnnn, ik heb gisteren een mailtje gehad van het bondsblad met de vraag voor een interview Helemaal leuk!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-04-16 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt
-Namiro-
Geplaatst: 21-04-16 07:26
wat goed! Ik moest vanmorgen meteen aan de donsjes denken toen ik zag dat er geen ijs op de autoruiten zat!
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-16 07:29
Zo lief hoe iedereen meeleeft. Dank jullie wel! Echt vanochtend met lood in mijn schoenen de blokken een voor een geopend. Gelukkig hoorde ik hier en daar al wat gepiep van babies die werden gevoerd
Oh en nog iets positiefs: De (enige ) bonte witmasker van Djinti en Yeti is echt een schoonheid! Het zit nog lang niet volledig in de veren, maar tot nu toe zie ik vooral heel veel wit en heel weinig grijs/cinnamon Volgens mij gaat het een kopie van Daiquiri worden Djinti weet ze weer eens prachtig af te bakken
Ik zal vanmiddag eens foto's maken wanneer het wat warmer is en ik de broedblokken moet verschonen. Nu heb ik alleen maar heel snel de blokken open getrokken en weer dicht gedaan Het is nog veel te koud om ze eruit te halen.
Oohh wat fijn Het eerste wat ik deed vanmorgen toen ik de gordijnen open trok was inderdaad ook kijken of er ijs op de ruiten zat en aan de donsjes denken. Zo jammer dat een paar het gister niet overleefd hebben